/fotboll/osk/forum/8429.aspx/fotboll/osk/forum/8429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Adios
2007-01-23 09:01
Det verkar som om kommunen sätter krokben för de lokala lagens möjligheter att förbereda sig?
Örebro Chivas
2007-01-23 08:45
ÖSK!!
Örebro Charlezzz
2007-01-23 08:07
En dubbling eller trippling av årskortsförsäljningen, enligt Janne Karlsson... Låter mumma...
Örebro Ståhl
2007-01-23 08:06
Cantona7/
Mirza är en lång offensiv spelare med kanske elitfotbollens smalaste ben...
Positiva sidor är spelsinne, teknik, huvudspel, skott och inställning.
Negativa sidor är tempot och att han är väldigt ojämn och omständig.
Han har alltså många bra egenskaper, dock så får han inte ut så mycket av dem. Han kan vara riktigt bra i vissa sekvenser (eller matcher) och i andra vara helt värdelös.

Landskrona Cantona7
2007-01-23 07:53
Hur är mirza egentligen? Vilka bra och dåliga egenskaper han han??
Örebro DaSa
2007-01-23 07:37
Jag saknar inte Mirza, varför skall en spelare som stannat i utvecklingen ta en trupplats? Bättre att satsa på en spelare som Nordin som har större chans att bli ngt.

Snygg bild de valde på Mirza i artikeln om hans övergång:)
Örebro BabyKladde
2007-01-23 07:08
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Såg det också igår att dom fått upp 3-4 takbjälkar...förmodligen kommer väl alla upp idag eller imorrn..

Såg även från andra hållet att alla väggreglar är på plats.
(pratar om våning 2 ut mot planen)

Sen vet jag dock inte om dom börjat gjuta golvet på plan 1, men tror inte det med tanke på all snö osv...

för övrigt trodde jag en uppdatering av Tomten skulle komma igår =)
Örebro Sersant
2007-01-23 00:38
Ämne: Jag saknar redan Mir....
Saknar oxså mirza, men ser hellre att han går till Bois än att han går till Peking.
Örebro 1981
2007-01-23 00:19
Jag saknar redan Mirza... Men Landskrona av alla ställen ? ?
Örebro Erki
2007-01-22 22:38
Ämne: och 08 spelar ni i s....
Nej det gör vi inte!
Och inte ni heller ;-)
Assyriska RIKTIG FAN
2007-01-22 22:32
och 08 spelar ni i superettan
Örebro Erki
2007-01-22 22:11
Ämne: Ämne: Vart to....
Idag hade dom faktiskt fått upp några takbjälkar (eller vad det heter). Tomten kanske inte hade tid idag ;-)
Örebro orebrosk_
2007-01-22 21:52
Ämne: Vart tog reportagen ....det är så att byggarbetarna som jobbade med betongen har gjort sitt på Behrn Arena... dem har nu lämnat över jobbet till andra byggarbetare som ska göra resten. Men dem är tyvärr försenade, därav inga uppdateringar på arenan då inget har hänt.
Örebro # brorzan
2007-01-22 21:30
Se upp var ni tatuerar er om ni ska ha ÖSK-loggan på kroppen!
Örebro K.Carlos
2007-01-22 21:12
Bagaren//
Ja den där myten hänger ju bara kvar sen 80-talet, eller var det 70?
Helsingborg Bagaren
2007-01-22 20:46
Vart tog reportagen om ert läktar-bygge vägen?
Har följt bilderna på det ända sen starten.

För övrigt så får man ju önska er välkomna tebax till AS.
Hoppas at ni spelar en trevlig fotboll numera.
Vi ses på Olympia...
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-22 18:50
Nordin har offensiva kvaliteter på hög allsvensk klass som är sällsynta hos Svenska spelare. De frågetecken jag haft om honom har varit hans inställning, fysik och defensiv. På träningarna verkar han ha spelat som anfallare och då är inte defensiven lika viktig som för en central mittfältare.
Örebro Grixx
2007-01-22 18:47
Bara att hoppas på snabb signing och inte att klubben drar ut på det.....och han plötsligt signar en annan AS-klubb nu när han nämns i rikspressen. Kanske en äcklig agent börjar ta sig an Nordin.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-22 18:33
Expressen kommer med en inteligent gissning, knappast fakta. Men det var väl länge sedan nån tog kvällspressens uppgifter som fakta.
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-01-22 17:54
Liberate tu-teme ex inferis // Nej det är inte skumt. Vi gick upp som 2:a från SE och är allmänt känt som ett skitlag som spelat tråkig fotboll, Underbart!

Lagrell// Bara hoppas att han kan behålla självförtroende och tålamod trots att han kommer bli bänkad en del i början. Får han kontrakt tror jag han är en allsvensk toppklasspelare om 3 år.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-22 17:04
Nordin är en intressant spelare, jag tror att han blir erbjuden ett kontrakt och hoppas att han skriver på för ett antal år.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-01-22 17:01
Tycker inte att det är hemskt att vi tippas så dåligt av experterna,jag skiter fullständigt i hur dom gör men det är lite skumt att de flesta tippar oss som ett riktigt skitlag.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-01-22 16:39
Nordin Gerzic erbjuds kontrakt med ÖSK, menar Expressen i alla fall, intressant!
AIK Saywee
2007-01-22 16:32
Ämne: Till alla som tycker....
Jepp, helt rätt inställning, vi kan väl göra en AIK´are, de var ju tippade som nykomlingar att åka ur direkt ...
... å de blev nästan guld!
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-01-22 15:17
Till alla som tycker att det är så hemskt att "experterna" tippar oss långt ner i tabellen// Finns väl inget negativt med att vi blir dåligt tippade!? Är ju underbart hur fotbolls-sverige underskattar oss och kommer hit och förlorar som Djurgården tex -04(?)

Örebro Chivas
2007-01-22 15:14
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2007-01-22 12:47
Mäkligt tyst om Mirza de senaste dagarna. Som Saywee redan konstaterat. Jag undrar om han ångrat sig igen eller om bilen kört fast i en snödriva någonstans på småländska höglandet.
AIK Saywee
2007-01-22 12:00
Avslutar mitt hattric denna vita och kalla dag med att skriva att när vi möter degen den 21 mars är det vårdagjämning och det är mindre än två månader kvar dit och en av månaderna är kortare än alla andra och eftersom det inte är skottår i år så slipper vi en extra februaridag.

Men på Behrn Arena kommer det att bli ett sjuhelsikes skottår!!!
AIK Saywee
2007-01-22 11:30
Att Henke vill stanna i Man U, är det bra eller dåligt, jag menar för oss? Hur länge stannar han på ön?

Vi möter HIF borta 28 maj och hemma 24 sept. Publikt drar han ju säkert lite extra men med Henke i HIF är det kanske lite lurigare att hålla tätt bakåt för de svartvita eleganterna, eller?
AIK Saywee
2007-01-22 11:23
Jag är en positiv realist och tror faktiskt att ÖSK hamnar 5-8 i årets Allsvenska. För nästa års Allsvenska har jag högre drömmar ...

... å som ni förstår kan jag tippa ;-)

Som fler än jag tidigare har påpekat så är "nedre hälften av AS-lagen nästan jämförbara med övre hälften av SE-lagen", skillnaderna mellan dessa divisioner har år för år minskat.

Mittåt//
Tackar för att du förklarade min förvirring, det är ju skillnad på havsvatten och bräckt vatten.

Åpropå detta med fiske, det vore inte dumt att vara i fiskförsäljningsbranschen eftersom de har lediga måndagar och ÖSK spelar de flesta allsvenska matcherna just på måndagar.
Annons: