/fotboll/osk/forum/8433.aspx/fotboll/osk/forum/8433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-01-15 15:37
Ämne: Ämne: Med fac....
Det är väl ingen som är glad att hockeyn har drabbats, utan snarare en lättnad över att inte ÖSK också dragits med i fallet.
Örebro bison
2007-01-15 15:36
Ämne: BabyKladde...

Den....
Att byggnaden ska bli större är ju tydligt, men jag tror att det är kapaciteten som många med mig tycker att verkar vara mindre.
800 sittande på östra. Skulle det inte bli närmare 1500 på västra?
Örebro nibor
2007-01-15 15:35
Ämne: Med facit i hand kän....
Det heter inte Obol Arena utan vinterstadion! Och du verkar skit nöjd över att det har hänt, att hockeyn förlorar massa pengar? Varför kan inte folket i den här staden heja på flera lag från samma stad.
Örebro orebrosk_
2007-01-15 15:31
BabyKladde...

Den östra ska bli Större än den västra inte mindre
Örebro Sersant
2007-01-15 15:30
Ämne: Shelton lämnar HIF, ....
Tror inte dem varit interesserade av Rodevåg ändå.

Sägs att dem är interesserade av Sjöhage.

Är nog mer tur att Nedim är kontrakterad.
AIK Saywee
2007-01-15 15:29
Med facit i hand känns det riktigt bra att även kommunen har blivit affärsmässig, tidigare har ju tjänstemännen och politikerna varit relativt lättlurade.

Att ingå i stora affärer med olika samarbetspartners som inte vill visa alla kort har väl länge varit en självklarhet att avstå ifrån i "näringslivet"

Känns riktigt bra att dessutom ett lokalt namn finns på arenan. Behrn Arena känns ju mycket bättre än Obol Arena, eller felstavat Oboy Arena eller O-boll Arena.

Men jag glömmer inte heller hur nära det faktiskt var att vårt kära ÖSK hade gått i konkurs, och det hade inte varit roligt med facit i hand!
Örebro bison
2007-01-15 15:27
Shelton lämnar HIF, kanske är tur att vi redan kontrakterat Rodevåg för nu måste väl Helsingborg panikleta en ersättare. Visserligen har väl Sheltons övergång varit på gång under en längre period så de kanske har något äss i rockärmen.
Örebro bison
2007-01-15 15:24
Man kan väl tänka sig att lag som Elfsborg och HIF med Henke drar lite extra folk till BA den här säsongen.

När det gäller superettan tror jag att topptrion kommer att bli som följer, inte sagt att ordningen blir exakt den samma.

Norrköping
Örgryte
Sundsvall

Har en känsla av att Bois kommer att gå i Pekings fotspår och träska runt i superettan ett antal säsonger. Sundsvall är kanske tippat med hjärtat eftersom jag tycker att deras supportrar är helt klart sympatiska. Vill dessutom ha in ett till Norrlandslag.
Örebro Mittåt
2007-01-15 15:05
Märkligt med Obol-konkursen tycker jag. Allt tyder ju på att det inte existerar någonting som heter Obol. Utom möjligen någon slags fond på Jungfruöarna. Detta kanske bara är en ny manöver för att undvika att Finansinspektionen snokar alltför mycket i deras murkna affärer.
AIK Saywee
2007-01-15 15:04
"Anrika lag" som går upp i Allsvenskan får ofta en "extraökning" publikt. Ett exempel för ett bra tag sedan är IFK Göteborgs "enorma" publiksiffror när de gick upp efter några år i en division lägre än Allsvenskan. Ett färskare exempel är AIK som fick rätt skapliga publiksiffror senaste säsong.

Eftersom hundraårsfirandet närmar sig och vi har spelat oss åter till AS, "arenabyggena" pågår, klacken växer, m.m. m.m. så är det bara att hoppas att alla ställer upp för att det skall bli storpublik redan detta år, d.v.s. du och jag, kubaner, näringslivet, kommunen, media etc etc.

Redan nu förbereder vi oss för fest!!!
Örebro Rasberg
2007-01-15 14:58
Kan stolt säga att jag var en av dem som tyckte ÖSK gjorde rätt som tackade nej till Obol-affären när den dök upp. Allt för många lösa trådar. Nåväl, detta inlägg är inte tänkt som självsmicker utan som en stor utandning, även kallad suck, över att vi slipper sitta i skiten.

Jan Saradlic har skrivit över sin villa på sin fru och Obol har satts i konkurs.

Dubbel-pust!!!
Örebro rirobban
2007-01-15 14:47
Ämne: rirobban//1961 var v....
Det är vi i år med:)
Kanske får vi ett publiksnitt över 10 000 den här säsongen då...
Örebro joth
2007-01-15 14:38
rirobban//1961 var vi tillbaka i Allsvenskan!

Borde ju gå bra med ståplats på en tränings-landskamp iaf.
Örebro rirobban
2007-01-15 14:31
Ämne: Fan vad härligt att ....
Mindre?
Östra blir ju större än den västra...
Örebro BabyKladde
2007-01-15 14:30
Fan vad härligt att Östra byggs =D

dock något mindre, men va gör det? =P

2008 får vi en "betongarena" ^^

Blir hur bra som helst...
Örebro rirobban
2007-01-15 14:28
joth//
På en landskamp får det väl inte vara några ståplatser? Ifall endast sittplatser är tillåtna så skulle kapaciteten på Behrn inte vara så hög.

EDIT: Varför var publiksnittet så bra år 1961? Hoppas vi kan spräcka 10 000-snittet igen. Möjligen till 100 års jueliumet nästa år:)
Örebro joth
2007-01-15 14:17
Länktips; puliksnitt genom tiderna.

Tror att publiksiffrorna bara är exempel. Sen kan man bestämma hur man vill utnyttja yta.

Och det finns ingen anledning att tro att man skulle vilja flytta Kubanerna.

När det gäller publiken är det väl tänkt på sikt att vi ska öka intresset runt ÖSK och på så sätt höja publiksnittet.
Med möjligheten att ta in mellan 15.000-16.000 borde det rimligtvis vara möjligt för en landskamp. Tycker att SvFF är skyldiga oss det. :-)
Örebro Grixx
2007-01-15 14:10
Det är väl flexibla platser som kan anpassas tex för stora bortaklackar. Sedan brukar man ju använda sig av södras del närmast Ö-stå tex för HIF.
Örebro rirobban
2007-01-15 13:59
Ämne: 850 platser för bort....
Jag tror inte det. Kubanernas hem är och förblir alltid den Västra läktaren:) Jag hoppas dock de tänker igenom det hela och göra ca 1500 ståplatser där och typ 1000-talet sittplatser.
AIK Saywee
2007-01-15 13:55
Ämne: orebrosk_//Bakom väs....joth//
Detta med ett dagis måste vara en perfekt start och bra miljö för att skola in mycket unga talanger ...

... och kanske ett "fotbollsdagis" för föräldrar när båda vill gå på match, men "mini" är för liten?
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-15 13:36
850 platser för bortasupportrar låter för lite. Därför misstänker jag att tanken är att kubanerna ska flytta till östra och bortaklacken till västra.
Örebro rirobban
2007-01-15 13:30
Det värsta med ombyggnaden av den östra är att bortasuppotrarna får en riktig snygg läktare:) Men de kommer ju alltid vilja ha Örebro i Allsvenskan nu hoppas jag:) Sen undrar jag (joth), de ståplatser som är tänkta där (ca 800 st), är de till för bortafansen? Visserligen blir det ju till en början bara ståplatser. Sen undrar jag ifall det kommer vara ett staket mellan motståndarsupportrarna och hemmafansen eller hur blir det där?
Örebro rirobban
2007-01-15 13:16
Ämne: Trevligt att man tag....Jag kan ju absolut inte vara säker. Men med den nya läktaren och allt positivt kring klubben så tror jag vi kan öka publiksnittet med dryga 1000. Jag hoppas verkligen det så spelarna känner sig riktigt laddade inför matcherna. Med nya östra får vi för tillfället Allsvenskans nästbästa arena. Frågan är också ifall Göteborgslagens nya arena verkligen kommer vara snyggare. Aja det är i alla fall riktigt kul det här_=)
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-15 13:13
2004 var förtroendet för ÖSK kört i botten hos många supportrar. På sätt och vis kändes nedflyttningen som slutet för klubben. Så det var inte konstigt att intresset för klubben var svalt trots skapliga sportsliga resultat..
Örebro rirobban
2007-01-15 13:12
Då har Trelleborg också fått reda på sitt matchprogram. I den 4:e omgången får vi möta just TFF hemma på Behrn arena. Den 29:e April kl 15.00!
Örebro Mittåt
2007-01-15 13:07
Trevligt att man tagit ett beslut om Östra också. Nästa uppgift blir att försöka fylla arenan också. Det skall bli intressant att se hur pass mycket publik ÖSK komer att dra.

Jag "roade" mig med att kolla hur det såg ut med publiken år 2004, det år då ÖSK senast låg i Allsvenskan. Normalpubliken verkar ha legat mellan 5 och 7 tusen åskådare. Det var egentligen bara matcherna mot de tre Stockholmslagen som drog fler. Förmodligen tack vare tillresta bortalagssupportrar.

Hammarby 10.485
AIK 10.105
Djurgården 8.103
Trelleborg 7.751
Kalmar 7.617
IFK Göteborg 7.520
Malmö FF 6.629
Landskrona 6.352
Örgryte 5.956
Halmstad 5.398
Elfsborg 5.220
Helsingborg 5.017
GIF Sundsvall 5.009

Örebro rirobban
2007-01-15 13:03
16 000 åskådare kan alltså Behrn möjligen ta in när den östra är klar. Frågan är bara om det någon gång kommer att fyllas. Nu gäller det för alla att släpa med familjen, kompisar och andra. Vi ska ge spelarna ett stöd på 15 000 på läktarna:)
Örebro rirobban
2007-01-15 13:00
Kapaciteten på Behrn kan alltså bli ca 15 000 ett tag. Kul att det blir en ny östra. Den ser faktiskt snyggare ut...
Örebro joth
2007-01-15 12:54
orebrosk_//Bakom västra har du Fotbollshuset som förmodligen ska bli ett dagis. Emellan Fotbollshuset och läktaren ska även en väg in.

det finns en ritning över Västra på länken ovan.
Örebro orebrosk_
2007-01-15 12:37
joth...

ok det kanske stämmer... men gjorde det verkligen det??

Det är ju faktiskt ganska långt till idrottshuset... men bakom östra är det ju inte så långt till vägen som går mellan behrnabeu och vinterstadion....
Annons: