/fotboll/osk/forum/8430.aspx/fotboll/osk/forum/8430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2007-01-23 12:42
Kollade nyss in AIKs trupp och den ser väldigt stark ut! Detsamma tycker jag om Malmös trupp. Men Djurgården verkar göra en "omstart" för deras trupp ser ganska svag ut. Jag tror det står mellan AIK, Elfsborg och Malmö. Och jag tycker ÖSK behöver en till anfallare om det inte löser sig med Yunus. Det ser svagt ut på anfallsfronten..
AIK kribba
2007-01-23 12:38
riorobban, när kan man förvänta sig en fullständig tippning på din blogg? Ska bli intressant att läsa den.

Vilka tror ni andra det står emellan, smguldstriden dvs?

Själv tror jag chansen är mycket stor att guldet blir antingen gulsvart eller svartgult...ja färgerna gult och svart mao ;)
Örebro Mittåt
2007-01-23 12:21
Jag tror att Mirza valde fel klubb. Landskrona BoIS verkar vara en klubb där det för tillfället blåser rätt friskt. Styrelse, ordförande och tränare är kraftigt ifrågasatta. Frågan är om "Pude" överlever en halvknackig start i vår.

Mirza rekryteras dessutom till klubben för en roll som kanske inte är hans allra bästa. Risken är stor att han hamnar på bänken eller till och med i kylskåpet. Speciellt om det skulle vara så att tränaren får sparken och det kommer in någon ny som inte ser Mirza som anfallare. Som speluppläggare på mittfältet lär han knappast komma ifråga så länge som Jörgen Pettersson finns i klubben.
AIK Saywee
2007-01-23 12:11
Vid en titt i det svartvita skånelagets trupp tror jag att de kommer att göra en "Norrköping", de får nog rikta in sig på flera år i SE.

Det verkar dessutom vara en mycket dålig stämning i klubben, eller?
Örebro Grixx
2007-01-23 12:05
....och innan någon BoISare klagar nu så givetvis finns det bra sådana också.
Örebro Grixx
2007-01-23 12:03
Redan har några BoISare fått tokfnatt och kräks över Mirza. Livsfarlig klubb att skriva på för. Alltför många idiotfans som så fort något går fel hånar och ska sparka spelare och tränare.....från hetluften till helvetet alltså.

Norrköping hade varit perfekt för honom....men kanske utbildningsorten för tjejen var svår att lösa.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:48
Jaha, då var väl alla provspelarna från årets internmatch placerade inför den kommande säsongen. Så här gick det:

Armando Ibrakovic, 18, högerback från Sylvia.
Var en vända till Tyskland för provspel också. Bestämde sig för att stanna kvar i Norrköping hos moderklubben. Gjorde sig av med agenten Miro Jaganjac i samband med tysklandsresan.

Robert Damberg, 18, central mittfältare från Västerås IK.
Hamnade till slut i Bodens Banyklubb.

Alexander Gerndt, 20, anfallare från Visby/Gute.
Blev svartgul gnagare.

Stefan Larsson, 24, anfallare från Sölvesborg.
Visade även upp sig hos Mjällby, men hamnade i Kristianstads FF (div 1).

Mats Theander, 21, anfallare från Brage.
Var runt och provspelade en del. Bland annat i Enköping och Örgryte (tror jag). Fortsätter dock hos Brage.

Dessutom har vi haft en del andra spelare på prov. I en B-lagsmatch mot Djurgården deltog två spelare.

Emil Nilsson, 22, mittfältare från IFK Hässleholm. Har även han varit runt en del. Provspelar för tillfället med Assyriska i Södertälje.

Alin Vigariu, 26, mittfältare från IK Brage.
Provtränar nu med IFK Norrköping.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:45
Hade han varit skidåkare hade jag förstått om han valde Boden före Västerås. Som fotbollsspelare, nja.

Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 11:37
Ämne: Ämne: Ämne....
En konflikt mellan spelare och lag. Spelaren byter klubb till den han tycker passar honom bäst. Känns som en ganska vanlig situation. Om spelaren väljer Skiljebo eller Boden spelar knappast nån roll, han går dit han tror det blir bäst, till de som han känner förtroende för. Det förvånande i det hela tycker jag är VIKs uttalanden. Glad över att den tomten inte finns i ÖSKs organisation.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:25
Ämne: Ämne: Robert ....
Jag tror att det fanns en konflikt mellan VIK och Damberg sedan tidigare. Klubben tyckte att han kunde stanna ett år till i laget.

Sedan kan jag nog hålla med om att det verkar rätt korkat att åka till Boden för att utvecklas som fotbollsspelare om det i hemstaden finns två andra klubbar i ettan som alternativ. VSK dessutom ett lag som nog kommer att vara med och slåss i serietoppen. Men Damberg kanske inte ansågs tillräckligt bra för VSK. Men i Skiljebo borde han väl ha platsat. Men de kanske inte kunde erbjuda tillräckligt bra villkor.
AIK Saywee
2007-01-23 11:08
mittåt//
Det är precis som du skriver orealistiskt att smälta bort 1 dm snö, men å andra sidan fungerar ju snön som isolering mot kylan som i nuläget kommer uppifrån.

Detta är lite lurigt, man vill inte ha något som isolerar mellan värmeslingorna och planens yta, men samtidigt måste ju snön bort som isolerar som ett täcke mot kylan uppifrån. Kan man inte täcka med något smart som är lätt att lägga dit och lätt att ta bort?

Saywee gillar inte SMISK, Slask, Minusgrader, Is, Snö och Kyla!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 11:04
Ämne: Robert Damberg (komm....
Nu blir jag ju lite nyfiken. För jag tycker uttalandena på VIK är otroligt personliga. "-Han valde det sämsta alternativet, vafan ska han däruppe och göra?".

En spelare som gått till en klubb som misslyckats uppnå sina mål och sedan provspelar för att hitta en ny klubb...missar jag något här men det låter inte som total idioti. Eller har jag missat något i såpan Damberg?
AIK Saywee
2007-01-23 11:00
Kommunikationsproblem angående uppvärmningen?

"Vi för diskussioner med de ansvariga på kommunen, ..."
Lennart Sjögren, sportchef ÖSK

"Det här måste ÖSK höra av sig till oss om, säger förvaltningschef Rolf Karlsson"
Rolf Karlsson, Örebroporten (kommunalt bolag)

Någonstans finns det en kommunikationslänk som inte fungerar eller annars är texten i dagens pappers-NA felaktig?

Om man är förvaltingschef är man väl detta i någon kommunal förvaltning? Jag vet inte Rolf Karlssons roll i det kommunala bolaget.

orebrosk_//
Bra då går vi ner till arenan, vi är i alla fall två, värmer du östra eller västra planhalvan?
Örebro Mittåt
2007-01-23 10:57
Ja, problemen fanns redan förra vintern. Som vanligt handlar dessa problem nog delvis om att hitta en rimlig balans mellan kostnaderna för kommunen (för uppvärmningen) och nyttan (ÖSKs önskemål om ideala träningsförhållanden). Att till exempel tro att kommunen skall ha ett system som klarar av att smälta bort en decimeter nyfallen snö är orealistiskt.

Erfarenheterna från förra året då det tidvis var väldigt kallt är väl trots allt att så länge man inte behöver ta sig an nyfallen snö så fungerar uppvärmningen tillräckligt bra.
Örebro orebrosk_
2007-01-23 10:52
Bagaren...

Här finns lite nyare bilder på arenan !!

Enjoy!
Örebro orebrosk_
2007-01-23 10:49
Saywee...

Najs idé ;) lite småkallt ute bara... vi häller väl en massa varmt vatten på planen... fast då kanske Behrn Arena blir isbana.,.,.,
Örebro Marquis de Sade
2007-01-23 10:21
Beträffande problemen med uppvärmning...
...fanns dessa problem förra året, som var en ruskig vinter?
Årets vinter har väl varit något..."mildare", tills nu.
Kör på samma recept som i fjol!
AIK Saywee
2007-01-23 09:59
Är det någon som vet vad paden består av?

För är det ett plast- eller gummimaterial, vilket jag tror det är - så är det ju ganska självklart att det fungerar isolerande.

Nej, ni som inte har något annat för er, nu går vi ner till Arenan och försöker tina upp den. Vi kan värma med strykjärn (några cm ovanför ytan) och hårfönar (långa skarvsladdar behövs dock), vår egen kroppsvärme eller andra uppvärmande medel. Om vi är några tusen kan vi ju lägga oss någon timme på mattan med bara ben och bara överkroppar.

Nu ger vi järnet!
AIK Saywee
2007-01-23 09:50
Mittåt//
Aj aj aj, då får vi väl leva ett tag med ovisshet, vilket är ganska jobbigt.

Men det är faktiskt lite svagt att man inte kan göra beräkningar och hålla koll på isoleringseffekter och liknande, vi vet ju att vi bor rätt så nära Nordpolen och meningen var väl ändå att planen skulle kunna användas vid ett typiskt mellansvenskt klimat?

Jag har förståelse för att det kan bli problem vid hastiga väderomslag och vid ymnigt snöfall - men annars ska det bara fungera!
Örebro Mittåt
2007-01-23 09:45
Saywee// Kapaciteten på uppvärmningssystemet har nog alltid varit marginell. Problemet blev sedan mer uttalat i och med att man lade den så kallade paden mellan marken och konstgräset. Denna verkar nämligen också fungera som ett isoleringsskikt.

Örebro joth
2007-01-23 09:37
Takbalkar på plats på Västra läktaren.
AIK Saywee
2007-01-23 09:34
Klarar man inte av att hålla planen spel- och träningklar vid några få minusgrader, då är det illa ställt. Undrar vad som är problemet med uppvärmningen? Den måste väl i allafall klara minus tio grader?

Bevare mig för en kall vår för då får vi ju kanske ställa in de flesta träningmatcherna.
Örebro Mittåt
2007-01-23 09:25
Robert Damberg (kommer ni ihåg honom?) har bestämt sig. Det blir Bodens BK. Jag förstår irritationen i VIK-leden.
Örebro Mittåt
2007-01-23 09:21
Att Landskrona ser sig föranlåten att rekrytera Mirza som anfallare säger en hel del om hur den svenska spelarmarknaden ser ut. Så gott som totalt uttorkad. ÖSK skall nog vara tacksam över att man lyckades kontraktera Rodevåg.
Örebro Adios
2007-01-23 09:01
Det verkar som om kommunen sätter krokben för de lokala lagens möjligheter att förbereda sig?
Örebro Chivas
2007-01-23 08:45
ÖSK!!
Örebro Charlezzz
2007-01-23 08:07
En dubbling eller trippling av årskortsförsäljningen, enligt Janne Karlsson... Låter mumma...
Örebro Ståhl
2007-01-23 08:06
Cantona7/
Mirza är en lång offensiv spelare med kanske elitfotbollens smalaste ben...
Positiva sidor är spelsinne, teknik, huvudspel, skott och inställning.
Negativa sidor är tempot och att han är väldigt ojämn och omständig.
Han har alltså många bra egenskaper, dock så får han inte ut så mycket av dem. Han kan vara riktigt bra i vissa sekvenser (eller matcher) och i andra vara helt värdelös.

Landskrona Cantona7
2007-01-23 07:53
Hur är mirza egentligen? Vilka bra och dåliga egenskaper han han??
Örebro DaSa
2007-01-23 07:37
Jag saknar inte Mirza, varför skall en spelare som stannat i utvecklingen ta en trupplats? Bättre att satsa på en spelare som Nordin som har större chans att bli ngt.

Snygg bild de valde på Mirza i artikeln om hans övergång:)
Annons: