/fotboll/osk/forum/8428.aspx/fotboll/osk/forum/8428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-01-17 13:26
Kommer bortaställen att köpas i Web-shopen?
För övrigt bör sortimentet öka i ovan nämnda shop. Skulle gärna se lite större utbud av framförallt kläder, typ Pikétröjor
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-17 13:24
I en offensiv roll på mittfältet har vi Larsen, möjligtvis Larsen samt flera unga talanger Walker, Nordin kanske Yanus?. Om Larsen dessutom kommer ha mer defensiva uppgifter kommer det göra att Nobbe kan ligga lite högre och mittfältet blir lite rakare. Tycker definitivt vi inte behöver skaffe nån mer ersättare i dagsläget. Snarare släppa fram våra ungdomar. Jag litar på fantomen.
Örebro bison
2007-01-17 13:12
Ämne: Larsen i NA om framt....
Larsens uttalande aktualiserar frågan om en ersättare på innermittfältet. Verkar ju inte helt klart att det blir nån gammeldansk i klubben under jubileumssäsongen. Är väl bra om ersättaren kan spelas in i laget innan Larsen lägger av.
Örebro rirobban
2007-01-17 12:52
Då har jag lagt till matcherna mot Hammarby i matchprogramet som fylls på mer och mer:)

6-10/4 Gefle IF – Örebro SK
17/4 Örebro SK – IF Elfsborg
29/4 Örebro SK - Trelleborgs FF (Sön kl 15.00)
13/5 Hammarby IF - Örebro SK (sön kl 17.00)
25/6 Örebro SK – Djurgårdens IF
5/8 Örebro SK – Hammarby IF (sön kl 17.00)
27/8 Trelleborgs FF - Örebro SK (Mån kl 19.00)
1/10 Djurgårdens IF – Örebro SK
20/10 IF Elfsborg – Örebro SK
Örebro Aspen
2007-01-17 12:48
Larsen i NA om framtiden
Örebro rirobban
2007-01-17 12:47
Ämne: Rodevåg .och Wikströ....
Först av alla vet jag inte. Men det v ar många som gissade att så skulle bli fallet när Wikström hade uttalat sig om att han ville hem till Örebro igen. Rodevåg var rena gissningsleken ifall han skulle komma eller om han skulle gå till någon klubb i Norge.
Örebro Mittåt
2007-01-17 11:43
Nej, Nordin är definitivt ingen kantspelare och knappast någon kampspelare heller. Framskjuten central mittfältare skulle jag nog vilja klassificera honom som.
Örebro Sersant
2007-01-17 11:01
Ämne: En sak jag har tänkt....
Har inte heller sett Nordin kicka boll men tror han är mer Central offensiv mittfältare el släpande forward.
Örebro Robben 82
2007-01-17 10:55
Någon här som vet något nytt om Yunus Ismail kommer han få spela för ösk?
Örebro ÖrebroSK
2007-01-17 10:42
En sak jag har tänkt på länge nu och jag vet inte om någon här tagit upp det? Många vill se en ny högerback inkl mig. Men spelar inte Nordin som offensiv högermittfältare? Och det gör väl Jeffs också? Då kanske dom vill att Patrik ska bli 1a val på högerbacksplatsen? Sen har vi ju också Green som är utmärkt på den platsen. Rätta mig om jag har fel.. Jag har inte sett Nordin spela.
AIK Saywee
2007-01-17 10:10
Det var väl inte speciellt svårt att gissa Rodevåg och Wikström till ÖSK, oddsen var väl rätt låga. Det gissades och hoppades väl de flesta av oss på.

Men tidpunkten för påskrivandet av kontrakt är en annan historia.
Örebro Aspen
2007-01-17 09:16
Ämne: Ämne: DIEXEL/....
DIEXEL/Det vore bättre om Du funderade på Eran trupp än att slänga skit på enskilda spelare i våran trupp.
Örebro Mattias69
2007-01-17 08:42
Ämne: Fattar inte varför ....
Angående det där med syndabock, det är absolut ingenting som är unikt för ÖSK. Sånt förekommer nog i dom flesta idrottsklubbar, i företag där något gått snett och inte minst i politiken.
Örebro The Ghoooooost
2007-01-17 08:31
Rodevåg .och Wikström i ÖSK 2007, vad var det jag skrev först av alla.

De flesta trodde jag hittade på. Se vem som fick rätt.
Örebro Storm_90
2007-01-17 08:16
Fattar inte varför vi i ÖSK alltid måste utse en syndabock!
Örebro joth
2007-01-17 06:49
Mittåt//Det som är sagt är att läktaren ska kunna ta emot publik säsongen 2008, däremot är det inte säkert att lokalerna är klara då. Att byggstartens datum inte är klart har med helt andra saker att göra.

DIEXEL//Nej.
Degerfors DIEXEL
2007-01-17 00:19
Men borde inte de tre andra läktarna vara identiska som Norra?
Örebro Mittåt
2007-01-16 22:45
Beträffande Östra så tror jag inte att man fattat något beslut om byggstart än. Däremot har man bestämt sig för hur läktaren/byggnaden skall se ut och man kommer nu att aktivt jobba på att skaffa fram de hyresgäster som behövs för att man skall kunna motivera byggnationen.

Lyckas man med detta så fattar man sedan beslutet om att bygga. Enligt dagens NA kan ett sådant beslut väntas vid styrelsemötet i februari eller april.
Örebro rirobban
2007-01-16 22:12
kribba//
Precis, min stora serietippning kommer att komma när jag guidat upp alla lagen först. Men jag kan avslöja att jag inte tror att ÖSK kommer vara i det absoluta bottenträsket. Tror ändå att ÖSK är tillbaka som det gamla mittenlaget man alltid varit typ:)

Tack för stavningshjälpen... ska ändra det strax:)
AIK kribba
2007-01-16 22:02
riorobban, jo, jag har varit inne där tidigare, intressant blogg...man ser att du lagt ner en hel del energi där...men än har inte någon tippning kommit..men det kommer väl senare..sen ska jag också informera om att vår tränare heter Norling och inte Nordling som du skrev i bloggen... :)

Man får lite flasback nu, till säsongen 2005 då vi båda låg i se. Tänk vad saker förändras. Då var ni hyper,megafavoriter med i stort sett intakt lag, alla trodde att ni skulle gå upp lätt. Vi å andra sidan hade tappat nästan alla av våra stjärnor och värvat väldigt blygsamt och tippades som ev möjlig outsider. Det slutade med att vi vann, och i år spelar vi tillsammans igen, men den här gången är tillhör vi toppen och ni tippas slåss om en bottenplats. Tiderna förändras...
Örebro rirobban
2007-01-16 21:56
Japp min guidade tur om de allsvenska lagen rullar vidare. Djurgården är nu inne på min blogg (se länktips). Mycket är ren fakta man kan hitta var som helst, men längst ned kan ni läsa mina kommentarer som man endast kan läsa på min blogg:=) Så välkommen in...
Örebro rirobban
2007-01-16 21:54
Ämne: Skönt att se att byg....
Jag vill som du;)
Och jag tror många är på samma linje. Men sålänge får vi vara nöja med dessa suveräna byggen;)
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-01-16 21:48
Skönt att se att byggstart är spikad för östra läktaren. Är jag lite väl utopiskt om jag om fem år föreställer mig en arena där nuvarande södra läktaren är riven och ersatt med en replika av norra och där dessutom hörnen är estetiskt tilltalande ihopbyggda överallt?
Örebro Chivas
2007-01-16 21:46
ÖSK!!
Degerfors DIEXEL
2007-01-16 21:36
Ämne: DIEXEL//
intressant....
hehe kanske det du... ;)

Apråpå eran trupp så måste Walker fixa in en bättre högerback. Fredrik jävla Samuelsson håller inte ens i korpen. Och sen kanske en högermittfältare till att rotera med Anttonen...
Örebro rirobban
2007-01-16 21:34
Kribba//
Gå gärna in på min blogg (läs länktips) och läs vad jag skrivit om AIK. Tryck på kategorin "allsvenska guiden (07)" till höger. Min tippning av hela serien kommer vid senare tillfälle men jag kan avslöja att jag tror just nu på topp-3 i alla fall! Mer info om varför och så kommer:=)
AIK kribba
2007-01-16 21:24
riorobban,mittåt mfl..

Ja, nu var det lite av en sk "snabbmats analys" (lärde mig det utrycket av en sur mffare när på deras sida ;))

Jag kan inte påstå att jag hållit kollen på er på sistone som man gjorde(i alla fall lite mer) förra säsongen då vi låg i samma serie.

Men när jag kollade in ert anfall tyckte jag nog ändå att man kunde stärka upp det lite,sett ur örebro perspektiv, för allsvenskt spel men det kanske kommer framöver. Min åsikt i alla fall. Övriga lagdelar tycker jag såg starkare ut både kvantitativt och kvalitativt, sett ur snabbmats analys perspektiv då ;)

För vår del tror jag på en god chans, en realistist chans på topp 4, och förhoppningsvis guldstrid in i det sista. Men det mesta måste stämma, precis som i fjol. Iofs borde det absolut kunna göra det då vi har samma finfina organisation,fys och huvudtränare men ett år klokare sen sist. Men, motståndarna lär ju sig också, och förstärker dom med. Målet är att bli ännu bättre och lega steget före på det vi var väldigt bra på 2006 även 2007 och förbättra svagheterna.

Men som sagt, jag ser säsongen an med stora förhoppningar. Vi har en ledarstab som lett oss till succé två år i rad och vi har bara blivit starkare och bättre hela tiden. Vi har bra balans i laget, mycket lovande talanger, målskyttar, slitvargar och bollvinnare. Vi är ett mycket bättre lag idag än vi var 2005 och vi ska ha hyfsad chans på guld.

Vad tror ni om AIKs guldchanser i år?
Örebro bleke
2007-01-16 20:02
DIEXEL//
intressant ordning på inlägget...först svaret sen frågan på det egna svaret, brukar man inte fråga för att sen någon annan svarar eller åtminstone ha svaret efter frågan om man nu ska svara själv?
Degerfors DIEXEL
2007-01-16 19:56
Ämne: Ämne: Hörde a....
Nej det var ni som var tydligen intresserade av Nordin.
Örebro Brus-Nilsson
2007-01-16 19:54
Ämne: Hörde att ni skulle ....
Ni kanske??
Annons: