/fotboll/osk/forum/853.aspx/fotboll/osk/forum/853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-10-23 16:53
Gudjonsson,

"Vart läste jag förresten att ÖSK ska sätta sig ner om en vecka för att prata enskilt med spelarna?"

Jag har oxå läst något liknande, via ngn länk eller NA?

Men det kanske uppstod något akut i Wiktorssons "fall"?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-23 16:32
Nu får han äntligen betalt för att spela fotboll. Lönen är säkert rätt låg, så om han presterar kan de säkert höja lönen och lägga till ett år eller två. Inte så kul att skriva på ett kontrakt på 4 år där man tjänar sämst i truppen och behöver förlänga det till minst 5 år för att få en löneförhöjning.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-10-23 16:15
@Pedretti:

Glädjande nyhet. Även om jag tycker två år låter lite.
Örebro Pedretti
2015-10-23 15:59
ÖSK förlänger kontraktet med Jonathan Lundberg med 2 år.
Örebro Gudjonsson
2015-10-23 15:49
Wiktorsson har visat sig klasser bättre än Moberg. Sköldmark måste veta vad han sysslar med. #osäker

Verkar dock som att ÖSK erbjudit honom ett nytt kontrakt... Att DIF går ut med informationen nu och att Wiktorsson även uttalar sig under pågående säson, kan tyda på att han inte är nöjd med förhandlingarna med ÖSK.

Vart läste jag förresten att ÖSK ska sätta sig ner om en vecka för att prata enskilt med spelarna?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-10-23 15:00
Känns tråkigt att wiktorsson lämnar. Hoppas detta är ett tecken på att något riktigt bra är på ingång!
Örebro Lekiller
2015-10-23 13:28
[QUOTE=Kuno]Vad tror ni, kommer Wiktorsson platsa i Degerfors? [/QUOTE] Det borde han väll göra.
Benny Böckling
2015-10-23 13:27
Ja Wiktorsson ska ha stor cred för sina år i ÖSK
Trots snålt med speltid har han aldrig gnällt och ändå gjort det väldigt bra när han fått chansen.

Kanonvärvning för Degerfors
Benny Böckling
2015-10-23 13:23
Wiktorsson till Degen... Det var som fan. Tråkigt.
Örebro pemo
2015-10-23 13:23
Wiktorsson tillbaka till Degen, enligt NA:s inspark.
Tråkigt, men väntat.
han bevisade i alla fall att han kunde spela allsvensk mittback och dessutom vinna matcher.
Tack i alla fall för att du har kämpat.
Degerfors Kuno
2015-10-23 13:19
Vad tror ni, kommer Wiktorsson platsa i Degerfors?
Örebro pemo
2015-10-23 11:36
Krampaktigt??? Det var uruselt. Ert spel på bortaplan har väl inte varit någon höjdare direkt. Sen håller jag inte heller med dig direkt om att ni har fler som kan avgöra. När Goitom inte lyckas eller Bangura, så är ni tämligen ofarliga i straffområdet.

Sen har ni ju 5 man som kan bli avstängda om de blir varnade nu på måndag.
Och den risken är väl ganska stor, då jag tror att det kommer att smälla på planen. ;)

Så, Kribba , vi får väl se vem av oss som kryper nästa lördag. Må gott.
AIK Kribba
2015-10-23 10:56
pemo,det såg krampaktigt ut mot hbk. Men det behöver inte betyda att det kommer göra det mot er. Det som är en av AIKs stora styrkor i år är dessutom att vi har så pass många spelare som kan göra mål,matchvinnare. Vi behöver inte alltför många chanser. Därför är inte laget lika beroende av ett klappklapp spel för att vinna. Det har ju varit ett antal matcher där spelet periodvis eller helt,haltat,men där vi ändå vunnit. Sen,oavsett exgårdare mm i ert lag osv,så tror jag ändå att det faktum att ni inte har något att spela för kan göra ett avtryck i matchen. Sen kanske er AIK tatuerade tränare också är sugen på sm guld ;) Det sista,skämt åsido,jag tror som sagt att att det kommer bli tight. Det kommer inte bli att bara åka till er och plocka 3 poäng. Men sannerligen gäller ju samma sak för er. Ja,europaplatsen är grejad redan.Vi kommer sämst 3a.
Örebro widemarsh
2015-10-23 10:47
pemo// Vinner Norrköping med klar marginal och Göteborg slår AIK, då har AIK väldigt liten chans på guldet. Då skulle det krävas att både Norrköping och Göteborg förlorar sina sista, samtidigt som AIK slår oss med marginal. Hur det går i denna omgång kommer ha stor betydelse för hur stämningen kommer vara den 31:a.

Kommer bli rätt mäktigt att vara på plats när guldstriden avgörs, nu när vi inte har så mycket att spela för själva. Kan inte minnas om vi har haft något lag hemma i sista omgången som har haft en avgörande match om guldet? Någon som vet?
Örebro pemo
2015-10-23 10:31
Kribba // Förra året hade ju firma Crespo / Pode lekstuga med ert försvar. :)
Nu får ni möta firma Astrit/ Kalle. Samt en gammal djurgårdare på kanten som gärna gör mål på er. Så det där med att inte springa lite extra stämmer nog inte då. ;)

Men med tanke på hur krampaktigt det såg ut mot HBK borta, så är jag inte speciellt orolig för resultatet. Men allt beror ju på matchen mot IFK. Vinner ni inte där ( på kompisvallen ) så är nog guldet kört för el del.

Oavsett så hoppas jag på en bra match och en otrolig härlig inramning. Trots allt har ni ju i alla fall en europaplats redan. Eller?
AIK Kribba
2015-10-23 10:23
Sista matchen blir mot er i Örebro. Det känns bra för vår del att ni nu efter en svag säsong,räddat kontraktet och därför inte kan ha samma motivation mot oss. Ni skärpte till er under hösten och tog er i kragen där,och nu är kontraktet i hamn.

pemo,vet inte om det riktigt stämmer att vi inte gillar ert underlag,vi har fått med oss ganska bra resultat borta mot er under årens lopp,bla en 5-0 seger för inte så väldigt länge sen. Vi kan spela bra på tenniscourt,sen att vi gillar naturgräs bättre,samt hemmaspel,inte minst i år,är ju en annan sak.

Det kommer säkerligen bli en tuff match mot er,vi har heller inte rosat marknaden spelmässigt nu på slutet,även om vi fått resultat med oss,men visst ska vi ändå ha en god vinstchans. Att ni inte har något att spela för är väldigt bra för oss. Den där motivationen att springa dom extra 10 meterna extra snabbt kommer därmed inte finnas hos era spelare på samma sätt i alla fall. Sen kan det iofs också innebära att ni istället kan spela avslappnat och gynnas av det,men jag tror effekten att inte ha något att spela för är starkare här. Vi får se.

Örebro pemo
2015-10-23 09:31
Hur blir det om Norrköping vinner med 5-0 och Göteborg vinner med 2-1.
Har AIK något att spela för då? I sista matchen alltså.
Då är väl västra stå inget problem? Eller blir det fullt i alla fall?

Men, hur ser ni på nästa match? ÅFF borta. Vi har ju fortfarande chans att gå om Gefle och Hammarby. Betyder det något för placeringspengarna eller är det egalt?

I så fall vill jag se lite nya spelare den matchen. Jonis och Ring kan väl få visa upp sig. Kanske ge Nkili en sista chans?

För i matchen mot AIK måste vi väl ställa upp med absolut bästa lag. I alla fall för respekt mot de andra topplagen. Visserligen gillar inte AIK bortaspel och framför allt inte vårt underlag, men jag tror inte att det skulle uppskattas av övriga lag i allsvenskan om vi ställer upp med ett förstärkt U-21.

Fast där är jag väl naiv igen. Axén vill ju alltid spela med bästa lag och serien är inte klar förrän 30 matcher är spelade.

Mot ÅFF kan vi spela med dessa:

Oscar ( behöver få en match )
Hagge , Eidur , Wiktorsson , Ring
Broberg , Nordin , RÅP
Jonis , Astrit , Kalle

DB kan behöva vila , Moberg platsar inte , Logi lika så
DG , Per och Pode får väl hoppa in sista

Skulle jag vara riktigt tuff, så skulle jag spela med Hamrén och Nkili som mittbackar, bara för att.

Sen kan man ju tänka att RÅP , Hagge , Logi , Astrit, Nordin och Wiktorsson alla kan bli avstängda vid en varning på måndag.

Tur att jag inte tar ut laget. :)
AIK Nissesson
2015-10-23 09:26
Märker att vissa vill sjåsa upp "förväntningarna/stämningen/våldet" på olika sociala medier inför oktobermatchen, och har 1970 i minne, men det är ju 45 år sedan.

För cirka tio år sedan hamnade jag en sen regnig höst av misstag, mitt i en bortaklack, det var inga problem, bara att använda lite sunt förnuft.

Många diskussioner blev det, men vi gillade ju alla fotboll och var inte där för att slåss.

Tat lungt, ta en TOY :)
Örebro Vinnartradition
2015-10-23 08:29
I fall det står AIK:are på Västra är inte frågan om det blir oroligheter. Det är ett faktum.

Även om AIK spelar om guld kommer vi vara 6000-7000 på plats som sympatiserar med ÖSK.
Örebro Center
2015-10-23 07:10
I England är det inte tillåtet att stå som motståndarsupporter på hemmaläktaren, vilket man informeras redan om i Sverige om man försöker köpa biljett. Där uttrycks inte bara att man inte får bära attiraljer för motståndarens lag utan man förväntas även sympatisera med hemmalaget. Man blir utkastad utan kompensation (Om du skulle råkat att ha tagit sig in) om annat avslöjas. Nu kan man tycka England är England och Sverige är Sverige men i.o.m EU så kan man säga att det som är ok där är ok här. Som MT säger kan arrangören ställa krav och det har ALDRIG varit ok att stå på västra med motståndartröjor, halsdukar och heja. Det är bara att det aldrig varit något större problem tidigare. Sedan kan jag undra varför vi hela tiden säger att "Kubanerna" kommer bli upprörda. Kommer vi inte alla att bli det? Sedan ropar vi på ÖSK att de ska se till att AIK-sympatisörer inte kommer upp dit. Och här kommer ju det delikata problemet att t.o.m i England kan du ju naturligtvis ta dig in på motståndarsidan "civilt klädd" och om man håller en låg profil. Hur skall en biljettförsäljare/värd/vakt kunna förhindra en person, som har sympatier för AIK och inte på något sätt visar det, att köpa en ståplatsbiljett? Lyssna på dialekten? Och om då AIK-sympatisören är Örebroare? Det enda jag kan komma på är om man vid visitation upptäcker AIK-attiraljer (som de säkert skulle vilja ta fram om AIK vinner guldet och när de stormar plan) Det går ju så klart inte förhindra om det annars inte märks. Utan det är först om denna person utför glädjedanser på västra när motståndaren gör mål eller på annat sätt uppenbarligen och högljutt visar det. För min personliga del skulle jag gärna sälja ut hela arena till AIK. Då skulle vi få fullsatt för första gången sedan arenan byggdes om till sin nuvarande form och massa pengar in till ÖSK (givet att matchen gäller guldet för AIK). Matchen är obetydlig för ÖSK mer än äran och jag skulle lika gärna kunna se den på TV om jag visste att det ekonomiskt gynnade klubben. Och matchen kommer få massa publicitet vilket också är bra för klubben och sponsorer. Och jag skulle t.o.m hoppas AIK vann så vi slapp få stan riven. Hur som helst är detta det absolut bästa som kunna hänt klubben. Säkrat kontrakt och en väldigt massa folk i den sista obetydliga matchen som annars kanske hade dragit 3500 åskådade en kulen kall oktober dag och med SHL hockey bara några timmar senare.
Benny Böckling
2015-10-22 23:43
Med ett hundratal gnagare(som det påstås) på västra ökar ju risken för bråk och skit med sisådär 100% Nu är ju kubanerna långt ifrån kända för att vara några bråkstakar men nog fan tror jag det skulle bli väldigt upprörda känslor bland dem ifall det jublas på västra vid ett AIK-mål. Jag är rädd för att det kan bli en del trubbel.
Örebro Minatankar
2015-10-22 23:39
@zxcv:

Många tycks tro att man som kund har en massa rättigheter när man går in i en butik, besöker en restaurang, bevistar en konsert eller går på en fotbollsmatch.

Arrangören/ägaren får inte avvisa någon av kränkande skäl, som t ex etnisk bakgrund. I övrigt är det ägaren/arrangören som bestämmer under vilka premisser gästerna/kunderna får vistas i ägarens/arrangörens lokaler.
Örebro Hagge till landslaget
2015-10-22 23:21
Hahne, det är bullshit! :)
Örebro zxcv
2015-10-22 23:20
Spontant känns det som man är ute i grumligt vatten rent juridiskt om man avvisar folk baserat på lagtillhörighet.
Jag tror man endast får be folk att gå och först vid störande av allmän ordning är ett utkastande befogat.

Någon som är insatt i juridiken som vet säkert?
Örebro Asbjörn#10
2015-10-22 23:01
Har läst på lite för många ställen under dagen idag (b la min egna facebook och deras svartgula forum) om gnagare som kommer stå på Västra stå nästa lördag för att detta ska kännas bra.

Wärle, du som alltid fungerar som en utmärkt länk mellan oss supportrar och klubben får gärna förmedla detta vidare inom klubben om man inte redan är medveten om det. Att hemmastå är utsåld en vecka innan en för oss i sammanhanget betydelselös match borde väl iofs ringa varningsklockor?

Bekräfta gärna här också att det verkligen kommer råda den nolltolerans mot svartgula på Västra stå som det utlovats.

För min del handlar det inte om jag är orolig för bråk eller så utan bara tanken av att det ska stå bortasupportrar och eventuellt jubla över ett bortamål på vår egna hemmastå som är helt absurd.

"Låt dom stå där så länge som de sköter sig" sa någon. Jublar man över ett bortamål när man står på hemmastå är det väl ganska uppenbart att man inte sköter sig? För inte tror väl folk på allvar att dessa supportrar inte kommer visa känslor om AIK gör ett mål i sin guldjakt?

Upp till bevis nu ÖSK, att vi klarar av ett sådant här arrangemang enligt de riktlinjer vi själva har satt upp och dessa riktlinjer är som bekant nolltolerans mot bortasupportrar som vistas på hemmastå!
Örebro adde787
2015-10-22 20:22
Skulle man inte kunna låna in Pa Konate från MFF som vb under våren och se om han passar.
Örebro Asbjörn#10
2015-10-22 20:21
Spännande även om man givetvis ska ta ett "NA erfar att ÖSK har ett intresse" med en nypa salt. Kroon är ju tillsammans med C.Wede två av de spelarna jag fann som mest intressanta när jag sammanställde vilka spelare från de övriga allsvenska lagen som har utgående kontrakt.

Kroon är ju en snabb, teknisk och väldigt bollkär yttermittfältare. Just bollkärleken har väl varit lite av hans svaghet i MFF som det ofta är för den typen av yngre spelare, att bättre lära sig värdera när han ska släppa bollen exempelvis. Har lite Yasin-syndrom över sig genom att vara en ganska svag poängspelare för att vara den typen av spelare.

Med det sagt så ser jag honom som en spelare med väldigt stor potential som jag gärna skulle se hos oss!
Eyravallen Örebro
2015-10-22 20:06
Gillar att vi går för en ytter. Vi behöver konkurrens då DG behöver steppa upp det, nu vet jag att DG gjort ganska många mål men tyvärr missar han otroligt mycket, jag tror han skulle ta sista steget om han fick lite konkurrens. Jag skulle gärna säga ja till Kroon även om jag helst skulle vilja få in Wede.
Silly season snart igång! Love it!
Örebro Astrits vänsterslägga
2015-10-22 19:37
Fram med korten på bordet angående Crespo!!
Örebro Ansiktet
2015-10-22 19:23
Men Kroon duger också.
Annons: