/fotboll/osk/forum/8403.aspx/fotboll/osk/forum/8403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:23
Det förklarar ju saken... Tycker ändå att det är en usel tid, nu får man ju ta ledigt från jobb/skola för att se svartvitt vinna med 8-0!
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:20
Ja, det stämmer (jag gissade rätt). Klockan 19.00 den dagen spelar KIFs damlag mot Falköping.
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:18
Avgå Lagrell// Kvällstiderna kanske redan var bokade av andra föreningar som inte ville släppa dem ifrån sig.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:15
Mittåt//

Jo, jag förstår att det inte fanns så många datum att välja bland, men varför lägga matchen en vardag klockan 15.00?

Det är antagligen den träningsmatch som kommer locka den största publiken om det skulle vara en normal tid vid t ex 19.00..
Örebro Chipset
2007-02-08 23:12
En sak som Kuhi ska ha cred för är att han aldrig gnällde hur dåligt den än gick. Inte ett ord, vad jag minns. Inte heller klagade han på att spela ytter fast det uppenbart var så att man inte riktigt visste var man skulle göra av honom. Hos Pettersson kunde man förra säsongen däremot känna en antydan till missnöje. Detta trots att han fick några chanser som han totalt missbrukade. En annan som inte gnäller är ju Fredrik S fast han får ju alltid, på något konstigt sätt, chansen att lira. Har ingenting mot hans krigarinställning på planen men jag vidhåller att hans fotbollskunskaper inte räcker till på elitnivå.
Örebro micro_42
2007-02-08 23:05
Saywee/
kommer du imorgon så vinka och skrik efter 5 så får jag se vem du är.
MVH micro
Örebro Mittåt
2007-02-08 22:36
Avgå Lagrell// Det var väl så med Degerforsmatchen att den råkade ligga den vecka som laget skall på utlandssemester (förlåt träningsläger). Därför fick man lov att lägga matchen ett annat datum. Men eftersom alla bra dagar redan var upptagna av andra lag, så fick det bli en onsdag. Som extra bonus för de rödvita är det ju dessutom dagen efter det att man kommit hem från lägret. Vilket kanske kan hjälpa till att hålla förlustsiffrorna nere. Det kan till och med bli så att ÖSK ställer upp med en del spelare från talangtruppen om resan och/eller lägervistelsen varit alltför påfrestande.
Örebro orebrosk_
2007-02-08 22:18
Gordon...

vi blickar framåt !!

har vi alltid gjort... men diskussionen kom upp i alla fall...
Örebro orebrosk_
2007-02-08 22:15
avgå lagrell...

ja tyvärr är fredrik samuelsson också en sådan joker..

alla är vi människor och måste misslyckas då och då.. självklart, så är livet ibland... Men man blir ju irriterad när Kuhi missar friläge i straffområdet eller samuelsson slår ut en bakåtpass vid långsidan utan press av motståndarna... jaja... önskar båda lycka till och hoppas definitivt att någon lär freddie lite spelsystem!!
no more tjongballs from you my man!
Örebro Gordon
2007-02-08 22:14
Hur har vi hamnat i en debatt om en före detta ÖSK-spelare när vi står mitt upp i försäsongen med den FÖRSTA RIKTIGA TRÄNINGSMATCHEN i morgon??? Trodde att Kuhi-diskussion var avslutad för länge sedan i och med att han lämnade Sportklubben samt att Ara slutade skriva på vårt forum och att vi nu blickade framåt.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 22:11
ÖSK-Degerfors en onsdag klockan 15.00?

Hur tänker de? Eller frågan kanske ska vara VAD tänker de med?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 22:05
Herish var aldrig någon personlig favorit men jag gillar ändå inte det bemötande han fick utav vissa supportrar. Så länge han tillhör ÖSK tycker jag vi ska stötta spelaren istället för att bua ut honom och skrika ut hur värdelös han är, samma sak gäller Fredrik Samuelsson.

Herish hamnade i en djup svacka samtidigt som ÖSK slutade ta poäng (efter Boden hemma 2005 då han för övrigt gjorde mål), lite fortsatt självförtroende skulle kunna gjort en enorm skillnad på hans säsong. Jag hoppas för hans del att hittar självförtroendet i Syrianska och gör mycket mål!
Örebro orebrosk_
2007-02-08 21:59
det är som du säger avgå lagrell...det är små små pyttesmå detaljer som avgör...
Han kanske inte var bra nog?
Örebro orebrosk_
2007-02-08 21:57
mittåt...
dissa var kanske fel ord... men efter alla enkla misstag han har gjort som jag har sett på plats så tycker jag faktiskt inte att han platsar...
jag har som sagt absolut ingeting emot han personligen, men som fotbollsspelare har jag svårare att respektera honom....
Örebro sportklubb är faktiskt, låt oss säga top 8-13 i sverige (ca) och då kan vi inte ha spelare som missar enkla misstag nästan hela tiden.. Mitt enda minne var när han i sista minuterna kvitterade mot Malmö på Eyravallen för x år sedan. Då var man överlycklig... Men kom igen, 1 (!) mål med betydelse....? Herish Kuhi fick en gång en chans.. Han tog den inte!!
Pettersson har inte haft samma möjligheter ännu, utan den kommer nu, i år, 2007.. Det återstår att se...
Kommer han ta den? det vet vi inte..
Det återstår att se!!
Jag hoppas att han tar det, för jag anser att Johan är en bättre fotbollsspelare än Kuhi.

(men det är ju bara vad jag tycker)
Det är bra att vi tycker olika... men jag kan bannemej inte förstå att du gillade honom då det nästan jämnt har funnits bättre alternativ.

Herish Kuhi :: Jag önskar dej lycka till med din karriär från nu och framåt... Syrianska kanske har det ösk en gång inte hade
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 21:55
Tycker inte heller att man ska dissa Herish. Han gjorde alltid sitt bästa men fick de senaste säsongerna i princip bara skit tillbaka. Han klagade inte i media när han blev petad och kämpade på bra i de träningar jag såg, tyvärr räckte det inte riktigt i Superettan men det kan vara små detaljer som avgör!
Örebro Mittåt
2007-02-08 21:45
orebrosk_// Jag tycker faktiskt inte man skall dissa Herish. Han lyckades inte etablera sig i A-truppen som målgörare, men hur många spelare i Sverige skulle kunna göra det? Inte speciellt många.

Jag vill nog hellre bedöma en spelare (som person) utifrån hans inställning. Och på den punkten var det inga problem med Herish. Han gjorde så gott han kunde, men det räckte inte riktigt till. Det skall man ha respekt för, anser jag.

Därför hoppas jag att det går bra för Herish i Syrianska och att han får tillbaka sitt självförtroende och sin målinstinkt.
Hammarby Pernilla (redax)
2007-02-08 21:39
Hej ÖSKare!

Välkomna till Stockholmstrakten i morgon! Det blir säkert riktigt kylslaget men vi får hoppas att spelet värmer.

Jag antar att det är somliga av er som ska ta er ut till Haninge i morgon. Ett tips är att komma i tid eftersom arenan helt saknar läktare. Det blir till att stampa sidlinjer i morgon och vill man ha bra platser så.. Nu tror jag inte det blir tokrusning i morgon eftersom tiden är kass, men en hel del bajare kommer säkert att ta sig den långa vägen ut till Haninge, såklart.

Väl mött!
Örebro orebrosk_
2007-02-08 21:32
tack mittåt !! =)

äntligen !! det har fan varit spännande att diskutera denna fråga med dig då dina åsikter verkligen är nåt man får tänka på... kul! =) får väl komma på nått nytt ämne som inte är självklart... haha... men vi kan konstatera att det var ganska rätt att dissa Kuhi ? vi var för trötta på honom helt enkelt...
Örebro Mittåt
2007-02-08 21:24
orebrosk_// Att svar på din fråga är ungefär som att svara på frågan: Vilket är godast - ett äpple eller ett päron? En del svarar säkert äpplet, andra päronet medan de flesta nog säger "Det beror på".

Men om du pressade mig riktigt ordentligt så skulle jag nog välja Johan eftersom han är mångsidigare än vad Herish är.
Örebro Mittåt
2007-02-08 21:20
Toro// Jag kanske har förutfattade meningar om Jonas. Jag såg honom en del för två år sedan då han spelade med ÖSK Ungdom under försäsongen. Då var han definitivt inte bra. Sedan gick han väl till ÖSK Söder och blev utlånad därifrån till vad som då hette Mellringe/Eker för att året därpå (alltså 2006) hamna i Rynninge som tredjemålvakt. Och i år är det alltså Örebro Syrianska. Han byter klubb väldigt ofta, tycker jag. Inte något bra tecken även om kan ha förståelse för att det är tufft att vara målvakt om man inte får spela.
Örebro Toro
2007-02-08 21:06
abdel// Nikola e inga problem, har konkurrerat ut honom förr, kan göra det igen ;)

Jonas däremot e riktigt duktig,såg han en del när han körde med Rynninge,en framtidskille =)
Örebro abdel seidou
2007-02-08 21:04
Ämne: Mittåt // Tyckte jag....
jonas olofsson är inte så lätt att konkurera ut. sen tränar nikola perovicsom stog i kumla med dom nu oxå, han e riktigt duktig.
Örebro Toro
2007-02-08 21:02
Mittåt // Tyckte jag läste att matsula gick dit också..? Lirade med honom i Rynninge för ett gäng år sedan.

hmmm,kan va läge att kika upp deras målvaktsstatus då.. =)
Örebro orebrosk_
2007-02-08 20:59
mittåt....

hmm nu blir det jobbigt att tänka ut något...

Nej mittåt jag får ej till något mer exempel..
Kuhi må vara bra men inte tillräckligt bra för min elva...
Han har fått sina chanser i Örebro SK.. Pettersson har inte fått alla ännu.. därför ger jag han ett par till !!
Örebro Mittåt
2007-02-08 20:57
Toro// De vann div 4 Närke förra året och gick upp till trean. Så de kommer att möta bland annat ÖSK Ungdom.

Det stämmer att Jonas Olofsson gått över till dem, men honom konkurrerar du säkert ut.

Syrianerna har för övrigt varit väldigt flitiga på värvningsfronten i år. De har hittills plockat upp 12 nya spelare. Så det finns väl knappast några platser kvar för de som vann serien förra året.

Deras bästa nyförvärv är väl Samuel Bugday. Där har de fått tag på en riktig klasspelare tror jag, mätt med ett måttband anpassat för div 3.
Örebro Mittåt
2007-02-08 20:53
orebrosk_// Det är en fråga som i princip är omöjlig att besvara. Det beror till en stor del på vilka de andra 10 spelarna är och vilka kvaliteter de besitter. Om jag behövde en straffområdesavslutare skulle jag nog välja Herish. Om jag ville ha en spelare som kunde gå mer på djupet skulle jag välja Pettersson.

När det gäller spelare som bara kan göra mål från en position inne i straffområdet så är det väl inte så ovanligt. Tänk Ruud van Nistelroy till exempel.
Örebro Toro
2007-02-08 20:51
Mittåt //

Vilken division ligger dom i? Och gick inte....hmm,va fasen heter han,Rynninges 3:e målis dit? För mig han stod åt dom under AIF cupen?
Tror dessutom inte jag är välkommen där,va ganska mycke hat när vi mötte dom med Rynninge ;)
Örebro Mittåt
2007-02-08 20:49
Toro// Örebro Syrianska söker en målvakt. De hade hoppats på Forwards andremålvakt, men denne tackade nej.
Örebro Jimpa_90
2007-02-08 20:38
ÖSK!!!
Örebro Toro
2007-02-08 20:37
*håller med orebrosk*

Fattar fortfarande inte hur i helsikke Herish kunde plockas till ÖSK till att börja med,men men
Annons: