/fotboll/osk/forum/8441.aspx/fotboll/osk/forum/8441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-01-16 11:12
Sett till de 7 senaste årens resultat i allsvenskan så ska 20 poäng vara nog för att inte åka ut. Det är bara säsongen 02 som sista laget, Kalmar skrapade ihop 24 poäng. I övrigt hade följande poäng räckt för en 13:e plats

00 - 16p
01 - 15p
02 - 25p
03 - 15p
04 - 14p
05 - 15p
06 - 18p

Med andra ord räcker det nästan att man vinner hälften av hemmamatcherna och spelar ett par matcher oavgjort.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-16 11:03
Kollade lite snabbt på Helsingbors sida, vad är problemet? Känns som en onödig diskussion att ta upp båda föreningarnas ekonomi när de flesta vet att de är i ordning.

Förresten, man kan ha skulder som är högre än det egna kapitalet. Men då måste man ha tillgångar som är högre än skulderna, så det spelar ingen roll hur stora skulder ÖSK eller Helsingborg hade. Helsingborg hittade en lösning som Licensnämnden godkände, det gjorde inte ÖSK..

Jag är förbannat bitter på förbundet då jag anser att de gjorde fel i behandlingen av ÖSK:S elitlicens, men för det behöver man inte gå in till Helsingborgs forum ett antal år senare för att tjafsa.
Helsingborg Leif
2007-01-16 10:54
Det är lite skitsnack om det mesta ser jag. Hammarbypojken och ÖSK-power imponerar med sina provokativa inlägg på vårt forum och får svar därefter och sedan påstår det att VI snackar skit. Visst, en del kommentarer är onödiga men att komma in och spy ur sig saker och sedan gråta och hota med våld (Hammarbypojken) när argumenten tryter är rätt patetiskt.

Lycka till i allsvenskan.
Örebro bison
2007-01-16 10:53
Norra läktaren ser ju kanonfin ut. Som vanligt bra bilder och uppdateringar från alla byggen som pågår på BA.
Stort tack till er som lägger ner tid på detta som förgyller vår vardag!
Örebro bison
2007-01-16 10:40
Ang högerback

Jag har under en längre tid tjatat om att vi måste införskaffa en ny högerback. Ser gärna en etablerad lirare. Borde väl finnas några kronor kvar i spelarinvests kassakista.
Inte för att jag vill klaga på senaste säsongers värvningar, visserligen har vi inte värvat så många spelare - men i det här fallet borde väl den gamla slagdängan kvalitet för kvantitet gälla!
Ta hit nån polare till Nedim som högerback!
Örebro Ösk-Power
2007-01-16 10:34
På tal om Silly Season.

Är det ingen mer än jag som anser att vi borde köpa/låna en bra högerback?
Hoppas Walker inser att FreSa inte håller, inget taskigt, men så är fallet. Haginge är ingen ytterback, han är framtiden och skall därför bilda mittbackspar med Wikström. Det skulle bli ett grymt försvar. Riddez är jag inte orolig för, men vill och hoppas på en högerback!
Örebro Mattias69
2007-01-16 10:31
Ämne: Rör mig inte i rygge....
Vanlig hederlig svensk avundsjuka inget annat. Silly Season har ju inte varit någon succé för Helsingborg och istället för att gå till psykolog och prata ut om sina problem hittar man på något som man kan snacka skit om för att reda ut sina egna problem.
Örebro Ösk-Power
2007-01-16 10:27
Nästan roligt att läsa allt som skrivs på Helsingborgs sida. Dom vet knappt vad dom talar om, dessutom hör man inte vad dom säger! Klagar på oss att vi gnäller, snackar dom danska eller? Det är iallafall inte svenska!
Örebro bison
2007-01-16 10:10
Rör mig inte i ryggen vad som skrivs på Heifs forum. Om folk tycker att arena-bygget är mediokert så får det stå för dom, sett till hur Eyravallen såg ut tidigare och hur BA kommer att se ut 2008 när östra blir ombyggd så är det ju en helvetes stor skillnad. Kan man inte inse det kan man inte vara helt frisk.

Angående konstgräs så hade jag hoppats att det var slutdisskuterat nu. Många nya arenor i Sverige får ju justkonstgräs, och tomteförbundet borde fan bli lite nogrannare när det gäller kravet på spelduglig plan som ju finns med i kraven för elitlicens.
Örebro The Ghoooooost
2007-01-16 09:59
Rodevåg och Wikström spelar i ÖSK 2007.

Det visste jag från början !

Ni tvivlade, jag visste.
AIK Saywee
2007-01-16 09:53
Hammarbypojken8181//
Tack för stödet!

Dryga helsingborgare är inget som imponerar på mig.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-16 09:52
Hej gubbar. Jag dras ju med sällskap som håller på iff-iff här på jobbet och det är svårt att imponera där. Iff-iffare har en storklubbsmentalitet vi saknar. Där att vara supporter är en tävling där man inte underlåter sig att uttala sig positivt om andra supporters och klubbar om man verkligen inte måste. Glirningarna om ÖSK och BA har varit många men det är knappast några problem att trycka tillbaka men skämt om snuffe, den stora plånboken och de uteblivna resultaten. Kul är det och faktum kvarstår. BA är en bra arena för ÖSK och för Örebro. Utifrån våra behov och resurser tycker jag att vi får en underbar arena med inte bara möjlighet för ÖSK, Kif och fotbollen utan också för koncerter osv.

Vad det gäller skitsnack av Heif supporters tycker jag inte det är så mycket att bry sig om. Var det inte dom som slogs med GAISare när Sverige mötte England för 100 årsjubileet?
Örebro joth
2007-01-16 09:45
Under mitt senaste besök på Behrn Arena tittade jag lite extra på höjden på Södra och Västra. Och jag tror faktiskt att de kommer att bli precis lika höga. Detta bådar gott för att bygga ihop Östra, Södra och Västra.
Bygger man ihop dessa läktare så kommer Arenan att se jävligt bra ut trots att Huvudläktaren är bra mycket högre.

hammarypojken8181//Välkommen till Behrn Arena under säsongen 2007! Ni brukar dra mycket publik, snittet under de senaste 15 åren med Hammarby i Örebro ligger över 9.000 vilket är mycket bra.
Hammarby hammarypojken8181
2007-01-16 09:36
hej alla svartvita fans...

Jag har läst allt på Helsingborgs forum, och jag tycker så jävla synd om er !!

Jag lider verkligen med er... Helsingborgarna snackar skit om er konstant.. de snackar skit om eran arena, erat konstgräs och i princip hela stan...

Eftersom ni åkte ner till superettan på ett helt fel sätt så står jag bakom er till 110 %

Jag tror och hoppas att att det inte är bara jag som tycker detta.

// Hammarby fan som står på eran sida !
Örebro BabyKladde
2007-01-16 09:15
Joth;

tur det =)

rirobban;

Håller med dig att det blir nästan som en ny arena som du säger att 3/4 läktare blir nya till 2008. Sen är örebro en sån stad enligt mig som bygger nytt och modernt, men ändå håller lite tradition kvar, precis som vi gör lite med vår arena. Sen att bygga ihop alla hörn är inte det viktigaste tycker jag, men visst, om man gör en snygg lösning på klagar man inte ;)

men en TV-skärm på taket av östra vore inte fel.(varför inte en till på västra också? :P)

Men med tanke på alla nya arenor som kommer byggas inom 5-10 år (syftar på Malmö, Gbg, & sthlm i första hand) så kommer Sverige ha hög kvalité på arenorna.

Ska bli kul och se om dom presenterar en ny läktare i söder om 2-3 år =P
Örebro rirobban
2007-01-16 08:41
Ämne: Det jag tror är anle....
Du har nog rätt. Men för oss känns detta som en helt ny arena ändå då 3 av 4 läktare är/blir helt nya. Jag tycker skillnaden på Behrn arena och Eyravallen är enormt stor. Men samtidigt känns det som vi behåller lite av den klassiska modellen. Hur som helst är jag supernöjd med det som gjorts med arenan och det som kommer göras. Hoppas som ni sagt att man bygger om södra i framtiden. Sen tycker jag att man inte behöver bygga ihop alla hörnen. I ett av dem kan man ha storbildsskärmen och i ett annat en reklamtavla. Sen bygger man ihop 2 av hörnen... möjligen på den östra sidan då det kan behövas fler ståplatser för bortasupportrar.
Örebro joth
2007-01-16 07:22
BabyKladde//Då är vi på samma linje. :-)
Örebro BabyKladde
2007-01-16 07:02
Det jag tror är anledningen till varför alla inte imponeras av våra läktarbyggen är nog att vi inte bygger en helt ny arena, sen vissa förstår inte hur det här på visst sätt utvecklar svenska arenor eftersom vi är ett av dom lag just nu som kommer ha en modern arena.(utom södra läktaren)

Men om man skulle bygga om södra läktaren så den är i stil med Norra läktaren så skulle vi få en helt modern och även snygg arena som ska ses i Allsvenskan.

Härligt också att vi till 100 årsfirandet spelar på en arena i helt betong. (utom vissa detaljer på västra & ev. östra läktaren)

sen så är södra lite ojämn, Ja!
sen pelarna är inte så snygga heller. men så var ju byggtekniken på den tiden.
Men lite färg på södra vore inte fel!
om det inte planeras en ny läktare redan vill säga.
Örebro BabyKladde
2007-01-16 07:01
Det jag tror är anledningen till varför alla inte imponeras av våra läktarbyggen är nog att vi inte bygger en helt ny arena, sen vissa förstår inte hur det här på visst sätt utvecklar svenska arenor eftersom vi är ett av dom lag just nu som kommer ha en modern arena.(utom södra läktaren)

Men om man skulle bygga om södra läktaren så den är i stil med Norra läktaren så skulle vi få en helt modern och även snygg arena som ska ses i Allsvenskan.

sen så är södra lite ojämn, Ja!
sen pelarna är inte så snygga heller. men så var ju byggtekniken på den tiden.
Men lite färg på södra vore inte fel!
om det inte planeras en ny läktare redan vill säga.
Örebro joth
2007-01-16 06:22
Avgå Lagrell!//Det som är sagt angående Östra är att den ska kunna ta emot publik till säsongen 2008.

Det är klart att inte folk är direkt imponerade av Behrn Arena om man jämför med de stora projket som är på G i Sverige. Dock är jag vädigt nöjd med att vi får en betonggryta till att börja med. I Framtiden går det säkert att göra något åt södra, river man den och bygger en liknande den Norra så kommer Arenan bli enhetlig ut och möjliggör säkert en snygg ihopbyggnad av hörnen som då inte är speciellt stora.
Problemet med dagens södra är att inte läktaren börjar i kant med kortlinjen.

Något man dock kan börja konstatera är att det börjar bli ett stort glapp mellan lagen i Sverige om man tittar på arenafrågorna.Något är på väg att ske med svenskfotboll.
Örebro rirobban
2007-01-16 01:01
Tack Mackan:)

6-10/4 Gefle IF – Örebro SK
17/4 Örebro SK – IF Elfsborg
29/4 Örebro SK - Trelleborgs FF (Sön kl 15.00)
25/6 Örebro SK – Djurgårdens IF
27/8 Trelleborgs FF - Örebro SK (Mån kl 19.00)
1/10 Djurgårdens IF – Örebro SK
20/10 IF Elfsborg – Örebro SK
Örebro rirobban
2007-01-16 00:00
6-10/4 Gefle IF – Örebro SK
17/4 Örebro SK – IF Elfsborg
25/6 Örebro SK – Djurgårdens IF
1/10 Djurgårdens IF – Örebro SK
20/10 IF Elfsborg – Örebro SK

Här är matcherna jag hittills hittat på jakten för ett fullt matchprogram för Örebro:)
Örebro rirobban
2007-01-15 23:20
Ja då har jag skrivit mina funderingar och fakta om den östra läktaren på min blogg (se länktips). Några förslag på fler förbättrningar ni vill se av arenan?
Örebro rirobban
2007-01-15 22:54
Avgå Lagrell!//
Blir väl ungefär som den norra som har färdigställts under säsongen.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-15 22:50
Ämne: Ämne: Saywee/....
Västra läktaren började väl rivas efter matchen mot Degerfors?

Östra läktaren kommer rivas efter säsongen om jag uppfattat det rätt. Skillnaden blir därflr ett antal månader, och eftersom förhoppningen är att Västra blir klar lagom till premiären tror jag det blir svårt att få klart Östra läktaren på mindre tid.

Östra kommer säkerligen kunna användas, men den kommer inte vara färdigbyggd.
Örebro rirobban
2007-01-15 22:42
orebrosk_//
Det är bra och kul att du förmedlar till de andra lagen att det byggs nytt i Örebro:) Men skriv att det är den östra läktaren som ska byggas till nästa år då den västra är den som blir klar i år! För övrigt verkar inte speciellt många så imponerade av våra nybyggen... får väl se vad som sägs när de besökt Behrn arena under säsongen 2008:)
Örebro Mittåt
2007-01-15 22:03
Förhandlingarna mellan IFK Norrköping och Örebrospelaren Mirza Jelecák är avslutade. Senare i veckan får klubben veta om erbjudandet var bra nog.

- Man kan säga att vi kom i mål under diskussionen, säger IFK Norrköpings klubbdirektör Michael Andersson till Expressen.se.
Örebro Mittåt
2007-01-15 21:42
Jag ser att det förekommit delvis olika uppfattningar beträffande finansieringen av Plan 3 och 4 av Norra läktaren.

Så här ser det ut, enligt Spelarinvests årsredovisning för 2005, där man tar upp bildandet av Örebroläktaren som en händelse efter räkenskapsårets utgång. (Örebroläktaren bildades år 2006).

Det är Örebroporten som finansierat färdigställandet av plan 3 och 4. Dvs. det är detta bolag som betalar räkningarna.

Örebroporten hyr sedan ut plan 3 och 4 till det nybildade företaget Örebroläktaren. Ägandeförhållandena i detta bolag är som joth skrev:

45 % Örebroporten
45 % Örebro Spelarinvest AB
5 % Örebro Sportklubb FK
5 % Karlslunds Idrottsförening.

Aktiekapitalet är inte större än 100.000 kronor, varför de olika intressenternas insatser blir väldigt beskedliga ställt i relation till vad det kostat att bygga klart läktaren.

Örebroläktaren hyr plan 3 och 4 av Örebroporten för ett belopp som (antar jag) ger Örebroporten en rimlig avkastning på det investerade kapitalet. Örebroläktarens intäkter består i sin tur av de paket de säljer till intresserade företag samt hyra för lokaler etc.

Örebroportens investering möjliggjordes alltså genom att man hittade en hyresgäst (Örebroläktaren), som var villig att betala en hyra som Örebroporten ansåg man behövde för att motivera sin investering.
Elfsborg Framåt IFE
2007-01-15 21:39
Ämne: Ämne: Kollade....
Tack för infon! Låter lite sjukt att en sittplatsläktare i Örebro kostade mer att bygga än hela Borås Arena...
AIK Saywee
2007-01-15 21:22
Avgå Lagrell//
Då finns ju chansen att det blir klart till hösten 08 när vi skall fira guldet, lysande!

Och beträffande ditt nick, så kanske det kan då bli "Lagrell avgått"!

... för ett guld för Örebro Sport Klubb, det klarar han nog inte av ;-)
Annons: