/fotboll/osk/forum/8528.aspx/fotboll/osk/forum/8528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 19:36
Aspen//

Du kan nog vara ganska lugn i fallet RR. Tror inte IFK Göteborg vill vänta ut hans kontrakt så han blir gratis. Dessutom oerhört ojust mot RR som verkligen vill till ÖSK. Förhoppningsvis tröttnar de på att betala ut hans månadslön framåt jan-feb.
Örebro Mittåt
2006-12-11 19:34
Anttonen (för att ge mig in i den diskussionen) kan väl inte spela back. Han är alldeles för feg för att ge sig in i några närkamper. Och gör han det blir han väl skadad. Den enda anledningen till att den här diskussionen över huvud taget kommer upp är att det finns tveksamheter kring FreSas backspel. Inte att det egentligen finns något som talar för att Patrik skulle kunna bli en bra back.
Örebro Aspen
2006-12-11 19:28
joth//

PaAn-MaWI-PaHa-JoRi. Klart Haginge ska spela mittback. Vi bör se till att Haginge utvecklas där han kan och vill bli en stor spelare.
Har inte uppfattat att GlHo är särskild snabb, det är väl inte MaWi heller.

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna RR också !!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 19:25
Skönt och som väntat klart med Wikström.

Enligt uppgift jag fått nu i kväll så är alla 250 platserna sålda av Örebroporten. Lite trist att dessa pengar går ÖSK:s näsa förbi. ca.2,2 miljoner/år. Vi får hoppas att företagen ger ett bidrag till ÖSK också. De får ju faktiskt se fotbollen gratis från ÖSK:s sida sett.
Örebro Aspen
2006-12-11 19:23
joth//Orsaken till att Walker satte ned SEB på vänsterkanten mot Assyriska var INTE att Moses hade problem. Walker blev RÄDD när Moses skickade deras ytter i en vid båge mot ÖSK avbytarbänk.

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna RR också !!
Örebro joth
2006-12-11 19:17
Aspen//Jodå, jag var på läktaren. Nåväl, vi vill alla ha en bra trupp!

Grixx//Kan stämma och inte lika många matcher så det blir mindre belastning på Anttonen nästa år.

Låt oss säga att FrSa inte är spelbar, hur ser backlinjen ut då(Och Aspen, en backlinje utan Anttonen ;-))?

PaHa-MaWi-GlHo-JoRi
Örebro Grixx
2006-12-11 18:54
joth// Jag tror att det allsvenska spelet fungerar bättre för Patrik än superettan gjorde.

Skulle han även bättra på sitt skott så är det lugnt.....givetvis spelar han på sin högra sida.....och inte som back. Tycker att strulandet började för något år sedan med att halva laget fick prova nya platser pga skador.

Innan så var han säker på sin högersida.
Örebro Aspen
2006-12-11 18:51
Ämne: Aspen//Till och med ....
joth//Ta inte äran från Anttonen. Du var inte ens på läktaren, än mindre på plan. Orsaken att dom hamnade på vänsterkanten kan varit att Anttonen hade spikat igen högerkanten. Försök vara lite positiv !!!

må//Jag är mest positiv till en bra trupp 2007. Det är helt klart att Anttonen är bättre än både Jeff och FrSa. Självklart att han är frisk och tränad. Jag har dock ingen anledning att skriva ned eff och FrSa som vissa gör med Anttonen.

Kommer att agrumentera för en bra trupp 2007 tills tangentbordet bryter samman. Vi vet från ÖSK att alternativet till Anttonen är halvryssen från div 2/3, något annat finns inte. Om man inte tänker skola om någon annan mittfältare.

Örebro
2006-12-11 18:50
Grixx//
Håller helt med om att Anttonen var väldigt bra för 4-5 år sedan, då han aldrig behövde dribbla bort motståndarbackarna - han sprang som en gasell runt dom.
Men det var ett tag sen tyvärr. Kommer han tillbaka i den formen platsar han inte bara i truppen utan i förstauppställningen.
Men idag är jag tveksam.
Örebro joth
2006-12-11 18:47
Nackdelen med Anttonen är att han måste höja sin lägsta nivå. Han kan göra landslagsmässiga insatser men blanda detta med att vara totalt anonym. Dessvärre är han också ofta skadad. Ett allt för långt kontrakt med Patrik är riskabelt då han kan blockera en av de 22 platserna i truppen.

Men som sagt, i brist på andra alternativ på högersidan bör man förlänga med Patrik i två år.
Örebro Grixx
2006-12-11 18:39
må// Inte många i dagens ÖSK som varit uttagen till A-landslaget, även om det var en Asien-trupp så är Anttonen fortfarande riktigt ung och utvecklingsbar

.....och inte minst så vänder han bort alla försvarare i AS så att de plötsligt står på läkteren och får titta på när ÖSK målar.
Örebro joth
2006-12-11 18:36
Aspen//Till och med jag hade kunnat stängt av högerkanten mot Assyriska borta... de satte ju pressen på Moses kant i den matchen, därav Patricks flytt av Seb för att förstärka den kanten.
Örebro Farsen äntligen slut...
2006-12-11 18:36
Angående Anttonen så är hans bästa position högerytter och hans säsong med 6 mål måste väl ses som godkänd? att han får spela högerback var ju Walkers idé och han gillade det inte speciellt mycket själv. Hoppas det löser sig med Anttonen nu för det är en bra allsvenskt spelare!
Örebro Grixx
2006-12-11 18:30
Nice med "återvändare"!!!!
Örebro Trivseltorsten
2006-12-11 18:20
f.ö läste just rankningen av lagen i allsvenskan på expressens nätupplaga, vi är näst sist. Kollade iofs inte publiceringsdatumet, men nog fan är vi vassare med truppen vi har nu än en del lag ovan...

I´m laughing
Örebro
2006-12-11 18:13
Aspen//
Jag tror vi har förstått nu att du är positív till Anttonen.
Håller med om att han är (eller var) bra när han var hel och hunnit komma i form efter skada - men dom perioderna var varken långa eller många.
Däremot tycker jag inte alls han passar som högerback, då han är lite för vek och rädd att bli skadad.
Men Wikström är en kanonvärvning - och 93 kg dessutom - ingen risk för vek där!
Örebro Trivseltorsten
2006-12-11 18:10
Hur skönt är det inte att vara svartvit! Nu kniper vi Johansson med..

Som Cartman säger... SWEET!
Örebro Aspen
2006-12-11 18:07
Ämne: Känns riktigt bra me....
Avgå Lagrell!//Anttonen som högerback är ett bra alternativ. Borta mot Assyriska stängde han av högerkanten helt och hållet. En försäsongs inskolning så har vi två modernt offensiva ytterbackar.

Örebro joth
2006-12-11 17:58
Avgå Lagrell!//Det sköna med Mackans avslutning är att den är helt omotiverad i sitt sammanhang! :-)
Örebro Chivas
2006-12-11 17:54
Härligt med Wikström! Forza svartvitt varje dag!!
Örebro kubanen_90
2006-12-11 17:49
Underbart!
Örebro BabyKladde
2006-12-11 17:48
Härligt att Wikström är klar =D

Han kommer nog passa hur bra som helst i laget!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-11 17:44
joth//

Hehe, reagerade också på det! Riktigt skön avslutning :D
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-11 17:44
Så skönt, att va närke-bo!
IFK Göteborg WeBBeR
2006-12-11 17:43
Wikström är en RIKTIG biff :) Vart nästan rädd när jag stog brevid honom hehe :)
Örebro add.
2006-12-11 17:41
härligt med Wikström. återstår att se om det blir några fler än eventuellt RiRi ?!
Örebro markus_t
2006-12-11 17:40
Det blir ett intressant mittbackspar med MaWi och Hagge, råstyrka resp. snabbhet. Plus att båda är starka i luften.
Örebro joth
2006-12-11 17:39
Mackan//Jag tror att du är den första som bryter mot SvFFs nya skitsnacksregel. Förvänta dig att Lagrell knackar på dörren. Syftar naturligtvis på avslutningen i din artikel. ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-11 17:31
Känns riktigt bra med Wikström, även ett styrkebesked av ÖSK!

Flera klubbar har varit ute efter både Rodevåg och Wikström, ändå har vi lyckats knyta de till oss. En förlängning med Anttonen, en målvakt och eventuellt en spelare som högerback så är jag väldigt nöjd med truppen!

När man är i gång kan man ju lika gärna skriva kontrakt med Johansson och Jidsjö om det löser sig med utlåning..
Örebro Mittåt
2006-12-11 17:23
Bra att det är en örebroare också. Han vet ju redan, så att säga, vad han ger sig in på.

Två av två möjliga så här långt för ÖSKs scouter. Ett bra resultat.
Annons: