/fotboll/osk/forum/8408.aspx/fotboll/osk/forum/8408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2007-01-29 12:27
Det som talar för ÖSK i år är Nedims orespekt för motståndare. Hoppas han inte blir skadad!
Örebro orebrosk_
2007-01-29 12:08
Bra talat ösk-power !! Vad gör det när Nedim sänker bajen =)
Örebro Ösk-Power
2007-01-29 11:49
En gemensam resa till Haninge för att se träningsmatchen mellan Hif-ÖSK ,är det något som kubanerna planerar?

Hammarby kommer nog vältrimmade till matchen efter sitt träningsläger i L.A, men vad gör det när Nedim sänker Bajen :)
Örebro Toro
2007-01-29 11:24
Jo vi satt ett par igår å funderade på om man skulle ta bilen å bege sig österut för att se matchen. Kanske vore nåt att dra ihop till en Minibuss lr nåt i den stilen,antar att det inte blir nån stor grej men kan ändå tänka mig att det finns ett gäng som säkert e sugna på att åka å kika!?
AIK Saywee
2007-01-29 10:40
Ja, ja, det ordnar sig säkert med Arenans gröna gräs. Smhi förutspår en kommande "värmebölja" under veckan och helgen. Dessutom stiger solen allt högre på himmelen för varje dag som går och det känns redan att den börjar värma.

Annars kunde ju spelarna träna med eluppvärmda dojor ;-)

Första träningsmatchen närmar sig, undrar om det blir en bortaklack eller möjligtvis en bortaklick?

Med vårkänslor från Saywee
Örebro BabyKladde
2007-01-29 10:03
Mattias69;

det varierar i så fall.. dom brukar låna den traktor som står inne på vinterstadions område också.. men det är kommunens jobb så det kan bero på vilket/vilka fordon som är tillgängliga.

Saywee;

Du kanske har rätt...
Men tror inte det finns någon aktuell plan på att använda nån skyddsduk.
Örebro Mattias69
2007-01-29 08:01
Babykladde// Mindre traktor? Jag brukar äta lunch på Max på BA ibland och då har jag sett när dom snyggar till planen och inte är det någon traktor dom använt då utan en pickup (tror det var en Toyota om jag inte minns fel)
Örebro orebrosk_
2007-01-28 23:07
Örebro SK !!

cright chivas
Örebro orebrosk_
2007-01-28 21:10
ÖSK !
AIK Saywee
2007-01-28 19:21
BabyKladde//
Snön måste naturligtvis bort även om den är en isolering mot kylan som så här års kommer uppifrån.

Men när snön väl är borta gäller det ju att skydda mot kylan uppifrån. Värmen kommer förstås nerifrån men verkar tyvärr begränsas av paden.

Detta är enkel fysik men inte lätt att få till i praktisk verklighet.
Örebro BabyKladde
2007-01-28 19:18
Saywee;

jag tror att det inte spelar någon större roll om man använder en duk eller inte..
..planen måste ju ändå plogas hur som helst om det ligger snö på den.. förstår hur du tänker och klagar inte.. men tror inte skillnaden blir större.
AIK Saywee
2007-01-28 19:01
Ja, typ en duk eller flera dukar som är lätta att lägga på och som är lätta att ta bort - som skyddar mot kylan när värmeutstrålningen från vår planet är stor, typ natt och allra störst vid soluppgång. En enkel "isolering" å man kan kanske nöja sig med halva planen?
Örebro BabyKladde
2007-01-28 18:34
Saywee;

menar du med nån sorts duk på planen eller?

Vad jag vet liggar planen som den gör..
..så man tar bort snön o värmer upp planen så är den fit for fight ;D
AIK Saywee
2007-01-28 18:23
BabyKladde å Mittåt//
Tackar, då vet jag lite mer, men funderar ändå på detta med att täcka från kylan uppifrån så här års vid långvariga högtryck ex.vis. Täcker man med något?

Med varma hälsningar från talgoxen och Saywee,
snart rockar vi och ÖSK fett i värmen!
Örebro BabyKladde
2007-01-28 18:01
Saywee & Mittåt;

tänkte säga detsamma, dom har en mindre traktor som har en skrapa lr plogliknande ditsatt.. det är för övrigt samma metod dom använder när dom jämnar ut planen, fast då använder dom nån gummiliknande duk dom drar efter istället..

När dom plogat bort all snö så kan dom värma planen för att mjuka upp den o ta bort frost/is..

..vet inte detaljerat hur arbetsgången är exakt ;D
AIK Saywee
2007-01-28 18:00
Mittåt//
OK, tackar för info, men det kan ju då inte vara ett alltför stort problem att få bort snön, eller?

... å hittills har vi ju inte haft typ, minus 20 gr C eller minus 30 gr C vilket kunde hända ofta under vintern på 60- 70-talen.

Så fort det kommer "lite" snö, eller blåser lite grann så är det nuförtiden oväder. Har vi gamla vikingar blivit klenare? För 30 år sen var det oftast ett snöväder som kom in över landet men nu är det alltid ett snöoväder som kommer in över landet, även om det bara handlar om 2 cm snö och lite lätta brisar.

Ja, ja, snart tutar talgoxen i nyutspruckna björkar och Allsvenskan är igång med lädret i luften. Time is on our side! (Rolling Stones?)
Örebro Mittåt
2007-01-28 17:39
Saywee// Man har en traktor med en "skrapa" påmonterad.
AIK Saywee
2007-01-28 17:04
BabyKladde//
Efter höstens resa i "the Highlands" träffade jag en massa trevliga människor, alla Skottar!

Kanske vore något för kommunen att hyra in så här års.

Men, skämt åsido, hur går det till när ev. snö skall undanröjas eller skottas? Jag måste nog gå ner och titta hur detta fungerar eller inte fungerar, man kan väl inte skotta bort snön?

Jag orkar bara skotta bort snö ett par tre meter och sedan får jag ju skotta detta en gång till, och en gång till o.s.v.

Fins det inte någon slags smartare, mindre arbetskrävande metod, plogning med lätta fordon, eller täckning med olika material som kan avlägsna snön? Ursäkta jag vet inte, men hur går det till? ÄR det någon som har sett eller kan?
Örebro BabyKladde
2007-01-28 16:24
Ämne: BabyKladde//
Jag me....
Saywee;

Man fick ställa in två träningar den här veckan som gått.. det var Måndagen tror jag eftersom snön kom under helgen... problemet var då att kommunen inte han skotta undan all snö..
AIK Saywee
2007-01-28 12:20
BabyKladde//
Jag menar i förra veckan, eller förrförra veckan, har för mig att man fick ställa in två stycken, men minnet är inte på topp just nu.
Örebro Toro
2007-01-28 12:05
Saywee //

Sitter bara å svarar i telefon på Viasat,så enkelt jobb att man kan va lite små rund och ändå klara det.

Så får man en sån där läcker Johnny Cash-Wiskey röst me =)
Örebro BabyKladde
2007-01-28 12:03
Ämne: Skönt att du slapp k....Har inte läst något om inställda träningar.

Men om det snöar som det gör nu så blir det nog ingen träning imorrn eftersom kommunen nog inte hinner få bort all snö & värma upp gräset på ett par få timmar på morgonen, det är ju en del jobb med det där.

Men på ÖSK's hemsida så står det ju i och för sig att det inte är någon träning på BA förns på Tisdag. Sen kör dom bara eftermiddagspass imorrn.(troligen i gym eller nåt sånt)
AIK Saywee
2007-01-28 11:57
Skönt att du slapp köra, men du måste väl vara nykter på jobbet, eller? Verkar dock som att lite värme är på väg.

Hur har det gått med träningarna på BA, är det bara två inställda hittills? Ere nån som vet?
Örebro Toro
2007-01-28 11:36
Saywee // Jag slapp faktist köra :p

Men man blir ju frustrerad, vart i h*l*e*e var snön under mellandagarna när man var ledig?

Jag e faen säker på att den där tomten Lagrell är inblandad!
AIK Saywee
2007-01-28 11:21
Toro//
Ta det lungt nu, du kan inte bila till Karskoga om du fortfarande är full. Den enda som får vara fulltankad innan en resa är bilen!

Vi svartvita bryr oss om varandra, var rädd om dig och alla andra!

Snart är det vår, talgoxen tutar i träna och det droppar i från taken, solen värmer och vi tågar ner till BA och bara njuter av att få se de svartvita eleganterna showa på det gröna gräset!

Med förhoppningar från en längtande Saywee
Örebro Toro
2007-01-28 11:04
Faan att behöva bila till Karlskoga för att jobba...i snöoväder...fortfarande full.

Fy å blää!

Skriv nåt kul! =)

Forza SvartVitt
Örebro BabyKladde
2007-01-28 10:05
Saywee

Håller med dig... kan vi inte bli av med all snö osv.. ok, det gynnar ju Storstenshöjden som är positivt.
Men snön kom alldeles för sent den här vintern för att det ska vara kul.. sen sabbar det som sagt ÖSKs uppladdning...
AIK Saywee
2007-01-28 09:41
God morgon alla svartvita!

Sov lite längre idag, en ylande och skällande hund har hållit mig vaken delar av natten, han hade dock inte Zlatan på ryggen ;-)

Trevligt med O´Learys, där kan man se bortamatcher hemma med god stämning, om man är förhindrad att se bortamatchen live förstås!

Kan inte "Vädermaffian" få slut på det f*rb*sk*d* vita f*nsk*p*t som idag även finns i luften, det stör mig mycket, inte minst därför att det även stör ÖSK´s uppladdning!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-28 05:09
Tack BabyKladde och Sersant. Jag var sur över att ingen reagerade. Min egen reaktion på mitt resonemang var nämligen att det var fär jävligt men jag tror ändå på det jag skrev. Det är i förenings intresse att möjliggöra talangers möjligheter att gå vidare när bra möjligheter ges oavsett hur gärna vi vill se dem frälsa oss. Jag kommer att sörja när Kristoffer går till en annan klubb eller pajar ett knä lika mycket som jag kommer jubla när han hänger mål på mål från sin kant :)
Örebro Sersant
2007-01-28 02:33
Ämne: Emra gör det bra i H....
Låter lite mysko med Emra på kanten :S, men funkar de så funkar de väl :)
Annons: