/fotboll/osk/forum/8485.aspx/fotboll/osk/forum/8485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-29 12:25
Tycker inte tallang har något med ålder att göra. Så länge man utvecklas så får man ses som en tallang. sen om man är 17 eller 25 spelar ingen roll. Titta bara på Joel riddez. han blir bara bättre för varje säsong.
AIK Saywee
2006-12-29 12:16
Kom på en till ...

Årets insläppare - Jonas Boldt
AIK Saywee
2006-12-29 12:13
Jag kom på en till ÅRET´s från Saywee.

Årets gräs - Konstgräset på Behrn Arena

(Bra kvalitet hela året!)
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-29 12:09
Ämne: Mirza var väl positi....
mm, friskt vågat hälften vunnit...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-29 12:06
Mirza var väl positiv till att spela som anfallare inför säsongen om jag minns rätt?
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-29 11:58
Matthew S: nä, jag hatar degerfors!
Örebro Matthew S
2006-12-29 11:55
markus_t//
Men jag anser inte att en 20-åring är en talang.

Mad For It//
Du gillar Degerfors utgår jag ifrån. :)
Örebro markus_t
2006-12-29 11:54
Ämne: Saywee tjuvstarde fö....
Hmm, byt Frempong mot Näfver va? Tror KrNä har långt kvar till sin fulla potential och får därmed klassas som talang.
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-29 11:53
Ämne: Saywee tjuvstarde fö....
Kompliterar din lista lite..

Årets Justitiemord: Min ban på Degen's forum
Årets Komiker: LA BOIS's jeppson
Årets Diktator: Johan Emdemalm
Årets Bortaresor: Degerfors & Norrköping
Wivallius
2006-12-29 11:20
Sitter på landet med 56k-anslutning. Svårt att riktigt hjälpa till att driva upp takten på Forum. Det var dock en märklig läsning på nätet rörande Mirza!!
Örebro Matthew S
2006-12-29 11:16
Saywee tjuvstarde för några dagar sedan med årets matcher. Här är min årets lista:

Årets spelare: Joel Riddez
Årets målvakt: Peter Westman (Ganska givet)
Årets back: Joel Riddez
Årets mittfältare: Fredrik Nordback
Årets anfallare: Nedim Halilovic
Årets match: ÖSK-Assyriska
Årets mål: Sebbens 2-0 mot Mjällby borta
Årets talang: James Frempong

Kanske kompletterar detta om jag kommer på fler katetgorier. :)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-29 10:44
Mittåt//

Ja, en gratisannons i en tidning är ju aldrig fel ;)
Örebro Mittåt
2006-12-29 10:41
Saywee// Kristofer Jonsson eller möjligen Anders Karlsson.
Örebro Mittåt
2006-12-29 10:39
ÖSK-Karl// Intresset från ÖSKs sida kanske inte är lika stort som det är från Amamoos sida. Nyss frisläppt från Södertäljesyrianerna behöver han lite bra PR för att kunna bärga ett nytt kontrakt. Då passar det bra att säga att ÖSK är intresserade även om det bara rör sig om en förfrågan i största allmänhet.
AIK Saywee
2006-12-29 10:37
Om målvaktsfrågan inte får en lösning vilken är då vår andrekeeper?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-29 10:28
En sak jag tycker är något märklig är den nya målvakten som dykt upp i spekulationerna. Det sista jag hörde var att låna någon av Helsingborgs reservmålvakter om inte Mild skulle ge sig med RR. Målvaktsfrågan bör ju få en lösning senast under januari.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-29 10:23
Mittåt//

Visst är ju innermitt Mirzas önskeposition. Men att peta Larsen och Nordback är för övermäktigt för honom. Tycker han borde vara tacksam mot Walker att han fick så mycket speltid som forward istället.
AIK Saywee
2006-12-29 09:59
Japp, klacken kommer nog att växa ytterligare i år och jag hoppas att det kan ordnas så att vi kan vara många svartvita fans på bortamatcherna.

Måste ut och gå, imorgon blir det regn. Undrar om Larsen är yte och cyklar ;-)

Vi hörs (eller heter det syns?), nu tar vi Luleå till att börja med!
Örebro Mittåt
2006-12-29 09:56
Mattias69// Jo, det kan nog vara så att Mirza helst vill spela på det inre mittfältet. Men på den positionen var han inte tillräckligt bra för att ta en plats i ÖSKs förstaelva. Om inte Walker hade gjort om honom till anfallare (och ÖSK saknat just anfallare under den gångna säsongen) hade det knappt blivit något spel alls för Mirzas del är jag rädd.
Örebro Mattias69
2006-12-29 09:55
Saywee// Det verkar så - tyvärr. Luleå på 5:e plats med 113 inlägg ska man väl kunna klå åtminstone.

Fast det är kul att hålla på en klubb som börjar få riktigt engagerade fans. Det är ju någonting som det har klagats på när det gäller ÖSK i alla år att dom har en publik som bara sitter still och tittar på fotboll. Men den biten har förbättrats kraftigt och kommer förhoppningsvis att bli ännu bättre.
AIK Saywee
2006-12-29 09:53
Ibland har t.o.m. svartvitts forum används för "direktreportage" vid bortamatcher då resurser saknats för "ÖSK-live"
AIK Saywee
2006-12-29 09:51
Ja, detta forum har som jag tycker ofta en stor bredd, vi diskuterar väldigt mycket olika saker som ändå oftast har med det runda lädret att göra, allt från ekonomi, arenabygge, attt Larsen cyklar, juridik, matcher, spelare, klackens placering, konstgräskvalitet etc etc.

Mattias, är det bara du och jag som tagit upp kampen mot forumtoppen?
Örebro Mattias69
2006-12-29 09:50
Ämne: Huvudanledningen til....
Som jag fattat saken så var det aldrig Mirzas idé att spela anfallare. Mirza ser sej själv som mittfältare och vill spela på mittfältet inte i anfallet.

Om man själv skulle få andra arbetsuppgifter på jobbet än dom man själv ville ha så skulle nog jag i varje fall inte trivas så särskilt bra och således inte prestera så bra som arbetsgivaren önskar.
Örebro Mittåt
2006-12-29 09:48
Huvudanledningen till att Mirza söker sig bort är väl att han inte är tillräckligt bra för att försvara en plats i förstaelvan. För omständlig på mittfältet och inte tillräckligt målfarlig som anfallare. Mirza har många bra sidor - främst hans inställning - men han hinner inte riktigt med rent fotbollstekniskt.

Att det blir meningsskiljaktligheter för att inte säga konflikter med tränaren då de egna ambitionerna inte matchas av verkligheten är inte så konstigt, snarare naturligt.
Örebro Mattias69
2006-12-29 09:45
Saywee// Tackar för det, att diskutera är en rolig sysselsättning. Så länge debatten hålls på en fin nivå utan pajkastning och idiotförklaringar. Men när det gäller dom svartvita fansen så tycker jag att det funkar bra, det som stör är när någon från ett annat lag kommer in och har lite konstiga synpunkter.

Häromdagen var det ju en Djurgårdare inne och sågade allt och alla som inte hade med Stockholm att göra, men han kommer inte att skriva något mer här.

Men som sagt var, så länge diskussionen förs på ett snyggt sätt så debatterar jag gärna.
AIK Saywee
2006-12-29 09:44
Forum (latin, i pluralis fora), torg i Rom och andra latinska städer. Kring forum låg de offentliga byggnaderna, och där hölls möten och bedrevs handel. I överförd bemärkelse betyder forum den lämpliga eller riktiga platsen för att avgöra eller framföra något.
AIK Saywee
2006-12-29 09:40
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Mattias69//
Jag vill skriva på en gång att jag tycker du har mycket bra inlägg, men jag vill samtidigt skriva att jag inte störs speciellt mycket av Chivas glada "svartvita inlägg" och de är ju inte alltför långa.

Får kolla i familjens uppslagsbok ...
Örebro Mattias69
2006-12-29 09:39
Saywee// Självklart är han partisk, inte snack om den saken.

En av orsakerna till att Mirza söker sej bort är att han inte kommer överrens med Patrick Walker, men som man brukar säga. Det är inte ens fel att två träter.

Så även om Mirzas pappa är partisk så finns det viss del som är sann även om informationen kommer från en sida.
AIK Saywee
2006-12-29 09:37
Ämne: Ämne: Mirza h....
Mattias69//
Tänk på att Mirza´s pappa troligtvis är partisk i sina berättelser.
Örebro Mattias69
2006-12-29 09:37
Ämne: Tänkte på detta om v....
Det finns väl en uppsjö av varianter. Om du tar Lunarstorm t.ex. så har dom forum som kallas Diskus där olika ämnen diskuteras och där det finns en moderator som styr och ställer.

Sen har dom ju en funktion som kallas klotterplanket där det är fritt fram att skriva (nästan) vad som helst. Kanske vore något för Svartvitt att införa.
Annons: