/fotboll/osk/forum/848.aspx/fotboll/osk/forum/848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2015-11-07 15:50
@Eyravallen Örebro:

Har den eventuella vänsterbacken något att göra med hur det slutar mellan Falkenberg och Sirius?
Örebro Center
2015-11-07 15:42
Många "Stjärnor" i ÖSK tydligen. Nåväl - Här blir en pressad
Örebro Center
2015-11-07 15:35
@DIFiSkarpnäck:
Började tycka det redan för ett par år sedan men jag måste säga att jag ändrat mig lite. Tycker det på något sätt är en viss charm att ha med honom - Och för min del gör det inget att ibland lyssna på någon anekdotktisk jämförelse om Sven-Gunnar :0)
Eyravallen Örebro
2015-11-07 15:01
@MR Wowoah:

Lundberg köper jag, hade hellre sett honom än Pode. Dock verkade det som vi ville behålla Eidur och Wiktorsson (till rätt pris) och därför spelade vi dessa herrar, vi ville nog vinna så många placeringar som möjligt dessutom dels för prispengar men också för ha något stt driva vidare med när det kommer till spelare,sponsorer och Axens egna heder. Tycker man gjort helt rätt som inte spelat Ekstrand där.
Snart får vi reda på om vi kommer värva in en vänsterback eller inte.
Örebro Hagge till landslaget
2015-11-07 14:31
Tror nästa år kan bli jävligt bra när vi har fått bort lite "superettanvärvningar" och tar in bättre spelare och använder våra talanger mer.
Örebro MR Wowoah
2015-11-07 12:27
Fundering. Om man nu hade tagit beslut om att inte erbjuda Pode nytt kontrakt flera matcher innan säsongsavslutningen så undrar jag varför man inte då lät Lundberg agera inhoppare, framför allt när kontraktet redan var säkrat.

Samma med Carl Ekstrand för Eidur/Wiktorsson.

Antingen är inte våra nuvarande talanger tillräckligt talangfulla eller så har vi en hemlig konstitution i ÖSK som förbjuder tränare från att chansa på yngre före formsvaga men etablerade fotbollsspelare. Känns som att det alltid varit så i ÖSK, mer eller mindre.
Örebro jpsvartvitt
2015-11-07 01:33
Fan vad jag saknar alla dessa "Såg denna spelare utanför kontoret idag"
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2015-11-07 00:02
@Farsen fortsätter (igen):

Jepp, och Rinne i mål:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2015-11-06 23:46
En tuff mittback och en frisk Crespo. Receptet för topp 4.
Örebro Bastard on Parade
2015-11-06 23:30
@TommyS:

Håller med tidigare skribenter. Mycket bra! Låt oss inte vänta 5 månader på nästa blogginlägg bara! ;)
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-11-06 23:19
TommyS// Älskar din penna! "Möcke b-aaa" som djävulen skulle uttryckt det
AIK Nissesson
2015-11-06 22:42
Jaa, eller var
Örebro flesklepp
2015-11-06 22:39
@Nissesson:

Jo, det var väl det han tyckte att han är
AIK Nissesson
2015-11-06 22:37
Crona är inte expert enligt sig själv, han är bara "tyckare" har han sagt eller skrivit, kommer inte ihåg varför jag kommer ihåg detta.

Men många på detta forum verkar tro att de är experter, typ lite självberömmelse etc etc.

TommyS,
kul att du är tillbaka, gillar dina inlägg:)
Örebro Pedretti
2015-11-06 21:55
@DIFiSkarpnäck:

De är s.k experter men i slutändan så upprepar de bara saker som man redan vet om man följt ÖSK under säsongen. Visst att Crona tycker mycket och att Nordahl kommer med anekdoter och jämförelser med gamla spelare men det har dem väl all rätt att göra också.

Vill man faktiskt höra något om klubben och hur spelet har varit så ska man väl lyssna på "the man himself" Alexander Axén.
Djurgården DIFiSkarpnäck
2015-11-06 21:48
Ni ÖSK:are, vad säger ni om Nordahls snack i Studio inspark? Börjar inte karln bli lite för gammal o känns det inte som att Crona står o smågarvar för sig själv när gubben drar igång nån tradig uppräkning av spelare?
Örebro Minatankar
2015-11-06 21:17
@TommyS:

En synnerligen välskriven artikel som ger positiv energi! Läsning rekommenderas!
Örebro TommyS
2015-11-06 21:04
Lagom till säsongsavslutningen tar jag mig in i matchen. Ber om ursäkt för dålig aktivitet här och på kubanbloggen, hoppas att ni inte glömt mig. Har haft en stressad höst men nu när det inte spelas mer intressant fotboll ska jag försöka att skriva om den. Trevlig helg!
Örebro Pedretti
2015-11-06 17:37
Vad säger ni?
Ska vi hugga till?
Vi försökte ju värva Alexander Michel inför denna säsong men nu kanske vi ska värva Somi då vi behöver alternativ på vänsterbackspositionen.
Örebro Aspen.
2015-11-06 15:45
@Minatankar:
Jag vet att Du inte är nöjd, men här på forumet är Du väldigt ofte nöjd med ÖSK. Därför provocera jag dig och det gör verkan. Hi hi. Jag tycker man kunnat förberett mycket utan att invänta formella beslut. Det finns inget hinder för detta. T ex värdering av Örebro Elitfotboll AB. Förberedelser, kartläggning och värdering kan starta innan formella beslut tas. Det kan t.o.m bli ett bättre beslutsunderlag då. Jag tror det är en fördel att för de spelarrekryteringar som ÖSK behöver göras inför försäsongen 2016 veta hur mycket pengar som är tillgängliga. Handläggningen av detta från SI och ÖSK får vilken kommunal och statlig verksamhet att framstå som ett under av effektivitet. Jag tror det vore bra om det är fler än Jan Folke som röstar på onsdag. Även om vi andras röster inte spelar någon roll rent formellt. Tror det är bra om så många som möjligt engagerar sig för ÖSK. Jag önskar att alla styrelseledamöter i ÖSK ställer sig upp på SI mötet och rekomenterar aktiägarna att flytta allt SI kapital till ÖSK.
Örebro Minatankar
2015-11-06 15:11
Aspen, jag är inte nöjd med den takt som denna fråga drivits, och det vet du. Den process som nu inletts inom Spelarinvest borde ha påbörjats i början av året. Tågordningen kräver att först behöver Spelarinvest besluta om likvidering, eller som det nu lär bli en nedsättning av kapitalet, därefter kan ÖSK Elitfotboll erbjuda en nyemission. Nästa vecka ska vi aktieägare besluta om en nedsättning av aktiekapitalet. Därefter påbörjas en juridisk process som tar tid innan delar av aktiekapitalet återbetalas till aktieägarna. Simon kan omöjligt ha utlovat ett emissionsprospect varken i denna eller nästa vecka. Vi medlemmar gav i onsdags föreningens styrelse uppdraget att driva denna fråga vidare. Sedan är det föreningens styrelserepresentanter i bolaget som tar vid. Det går inte att komma förbi dessa formella processer, och tur är det.
Örebro Aspen.
2015-11-06 14:14
@Minatankar:
På onsdag ska vi ta ställning till det hela på SI bolagsstämma. Simon har lovat prospekt. Finns det inget prospekt, inga pengar. Noterbart är att föreningen som enda aktieägare borde kunnat givit Elitfotboll det uppdrag du nämde för länge sedan. Medlemmarna kan väl inte ge styrelsen i Elitfotboll uppdrag. Bra att Du är nöjd och glad. Jag som jobbar utanför stan tänker inte åka hem om det inte finns seriöst utarbetade förslag.
Örebro Minatankar
2015-11-06 13:22
Aspen // Jag undrar om du inte är lite tidigt ute i dina förväntningar på information. På det extra föreningsmötet i onsdag gav vi medlemmar styrelsen i uppdrag att ta fram ett emissionserbjudande. Det gör man nu med hjälp av expertis, som bl a ska värdera bolaget. På mötet skickade jag med begäran om att framtida styrelser i bolaget inte kan ingå aktieägaravtal som beskär medlemmarnas majoritetsinflytande, utan att hänföra frågan till medlemmarna i föreningen.
Benny Böckling
2015-11-06 12:24
Vad gäller nyförvärv in tycker jag att Halmstads mittback Fredrik Liverstam vore ett intressant alternativ. Säkerligen inte sugen på spel i Superettan.

En annan intressant gubbe tycker jag Martin Smedberg Dalence är. Dåligt med speltid i Göteborg som nog inte skulle vara alltför dyr att få loss. Kan väl spela både på kanten och centralt på mitten.
Örebro Aspen.
2015-11-06 11:21
@Minatankar:
Det gäller ju att få med så många som möjligt att flytta pengarna. Då krävs det marknadsföring och även annat. ÖSK har i mail utlovat information inför mötet som var i veckan och ett prospekt på vad vi får genom att investera i ÖSK elitfotboll. Jag har granskat infon inför mötet som var i veckan, den var så mager så jag beslöt inte att gå. Efter mötet finns inget på hemsidan utan man får förlita sig på eryravallen.se (som också konstaterar att info saknas). Inför SI möte har vi fått underlag från SI som är synerligen magert men troligen formellt acceptabet. Inget prospekt från ÖSK i sikte, med förklaring varför vi ska flytta pengarna dit. Det är många passiva ägare i SI, vissa till och med avlidna, vad händer med deras pengar? Många kan efter 10 år till och med glömt att man satsat i SI. Når man alla på en över 10 års gammal mailadress? Jag har varit i kontakt med företag som satsa flera hundra tusen utan att veta om det 10 år senare. Utan någon kampanj är risken stor att deras pengar går ÖSK förbi. Inte ens stryelsemedlemmar i ÖSK Elitfotboll som också är aktieägare har propagerat för att flytta kapitalet till ÖSK. Blir jag ensam? Jag vet att Du vet allt detta. Jag nöjer mej inte med förväntningar. Jag tycker man kan försöka anstränga sig mer än vad man gör för att få in nytt kapital. Jag har för länge sedan avsatt pengar till ÖSK Fotboll i SI om man inte längre är intresserade så är säkert Forward och Rynninge det.
AIK Nissesson
2015-11-06 10:42
... om inte,
vad är problemet?
AIK Nissesson
2015-11-06 10:20
Vad tror ni gubbar, kan ÖSK's organisation fixa ett "toppfemlag" redan till 2016, eller tvingas vi vänta längre?

Jag tror som vanligast och har optimistiska förhoppningar:)
Örebro Droos
2015-11-06 08:45
Lagardere har tydligen liknande upplägg med AIK, Helsingborg, Halmstad och Modo.
Örebro Center
2015-11-06 08:43
@Nicka i ribban:

Har faktiskt helt missat detta men såg att det stod något om det härinne tidigare. Kunde inte se varifrån ni fick informationen från början. Men kul är det om de hittat något långsiktigt
Örebro Droos
2015-11-06 08:23
@Nissesson:

Nu är Andreas Eriksson bara en match ifrån att möta ÖSK nästa säsong. Blir det burop på BA då?

:)
Annons: