/fotboll/osk/forum/8436.aspx/fotboll/osk/forum/8436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro orebrosk_
2007-01-19 00:07
Bra sagt BabyKladde =)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 23:46
Ämne: Fantastiskt vilka br....
Håller med, riktigt bra bilder tar han!

Har det kommit några nya bilder som jag har missat?
Örebro Sersant
2007-01-18 23:09
Ämne: Det är ingen förbere....
hur ska dem kunna visa nåt under dem för hållandena undrar jag :S
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-18 23:06
Det är ingen förberedelse utan en resa där man får se hur den som inte redan är i landslaget klarar sig på träningar, i matcher osv. Ett test, en möjlighet att granska de under den absoluta toppen närmare för att se vilka som kan vara aktuella för nästa steg. Jag tycker det är helt rätt.
Örebro Mittåt
2007-01-18 21:43
Jag tycker att man skall ge landslagsledningen en komplimang för planeringen av årets vinterturné. För vem annars hade kunnat komma på idén att samla ihop ett antal otränade andraplansspelare, skicka iväg dem till Sydamerika för att spela fotboll på hög höjd i osvensk värme? En perfekt förberedelse för? Ja vadå?
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-18 21:37
Skönt att se vilken enorm bredd på stjärnor det finns i sverige. Vi har väl minst 10 landslag som kan ta sig till VM :P
Wivallius
2007-01-18 20:25
Den här killen hade inte varit dum att ha som högerback ;-)
Örebro Sersant
2007-01-18 19:56
Ämne: Fred Bröder..!!Tänkt....
Mirza är främst Mittfältare (höger & centralt) men kan även användas i anfallet.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 19:56
Marcell//

Svårt att säga varför han försvinner, men det ryktas om att han inte kom riktigt överens med Patrick Walker. Dessutom skulle han nog inte få så mycket speltid nu när vi är i allsvenskan eftersom vi har Halilovic från start och Rodevåg har värvats.

Den gånga säsongen fick han mest spela som anfallare, under försäsongen och början av Superettan såg det väldigt intressant ut. Men när målen uteblev antar jag att självförtroendet fick sig en smäll och han hamnade i en liten svacka.

Han fungerar nog bäst i en fri roll. Det kan vara som släpande forward eller innermittältare, han är relativt bra på att fördela bollarna. Han har en jäkligt bra inställning på träningarna, ger alltid allt.

Han är kanske inte den snabbaste spelaren, men han klarar i alla fall tempot i Superettan, är ganska lång så huvudspelet är ganska ok.

Trodde först att han skulle utomlands, men får ni honom har ni en allroundkunnig spelare som kan användas på mittfältets alla positioner och som forward.
Örebro BabyKladde
2007-01-18 18:52
Måste få säga att ÖSK har lite av ett nytt koncept som ingen klandrar...

Dom har värvat smart.. spelare som har kvalité och erfarenhet av Allsvenskan. Halilovic är väl den enda i så fall som är en "chansning" som blev mer än lyckad..
vi har inte gjort någon tock-värvning...

..Klubben har ett realistiskt mål med SM-guld om 6-8 år. Europaspel (inkl. Royal league) om ca. 4-5 år.

vi kommer innan 2010 ha en arena av hög kvalité för svensk fotboll. (varför jag säger 2010 är för ifall södra kommer byggas om efter östra)

Klubben har en ekonomiplan som håller.

så helt enkelt är ÖSK klubben utan problem just nu =)
(börja inte klandra eller klaga direkt bara för att jag ser allt positivt)
Landskrona Marcell
2007-01-18 18:52
Fred Bröder..!!Tänkte bara fråga lite om Mirza Jelecak..Varför han försvinner,var han spelar,är han snabb,humör??osv..

Hoppas det går bra för er i Allsvenskan..!!*
Örebro Chivas
2007-01-18 18:14
ÖSK!!
Wivallius
2007-01-18 17:24
Synd att den här killen inte är högerback!
Landskrona mikael 67
2007-01-18 17:09
tack før det joth.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 17:09
Hade tjejens bror på plats, de delade upp truppen i två grupper.

Nordin var tydligen riktigt bra under matchspelet på liten plan...
Örebro joth
2007-01-18 17:08
mikael 67//Följ länktips ovan för info om Mirza.
Örebro joth
2007-01-18 17:07
Wivallius//Tror det var två grupper, den ena inne och den andra ute och sen växlade man efter 45 minuter.
Landskrona mikael 67
2007-01-18 17:05
var Mirza Jelecák ordinare hos er føra sæsongen?
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-18 16:55
Vad det gäller Nordin skulle man nog kunna tänka sig en vidareförsäljnings klausul för Rynninges del om det blir affär.
Wivallius
2007-01-18 16:47
joth//

Japp!

Det var inte så många som tränade idag och de blev färre efter hand. Är de förkylda månne?
Örebro joth
2007-01-18 16:34
Såg en liten stund på dagens träning, har bara en kommentar, skriv kontrakt med Nordin.
Örebro Erki
2007-01-18 16:21
rirobban//

Borde inte IFK Göteborgs smeknamn vara "Blåvitt"?
IFK heter dom ju i förstanamn ;-)
Örebro rirobban
2007-01-18 15:20
IFK Göteborg är senaste laget i min allsvenska guide på min blogg (se länktipset)... guiden fylls på mer och mer men det dröjer innan ÖSK får sin:=) Men försäsongen är ju lång...
Örebro Sersant
2007-01-18 15:05
Kanske tar lite emot för han att gå till en klubb som han själv har sparkat ur AS, sen är han ju ÖSKare så tar kanske emot lite att gå till Peking.
Örebro Mittåt
2007-01-18 14:47
Wivallius// Det ryktas ju om Landskrona BoIS. De har ju räddat ÖSKare i lagnöd tidigare.

Jag undrar hur Mirza resonerade. Enligt Folkbladets artikel var det inte pengarna som styrde. Rimligen borde det i så fall ha varit möjligheterna att ta en säker plats i startelvan som var avgörande.

Landskrona verkar dock inte vara något särskilt harmoniskt ställe att tillbringa sin fotbollstid på. Väldigt mycket konflikter och så. Jag undrar om det är de som är alternativet.

Mirza kanske passade på att besöka en klubb på vägen till Karlskrona (eller Norrköping). Skulle inte till exempel Jönköping Södra kunna sitta som en handske på Mirzas hand. Lagom dåliga för att han skall kunna göra sig gällande på allvar. Lagom ambitiösa för att kunna betala en acceptabel lön. Och med en tränare som trots allt sätter vissa avtryck.

Vi får la se vad det blir av den här soppan.
Örebro Gogo Vahlin
2007-01-18 14:47
----------Richardsson----------
Green-Haginge-Wikström-Riddez
---Antonen-Nordback-Näfver-----
------------Larsen(Så länge han håller)
------Halilovic-Rodevåg/Henriksson

Känns lovande!
Wivallius
2007-01-18 14:43
Nej, nu är det dags att dra sig till BA!
Wivallius
2007-01-18 14:41
//Mittåt

Det var som sjutton. Undrar hur mycket nobbande Mirza har råd med. Man kan ju undra vad "den andra klubben" är för någon
Örebro Mittåt
2007-01-18 14:35
Jelecák nobbar IFK

SPORTEN: Mirza Jelecák nobbar IFK Norrköping. Michael Andersson fick beskedet för drygt 20 minuter sedan.
Anledningen: IFK:s arroganta bemötande - enligt mittfältarens agent.
- Nej, det var inte därför, säger huvudpersonen själv.

- Vi är inte alls nöjda med hur vi har blivit bemötta, säger Mirzas agent Miro Jaganjac.
På mötet i IFK:s klubbhus i måndags upplevde inte Jaganjac IFK:s uppträdande som tillmötesgående.
- Deras sätt är inte acceptabelt. Den andra klubben som Mirza kommer att välja har visat god vilja.
- Lönen var bättre i IFK men klubbens sätt att uppträda kan vi inte acceptera.
Mirza Jelecák tonar ned att det mötet skulle ha haft en direkt påverkan på hans beslut.
- Det var ett jättesvårt beslut. Det flera faktorer, säger Mirza.
IFK:s klubbdirektör Michael Andersson:
- Vi hade ett bra möte innan helgen. Båda ville hitta en lösning. Vi sträckte oss så långt vi kunde ekonomiskt och har gjort vad vi har kunnat i den här förhandlingen.
Vad säger du om Jaganjacs uttalande att de känner sig illa bemötta?
- Vi vet vad vi har råd med, sedan kan man tycka att det är en principsak att diskuterar man med en klubb skaffar man sig en uppfattning sportsligt. Efter det säger man, ja eller nej, innan man går vidare.
Jelecáks nobb ska inte innebära för stora negativa konsekvenser för IFK.
- Vi tittar vidare. Det är tre månader kvar till säsongen, det finns många spelare kvar att titta vidare på.
Örebro Mittåt
2007-01-18 14:33
Jelecák nobbade IFK

Örebro SK:s Mirza Jelecák nobbar IFK Norrköping och kommer i början av veckan skriva på för en annan klubb.

Mirza Jelecák besökte Norrköping i måndags och skulle ge besked i dag om han skulle skriva på för IFK eller inte.

Enligt IFK-supportrarnas hemsida Gopeking så var Mirza Jelecák missnöjd med IFK-träffen och han valde därför att tacka nej till det kontraktsförslag som han fick med sig.
Annons: