/fotboll/osk/forum/8434.aspx/fotboll/osk/forum/8434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-01-18 12:39
Sandro finns inte med varken i laget eller U-laget här på svenska fans. Han tillhör väl fortfarande ungdom?
Örebro bison
2007-01-18 12:34
ÖSK lär väl fortsätta med 4-4-2 även 07.

Fundering kring förstaelvan

Weggen/Ri-Ri jag tycker de känns likvärdiga

Ant-Haginge-Wiken-Riddez

Jeffs-Nordback-Larsen-Näfver

Nedim-Seb

Bänk
Weggen/Ri-Ri
Rodevåg
Msam
R.Walker
Yanus

Inga direkta överraskningar kanske.
Wivallius
2007-01-18 11:23
//rirobban

Om Anttonen gör mycket bra ifrån sig kan utländska klubbar, från t ex Cypern ;-), vara intresserade av honom inför sin säsongsstart och då går det nog att få ut en del pengar. I Sverige är det ju däremot kört skulle jag tro att få ut någon kosing
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-18 11:05
Mycket kommer nog att bero på hur det går för både laget och Antonen. Om Antonen och ÖSK lyckas bra och det kan bli tal om t.ex Royal League eller t.ex UEFA skulle det väl bli en annan situation. Men att Patrik vill röra på sig och kanske spela på sig lite pengar har jag full förståelse för. Jag hoppas på en kanon säsong för Patrik och ett guldkantat kontrakt nånstans utanför Sveriges gränser för honom.
Örebro rirobban
2007-01-18 11:01
Ämne: Bli inte förvånade o....
Jag tror inte att ÖSK får mycket pengar för honom vid en eventuell försäljning i sommar. Eftersom de andra klubbarna vet att han kan komma helt gratis efter säsongen så är det nog inga som är så dumma att de lägger över en miljon kr ett halvår innan.
Wivallius
2007-01-18 10:58
Det var tomt härinne. Jag antar en del är på BA och spanar in träningen. Tänkte mig själv dit till eftermiddagsträningen. Hoppas vädret står sig!
Wivallius
2007-01-18 10:56
Bli inte förvånade om ÖSK försöker sälja Patrik redan till sommaren som man gjorde med Dan Sahlin en gång i tiden, för att kunna få ut 1 eller 2 millar för honom innan han går som Bosman. Alltså kommer man också att leta nytt högeralternativ till sommarfönstret. Från Bosnien kanske?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 10:48
Mittåt//

Jo visst kan man unna Anttonen det, men tycker det är synd om han ska behöva lämna som bosman när han varit eftertraktad ett flertal gånger tidigare...
Örebro Mittåt
2007-01-18 10:39
Helsingborg har problem med sin första hemmamatch. Olympia kommer inte att vara klar och det är tunnsått med andra alternativ.
Örebro Mittåt
2007-01-18 10:33
Avgå Lagrell// Skulle Patrik lämna ÖSK efter 8 säsonger som en fri man, tycker jag att vi kan unna honom det.

För hans framtidsplaner (vilka det nu än kan vara) var säkert det bästa, att ta ytterligare ett år i ÖSK, där han mer eller mindre är garanterad en startplats i en Allsvensk elva. I andra klubbar hade det inte alls varit lika givet att han fått starta från pole position.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 10:02
Mittåt//

Gillar inte tanken på att de bara skrev på ett ettårskontrakt, kan ge mig fan på att han slår igenom ordentligt och lämnar ÖSK som bosman efter hans 8:e (?) säsong i ÖSK.

Angående Wowoah känns det lite skönt att han tar chansen utomlands, hade inte velat se honom i ÖSK...
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-18 10:01
Den cypriotiska ligan, snacka om att komma upp sig. Kan nog vara kul för Wowoah att bli en stor fisk i en liten damm.
Örebro Mittåt
2007-01-18 09:59
Wowoah till cypriotiska ligan

Karriären tog fart i Motala AIF. Nu har Samuel Wowoah hamnat i den cypriotiska ligan. 30-årige Wowoah gör därmed sin andra sejour som utlandsproffs.

Det var i slutet av 90-talet som Wowoah slog igenom i Motala AIF. Han var utlånad från Örebro SK och har därefter spelat i Djurgården, norska Stabaek och IFK Göteborg. Nästa klubbadress blir, enligt tidningen Aftonbladet, Enosis i den högsta ligan på Cypern.
Örebro Mittåt
2007-01-18 09:55
Avgå Lagrell// Anttonen verkar ha varit på väg att lämna ÖSK i flera års tid nu. Men på något sätt verkar han inte att klara av att ta steget ut i det okända.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-18 09:26
Ettårskontrakt för Anttonen, inte alls bra...

"Jag har varit i klubben länge och då vill man inte låsa upp sig under en längre tid. Vi tyckte båda att det passade med ett år, säger Anttonen."

Låter ganska uppenbart att han vill lämna, nästan så att jag tycker att ÖSK borde letat efter ny spelare! Men Anttonen blev nog en relativt billig lösning till slut...
Örebro rirobban
2007-01-18 09:05
Joerny - o inget annat//
Varför man skulle låna ut Pettersson skulle väl vara för att han då skulle få speltid. Men det skulle i såna fall vara till en klubb i superettan. Men det är bra att han blir kvar i ÖSK så vi inte får anfallsbrist under säsongen.
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-18 08:30
Visst skulle man kunna låna ut t.ex kevin och James till en klubb ett par divisioner ner. Viktigt bara att det inte blir för lång tid så att dom kommer vänja sig med ett lägre speltempo. När det gäller äldre spelare som har svårt att etablera sig så tycker jag inte att man ska låna ut dom. Ta Pettersson; Han har redan visat att han dominerar division 2 stort. I ett sånt fall förstår jag inte vad det skulle vara för mening med en utlåning.
Örebro Aspen
2007-01-18 07:06
Nu vet vi genom klubbchefens pressmeddelande att ÖSK tycker att Anttonen inte har varit tillräckligt motiverad.
Visa dom Anttonen - ge järnet !!!
Örebro Sersant
2007-01-17 23:55
Är de någon som vet hur samarbetet med Forward -- Djurgården ser ut?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-17 23:54
Forward har ju ett samarbete med IFK Göteborg också?

Tycker faktiskt att ÖSK ska satsa på att Ungdom tar klivet upp, tror det skulle kunna vara bra för framtiden...
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-17 23:28
Forward samarbetar ju med Djurgården och det samarbetet är ju fortfarande aktuellt, kanske ännu mera så när ÅFF samarbetet inte längre finns för Djurgården. Andra lag runt omkring skulle väl vara Degen och Peking men dessa har väl som mål att gå upp och spela på samma nivå och då är väl knappast något långsiktigt samarbete aktuellt men möjligtvis nånting över nästa säsong i så fall. Nej, jag tror att vi får hitta speltid för våra spelare i våra lag eller hitta en långsiktig samarbetspartner.
Örebro Mittåt
2007-01-17 23:05
Jag tror inte att det är aktuellt med någon utlåning till Rynninge. Den outtalade målsättningen för ÖSK Ungdom/Talangtruppen är att gå upp i år, så man vill nog koncentrera krafterna där. Annars så är det väl så att det är Sandro P och Niklas L, som skulle ligga närmast till för en utlåning. För dem vore det nog meningsfullt att spela en serie högre upp.

Men det är nog inte spelare utan pengar som är Rynninges stora problem, så om man får låna en eller två ungdomar från ÖSK gör varken till eller ifrån. Dessutom har ju RIK fyllt på ordentligt i laget med gubbar från Forward.
Örebro orebrosk_
2007-01-17 23:01
känns skönt med anttonnen igen !
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-17 23:00
Personligen tycker jag att division 2 är för låg nivå för Walker-bröderna...

Robert har redan smakat på spel i Superettan och ska inte gå ner till division 2, om han ska lånas ut bör det vara till en klubb i Superettan.

Kevin går väl fortfarande i skolan så det är lite annorlunda med honom, tror inte att spel i division 2 med Rynninge är så utvecklande för honom. Alternativet skulle kunna vara Forward om de är intresserade utav ett närmare samarbete.
Örebro Sersant
2007-01-17 22:41
Ämne: Kan det bli aktuellt....
Tror de skulle vara perfekt att få till en utlåning av nån av bröderna Walker.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-17 22:33
Kan det bli aktuellt med ett lån av nån till Rynninge som del av övergång med Nordin? Div2 är ju en division över ÖSK Ungdom väl. Kanske en ung walker broder, Frempong eller t.o.m Johan Pettersson.
Örebro ÖSK-Karl
2007-01-17 22:26
Jonte R//

Vad gäller Nordin hänger nog mycket på vad Rynninge begär för honom. Deras ekonomi är ju mycket dålig, så de hoppas nog på en rejäl slant.
Örebro Jonte R
2007-01-17 21:31
Det är med glädje jag läser om Nordins framfart på träningarna. Nu när inställningen finns där så är jag övertygad om att ÖSK signar honom. Ser honom främst som en offensiv mittfältare men jag kan mycket väl tänka mig honom som forward i stil med Arnor Gudjohnsen.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-17 21:12
Mackan, Mittåt//

Tyckte jag hade sett en bild på Jidsjö nyligen... En spännande spelare som nog behöver ett par års seniorspel för att kunna utmana om en plats på riktigt!

bison//

Frågan är om det finns några frågetecken kvar kring Nordin? Han har styrkan, tekniken och verkar ha bättrat på inställningen en hel del. Har inte sett en träning på ett tag men kanske kommer iväg i morgon, tror att fysiken är det minsta problemet, speciellt om man tränar nästan varje dag i veckan...
Örebro bleke
2007-01-17 20:43
Sådärja, nu har jag stämt av matchprogrammet med arbetsschemat och alla bemärkelsedagar. Inser med med en djup suck att jag tyvärr kommer bara att kunna se 12 av alla 26 matcherna,första tillfället till ösk live kommer inte förrän bortamatchen mot Gais... arbetet tar för mycktet av min fritid :(
Annons: