/fotboll/osk/forum/852.aspx/fotboll/osk/forum/852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Roswall
2015-10-25 09:19
@ÖSK-Karl:

Sämsta, verkligen? Om jag säger Jonas Sandqvist och hans frilla? Eller Tomer?
AIK Nissesson
2015-10-25 08:44
Beträffande Mosander om vi skall blicka bakåt,
i stället för att sträva framåt, uppåt.

Fick han sparken, eller vad hände egentligen?

Skitsamma, hans tunga var inte lämpad för de yngre spelarna, han var nog ett riktigt stolpskott eller en bromskloss ...

Jag gillar "nya" ÖSK och min optimism, lever fortfarande, trots att det går långsamt uppåt, eller ?

... men plötsligt händer det :)

AIK victormoses
2015-10-25 06:02
Hej, Ännu en AIK-supporter i desperat behov av biljetter till Örebro-AIK på söndag. Har varit årskortsinnehavare sedan 11 års ålder och skulle betyda ALLT att få vara på plats vid en guldmatch. Har haft oturen att misslyckas vid varje biljettsläpp likt många andra. Ifall ni har biljetter att sälja/årskort att "hyra ut" (helst 2 biljetter) skriv ett PM. Är beredd att betala en bra bit över ordinarie pris!
Örebro Center
2015-10-25 02:31
@ÖSK-Karl:

Där håller jag inte med dig någonstans
Örebro ÖSK-Karl
2015-10-25 01:23
@Bempa no:10:
Personligen tycker jag Anders Karlsson är den sämsta förstamålvakt ÖSK haft sedan jag började följa klubben i nöd o lust sedan jag var 7-8 år. I jämförelse med S-G Larsson var han ju ett skämt och betydligt sämre än de målvakter vi har idag och Alvbåge. Anders var ju rent bedrövlig med fotarbetet och sina insparkar som i bästa fall närmade sig mittlinjen Antalet matcher kan ju inte avgöra legendarerna per automatik Anders Karlsson var väl aldrig ens nära en landskamp för Sverige oavsett pojk till A.landslag? Jag tycker även att ÖSK borde ha satsat mer på Westman under flera av de åren, men har förstått att Anders Karlsson placerade man inte på bänken utan att han protesterade grovt.
Örebro ÖSK-Karl
2015-10-25 01:08
@Aspen.:

Ja, denna Sixten (och ja-sägarna omkring honom)? Är det någon som vet om Sixten fortfarande tränar ett "elitlag"? Sedan denna Mosander, Lär ta något år till innan firman med ovannämnda ihop med Karlsson och Sjögren är utraderade. Med det menar jag vad de kostat ÖSK att bli av med och talanger klubben missat.

Men äntligen verkar ÖSK vara på rätt väg, hoppas de håller sig där ;)
Örebro Bempa no:10
2015-10-25 01:03
Kan ingen vänlig själ lägga till Anders Karlsson ibland bilder på ÖSK legender ??Anders är verkligen en ÖSK legend med sina 435 matcher i ÖSK tröjan så skulle han utan tvekan vara given over and out ...
Örebro Pedretti
2015-10-24 23:58
Någon som har koll på BK Forwards trupp?
Undrar ifall det finns någon där som är ÖSK material.
Örebro Aspen.
2015-10-24 23:33
På Tipselits hemsida finns det en ranking av Sveriges Fotbollsakademier.
Rankingen som tar hänsyn både till den organisatoriska uppbyggnaden och de sportsliga resultaten placerade ÖSK på en 19:e plats av de 51 rankade akademierna.
Örebro Aspen.
2015-10-24 20:26
@Jonas r:
Jag är gärna positiv när jag ser något bra på planen, t ex när jag ser Ajdarevic bollbehandling i duggregnet i Gävle. Försöker följa U-lagen men mest via media dessvärre. Det jag ser är att lagen gör bra ifrån sig i serien (utom U21 som har en hopplös serie förstörd av A-lagen som alltid har prioritet) men i A-truppen är det tvärstopp. Många andra lag i AS har inte samma tvärstopp. Behöver bara säga MFF och Peking. Jag har hört många positiva tankar från ÖSK men väldigt lite har blivit verklighet när det gäller ungdomar. *Jag tror inte på snacket längre, tror på det jag ser istället. Tror att ÖSK affärsledning saknar tillräckligt med genuin fotbollskunskap.
AIK Nissesson
2015-10-24 17:35
DaSa,

citat från ett av dina inlägg

" vi är bäst i Sverige på att lyfta spelare som hamnat på bänken."

Vet inte riktigt om jag håller med dig ...?

För att inte tala (skriva) om de som hamnat på läktaren, eller helt utanför ...
Örebro Jonas r
2015-10-24 17:33
[QUOTE=Aspen.]När det gäller ungdomssatsningar är verkstad viktigare än snack. Det visar de senaste åren. Är det Sixten-sjukan som inte gått över? Blev Axén smittad av Sixten? [/QUOTE] Att man tydligt gjort en satsning på ungdomssidan efter Sixten är väl just verkstad så snälla kan vi vara lite positiva !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2015-10-24 16:53
När det gäller ungdomssatsningar är verkstad viktigare än snack. Det visar de senaste åren.
Är det Sixten-sjukan som inte gått över? Blev Axén smittad av Sixten?
Örebro Center
2015-10-24 16:29
@ÖSK-Boldt:
Ja vin är bra ;0) Bra och informativ artikel. Undertecknad har varit riktigt kritisk mot ÖSK:s ungdomssatsning sista åren och därför är det bra att detta kommuniceras ut från Sköldmark. Då vet jag att det ändå finns en satsning (numera) och tanke med det. Det är synd bara att klubben inte kommunicerar ut sådant här själva så hade jag hållt käften sista året/n iaf :0) Jag menar vad "vi" sett är en svart låda där barn/ungdom gått in men inga kommit ut på andra sidan ut på plasten på BA. Samtidig medger ju Sköldmark att det inte varit tiptop tidigare år så en viss kritik har ju ändå varit befogad. Tydligen var det som sämst runt Sixtens år och då också Julle sa tack och adjö. Men det är bra ÖSK, jag gillar vad jag läser. Ska sluta tjata om detta ett tag nu (alltså ur ett kritiskt perspektiv) ;0). Sen får man förstå att klubben aldrig kan sluta värva helt. Spets får man leta efter ibland utanför sfären.
Örebro DaSa
2015-10-24 16:08
Tror även att vi har en grymt bra sits att värva en speciell sorts spelare efter denna säsong. Sköldmark borde enbart gå efter bänkade spelare, helst från svenskar från utlandet men även från andra allsvenska klubbar som t.ex Kroon. Om man kollar på "bänkvärvningarna" sen Axén tog över så är det följande:
Sobra - succé
Nordmark - OK, gränsen till underkänd
Astrit- succé
Broberg - SUCCÉ
Pärlan - VG ( i alla fall mycket bättre än i KFF)

"Riktiga/scoutade värvningar":
Logi- underkänd
Eidur - OK

Kanske inte är ett statistiskt underlag men jag skulle vilja påstå att vi har hittat en nisch och vi är bäst i Sverige på att lyfta spelare som hamnat på bänken.

Så vilka spelare sitter bänkade och drömmer om ett samtal från Sköldis?:)

- Iron-Mike, klockren om han vill komma.
- Kroon, har inte sett honom så mycket men han kan ju vara grym än han sitter på bänken då konkurrensen är grym i MFF.
Örebro DaSa
2015-10-24 15:57
Jävligt kul att Jonis har skrivit på. Tycker även att längden på kontraktet är lagom, t.ex. idag så är vi glada att inte Lipovac sitter på ett långtidskontrakt. Tycker även att det är bra att Wiktorsson redan nu går ut med att han skall gå till en annan klubb. Detta ger ÖSK mer tid att leta efter ersättare.

Angående backuppsättningen nästa säsong så ser jag gärna att vi "byter" Wiktorsson och Eidur mot en back av högre klass. ÖSK sa redan förra året att vi skulle bli spetsigare, dags att visa att vi också menar det. Sen så måste vi även ha en ny vänsterback, kvittar hur bra lag vi har i övrigt när svagaste länken är så svag som den nu är. Under hösten har vi oftast räddats av att våra offensiva spelare gjort massor med poäng samt att Rinne storspelat. Hur vi skall lösa det ekonomiskt får bli en kombo av pengarna från SI och en försäljning av Oscar/Rinne. Detta ger följande backar nästa säsong.

Hb: Dajje, Hagge
Mb: Moberg, Hamren
Mb: Ny, Nkilli
Vb: Ny, Hagge

Dvs ingen vidare bredd men får vi in två backar av klass så kommer vi ha en riktigt bra defensiv.
Örebro ÖSK-Boldt
2015-10-24 11:50
Riktigt bra och framtidstroende artikel med Sköldmark. Inom ett par år så kan vi starkare än någonsin, från liten druva till färdigt fotbollsvin. Jag sa vin inte svin. :) Spännande då man vet hur bra Örebro med omnejd är på fotboll. Och skall några ha nytta av det så är det ju hela regionen med ÖSK som moderskepp. Ett moderskepp som tar hand om dessa talanger och gör rätt. Verkar onekligen som det gått fram till styrelse och ansvariga. Örebro SK. Ja tack !
Örebro Aspen.
2015-10-24 10:17
Tack för dina år i ÖSK. Hoppas Du får en mer riktig bedömning av din förmåga i Degerfors. Och så får vi hoppas att både Degerfors och ÖSK spelar i AS om två säsonger
Örebro Center
2015-10-24 10:09
"Så ska ÖSK kunna tävla med de rika"
Örebro Center
2015-10-24 02:10
"Vi har blivit nerringda på kontoret. AIK:are har ansökt om att bli ÖSK-medlemmar och gjort personliga besök där de utgett sig för att vara mångåriga ÖSK-supportrar. Mina medarbetare har börjat ställa kontrollfrågor för att genomskåda bluffen, berättar Simon Åström." "Simon Åström berättar också att inga AIK-anhängare kommer att släppas in på den västra kortsidan där ÖSK-supportrarna har sin plats. –?Om vi upptäcker AIK:are som köpt biljett dit kommer vi att avvisa dem från arenan." Ca 12 000 tror man kommer
AIK Aikrobban
2015-10-23 23:10
En sittplatsbiljett till ÖSK-AIK önskas köpa. Helst på södra men även annat är av intresse då en dam i sällskapet är utan.

Tack på förhand och grattis anrika Örebro SK till nytt säkrat kontrakt

Pm funkar fint om det finns en vänlig själ där ute som inte kan eller tänkt gå på matchen om en v.
Örebro Center
2015-10-23 22:49
@Pedretti:

Kul att ÖSK ökar om än mycket litet (dock lär AIK-matchen höja snittet lite till) . Någon som vet vilken publiksiffra man budgeterat för?
AIK Biljett ÖSK
2015-10-23 21:58
Säljer en sittplatsbiljett (ösk AIK) till högstbjudande. PM:a vid intresse.
Örebro Lord Pode
2015-10-23 21:17
Jahapp slutsålt mot AIK och själv är man bortrest. Så sjukt synd med tanke på vilken stämning det kommer att bli.
Örebro flesklepp
2015-10-23 19:31
@Gudjonsson:

Örebro Pedretti
2015-10-23 19:30
Lagens publikökning/minskning i årets upplaga av allsvenskan.
AIK Nissesson
2015-10-23 16:53
Gudjonsson,

"Vart läste jag förresten att ÖSK ska sätta sig ner om en vecka för att prata enskilt med spelarna?"

Jag har oxå läst något liknande, via ngn länk eller NA?

Men det kanske uppstod något akut i Wiktorssons "fall"?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-23 16:32
Nu får han äntligen betalt för att spela fotboll. Lönen är säkert rätt låg, så om han presterar kan de säkert höja lönen och lägga till ett år eller två. Inte så kul att skriva på ett kontrakt på 4 år där man tjänar sämst i truppen och behöver förlänga det till minst 5 år för att få en löneförhöjning.
Benny Böckling
2015-10-23 16:15
@Pedretti:

Glädjande nyhet. Även om jag tycker två år låter lite.
Örebro Pedretti
2015-10-23 15:59
ÖSK förlänger kontraktet med Jonathan Lundberg med 2 år.
Annons: