/fotboll/osk/forum/8509.aspx/fotboll/osk/forum/8509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2006-12-20 10:19
Nu var det länge sen som vi var med på listan över hetaste forum!
För att jobba på det, och för att nå 90000 snarast möjligt anser jag att vi ska värva Moström.

För vörigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart från nästa år och för all framtid!
Örebro bison
2006-12-20 10:17
Tråkigt att spelprogrammet inte blir klart innan jul, hade varit en godbit att analysera och tippa under julhelgen.

För vörigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart från nästa år och för all framtid!
Örebro jocke.
2006-12-20 10:06
Finns det någon topp5-lista på önskvärda målvakter som kan vara aktuella för ösk -realistiska ;) ?
Örebro Fotboll 247
2006-12-20 10:01
Ämne: Tja, smaken är som b....
En viss skillnad på AS och Div 1 kanske? ;)
Örebro Mittåt
2006-12-20 09:04
Vad ICA betalade för RR har inget med saken att göra. Övergångar i fotboll prissätts utifrån tillgång och efterfrågan.
Örebro Mattias69
2006-12-20 08:56
Han har väl åtminstone fått spela B-lags matcher va?
Örebro Aspen
2006-12-20 08:45
Ämne: Angående Richard Ric....
ICA har sängt RR:s värde då han inte fått matchträning !!
Örebro Mattias69
2006-12-20 08:15
Angående Richard Richardsson och det som stod i dagens Allehanda. Huvudpersonen själv dementerade ju att IFK Göteborg har kräv 1 miljon för honom, summan var mindre sa han.

Vad är det då som kärvar i förhandlingen? Om nu Blåvitt gav 250 tkr för honom och har haft killen i träning och så i ett år så borde väl ÖSK kunna sträcka sej till att betala hans övergångssumma plus lite till då som ett slags bidrag till den träning som IFK har bistått med.

Hoppas innerligt att det löser sej snart, för en kille som tackar nej till Norge och till GAIS för att han verkligen vill till ÖSK och dessutom tycker att budet han fått från ÖSK är rimligt. En sån grej får bara inte stupa på att klubbarna inte kan komma överrens.
Örebro Sogen
2006-12-20 04:22
Ämne: ÖSK-Karl //
Klubbkä....
Arx där är du ute å cyklar, du säger att Anders Taco Svensson inte kan tänka sig nåt annat än Ellos..

HAN ÄR JU ETT UTTALAT BLÅVITT-FAN JU!
Han e uppvuxen i götet och har i hela sitt liv hållt på blåvitt, han hade lätt gått dit om de hostat upp samma pengar som ellos!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-19 23:23
Anttonen går all in och vinner en plats i landslagstruppen till EM 2008!
Örebro Aspen
2006-12-19 23:02
Ämne: Han kanske spelar po....
Hoppas han vinner
Örebro Fair Play
2006-12-19 23:00
Hjortsberg//
Per Gawelin har börjat en anställning på Aspholmen Fastigheter AB enligt den annons som du sett.
Örebro Hjortsberg
2006-12-19 22:46
Ämne: Vad gör Pär Gawelin ....

Per var med i en reklam för ett företag i NA häromveckan, men banne mig om jag kommer ihåg vilket. Han hade hursonhelst just börjat på företaget och i reklamen presenterades han som ett av deras nya ansikten utåt.
Örebro Mittåt
2006-12-19 22:33
Han kanske spelar poker med Lennart Sjögren.
Örebro Aspen
2006-12-19 22:29
Anttonen var är du ?????????????
Örebro Mittåt
2006-12-19 22:26
Tja, smaken är som baken. Uppenbarligen.

Talebinejad har skrivit på för ett år.
-Det skall bli kul att spela i en sådan klubb som BP, det blir som i Västra Frölunda, säger Arash till BP.

Att han inte skrev på för VF direkt då istället. De hade knappast sagt nej.
Örebro jappel
2006-12-19 22:25
Inga bekräftelser i nyheterna måste innebära strul i förhandlingarna eller strandade förhandlingar...verkar även som att MFF:s säkra värvning av toivonen förbytts i någon slags upptrappad budgivning.....(med vem???) är det toivonen själv som lagt att högre bud :-)
Örebro jappel
2006-12-19 22:22
Tycker att det är dags för ÖSK att återgå till att spela i helsvart hemma med det vita som reservställ... det svarta är oslagbart vackert!!
Örebro Mittåt
2006-12-19 22:19
Här kommer ett bidrag på vägen mot # 90.000.

Vad hände egentligen med Per Johansson. NA skrev för några dagar sedan att allt var klart. Djurgården hade segrat osv. Men sedan har det varit märkvärdigt tyst. Inga bekräftande bulletiner hos Djurgården, inga tidningsartiklar etc. etc.

Har postverket slarvat bort ett kuvert med ett påskrivet kontrakt bland alla julkortsförsändelserna? Har Per ångrat sig? Försöker Mörck pressa fram ytterligare några eftergifter från DIFs sida? Har Forward satt sig på tvären och sagt att Per inte är garanterad en startplats i deras förstaelva? Är det Karlslund som bromsar i förhoppningen om att mjölka ut några kronor till ur DIFs pengapung? Är Per med på ÖSKs träningar nuförtiden? Etc?
Örebro bfs
2006-12-19 22:17
ANGÅENDE MATCHTRÖJORNA SÅ SPELADE VI I PUMA REDAN I ÅR.NYA PUMA STÄLLET BLIR DET LITE ÄNDRING PÅ.
Örebro jappel
2006-12-19 22:12
I den här inläggstakten bryter vi gamla larmnummersvallen(90000) inom sex dagar. med andra ord strax innan årsskiftet...
Information från avdelningen: Meningslöst men kanske ändå aningens intressant vetande
Örebro jappel
2006-12-19 22:10
Måtte vi istället få läsa om ÖSK och SM guld i samma mening titt som tätt, med start 2008 :-)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-19 21:47
Mittåt//

En rysning gick igenom min kropp när jag läste SE. Måtte vi aldrig behöva uppleva den svåra serien igen ;)

Sponsorförsäljningen går enligt rapport bra, trots en prisökning på 10%. Ikväll får både gamla och nytilltänkta sponsorer se nya restaurangen med utsikten från nygamla läktaren. Det kommer säkerligen att locka en hel del företag att sponsra.
Örebro Mittåt
2006-12-19 21:31
Spelprogram klara i januari
Arbetet med att fastställa spelprogrammen i de högsta serierna 2007 pågår för fullt. Målsättningen är att såväl Allsvenskans som Damallsvenskans och Superettans ska publiceras under januari.
Före nyår är det inte aktuellt att ha några spelprogram klara.
Det som påverkar färdigställandet av spelprogrammen är bland annat frågor kring tv-sändningar och en del av de internationella speldatumen under året.

Tävlingsavdelningens målsättning är därför att kunna publicera programmen för Damallsvenskan och Superettan före mitten av januari medan Allsvenskans spelprogram förmodligen kan dröja ytterligare någon vecka.

Den allsvenska starten äger rum på annandag påsk, 9 april. 11 april kickar Damallsvenskan igång och fyra dagar senare är det premiär i Superettan.

Preliminärt färdigspelas serierna helgen 27-28 oktober.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-19 20:00
Nu är Dennis Jonsson så gott som klar för Raufoss. Om han nånsin var aktuell för ÖSK, så kan han nu iaf helt avskrivas.
Örebro Mittåt
2006-12-19 19:59
Jag undrar om det är några örebroare som blivit svindlade av OBOL. Det borde det rimligen vara eftersom OBOL har pumpat in pengar i Örebro Hockey. Och det hade man väl knappast gjort om man inte fått tillbaka pengar via insättningar från personer i hockeybolagets kontaktnät. Det var ju på det sättet OBOL etablerat sig.

Man får väl bara hoppas att ingen av ÖSK Fotbolls supportrar drabbats.
Örebro BabyKladde
2006-12-19 19:53
När det gäller matchdräkterna tycker jag dom ska behålla årets med det svarta inslaget eller så får vi se vad PUMA lanserar nästa år...
.men ta inte bort det svarta inslaget på tröjan om vi har samma matchställ.
Örebro BabyKladde
2006-12-19 19:51
ÖSK har ju gjort väldigt bra värvningar..
Dom kommer ju hålla flera år..
BP & Trelleborg dom värvar kanske mer spelare som är bra i år men sviktar nästa år..men det är ju vad jag tycker.
Örebro Adios
2006-12-19 19:11
Vad gör Pär Gawelin nuförtiden?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-19 18:51
Ämne: Ajajaj både Bp och T....
De har väl inte gjort någon hemlig värvning som vi inte vet något om?

Om du jämför deras värvningar med Rodevåg+Wikström och Yunus som kan bli ett nyförvärv så tycker jag att vi vinner med hästlängder!
Annons: