/fotboll/osk/forum/8473.aspx/fotboll/osk/forum/8473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-30 23:21
Förbundet spelar väl in alla matcher? Borde inte ÖSK - Assyriska gå att få tag på via ÖSK?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-30 23:19
Näfver i bilolycka! Tur att det gick relativt bra för honom och hans vänner ändå...
Örebro Sersant
2006-12-30 23:15
Ämne: Jag måste säga att j....
Håller med dem gånger jag såg honom så tycker jag att han var väldigt osynlig.
Örebro orebrosk_
2006-12-30 23:15
Men faan också... Fanns det någon som kanske spelade in den där upplösningen mellan ÖSK - aff ??

Skulle hemskt gärna vilja se den...

Kom precis hem från idrottshuset, kollade på Karslund - Forward i P90 finalen.. Forward vann med 3-2 efter en riktig rysare..

Oscar Jansson spelade sin sista match i Karslundströjan... Jag önskar min vän o klasskamrat lycka till i Tottenham, England.

Men tillbaka till ÖSK - AFF finns det möjlighet att någon kan lägga ut den på piratebay eller btjunkie eller liknande... eller kanske youtube..

Vore den bästa julklappen (lite sen kanske men skitsamma)

// orebrosk_
Örebro MR_FALKEN
2006-12-30 21:57
nu när Valter Tomaz Junior och moström e på fri transfer kanske det vore nått för sport klubben?!? iof kan nog ösk ekonomi sätta stopp för det men annars skulle det vara ett par fina värvningar... nån som hört nått nytt om R.R och anttonen?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 21:22
Jag måste säga att jag inte är särskilt imponerad av Gutterstam, tycker han är alldeles för långsam. Jag tror han får mycket svårt i AS. Vi skall nog vara glada för att vi fick hit Rodevåg istället.
Örebro Brus-Nilsson
2006-12-30 21:10
Ämne: Brus-Nilsson//

Ta....
..och jag märkte inte att Kapten Blod blev utbytt i all nervositet.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 20:33
Brus-Nilsson//

Tack för tipset om sportexpressen. Så skönt att i lugn och ro få se slutet. Jag kom inte ihåg att Nedim var så otroligt nära att göra 3-1 i slutet.
Örebro 1908
2006-12-30 19:26
Precis, just nu alltså...
Örebro 1908
2006-12-30 19:25
Det verkar ju som att Sportexpressen sänder hela machen mellan BP-TFF med inslag från ÖSK-AFF... vad jag har hört så visade man väldig mkt från Behrn Arena de sista tjugo så nu har vi läge att återuppleva fina stunder från den stora dagen...
Örebro Ordem e Progresso
2006-12-30 18:16
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-12-30 18:15
För att inte tala om den italienske anfallaren Simone Missiroli.
Örebro Brus-Nilsson
2006-12-30 17:46
Ämne: "Den 23-årige p....Himla tur att det inte vart den rumänske vänsterhalven Dimitri Ribba!!!
Örebro Brus-Nilsson
2006-12-30 17:45
Sportexpressen visar just nu årskrönika från Superettan 2006. Man började med JSödra-BP så det är ingen panik än, men förmodligen kommer många av ÖSK:s matcher ikväll och i morron.

Edit//
Här! http://expressen.se/index.jsp?a=517785
Örebro Yeah
2006-12-30 17:19
"Den 23-årige polske anfallaren Tomasz Stolpa skrev under lördagen under ett tvåårskontrakt med Gefle IF."

Undra vilken del av målet han är bäst på att träffa? höhöhö..
AIK Saywee
2006-12-30 16:46
kitcar25//
Nej, Moström har inte spelat i ÖSK
AIK Saywee
2006-12-30 16:44
Jappel//
Årets "Sayweevärvning" (tidigare nämnt) - Nedim Halilovic!!

Kanske årtusendets värvning?

Tack Nedim, du kunde ju, fixa Allsvenskan 2007 ...

Snart börjar det allsvenska året 2007!
Örebro jappel
2006-12-30 15:55
Matthew S//
Det förklarar det hela...jag hade nog läst det meddelandet också, utan att koppla till diskusionen om Nedim.
Fast jag personligen tycker nog ändå att nedim kvalificerat sig för utmärkelsen årets anfallare...om inte annat som årets värvning :-)
Örebro Jimpa_90
2006-12-30 15:41
Hör våran sång från västra stå svartvit allez!!!!!
Örebro kitcar25
2006-12-30 15:36
alltså den där i aik
Örebro kitcar25
2006-12-30 15:26
Har Moström spelat i Örebro SK ?
Örebro Chivas
2006-12-30 15:23
Forza svartvitt!!
Örebro Ösk-Power
2006-12-30 14:21
Snart 2007, året då Halilovic vinner skytteligan!
Örebro BabyKladde
2006-12-30 13:52
ang. sponsorer//

Klart alla kan göra en insats, beloppet kan ju vara vilket som helst vare sig man är privatperson eller företag. Men sen finns ju vissa företag som inte får sponsra för att dom är mer av en förening och jobbar med privatpersoners pengar.(villaägarna är ett exempel på sånt företag).

men visst, jag tycker att alla företag kunde lägga en slant, det ger ju en del i slutändan om alla företag la en liten summa var i månaden, som exempel. (finn väl i och för sig redan liknande sponsringssätt inom ÖSK?)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 13:21
Ang. Sponsorer//

Alla här kan göra en insatts för ÖSK. Titta vilka som är sponsorer. Är det något företag ni jobbar på eller känner som inte står med, försök att få in dem med hjälp av ÖSK:s duktiga säljare. Det finns olika paket, alltid passar något. Från 1908:- och upp till hur mycket som helst ;)

Själv använder jag mig av mina affärskontakter till detta, bara till nästa säsong har det gett en hel del.

Sist men inte minst, handla i första hand av ÖSK:s sponsorer och tala om att det är just därför ni handlar där.
Örebro Mittåt
2006-12-30 12:50
Fahlander och Obol var tänkta som huvudfinansiärer av multiarenan. Dessutom fanns det "hemliga finansiärer" som inte var villiga att träda fram.

Projektet stupade väl framför allt på att det förutsatte att bandyn skulle flyttas någon annanstans. Vilket bandyn givetvis inte var intresserade av. Kanske inte kommunen heller. Projektets båda huvudfinansiärer hade ju dessutom båda diverse frågetecken hängande över sig. Obol hade ju kommunen redan tidigare gått i clinch med, med känt resultat. Och Fahlander finns väl med i kronofogdens adressregister.
Örebro nibor
2006-12-30 12:21
Stämmer, men det var nog tänkt att OBOL skulle betala en del av arenan. Synd, nu får man fortsätta träna 22-23 på vardagar :o(
Örebro BabyKladde
2006-12-30 12:19
Förlåt för att jag bryter mig in i hockeysnacket.

För det första är det bra att Obol inte vart inblandade i fotbollen, mindre kul att hockeyn drabbades. Men örebro hockey har ändå så pass många och ett visst antal storföretag som har sagt att dom kan ersätta Obol's pengar i fall ekonomin skulle bli svag under kvalperioden till hockeyallsvenskan.
Men det är väl inte hundra klart vilka som finansierar den nya hockeyarena och bandyarena i samma? för den skulle väl kosta 200-300 miljoner att bygga? (har för mig att dom har MODO's nya hall som grundidé).

men gott nytt år alla! =)
Örebro MangeSvartAndVit
2006-12-30 12:01
ösk-Karl och örebrosk...Vart har ni fått det där om att Bara ? obol ville bygga en multiarena i örebro? Dom hade ju avsagt sitt intresse för arenabygget innan kommunen kom med sitt Nej!Hockeyn har många andra rätt stora finansiärer till den planerade arenan...finaniärer som oxå är deras sponsorer rent sportsligt...
Men jag håller med..visst är det jävligt skönt att slippa ha å göra med obol här i fotbollen....Hade ju varit pricken över i:et i bedrövelse det:)

Gott nytt på er
Örebro Mittåt
2006-12-30 11:56
Årets Walter.
Någon sådan utmärkelse behöver väl inte delas ut för den gångna säsongen. På det hela taget lyckades klubben mycket bra med sina värvningar, även om många nog hade hoppats och trott mer på en spelare som Johan Pettersson. Denne fick väl aldrig riktigt chansen i och med att laget gick så pass bra under våren med Mirza och Sebastian som anfallspar.

Fotbollsutskott och tränare skall ha en eloge för att man denna gång motstod frestelsen att värva vad som fanns tillgängligt när behovet var stort utan i stället valde att skicka hem spelare som Biahanski och Karalic.
Annons: