/fotboll/osk/forum/8519.aspx/fotboll/osk/forum/8519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-12-13 18:31
Kommer Västra nu att vara "Nya betong" ???

Norra som till idag varit "Nya betong" börjar alltså redan bli ålderstigen ......fastän den inte ens är färdigbyggd.

edit pga av MAD FOR IT! som säkert även insett att jag inte har en aning om att Luleå ligger norr om Ystad ;-)
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 18:27
Om jag var världens bästa spelare så skulle jag håva in miljoner för ÖSK, ta dom till Allsvenskan, ta dom till champions league och sedan låtit mig säljas för 1 miljard till Arsenal. Om jag nu var världens bästa spelare hehe.

Örebro Grixx
2006-12-13 18:25
Självklart spelar man inte för pengarna, man har ju klubbkänsla. Spelar jag i Latorp som snorgärs så skulle jag aldrig nedlåta mig att gå över till Barcelona och få en miljon i månaden,never never nån´jävla måtta får det vara!!!!!!!
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 18:25
Tack för bilderna Tomten!
Längtar så jävla mycket tills man får stå och sjunga "jag vill se Örebro" på den vackra betongen.

Ståplats på försäsongen Kubaner?
Örebro rirobban
2006-12-13 18:24
Ämne: Jag skulle spela för....
Hehe, själv skulle jag inte vilja spela i klubbar som Man United, Chelsea, Real Madrid eller Inter. Dock gärna Barcelona, Arsenal, ÖSK, ÖSK och ÖSK:) Jag hade inte gått till en som betalt mest, utan det lag jag bäst gillar själv:=) Hellre ÖSK än United alltså...

Pengar avgör en del när spelarna väljer klubb. Men jag tycker ÖSK har hittat väldigt bra spelare nu. Halilovic håller väldigt hög klass och klubben hade råd med honom:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-13 18:12
Jag skulle spela för det lag som betalar bäst,skiter i om jag hamnar Sibirien bara pengarna är dom rätta,sån är jag tyvärr.
Örebro BabyKladde
2006-12-13 17:38
pengar ska inte avgöra vad man väljer för klubb!

okej, pengarna avgör ju till viss del, men man måste tänka på hur man kommer trivas i ett lag, hur omgivningen är, vad man kommer få för roll osv...
Örebro kubanen_90
2006-12-13 17:03
Ämne: vad gäller pengar fö....
Jag är 16 år gammal och reddan i den här åldern spelar pengar in mycket! De som inte har hjärta för ÖSK går till den klubb som betalar mest.
Örebro Rasberg
2006-12-13 17:02
Tack ska du ha tomten för fler bilder på våran nya fina läktare! :)

Mackan//
Kul! Hoppas det fortsätter så i Allsvenskan med han där bak. :)
Örebro LASSEKONGO!
2006-12-13 16:24
vad gäller pengar förstår jag inte vad du menar för jag har svårt att tro att en 16 åring hellre går till en klubb där dom får bra med pengar än att stanna i ÖSK.. tror att dom flesta hellre vill stanna i Örebro och kunna bo hemma.
/linde
Örebro Brus-Nilsson
2006-12-13 16:16
Ämne: Brus-Nilsson//
Sitt....Jo, han hade säkert boll i sig, jag försökte mig bara på att göra en lista på de mest misslyckade värvningarna. Trist att ÖSK inte hade bättre koll på de som var så skadebenägna. Det var då det, nu ser vi FRAMÅT
Örebro Rasberg
2006-12-13 15:55
Brus-Nilsson//
Sitter firtfarande och tycker att det är tungt att Christian Johnsen blev fotbollsinvalid. Han var en extrem målspottare. Han satte nästan alla chanser och han var mkt tung att möta för backarna.

kubanen_90//
Anledningen är att de tror han är från Ghana(det har snackats om Tunisien oxå.) och där skulle han kunna bo utan att vara i fara för sitt liv. I Somalia däremot så är det svårare med den biten.
(Detta är vad jag hört åtminstone)
Örebro Mittåt
2006-12-13 15:55
Nej, jag tror inte att det ligger till riktigt så beträffande Yunus. Han har redan en utvisningsdom över sig. Men eftersom han inte kan utvisas till Somalia på grund av situationen där, försöker myndigheterna att hitta något annat land som är villigt att ta emot honom. Lyckas inte detta kan han få ett tillfälligt uppehållstillstånd och med hjälp av det så kan han sedan erhålla ett arbetstillstånd.
Örebro kubanen_90
2006-12-13 15:19
Rasberg//
Man kan åka ut från Sverige för att man ljuger. men inte för ett knivmord! :(
Jag kan säga att jag känner minst 10 pers som verkligen förtjännar att åka ut. Både svenskar och från andra länder men inte åker de ut inte.
Dock går det bra att kasta ur en ung kille som är föräldralös och inte har gjort något olagligt ( vad vi vet)
Örebro Brus-Nilsson
2006-12-13 15:17
Ämne: Är ganska tveksam ti....
Håller med, dom kan råka hamna på där här listan:
1. Johan Wahlqvist
2. Christian Johnsen
3. Gulli Jonsson
Örebro Jimpa_90
2006-12-13 14:54
Välkommen Wikström!!!
Örebro go_osk
2006-12-13 14:25
Kul att lite sambalirare får chansen att visa upp sig i rätta förhållanden. Det skadar som sagt aldrig att ta en titt när man får chansen, men det ska nog mycket till för ÖSK ska nappa på det.

Om vi mot förmodan skulle värva någon av dessa, så kan man ju fråga sig vad det sänder för signaler till övriga spelare i truppen. Jag tror t.ex. inte att JP är speciellt sugen på att få en ytterliggare konkurrent om forwardsplatserna mot vad det var sagt från början.

Men om det och andra sidan visar sig att vi kan göra riktiga kap, så ska man från ÖSK:s sida givetvis slå till. Alltihop är en balansgång.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-13 14:23
Är ganska tveksam till brassarna, de har bytit klubb många gånger! Vad beror det på?

Aja, det kostar ju inget för ÖSK att låta de provspela med talangerna.
Örebro Rasberg
2006-12-13 14:09
ÖrebroSK/
Problemet är att de inte vet varifrån han kommer. Han säger Somalia men de tror inte att det stämmer. Om deras aningar är rätt så ryker Yunus med huvet före ur landet eftersom han ljugit. Annars så kan han nog få ett uppehållstillstånd(antar att det var det du menar).
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 14:07
Ja jävlar Yunus! Hur många år kommer det ta innan han får ett sånt där arbetstillstånd? Om en brasse får det hur enkelt som helst borde väl han få det? Eller är det för att han är flyktning från början?
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 14:05
Nånting säger mig att våran högerkant kommer bli jävligt dålig i år om ingenting görs. Patrik måste stanna! Jag hoppas verkligen på Högerkant a la Anttonnen-Jeffs.
Örebro Rasberg
2006-12-13 14:05
Mitt önskelista till tomten:
1: Att brassen som kan spela högerback är överjävlig och skriver kontrakt med ÖSK och dominerar i Allsvenskan.
2: Att Frempong, Näfver och Yunus kommer spela mycket i Allsvenskan nästa år och göra det mycket bra.
3: Att ett sthlmslag åker ur nästa år (ej BP)
4: Att vi får tillbaka Thomas Andersson som spelare :)
5: Att vi vinner allsvenskan år 2007

Tack och amen!
Örebro rirobban
2006-12-13 13:51
Ämne: Ämne: Ämne....
Det är nog inte riktigt sant. Om nu ens Anttonen blir kvar så kommer det med all säkerhet att bli som yttermittfältare. Anttonen är inte högerback och kommer aldrig att bli en sån. Han hade väldigt svårt i de matcher han spelade på den positionen i Superettan och jag tror inte att det blir lättare mot Allsvenskt motstånd. Nej antingen Haginge som högerback eller så behövs ett nyförvärv här. Om backbrassen som är på besök är bra så ser jag gärna han som ett nyförvärv...
Örebro joth
2006-12-13 13:38
Brukar inte det preliminära spelprogramet dyka upp i december?

Arx//Alltid trevligt med december, luciafiranden på dagis, avslutningar på diverse aktiviteter, julpysselkvällar m.m. Mycket glögg blir det. :-)
Örebro Sersant
2006-12-13 13:27
Ämne: Ämne: Verkar ....
Tror mer på att han vill ha Anttonen som högerback.
Örebro rirobban
2006-12-13 13:26
Ämne: Verkar ju på Walker ....
Eller så tänker han sig Haginge som högerback. Wikström och Holgersson skulle klara av mittbackssysslan på ett strålande sätt:D
Örebro Sersant
2006-12-13 13:23
Verkar ju på Walker som han tror att FrSa klarar högerkanten, då jag har för mig att han nyligen sagt att truppen är så gott som klar behövs bara en till målis.
Örebro Arx
2006-12-13 13:21
joth//
Tänkte nästan det. Sitter i en snarlik båt... Blir nog lite Blossa 06 framåt kvällen som hålla sig vaken-doping. ;-)
Örebro Kronblom
2006-12-13 13:10
rirobban//
nej,det behövs en bättre högerback än Fresa.Walter Thomas Junior från Örgryte vore kul men han är väl knappast aktuell för sportgruppen.I annat fall kan ju Frippe/Wikström var mittbacksparet och fortsätta ha Hagge som högerback även jag ser honom som mittback!
Örebro Mattias69
2006-12-13 13:08
Hammarby bandy är konkursmässiga enligt Aftonbladet. Då blir det väl till att ta pengar från fotbollen då.
Annons: