/fotboll/osk/forum/8506.aspx/fotboll/osk/forum/8506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 15:39
Jag tror nog Haginge får finna sig i att spela högerback. Bredvid Wickström som mittback finns ju flera alternativ, Magnus Samuelsson, Frippe eller Holgersson.
Örebro Mattias69
2006-12-27 15:37
Mittåt// Så här skrev Rasberg i ett inlägg den 13 december:

"Problemet är att de inte vet varifrån han kommer. Han säger Somalia men de tror inte att det stämmer. Om deras aningar är rätt så ryker Yunus med huvet före ur landet eftersom han ljugit. Annars så kan han nog få ett uppehållstillstånd(antar att det var det du menar)."
Wivallius
2006-12-27 15:37
Mullet//

Visste inte att Commodoren läste html-format! ;-)
Wivallius
2006-12-27 15:36
Jag var inne igår och tidigare idag på "Alltid blåvitt" för att höra om de visste nå't om RiRi. Ingen reaktion! Istället kommer de till oss och frågar. Kul grej!!
Örebro Mullet
2006-12-27 15:34
Wiv/
Commodore 64.
Wivallius
2006-12-27 15:31
Vi är bästa svenska lag nu på listan. Om bara grabbarna på planen vore lika bra som vi gubbar framför Macintosharna (för det är väl vad ni också har?)
Örebro Mullet
2006-12-27 15:31
Mittåt/
Sant... Ingen tvekan om att vi är en fin klubb. Är en direktkvalificering till Champions League för mycket begärt som belöning?!
Wivallius
2006-12-27 15:29
Nu är vi om L'pool. Bara 17 upp till W'day på andra plats
Wivallius
2006-12-27 15:27
go-osk//

Just det! Peter Karlsson. Han var vänsterback, va? Nej,inget stort väsen, bara en jävla bra insats i det tysta.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 15:26
Wivallius//

Backen som la av heter nog Peter Karlsson. Mycket duktig, men visst spelade väl han högerback ?
Wivallius
2006-12-27 15:25
Mullet//

Med den logiken har en fisk världens potential att bli en fågel eftersom den ännu inte kan flyga. Eller ...?

Retas bara med dig! ;-)

Nej, troligen har det funnits potential hos FrSa. Han hade ju tydligen varit med i det där fantastiska juniorlandslaget tillsammans med bl a JoRi. Men vissa går ju framåt och andra bakåt ...
Örebro go_osk
2006-12-27 15:25
Det måste vara Peter Karlsson som du syftar på. Han gjorde vad jag minns aldrig speciellt mycket väsen av sig, men han var så gått som alltid väldigt stabil.
Örebro Mittåt
2006-12-27 15:23
Mullet// Det är inte så lätt att hitta ett land dit man kan utvisa somalier. ÖSK hoppas väl att migrationsverket skall inse det omöjliga att visa ut honom i dagsläget och istället utfärda ett tillfälligt uppehållstillstånd. Sedan löser sig resten mer eller mindre av sig själv.

Jag tror inte att ÖSK var medvetna om problemens omfattning, då man rekryterade honom. Antagligen trodde man att det räckte med att visa att han hade ett arbete med en ersättning som uppfyller migrationsverkets krav enligt det särskilda sportavtalet som verket har träffat med RF.

Det länder dock ÖSK till stor heder att man inte bara dumpade Yunus, när man såg hur komplicerat ärendet i själva verket är, utan att man tagit ansvar för honom och jobbar på att få honom kvar i landet (och i truppen).
Wivallius
2006-12-27 15:21
Anledningen att ÖSK ligger högt på listan i dag var att vi i annandagsstiltjen hade 90000-strecket att tänka på igår medan andra lags sidor hade stiltje. Vi var några härinne igår som kämpade på rejält.
Örebro Mullet
2006-12-27 15:21
Wiv/
Exakt! Just där finns utvecklingpotentialen!! ;-)

Kan hålla med dig om behovet högerback, men tror definitivt att Anttonen med stor framgång skulle kunna göra den positionen till sin permanenta.
Örebro go_osk
2006-12-27 15:20
Ämne: Mittåt/
Märkligt i ....
Den främsta anledningen till det måste väl ändå vara att han står under kontrakt med ÖSK. Sen så har han befogenhet att delta i b-lagsmatcher som inte arrangeras av SvFF.
Wivallius
2006-12-27 15:20
Vi hade ju en riktigt bra back för ett par år sedan som sen bara la av. Karlsson, nånting, va? Men han var väl vänsterback. Märkligt det där! Tror hans farsa hade lirat i ÖSK på den tiden en annan var tonåring (70-tal). Nå'n som minns hans förnamn?
Wivallius
2006-12-27 15:16
//Mattias69

Snart knäcker vi 'pool. Bara 4-5 inlägg mer än dem på ett tag så avancerar vi en plats till. Sen är det en bit upp förstås.
Örebro Mullet
2006-12-27 15:14
Mittåt/
Märkligt i så fall att han finns kvar i truppen och nämns som anfallare inför 2007!? Verkar ju som det fortfarande är ett pågående ärende.
Örebro go_osk
2006-12-27 15:13
Kul om det stämmer att Rickardsson är klar för svartvitt. Jag har alltid uppskattat spelare med ett utpräglat klubbhjärta.

Beträffande fallet med Patrik Anttonen så är det nog bäst att avvaktar i sitt ställningstagande till dess att alla kort finns öppna på bordet. Jag förstår att inte Patrik kan spela under vilka premisser som helst. Men man kan ju alltid fråga sig om läget blir så pass mycket bättre genom att orda om sina villkor i media.

Men vad vet jag egentligen?!
Wivallius
2006-12-27 15:13
//Mullet

Tyvärr håller i alla fall inte jag med om FrSa:s utvecklingspotential. Karln saknar ju känsla i högerdojan.
Örebro Mullet
2006-12-27 15:07
Mat69/
Hmm.. komplicerat det där med oklar nationalitet. Men grannländerna känns ju inte helt stabila heller - Etiopien, Eritrea, Sudan... I say, let Yunus stay!!
Örebro Mittåt
2006-12-27 15:04
Mattias69// Nej, det är nog ett stickspår. Nationaliteten har aldrig, såvitt jag vet, ifrågasatts. Utvisningsbeslutet fattades redan i augusti.

Men eftersom han inte kan utvisas till Somalien, så gäller det att hitta ett grannland där man är villigt att ta emot honom. Möjligheten att man skall lyckas med detta minskar nog på grund av kriget.
Örebro Aspen
2006-12-27 15:02
Ämne: Härligt, Svartvitt h....
Vi får tacka NA och Anttonen för den storm i ett vattenglas som blossat upp!!!
Örebro Mullet
2006-12-27 15:01
Wiv/
Ja och nej angående Walker - han har inte gjort jättemånga matcher i a-laget (8), men vi pratar ändå om någon som ska kunna ersätta Larsen på sikt, inte från dag 1 2007, eller vid skada. Vilken spelare av rang är beredd att inta den rollen? I ÖSK dessutom? Dessutom är grabben ändå 20, fullväxt på både längd och bredd.

När det gäller Seb är jag fantastiskt nöjd (till och med glad och imponerad) med honom som anfallare och tror inte han skulle göra bort sig som mittfältare heller, i allsvenskan alltså. Sen tror jag inte heller att han spelar precis som Larsen, men det är nog dumt att hela tiden ha Larsen som referensram.
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:59
Härligt, Svartvitt håller ångan uppe rejält nu. Vi är nu det 4:e hetaste forumet på Svenskafans just nu, bara Chelsea, Sheffield W och Liverpool före.
Örebro Aspen
2006-12-27 14:58
Ämne: Aspen//

Klart Ant....
Är NA-artikeln säkskilt märkvärdig. Anttonen tycker han vill ha mer betalt och det vet ÖSK. So what? Tå ÖSK inte attd et ståt i tidningen? Jag har undrat varför inget hänt, nu vet jag. Nu vet jag att fotbollsutskottet inte är dumma i huvudet utan bara försöker spara pengar. Bra upplysning till oss medlemmar tycker jag.
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:56
Ämne: Yunus Ismail borde h....
Var det inte så att det tvistades om vilken nationalitet Yunus har? För om det visar sej att han egentligen kommer från ett land som inte är indraget i Somalia-konflikten då kan det nog bli avslag.
IFK Göteborg ifk G.B.G
2006-12-27 14:55
har ni hört nåt om richardsson?.
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:53
Wivallius// Det där var ju klockrent! En högerfotad Riddez, en sån ska vi ha. Är det rea på fotbollspelare nu i mellandagarna kanske?
Annons: