/fotboll/osk/forum/854.aspx/fotboll/osk/forum/854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2015-11-04 21:02
@Matta:

Jag håller fullständigt med dig, Man kan inte ha högre förväntningar på andra människor än man har på sig själv.

Om man själv tackar nej till flera miljoner eller råder sin egen son att göra detsamma, då kan man kritisera spelare. I annat fall anser jag man ska hålla tyst även om vi lever i ett land med yttrandefrihet :-)
Örebro Lekiller
2015-11-04 20:53
[QUOTE=Vinnartradition]Björn Åqvist sammanfattar det bra: "Ska han (Astrit) titta på vilken klubb som betalar högst så är vi troligen inte högst på den listan, men vi kanske är en av dom klubbar där han kan få störst möjlighet att visa vilken bra fotbollsspelare han är, säger Åqvist." [/QUOTE] Stämmer ju också. Han har ju misslyckats tidigare när han testat som utlandsproffs.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2015-11-04 20:49
[QUOTE=Nissesson]Lekiller, "Axén hade kanske inte så mycket att välja på än att försöka spela Nordin offensivt då det inte existerade någon annan sådan spelartyp i laget. Sen är ju en anledning till att det gått bättre för Nordin att Astrit och Broberg kom in i truppen och lyfte lite tyngd ifrån hans axlar. " Men Astrit, Broberg och Nordin spelade väl tillsammans, typ tio matcher, men det var först till avslutningsmatchen som han hittade den perfekta rollen ... [/QUOTE] Ja så rätt så. Men det var ju du som ställde frågan varför inte Axén satte ner honom på den defensiva platsen förrens i slutet på säsongen. Det var ju inte förrens när Astrit och Broberg kom som Nordin "kunde" ta den defensiva rollen på rätt sätt. Sen din åsikt att han inte fann sin roll förrens till sista matchen får stå för dig.
Örebro Vinnartradition
2015-11-04 20:42
@Glad:

Du är ingen ÖSK-supporter. Lag som Degerfors, Åtvidaberg och Ljungskile är bonngäng. Du har med största sannolikhet sympatier för det förstnämnda.

Björn Åqvist sammanfattar det bra:
"Ska han (Astrit) titta på vilken klubb som betalar högst så är vi troligen inte högst på den listan, men vi kanske är en av dom klubbar där han kan få störst möjlighet att visa vilken bra fotbollsspelare han är, säger Åqvist."
Örebro Glad
2015-11-04 20:27
Har för mig att jag sa att Astrit inte vill vara kvar i vårt Bonnalag:) tack Astrit för en fantastisk höst o lycka till vart du än hamnar, kanske ses vi nästa höst:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2015-11-04 19:54
Jag har svårt att förstå er som anser att en övergång till Rosenborg är ett steg i rätt riktning för Astrit. Rosenborg ska förvisso kvala till Champions League nästa säsong men det kan inte vara någon som på allvar tror att de kvalar in i gruppspelet. Med stor sannolikhet når de inte ens gruppspelet i Europa League.

Norska Tippeligan är rankad på 26:e plats i Europa medan Allsvenskan är rankad på 20:e plats. Flyttar Astrit till Rosenborg innebär det att han nästa säsong spelar i en sämre liga.

Jag förstår att Astrit är ute efter pengar men om han tänker längre än vad näsan räcker kritar han på för två säsonger med ÖSK, bevisar att han över en hel säsong håller den klass han visade upp de sista tio matcherna och går sedan till en betydligt bättre liga än Tippeligan.

Det var inte många månader sedan Astrit underpresterade i Helsingborg. Vad säger att han kommer leverera på samma sätt i Rosenborg som han har gjort i ÖSK? Jag hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och fortsätter utvecklas i en miljö där han vet att han får spela en fotboll som passar honom. Därefter kan han tjäna pengar som inte Rosenborg är i närheten av att kunna betala.
Örebro Lord Pode
2015-11-04 19:53
Helvete också
AIK Nissesson
2015-11-04 19:14
Lekiller,

"Axén hade kanske inte så mycket att välja på än att försöka spela Nordin offensivt då det inte existerade någon annan sådan spelartyp i laget. Sen är ju en anledning till att det gått bättre för Nordin att Astrit och Broberg kom in i truppen och lyfte lite tyngd ifrån hans axlar. "

Men Astrit, Broberg och Nordin spelade väl tillsammans, typ tio matcher, men det var först till avslutningsmatchen som han hittade den perfekta rollen ...
Örebro Bastard on Parade
2015-11-04 18:38
Valderinho// Jag håller inte med dig i det du skriver om Astrit. Jag blev sur på Astrit på sättet som han lämnade förra gången, men nu har ÖSK och Astrit varit öppna med att det gäller en lösning säsongen ut. Astrit har sagt att de förhandlar, men det är ju fritt fram för honom att förhandla med andra klubbar eftersom han har utgående kontrakt. Han har inte sagt att han förhandlar exklusivt med ÖSK och han har inte lovat saker som han gjorde senast. Det är naivt att tro att någon spelare i Astrits sits skulle lägga någon vikt i vad supportrarna eventuellt tycker om en övergång. Han fattar ett beslut om sin karriär och sin framtid och ska självklart tänka på sig själv i första hand. Han har presterat på en hög nivå. Han har väl i princip ingenting att vinna på att stanna i ÖSK. Visst, hans fysik är kanske inte 100% just nu. Det kan han dock ordna med en ordentlig försäsong om han går till Rosenborg. Han får då även gott om tid att lära känna tränare, spelare, taktik osv. Astrit betalade tillbaka genom sina prestationer på planen. Han är en stor anledning till att ÖSK spelar i Allsvenskan nästa säsong och för det är jag tacksam oavsett om han stannar eller lämnar. Det är tyvärr rätt tidpunkt för Astrit att lämna nu. Han är bosman, har en bra ålder och han har nyligen presterat på hög nivå. Han har allt att förlora på att stanna i ÖSK. Rosenborg är ett stort steg uppåt samtidigt som det inte alls behöver vara någon slutstation för honom. Rosenborg kvalar till CL nästa säsong och brukar kunna sälja spelare vidare. Det är ett bättre skyltfönster för honom än vad ÖSK är. Det finns ytterst få anledningar för Astrit att spela för ÖSK nästa säsong.
Örebro Matta
2015-11-04 18:37
Ärligt talat - vilken klubbkänsla kan man begära av en spelare som varit här i två korta sejourer.

Inse att det är ett yrke att vara fotbollsspelare. Fotbollsspelare vill precis som alla andra ha ett så bra jobb som möjligt. Finns det n å g o n spelare i ÖSK som på toppen av sin karriär skulle tacka nej till att få chansen att spela i kanske Nordens bästa klubb för en fet lönecheck? Det tror inte jag.

AIK Nissesson
2015-11-04 18:16
Ja, klubbkänsla är nog något man bara finner hos fans och supportrar ...
Örebro Lekiller
2015-11-04 18:04
[QUOTE=Nissesson]jonte R Det här med att spela på fel position ... I fredagens sportbilaga (NA) läste jag följande: "Han har spelat mest i årets ÖSK. Och på olika positioner. -Nu har jag hittat min perfekta roll, säger Nordin Gerzic inför den allsvenska avslutningen" Det var ju fanimej på tiden, tänk att han och Axén inte listat ut detta tidigare under säsongen. Tror att det handlade om att spela som defensiv mittfältare, för någon avslutare är han ju inte. [/QUOTE] Axén hade kanske inte så mycket att välja på än att försöka spela Nordin offensivt då det inte existerade någon annan sådan spelartyp i laget. Sen är ju en anledning till att det gått bättre för Nordin att Astrit och Broberg kom in i truppen och lyfte lite tyngd ifrån hans axlar. Trist om Astrit nu lämnar. Men är väll ingen större överraskning tyvärr. Svårt att se hur ÖSK ska kunna finna en liknande spelartyp för att ersätta honom dock.
Örebro D. McGrain
2015-11-04 18:02
Trist med Astrit men ärligt talat finns det väl i princip ingen spelare med klubbkänsla? Själv skulle jag gå varje gång till en klubb (Rosenborg) som betalar 250-300´/mån jmf med ÖSK (70´?)

Chippen är mångmiljonär och kan unna sig att spela några matcher med Mjällby - men han har inte spelat där hela karriären...så mycket med den klubbkänslan.

Men, vi skulle behöva Astrit eller liknande. Tyvärr är det ont om dem och även pengar för att få hit dem...
AIK Nissesson
2015-11-04 17:55
Apropå lojalitet och hemvändare ...

Chippen!!!

Tänk att spela "gratis" för att hjälpa Mjällby, när de hade det tungt.
AIK Nissesson
2015-11-04 17:48
jonte R @Jonas r:
Det här med att spela på fel position ... I fredagens sportbilaga (NA) läste jag följande: "Han har spelat mest i årets ÖSK. Och på olika positioner. -Nu har jag hittat min perfekta roll, säger Nordin Gerzic inför den allsvenska avslutningen" Det var ju fanimej på tiden, tänk att han och Axén inte listat ut detta tidigare under säsongen. Tror att det handlade om att spela som defensiv mittfältare, för någon avslutare är han ju inte. Beträffande Astrit, var det trevligt att han konkurrerade vid hörnflaggorna ibland.
Örebro Pedretti
2015-11-04 17:40
Tom Söderberg släpptes nyligen från BK Häcken. Kanske någon vi kan värva. Den 28-åringen med sina 199 cm och 89 kg är en väldigt stor försvarare men då är ju frågan om han har någon fart i sina ben. Sen kan ju Karl Ekstrand-Hamrén ta den platsen istället då även han är stor och visar framfötterna i u21 och att han har åldern på sin sida. Även Ivo Pekalski släpptes från BK Häcken men han har dragits med stora problem. Han har dock åldern på sin sida men rent spelmässigt vet jag inte vart han står, om han kan fylla det kreativa gap som Astrit lämnar. För jag tror verkligen inte Nordmark kan fylla det gapet.
Örebro Valderinho
2015-11-04 17:31
Astrit ställer krav. Vilka krav var det han ställde konkret? "Måste satsa, och mitt personliga kontrakt ska vara bra" osv.

Sen säger han att det är en win win situation där Ösk klarade sig kvar i Allsvenskan och han fick tillbaka självförtroendet. Men tro inte för ett ögonblick i det han säger har någon tyngd i hans ställningstagande att stanna kvar i ÖSK. Att han säger att han trivs med allt med ÖSK och supportrar har NOLL betydelse. Allt är bara hans karriär och hans egotrippade sug efter pengar. Aldrig att han skulle ge efter något i någon förhandling med ÖSK. Det är bara ett stort svepskäl för att slippa gå in på några sådana frågor överhuvudtaget.

Astrit kommer aldrig om han inte vill ge något av sitt hjärta och skriva på och stanna i klubben och ge en slant tillbaka. Att ge tillbaka något finns inte i hans vokabulär. Han är ett stort ego som bara tänker på sig själv och sin karriär. Att det sammanträffar med att hans och ÖSK situation ser likadan ut skiter han fullständig i så här efter säsongen är slut. Han tror helt enkelt att han är bättre än vad han är. Och det är hans största problem.

I stället för att ruttna bort på en bänk så småningom i Rosenborg, så kan han gott ha spelat 1 år i ÖSK för att få lite kontinuitet och förbättra sin matchfysik och ork. Han låg väl på 80-85% på slutet. Varför inte komma upp i 100% och sen snacka om större klubbar ute i Europa. Då kan vi snacka om att ge tillbaka något.

Nä allt handlar bara om Astrit och sen skiter han fullständigt hur supportrar tar det. Det är enbart floskler då han inte lägger något som helst fokus på att göra som man lär. Säger man att man gillar staden och supportrarna och klubben, men sen sticker med första bästa plan och förhandlar med en annan klubb när man sagt att det är ÖSK man förhandlar med. Inget som helst konkret förslag har kommit från Astrit. Så det har bara varit ett spel för galleriet hela tiden.

För mig är mitt förtroende för Astrit förbrukad för all framtid. Nu är det nog. Vill aldrig se honom i vår klubbdress någon mer. För honom existerar inte klubbkänsla, och då ska man inte prata att man gillar supportrarna och staden för egen vinning för att få ett bättre kontrakt någon annanstans.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-04 17:26
@Purre77:

Inte jag, men man hoppas ju. Han får säkert 3 gånger så bra betalt i Norge jämfört med vad vi kunnat erbjuda honom.

Fördelen med oss jämfört med RBK är att han blir stjärnan här och att han trivs väldigt bra. Ligorna är det ingen stor skillnad på, men som klubb så är RBK betydligt större än oss. De står över oss i näringskedjan och kan erbjuda (mycket) bättre betalt och ett bättre lag. Lägg därtill att Astrit aldrig spelat i Norge, så han ser det säkert som en rolig utmaning.

Sen fanns det garanterat fler klubbar med i bilden. Vi är knappast de enda som blivit nobbade till förmån för Rosenborg.
Örebro Purre77
2015-11-04 17:18
Astrit är ju som han är - och såklart allt annat än laglojal - men man kan ju inte förneka att han gick in och levererade jäkligt bra för oss. Handen på hjärtat... Vem har trott att han ska förlänga kontraktet egentligen?
Örebro jpsvartvitt
2015-11-04 17:12
Astrit kommer aldrig vara en laglojal spelare.. Han kommer alltid gå dit där pengarna finns.. Så enkelt är det.. "Han gick för pengar, han saknar hjärta" Osv :) ni känner igen det där..
Örebro Pedretti
2015-11-04 17:06
Vår ekonomi har gått framåt iallafall.
Synd att Astrit är på g till Norge (av alla ställen)
Men Rosenborg kvalar ju till Champions League och sen har de väl pengarna på sin sida.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-04 17:03
@Pedretti:

Jag tyckte dock inte att Seaton var något sämre än de övriga anfallarna under sin tid här. Det säger dock inte så mycket...
Benny Böckling
2015-11-04 17:02
Astrit på g till Rosenborg...
Du kan väl för helvete lika gärna köra ett år till i ÖSK istället för att gå till Norge.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-04 17:01
Astrit på G till Rosenborg.

Jäkla oljepengar!
Örebro jpsvartvitt
2015-11-04 17:01
Astrit tydligen förlorad
Örebro Pedretti
2015-11-04 16:53
@Jonas r:

Får bara hoppas att vi inte värvar efter klipp vi sett på youtube....
Tänker främst på lånet av Michael Seaton.
Örebro Jonas r
2015-11-04 16:39
...med facit i hand agerade ösk helt rätt och värvningarna var klockrena...
Örebro Jonas r
2015-11-04 16:37
Visst är de en del av charmen. Det är kanske bara är jag som stör mig om de alltför svartvita tänkandet.
Örebro pemo
2015-11-04 16:34
Jonas r // Fast charmen med "experter" är väl att de uttatalar sig efter vad de ser och inte efter en längre sittning med tränaren. Crona och Nordahls kunskap/erfarenhet av elitfoboll tycker jag står rätt väl.
Att de sedan inte vet hur det ligger till i truppen är en annan femma.

I bland känns Axéns mediekritik lite som Peter Flack, när han fick dålig recension av sin revy.
Örebro Jonas r
2015-11-04 16:07
ok ursäkt kanske är fel ord. Men detta.klipp.tycker på de.okunnighet Crona oftast visar på. Astrit spelade enligt honom på fel position med facit i hand var han fel ute. De jag menar att han dömer fort. Och varför väljer man inte att bjuda inte Axén att diskutera.detta oftare så slipper de bli massa onödiga spekulationer.
Annons: