/fotboll/osk/forum/8449.aspx/fotboll/osk/forum/8449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-01-09 14:07
Adios//
Då kommer nog en eller flera spelar bli trötta på att sitta på bänken efter ett tag. Jag tycker det räcker med de 5 anfallarna vi har:

Nedim Halilovic
Stefan Rodevåg
Johan Pettersson
Sebastian Henriksson
Yanus Ismail

Nu antar jag att du inte se seb som en anfallare, men trots allt har han visat kyla framför målet och jag tycker han ska fortsätta som anfallare om han inte behövs på mittfältet någon match.

En ny högerback och Anttonens signatur sen har vi ett lag som kommer hamna i mitten av Allsvenskan (minst) :)
Örebro go_osk
2007-01-09 14:05
Då blir det att planera in resa till Gävle. Gefle IF bör vi nog dessutom slå om vi vill åt någon av de åtråvärda platserna.
Örebro Adios
2007-01-09 14:03
Jag tycker att det vore önskvärt med ytterligare en renodlad anfallare.
Örebro Ösk-Power
2007-01-09 13:53
Ser mycket intressant ut med Gefle i premiären.

Det enda som saknas i dagens ÖSK är Patrik Anttonens signatur och en bra och pålitlig högerback. Så svårt kan det väl inte vara att få tag i en?

Örebro Kronblom
2007-01-09 13:35
Intressant öppningsmatch...och väldigt svårtippad match.Kan bli nog så tufft,Gefle är svårslagna på Strömvallen men premiär är alltid premiär så nog kan det nog bli poäng i den matchen men det kan ju spekuleras mer när matchen närmar sig och nu ser man mer fram emot hur försäsongen artar sig med spännande träningsmatcher framför sig!
Örebro rirobban
2007-01-09 13:34
Ämne: Härligt med Gefle so....
Japp det blir väl ca 1500-2000 personer extra av att Henke är med. Många som vill en världsspelare live:) Vore bäst att möta dem vid slutet av Juli så det är en go värme i luften också...
Örebro rirobban
2007-01-09 13:32
Ämne: 99:- per match, yiak....
Eller så blir du medlem i Kubanerna och åker med på bussresorna;) Fast å andra sidan blir det då billigare att beställa matcherna till canal+ då. Dock får man uppleva fotbollen där det är som roligast, på plats! :)
Örebro Ericson
2007-01-09 13:17
På tal om att cykla....vem var det som skulle ta den där cykelturen??
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-09 13:15
plats och tid för träningen imorgon?
2007-01-09 13:14
99:- per match, yiak! 1300 om man skulle beställa samtliga bortmatcher. kanske ska börja cykla till bortamatcherna istället;)
Örebro Sersant
2007-01-09 13:07
Härligt med Gefle som första match innan planerna blir bra.

Mattias69
Helsingborg måste väl ändå vara bäst att möta hemma så sent som möjligt då vi inte vet när Henke kommer tebax och han lär ju dra mycket folk.
Örebro Ericson
2007-01-09 13:06
Från com-hems hemsida:

"Är du kund och har CANAL+ TOTAL eller CANAL+ SPORT kan du nu köpa Säsongskortet för 119:-/mån. Säsongskortet ger dig direktsänd Allsvensk fotboll och Elitseriehockey i världsklass. Bindningstiden för Säsongkortet är 12 mån. Du kan även köpa enstaka matcher för 99:-/st. Säsongskortet beställer du enkelt via Mina tjänster."
2007-01-09 13:02
någon som vet om man måste ha canal+ för att teckna säsongskortet? Eller räcker det med att ha ett vanligt kanalpaket från comhem?
Örebro Ericson
2007-01-09 13:02
Det går också att se ppv-matcher på nätet, canal+ har en sådan service. Jag vet inte hur bra kvalitet det är men det finns som alternativ iallafall.
2007-01-09 13:00
Vi ska nog inte räkna med någon större läktare på östra sidan. får vi en likadan där som på västra så har vi en sammanlagd publikkapacitet på ca: 13 - 16000 beroende på hur trångt på läktaren man accepterar.
2007-01-09 12:56
Blir nog bra att börja med en bortamatch. Ingen press alls. Det blir väl klassisk nykomlingsvinst antar jag:)
Örebro Halle 20mål
2007-01-09 12:53
Skönt att börja mot Gefle
Örebro Mittåt
2007-01-09 12:31
I Aftonbladets artikel står det bara om de mer eller mindre "fria" TV-kanalerna. Till detta tillkommer väl det så kallade säsongskortet samt möjligheten att se matcher via pay-per-view. Om man till exempel har ComHem som kabel-TV leverantör.
Örebro Matthew S
2007-01-09 12:28
Den lär väl gå i PPV i alla fall.
Men jag skall dit. :)
ÖSK2007
2007-01-09 12:19
Mattias69/

Jo, det skulle ju vara en dröm om Gefle-ÖSK skulle sändas i en rikstäckande tv-kanal. Men tyvärr står det inte så i Aftonbladets artikel.
Örebro Mattias69
2007-01-09 11:59
Enligt Aftonbladet ska tydligen ÖSK:s premiärmatch borta mot Gefle sändas i tv. Tyvärr stod det inte om det blir Canal+, TV4+ eller vanliga TV4.

Men för egen del hoppas man på organiserad bussresa upp till Gävle. Det är ju en helgdag med ledigt och allt så förutsättningarna var ju fina ändå. Även om det inte blev Helsingborg hema som en del hoppats på.
Örebro rirobban
2007-01-09 11:36
Ämne: Ämne: Mittåt/....
Jag tycker som du men att man ska runda till hörnen lite;) Då ser det mera ut som den norra och man får en grytliknande arena:)
Örebro Erki
2007-01-09 11:33
Ämne: Mittåt//
Hoppas ver....
Det enda som behöver göras med Södra läktaren enligt mig är att få bort pelarna på något sätt + att fixa till den med lite färg. Jag tycker inte att vi ska kräva för mycket bara för att vi får 3 nya, fina läktare till 2008. Det räcker med dom :-)
Örebro rirobban
2007-01-09 11:03
1:a omgången
Brommapojkarna–Djurgården
AIK–Kalmar
Halmstad–Helsingborg
GAIS–Hammarby
Gefle–Örebro
Trelleborg–Göteborg
Elfsborg–Malmö

Ja det ser alltså ut som att vi får möta Gefle borta i första matchen:) Det känns som en bra lottning då Gefle har konstgräs:) Så tidigt på våren är ju annars planerna inte av högsta standard och dessutom kan ju Örebrospelarna konstgräset ganska bra:)
Örebro rirobban
2007-01-09 10:59
Mittåt//
Hoppas verkligen att man lyckas hyra ut lokaler där, för det vore riktigt fint med en sån snygg arena till jubeliumsåret 2008:) Om man sedan kan rusta upp södra eller rent av bygga om den en del så har vi i stort sett en helt ny arena:) Även om det tagit ca 8 år att bygga den....
Örebro Mittåt
2007-01-09 10:45
Avgörande för hur det blir med östra läktaren är om man kan hyra ut de kommersiella utrymmena som skapas på baksidan. Innan man kan räkna hem ett nybygge lär det inte bli något. Västra kostar 25-30 miljoner att bygga och Östra lär inte bli billigare. Stora belopp som det behövs mer än en andel av biljettintäkterna för att finansiera.
Örebro orebrosk_
2007-01-09 10:38
rirobban...

haha jaa då skulle dem tycka att det är nån jävla "härma" stämpel i örebro...

Men det vore faktiskt perfekt för 08-lagen att ha en sådan stor läktare.... Men våran jävla kommun säger väl nej till ett sådant förslag...
Örebro rirobban
2007-01-09 10:15
orebrosk_//
Visst vore det coolt:) Då hade inte heller de stora bortaklackarna (DIF, AIK) klagat över att de inte får plats... ett annat förslag är också att hälften av den östra läktaren blir sittplatser (billigare sådana). Kanske lite för likt idrottsparken i Norrköping då:)
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-09 10:12
ÖSKs spelidé.

Måste säga att min uppfattning om Fantomens spelidé för ÖSK är något luddig. Uttalad defensiv och offensiv mittfältare och flygande spelare på kanten...men mycket mer än så kan jag inte. Tja, kanske jag vill ha lite Ola ritar på spelidén. Nån som har några bjupa analyser att bjuda på?
Örebro orebrosk_
2007-01-09 10:09
rirobban...

Jag gillar ditt förslag fett mycket... men läktaren kommer antagligen inte bli så som vi vill.... för jag har för mig att det är sagt att läktaren kommer att bli större med butiker och dylikt... men läktaren kommer inte ha större pubilkkapacitet mot den västra... Men jag vet inte...

Men din bild ser VÄLDIGT inbjudande ut !!
Annons: