/fotboll/osk/forum/8496.aspx/fotboll/osk/forum/8496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2006-12-27 14:47
//Mullet

Seb i all ära men någon gudabenådad levererare av genomskärare eller bytare av kant med crossbollar är han inte. Tänk om han kunde visa sig vara en target player med Skoogs förmåga att täcka boll. Då skulle jag vara nöjd.

RoWa är för ung och för vek än. Det gäller att kunna bli nedsparkad tio gånger under en match och ändå våga visa genialitet.
Örebro Aspen
2006-12-27 14:45
Ämne: Mattias 69//

Ja, ....
Ja, det blir Anttonen det !!! Alla färdigare spelare av Anttonens kaliber som värvas blir dyrare. Släng prestigen och skriv avtal.
Örebro Mullet
2006-12-27 14:43
Yunus Ismail borde ha sitt uppehållstillstånd och alla typ av tillstånd klara nu m.t.p. situationen i Somalia. Nå'n som har hört nå't? Skulle vara jäkligt kul att se vad han prestera mot riktigt motstånd.
Wivallius
2006-12-27 14:41
Mattias 69//

Ja, en renodlad högerback behövs men med speed och känsla i inläggsfoten. En högerbent Riddez alltså!!
Örebro Mullet
2006-12-27 14:40
Nordin.... Måste finnas orsaker till att han inte kommit längre i sin karriär, trots allt snack om hans talang, och som arvtagare/backup till Larsen känns det som vi har betydligt bättre alternativ redan i truppen (läs Walker och Seb).

Självklart skulle det vara fint att ha en Kristian Bergström eller Barsom-typ som backup till Larsen, men det är helt orimligt att den typen av spelare skulle komma till ÖSK som på de premisserna.
Wivallius
2006-12-27 14:38
Mullet//

Matthew S beskrev återigen min syn på både Larsen, Seb och RoWa. Däremot är jag inte så säker på Barsoms "skalle" när det gäller spel i ÖSK.
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:33
Nu är visserligen julafton passerad men man kan väl få önska ändå och då känns det faktiskt lite angeläget om att få önska en etablerad renodlad högerback som en sista förstärkning inför 2007.
Örebro Matthew S
2006-12-27 14:32
Mittåt// Jag tycker det säger mycket om Nordin att han kommer otränad till ÖSK:s första träning i december. Trodde han skulle känna att "här har jag världens chans" och att han skulle förbereda sig på bästa sätt för decemberträningen och på allvar försöka ta chansen att spela till sig ett kontrakt med en allsvensk klubb. Men han kom mycket otränad, vilket bekräftats av artikel i NA.

Kanske skulle man kunna ge Nordin ett kontrakt där lönen till viss del förtjänas genom att vara tolk till Nedim.
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:30
Ämne: Titta vi är med i fo....
Bara att ösa på med inlägg då! Härligt :D
Örebro Matthew S
2006-12-27 14:28
Mullet//

Wivallius beskrev exakt som jag känner det. Jag tycker vi är mycket tunna (kreativt) på mitten om Larsen skulle bli skadad. Robert Walker är mycket intressant och talangfull men håller han tillräcklig kvalitet för att axla Larsens mantel i allsvenskan redan nu? Sebben ser jag främst som oöm target-player i anfallet eller som slitvarg på mitten. Inte någon som slår genomskärare eller tar hand om dirigentpinnen på mitten. Kristian Bergström vore ypperlig att ha i truppen, eller kanske (vet att han inte är uppskattad av alla här men själv tycker jag han är duktig) Abgar Barsom.
Örebro Mittåt
2006-12-27 14:27
Wivallius// Kommande problem på mittfältet när Larsen har gjort sitt talar nog för att det blir någon slags kontrakt för Nordin. Om han inte gjort bort sig totalt under decemberträningarna. Som läget är nu känns det ok att föreslå honom ett ettårskontrakt med någon slags optionskonstruktion för ytterligare förlängning.

Fysik och inställning är frågetecknen när det gäller Nordin. Fotbollstekniskt är det inga som helst problem. För de allra flesta fotbollsspelare med aspirationer på den här nivån är det precis tvärtom.
Örebro Mullet
2006-12-27 14:26
Wivallius/
Tror ni inte att Seb passar som offensiv innermitt? Han kommer ju (förhoppningsvis) få svårare att ta anfallsplats. och R Walker - offensiv innermitt är väl hans naturliga roll? Det finns alternativ menar jag ifall Larsen skadar sig, blir dålig eller gammal.
Högerback kan jag dock hålla med om, men tycker/hoppas att Holgersson kan byta sida...
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-27 14:22
Titta vi är med i forumtoppen just nu. Det var inte igår.
Örebro Marquis de Sade
2006-12-27 14:05
Sersant:
Då förstår du kanske vad jag menar - att man inte ska blanda ihop äpplen och päron...
Örebro Mattias69
2006-12-27 14:04
Wivallius// Det är inte inställningen hos ÖSK-spelarna jag är ute efter utan inställningen hos FANSEN som skriver på detta forum!!

Tycker man inte att det är okej att uttala sej i media under då ska man inte bara klanka ner på Patrik Antonnen utan även klanka ner på andra som gjort samma sak. Men så är inte fallet och det är det jag vänder mej emot!
Wivallius
2006-12-27 14:03
Mullet//

Jag tror Matthew S, precis som jag, inser att vi är väldigt känsliga om Larsen går sönder eller när han kanske lägger av om ett år. Det gäller därför att redan nu börja täcka upp på play-maker-platsen. Därför behöver vi en innermittfältare också, liksom äntligen en riktig högerback.
Wivallius
2006-12-27 14:00
//Mattias69

Man får inte glömma att ÖSK nu mer är ett företag och en arbetsplats precis som en rad andra sådana.

Själv är jag mellanchef på en av Örebros allra största arbetsplatser och en av de med högst profil när det gäller mediabevakning, d v s inte i lika hög grad som ÖSK men inte långt ifrån.

Som chef för 80 pers, med en lång rad både fackliga och andra typer av förhandlingar bakom mig, så har jag en gedigen erfarenhet av hur man beter sig i den typen av känsliga lägen.

En medarbetare/fackförening som inte är beredd att lösa konflikter på det gängse sättet bakom lyckta dörrar går fetbort i framtiden när det gäller förmåner, omförhandlingar, förlängning av korttidsanställning etc. Jag vore väldigt förvånad om man i ÖSK inte resonerar på samma sätt som i min organisation.
Örebro Kronblom
2006-12-27 13:54
Tomten//
härligt om det stämmer.Vet ju att han stått som nyförvärv på fotbollskanalen.se ett tag nu men ingenting har ju varit påskrivet så får hoppas Dubbel-Richard är helt klar nu!
Örebro Mullet
2006-12-27 13:44
Matthew S/
Offensiva innermitt: Larsen, R Walker och Seb
Högerbackar: Fr Sam, Anttonen kanske... jo, där behövs nog ngn ny.
Örebro Matthew S
2006-12-27 13:32
Härligt besked Tomten(!). Då behövs bara en offensiv innermitt och en högerback så är jag nöjd.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-12-27 13:25
Vad jag har hört så är RiRi klar för ÖSK nu, orsaken till att det dragit ut på tiden lite sägs vara att Mild varit på semester, frågan är bara när de ska gå ut med nyheten...
Örebro Mattias69
2006-12-27 13:19
Mittåt// grejen är ju den att vissa som skriver här på forumet har den inställningen att det under inga som helst omständigheter är acceptabelt att förhandla via media.

Min fråga var då om det verkligen var så att det under inga som helst omständigheter var acceptabelt att uttala sej i media för att förbättra sin egen situation och som ett illustrerande exempel tog jag då upp Richard Richardsson.

Sen blev det lite olyckligtvis så att debatten kom att fokusera på honom som person när det var folks inställing i största allmänhet jag syftade på.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 13:14
Mittåt//

Helt rätt. Dessutom håller RR envist fast vid att han enbart vill flytta till Örebro. Om ÖSK satte upp Johan Pettersson på transferlistan och om han enbart vill hem till Uppsala, då skulle jag ha full förståelse om han gick ut med det i Uppsala Tidning.
Örebro Mittåt
2006-12-27 12:59
Jag förstår inte det här snacket om att RR förhandlar genom media. Han uttalade sig väl inte förrän han blivit uppsatt på IFKs dumpningslista och det enda han sade då var att han ville till ÖSK. Vilket jag inte betraktar som något större feltramp.
Elfsborg gul_svart
2006-12-27 12:57
Ämne: Du som snackade om a....
Anders är Elfsborgare kan bara tillägga detta så

så här sa han efter VM 2002

"Det är klart att det vore roligt att få vinna en titel. Jag har en dröm om att få spela ihop med kompisarna igen och lyckas vinna ett sm-guld med Elfsborg. Det är den ultimata drömmen."

här har du länken till interjuvn
Örebro Sersant
2006-12-27 12:49
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jublar inte när motståndarna gör mål men vill att vi ska köra med sama regler :)
Örebro Marquis de Sade
2006-12-27 12:42
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....Sersant:...det är bra när ÖSK gör mål...jublar du när det andra laget också gör mål?...eller kan det vara så att fördelar för ÖSK är bra och nackdelar för ÖSK är dåliga?
Örebro Sersant
2006-12-27 12:36
Ämne: ÖSK-Karl// Jag säger....
Så att så länge det är bra för ÖSK så är det okej att förhandla genom media?
Örebro Sersant
2006-12-27 12:35
Tycker man kan tolka artikeln på 2 sätt antingen så blev han erbjuden en sämre lön än den som han hade i SE eller så blev han erbjuden en sämre lön än den han hade i AS.

Om det är så att han blev erbjuden en sämre lön än SE så skulle nog jag om jag var Anttonen sett det som en förolämpning.

Sen tycker jag inte heller det är fel att när han gick med på en lönesänkning från AS till SE så tycker inte jag att det är helt fel att han går tillbaka till sin AS lön nu när vi är tillbaka.
Örebro Mattias69
2006-12-27 12:32
ÖSK-Karl// Jag säger inte att det var fel gjort av RR att gå ut i media, tvärtom, det gynnar oss.

Vad jag vänder mej emot det är inställningen att det är fel att förhandla via media, punkt slut som vissa verkar ha. För det jublades ganska så duktigt inne på forumet här när det stod klart att herr Mild fått på tafsen via tidningsartiklar.
Annons: