/fotboll/osk/forum/8504.aspx/fotboll/osk/forum/8504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2006-12-27 16:29
//Kronblom

Walter Thomas vore nåt!!!

Kan vi påverka detta på nå't sätt?

Nå'n som vill gå in på "Balders Hage" och pejla läget? Själv har jag fullt upp med ICA!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:26
Wivallius//

Håller helt med din argumentation. Jag fick en olustig känsla när jag läste artikeln. Speciellt som jag trodde det var så gott som klart. Parterna måste prata klarspråk med varandra och har de missuppfattat något skall inte pressen lösa det.

Nu gäller det för Anttonen att ha en mycket bra förklaring när/om han träffar Jan och Lennart.
Örebro Kronblom
2006-12-27 16:25
Helt klart nu att Walter Thomas Junior lämnar örgryte,ÖSK behöver ju en högerback så slå en signal till honom!
Wivallius
2006-12-27 16:24
Mattias69//

Haha, visste det skulle komma. Men det gör inget!

På Eyravallen (Behrn arena heter det visst, förlåt) syns ingen skillnad!
Wivallius
2006-12-27 16:20
ÖSK-Karl//

Detta är helt min argumentation varför man inte skall tåla när medarbetare (i detta fall Anttonen) går ut i media för att få bättre villkor. Tror du han håller käften om han får 200 000 extra för att skriva på!!
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:19
Wivallius// alla som skriver här inne har nog inte en mellanchefslön till sitt förfogande.

Men visst är vi en tillgång för klubben!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:19
Mittåt//

Okey, då är det lättare att förstå. Det är ju ingen mening med att gå till jobbet på morgonen och sedan hämtas för utvisning på eftermiddagen.
Wivallius
2006-12-27 16:18
Fan, grabbar (önskar det vore några brudar här också; kunde bli som SprayDate). Vi är mest aktiva av alla jävla förumföreningar. Vi är faktiskt en kraft som ÖSK kunde ta vara på. Funderar på att betala in 10 000 till på Spelarinvest!! Gör som jag, gå med i Spelarinvest!
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:18
Ämne: ICA:s fans hoppas at....
Haha.....ja, fattades bara det. Dom tycks verkligen tro att han ska spela fotboll i allsvenskan fram till 65-års dagen.
Helsingborg H3lsingborg-1MFF
2006-12-27 16:17
mitt bidrag till reklamfilmen.

Örebro Mittåt
2006-12-27 16:16
ÖSK-Karl// Flyktingar får arbeta under den tid deras fall utreds. Men inte efter att ett utvisningsbeslut fattats. Det var ju därför Yunus kunde representera Franke fram till i början av augusti. (Även om väl inte hade betalt för det).
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:14
Erki//

Ett alternativ är kanske att spelarinvest betalar ut en summa till Anttonen, om han skriver under för ett antal år. Då behöver ju inte ÖSK överskrida sin lönebudget.

Problemet är väl bara att alla andra spelare vill göra likadant i framtiden.
Wivallius
2006-12-27 16:14
ICA:s fans hoppas att Bengan skall hålla i 20 år till. Det finns visst en VÄLDIGT ung kille också. Annars verkar de mest vara frågande till ledningens ståndpunkt i mälvaktsfrågan.
Örebro Mittåt
2006-12-27 16:13
Mattias// Nu blandar du väl ihop det. Det är Rasberg som påstår att det råder oklarheter om hans nationalitet och det är jag som skriver att anledningen till att han inte utvisats (rent fysiskt) än, är att man inte har något villigt mottagarland.

Jag har inte sett någonting någonstans där man ifrågasatt Yunus nationalitet utöver vad Rasberg skrivit här. Hade detta varit ett problem så tror jag nog att det framkommit i något sammanhang. Så jag utgår från att han, precis som han säger, är från Somalien.

Rasberg kan möjligen tro att om man kan bevisa att han har en annan nationalitet, så kan han utvisas direkt till detta land.

Utvisningsbeslutet är som sagt redan fattat även om det inte verkställts än.
Örebro Erki
2006-12-27 16:13
Mattias69//

Inte på min dator ;-)
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:12
Svartvitt är just nu det hetaste forumet på svenskafans.com. Snyggt jobbat!
Örebro Erki
2006-12-27 16:11
Jag hoppas verkligen att ÖSK kommer överens med Patrik Anttonen. Sen hoppas jag att han kan komma upp i den standarden han hade sista åren i Allsvenskan och att han fortsätter nicka in massa mål
;-)

Annars måste ÖSK lägga ut några miljoner på en fullvärdig ersättare och det tror jag inte spelarinvest har lust med :-)
Örebro Mullet
2006-12-27 16:09
Wiv/
Menade VAR, men nöjer mig ändå med ditt svar. Kan ju t.o.m. vara så att Chivas dricker whiskey just nu istället för att delta i forumet.
Wivallius
2006-12-27 16:09
Jag har semester :-P
Wivallius
2006-12-27 16:08
17 kvar till Stamford Bridge!! Keep on truckin'
Örebro Mullet
2006-12-27 16:07
När vi går om Chelsea går jag hem. Vore ju kul om man fick något uträttat på jobbet idag liksom.
Wivallius
//Mullet

Om det verkligen är VAD Chivas är du undrar, kan jag berätta att det är en whisky.

Om det är VAR Chivas är du undrar, så vet inte jag det i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
Vi får hoppas att Yunus blir svensk medborgare snarast, då kanske han blir näste ÖSK:are i ett landslag. För det måste ju vara problem för honom att spela i sitt hemlandslag ?
Örebro Mittåt
2006-12-27 16:05
Mattias69// Jag tror inte att man normalt sett kan få ett arbetstillstånd, om man inte redan har ett uppehållstillstånd. Så den vägen är nog inte framkomlig.

Beträffande arbetstillstånd för utländska idrottsmän, se länken.
Örebro Erki
Wivallius//

Glöm ICA! Det är väl roligare att fajtas med Chelski ;-)

Vi vill ha Yunus kvar!!!
Örebro Mattias69
Ämne: Mattias69//

Det ä....
Det håller jag med om till 100%. Det är någonting som varken gagnar personen i fråga eller samhället i stort. Mycket märklig regel tycker jag. Men det finns säkert någon politiker som tycker att det är helt i sin ordning.
Örebro Mullet
2006-12-27 16:04
Då kan jag avslöja Yunus nationalitet: Han är från Minas Tirith! Klart han inte kunde säga det till Migrationsverket. Inget skulle trott honom, än mindre kan han utvisas dit. Stan blev ju nästan totalförstörd på tv igår.
Wivallius
2006-12-27 16:04
ICA ber om ursäkt för att de inte kan utmana oss på forumet men de har inget roligt att prata om. Det är som att man nästa tycker synd om dem ;-P
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:03
Mattias69//

Det är tyvärr försent att ändra på Yunus ansökan. Det sjuka i vårt system är att inte en flykting kan få arbeta under det att fallet utreds. Istället betalas bidrag ut ?
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:01
Mittåt// Men faktum kvarstår ändå. Som jag förstod saken efter vad Rasberg skrev så har han inte blivit utvisad ännu för man vet inte vilket land hans ska utvisas till. Och skulle det visa sej att han kommer från ett land där det är krig (Somalia exempelvis) då kan han inte bli utvisad dit.

Men eftersom du läst mer om det här i tidningarna än vad jag gjort så kanske du vet vilket nationalitet Yunus har?
Annons: