/fotboll/osk/forum/8535.aspx/fotboll/osk/forum/8535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-12-10 09:54
God morgon Chivas ...
... Forza svartvitt!!!
AIK Saywee
2006-12-10 08:29
Aspen//
Ja, SvFF = Lagrell

Skillnaden är hårfin i det gråa området mellan negativ kritik och misskredtitering.

Nej nu har han skitit i det blå skåpet, nu får det vara nog ...
... men jag måste nog passa mig för hur jag här offentligen uttrycker mig i skrift, jag vill inte till Sibirien.

Nej man kanske borde kanske ha gjort som Fuglesang, dra till en annan "himlakropp" ?

Oj oj oj, oj oj oj oj!
Örebro Aspen
2006-12-10 08:14
Ämne: Ämne: HELT OO....Vem avgör om man misskrediterar SvFF. Lagrell ? Vad är skillanden mellan kritik och misskreditera?

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna Wikstöm och RR också !!
AIK Saywee
2006-12-10 08:09
Ämne: HELT OOOTROLIGT:
Ci....
Om någon ledare, spelare eller funktionär misskrediterar ett lag anslutet til SvFF, så kan det alltså bli straff.

Nu håller det på att bli mycket regler som även kan påverka det sportsliga resultatet, exempelvis detta om poängavdrag för det ena och det andra.

Om någon ropar "svenne" till någon Svensson kan det förmodligen bli poängavdrag, eller?

Nu finns det stor möjlighet för kamouflerade fans att påverka fotbollstabellerna.

Jag är emot våld och dumheter, men även emot poängavdrag om det inte beror på fusk typ läggmatcher eller något sådant.

Anser fortfarande att man skall straffa de som straffas bör och inga andra!
Örebro Aspen
2006-12-10 08:03
Öppning för Anttonen, hopp för oss supportrar, hur tänker ÖSK?? Ur dagens NA:
"Det blir troligen ingen fortsättning för Vadim Jevtushenko:
– Han är inte helt avskriven, men det är tveksamt om det blir något, säger Walker. Inget annat provspel är inplanerat."

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-10 07:35
Lagrell är sveriges svar på Berlusconi,tur bara att han inte har någon makt inom politiken.(än!)
7 som är födda i Sverige eller?
Örebro kubanen_90
2006-12-10 02:01
För att motverka rasism så måste det var 7 svenskar med i truppen varje match! Vad då motsatt effekt?
Örebro kubanen_90
2006-12-10 00:40
Lagrell=Diktator!
Örebro Erki
2006-12-09 22:50
Sjukt!
Avgå Lagrell!
Örebro Sersant
2006-12-09 22:17
Idioti
Örebro Aspen
2006-12-09 22:00
Lagrell har fått nojan. Läs på länken. Längst ned på sidan. Snacka om diktator
Örebro Sersant
2006-12-09 21:56
Ämne: HELT OOOTROLIGT:
Ci....
WTF ! ! !
Örebro Aspen
2006-12-09 21:49
HELT OOOTROLIGT:
Citerar svenskfotboll.se där det beskrivs vad som antogs vid mötet under punkten ”övrigt”:
”Spelare, ledare eller funktionärer som offentligen i tal eller skrift misskrediterar FIFA, UEFA, SvFF eller till SvFF anslutna organisationer kan ådömas straffavgift eller anmälas till bestraffning.”
Örebro Matta
2006-12-09 20:43
Dasa/ De var åtminstone inblandade i Halilovic och Holgersson, så vitt jag vet. Kanske även i Henriksson och Rodevåg, men det vet jag inte så mycket om.
Örebro DaSa
2006-12-09 19:53
Undrar vad spelareinvest sysslar med, har de varit inblandade i ngn värvning i år? Ligger väl ett antal miljoner i kassan och väntar på att investeras, kommer vi få se en klassvärvning denna säsong? Eller kanske de avvaktar till nästa säsong då det blir svårare att hänga kvar (än jag hoppas och tror att ÖSK kommer bli minst mittenlag både nästa och nästnästa säsong).

Önskelagen att få upp från SE nästa år är Norrköping, Degerfors (6 säkra pinnar plus derbyn) och Giffarna. Öster får gärna trilla ner i div 1...

Såg att mitt förra inlägg var inlägg 88888, undrar när 100 000 nås. Om vi snittar 100 inlägg/dag så tar det ca fyra månader...
Örebro DaSa
2006-12-09 19:45
Tycker det är synd att vi inte försökte knyta till oss Tommy Lycén, han kunde bli en perfekt ersättare för Anttonen. Var han inte på väg till ÖSK innan han gick till IFK för ngt år sedan? Men det bäste vore kanske om Anttonen förlängde, både för kontinuiteten och det ekonomiska. Vi har kanske tre spelare som skall spelas in nästa säsong och det kan ju t.o.m. bli fyra om vi även värvar en ny högerback.

Kanske bäste lösningen vore som ngn föreslog förut att värva Per Johansson och sedan låta en av "vänsterfötterna" konkurrera med FrSa på högerbacken. Om de inte klarar att slå inläggen med höger så får de väl köra den klassiska "vända upp och slå med inlägget med vänster" tekniken istället. Tycker inte att man skall stirra sig blind på om spelare är höger eller vänster fotade.
Örebro kubanen_90
2006-12-09 17:28
Snart fest! Alla till K5! :P
Örebro BabyKladde
2006-12-09 16:50
Chipset:
jaja skitsamma, du behöver ju itne direkt kritisera mig för att det jag menar är att vi är hemma där vi hör hemma och kommer stanna där :)

dessutom är jag gott och väl medveten om katastrofen för 2 år sen, är en trogen supporter och följer alla nyeheter som gäller laget, så påstå inte att jag inte har koll heller ;)
Örebro Chipset
2006-12-09 15:43
BabyKladde// Vi har inte åkt ur på ca 20 år! Den här parodin som SVFF satte oss i 2 år var i själva verket en kort meningslös mardröm. Så detta är i själva verket säsong 2005 vi står inför...
Örebro Mittåt
2006-12-09 13:53
Supportrarna till lagen i Superettan vädrar morgonluft nu efter beslutet om 16 lag i Allsvenskan. Men egentligen förändras inte så mycket för de lag i Superettan som aspirerar på en plats högre upp i seriesystemet. De två första lagen går upp precis som hittills. Det tredje slipper kvalet, men de sista två åren har Superettans kvallag gått upp. Så förbättringen är nog marginell.

Däremot så kommer år 2008 att vara intressantare. För det året innehåller serien bara ett lag som komit ner från allsvenskan. Samtidigt som de tre bästa lagen från år 2007 flyttats upp. Påfyllningen sker nerifrån med fyra lag från div 1. Kvaliteten på lagen i toppen på superettan sjunker ordentligt. Så det är i första hand för 2008 som devisen "nu eller aldrig" skall användas.
Örebro BabyKladde
2006-12-09 13:11
Tycker det är bra att Allsvenskan utökas.
dessutom gynnar det oss att få första året att etablera osss utan oro att åka ur, för det gör vi inte 2007! eller aldrig igen!
Örebro Erki
2006-12-09 10:55
16 lag i allsvenskan 2008!
Endast ett lag åker ur nästa säsong, gör vi det är vi värdelösa!
Örebro Aspen
2006-12-09 10:24
Ämne: Börjar pengarna ta s....Med tanke på Wikström verkar det som pengarna tagit slut för ÖSK.

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!!
Örebro Justitiemord
2006-12-09 09:32
Hoppas många sluter upp ikväll på Kuban festen!
Ses där!
Örebro Mittåt
2006-12-09 08:57
Börjar pengarna ta slut eller betalar Assyriska bättre än vad ÖSK hade gjort?

När Assyriska tränade igår fanns i stället en annan afrikansk bekanting med. Forne skyttekungen från IFK Göteborg och Assyriska, Kabba Samura, var med och provtränade.

Samura, från Sierra Leone, har under de senaste åren spelat professionellt i Grekland och Norge.
Örebro Zizou313
2006-12-09 00:39
varför är det så att Anttonen är påväg bort från ÖSK? Tycker han är en av de bästa offensiva spelarna (av det lilla jag sett).
AIK Saywee
2006-12-09 00:28
Nu kommer ett kanske som vanligt lite annorlunda Saywee-inlägg angående Patrik Anttonen.

Jag vill bara säga att under mina många aktiva åskådarår har jag aldrig sett en så (relativ liten fotbollsspelare) att kasta bollen så himla långt.

Anttonens långa inkast långt ned på motståndarsidan är faktiskt ofta bättre än en hörna, av den enkla anlednigen att den inte slås (kastas) för långt!

Ofta blir det riktigt farligt eftersom hans långa inkast hamnar så rätt, eller?

Patrick behåll Patrik!!
Örebro Fotboll 247
2006-12-08 23:31
Ämne: Att Sportklubben ver....
Anttonen tvekade väl att stanna kvar inför årets säsong?
Örebro bfs
2006-12-08 22:58
Imorgon åker man till Barcelona, i ösk-tröja såklart. ha en trevlig helg alla ösk vänner.
Örebro # brorzan
2006-12-08 22:58
Grattis Marcus på 30-årsdagen!
Annons: