/fotboll/osk/forum/8400.aspx/fotboll/osk/forum/8400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-10 16:09
Samba-maruti//

Det skrevs lite om Martin för inte allt för måga dagar sedan, du kan testa att söka på hans namn.

Han flyttade tillbaka till Örebro men platsade inte i ÖSK:s A-lag och slutade sedan helt med fotbollen. Nyligen var han programledare för "Meny" på na.se
Örebro Samba-maruti
2007-02-10 15:37
Martin Bengtsson som stack till Inter ungdom. han flyttade väl hem? vad har hänt med han nu?
Örebro Mittåt
2007-02-10 13:55
Matchen mellan ÖSK Ungdom och Värmbol slutade 4-1 efter det att sörmlänningarna fått en mål i slutet av matchen efter en hörna som ÖSK-försvaret misslyckades att rensa bort. En fantastiskt bra första halvlek av ÖSK och en rätt intetsägande andra.
Örebro Rosaleda
2007-02-10 13:29
Ämne: Liverapporten läst 1....
ja jag tror det... riktigt många har läst artikeln
Örebro Rosaleda
2007-02-10 13:29
Ämne: Ämne: jag kom....
Det skulle kanske kunna vara ett alternativ att göra så... bara man får till det bra... missnöje från bortasupportrar skulle inte jag vilja se...

Men du har nog rätt det blir antagligen så
Örebro rirobban
2007-02-10 13:28
kribba//
Vad ska jag säga?
Det är inte omöjligt att du har rätt med det du säger men jag tippar på mitt sätt;) Jag tror BP kan överraska igen och Gefle har tappat sitt tongivande försvar och ersatt med spelare som i alla fall inte jag vet vilka de är. Visst har det stor betydelse om hur stämningen i truppen är och så vidare, men ändå måste spelarna kunna lira fotboll:) Offensivt så är Gefle ett lag för en placering mellan mitten och botten av serien. Men defensivt vågar jag inte tänka på hur de ska klara! Men det är klart att BP kommer vara indragen i sistaplatsen hela säsongen.
Örebro rirobban
2007-02-10 13:23
Ämne: jag kom o tänka på e....
Om dom börjar bygga den östra efter den 19:e augusti så är det nog inga problem. Då har nämligen AIK varit här och övriga hemmamatcher spelas mot lag som inte bör ha med så många supportrar. Möjligen Helsingborg då. Ett alternativ kan vara att man sparar bortasektionen och börjar riva den andra halvlan under tiden. Därefter börjar gräva och göra grundarbetet precis som under den västra. Även västra byggde de ju halva först och den andra sedan. Jag tror det kan bli något liknande nu kanske!?
Örebro Rosaleda
2007-02-10 13:18
Ämne: Vissa forum på svens....
haha jaa det verkar lite... hmm vad ska man säga ??

hör inte hemma på svenskafans kanske...

"min cykel på köksbordet" - ok?
AIK kribba
2007-02-10 12:58
Vissa forum på svenska fans sprudlar av seriösa analyser,matchsnack, tabell funderingar och andra rätt kloka görmål på ett sportsforum..

Andra forum ligger på lite andra nivåer......... klistrar in detta belysande inlägg från bajenforumet..

Tragikomik...

Namn: Real_Cirillo » Svara på inlägg
Sänt: 2007-02-10 01:01:40
Julinho:Det var för fan Tyrbaj som sket ned hela djävla hotellrummet på fyllan,så blanda inte in mej i det även om rummet stod på mej!
Det där med Tenta var bara en fyllegrej,inget allvarligt.Dock ska du inte säga något om alkohol,du lurar ju i andra att langa till dej för fan!
När vi ändå är igång.På måndag,måndag morgon vill jag ha min cykel på köksbordet här hemma!!
Du kan ju kolla med SJ om tågtiderna så du kan åka hit och leverera den!
Fast egentligen hotar jag dej inte,men är den inte här då,så är det slut.

Det mest förvånande av allt var att ingen tyckte detta var något att kommentera/kritisera på deras forum. Dom är väl vana misstänker jag...

Ursäkta det icke Örebro relaterade, men kunde inte låta bli...

Riorobban, ingen kommentar till mitt senaste inlägg om din tabell?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-10 12:51
Liverapporten läst 17 050 gånger! Måste ju vara nära rekord på svenska fans?
Örebro Rosaleda
2007-02-10 12:45
orebrosk_ har bytt namn till Rosaleda
Örebro GT
2007-02-10 12:34
Är det nå´n som fått medlemskortet ?

Brukar ju skickas ut inför första träningsmatchen...
Örebro orebrosk_
2007-02-10 12:29
jag kom o tänka på en sak om den östra läktaren som kommer byggas....
När vi påbörjade att bygga den västra läktaren så startade ju bygget efter matchen mot Degerfors (24aug) och man kunde inte använda den västra sidan till publik över huvud-taget resten under säsongen.
Men nu när östra kommer byggas, det måste väl innebära att ingen publik kommer kunna vara på den östra sidan.. Men det blir väl lite tokigt då bortalagen i allsvenskan har betydligt mer supportrar som kommer till Behrn arena än motståndarna i superettan...
Så jag undrar bara om det är någon som vet hur problemet kan komma att lösas ? Kommer man börja mycket senare (ända tills sista matchen är färdigspelad) och jobba fort så in i helvete så den blir klar till säsongen 2008... Eller kommer sektionen som är längst bort mot östra på den södra läktaren reserveras för motståndarna??
jag kan inte riktigt få till det... Är det någon som vet hur det kommer att bli, jag är rädd för att det kommer bli total kaos...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-10 11:15
Håller med i omdömena om Nedim. En mycket intelligent spelare (som f ö även Henriksson är, minns bara hans nickmål mot Degerfors, att i trängt läge "planera" en nicklobb). Han visade att han inte bara är en spelare att slå löpbollar på, utan att han också kan vara target och hålla i bollen så att laget i övrigt kan lyftas upp. Om man nu ska klaga på något i det sammanhanget så är det väl att när Nedim hamnade i target-roll så låg ofta yttrarna för lågt, låsta av Hammarbys mittfält och Seb parallellt "icke spelbar" så de enda spelalternativet var oftast bakåt-inåt i plan... som jag skrev i förra inlägget så låste Hammarby effektivt första delen av offensiv planhalva med undantag av de första tjugo minutrarna...
Örebro Klas ÖSK
2007-02-10 10:52
Mackan & Tomten//

Kan förstå Tomtens synpunkter på Robert. Han slarvade till det offensivt och tog lite för mycket tid på sig vilket skänkte bort bollen några gånger men mitt betyg väger in att han under en stor del av matchen var en viktig del i det lås som gjorde att Hammarbys högre tempo inte ledde till någon kavalkad av målchanser. Den halvan av uppdraget klarade Robert fint, han låg även rätt i position. Att Walker hårdcoachade ex Johan berodde ju påa tt denne inte låg rätt i början. Att från kanten coach till rätt position och mana till löpningar och hårdare jobb är en sak, svårare och antagligen mer verkningslöst att ropa "passa bollen mer rätt" :-)

Men visst, jag kan ställa upp på att Roberts insats kan värderas annorlunda. Det är det fina och besvärliga med subjektiva betyg.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-10 10:28
One¨touch//
Grymt sa grisen!
Örebro One¨touch
2007-02-10 10:15
Jaha.. Man skriver ett inlägg under ca 20 minuter, och då man trycker på den svarta, definitiva och offentliga knappen "Skicka meddelande" så försvinner hela härligheten ut i cyberspace gömmor..
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-10 10:10
När vi stod och tittade på matchen igår var en sak väldigt uppenbar för mig: Jämfört med nästan alla matcher jag såg under fjolåret så fick vi så oerhört mycket kortare tid i uppspelsfasen. Det var ju ÖSK:s kännemärke förra året, snabba kortpassningar och ständiga positionsbyten på "tredje fjärdedelen" av planen, ett vinnande spel som ledde till allsvenskan. Igår låg Hammarby med högt tryck på den delen av planen och ÖSK:arna såg ofta konfunderade ut och valde svåra alternativ. Något som i sin tur, när de försökte göra det "enklare" ledde till alltför många tjongbollar a la Stefan Lundin-taktik..

Kanske berodde detta på att Hammarby helt enkelt ligger före i träningen? I så fall är det väl ingen större fara, för ÖSK:s rörliga kortpassningsspel är väldigt konditionskrävande och då lär det väl komma igång igen som ett resultat av den hårda vinterträningen?

Om inte så kan matchen igår vara ett förebud om att den champagnefotboll vi visade upp i superettan inte kommer att hålla i allsvenskan och att det blir mer tjong...

Hoppas inte det sistnämnda! :-)
Örebro Marquis de Sade
2007-02-10 10:04
...har legat sämnlös hela natten och analyserat resultatet, och kommit fram till följande:

Bajen är sämre än Quiding som spöade oss med 3-0 ORDINARIE lag.
OM Bajen är bättre än Quiding, så är ÖSK mycket starka som bara får stryk med 1-0 b-betonat lag - vilket innebär att om vi inte kan gå upp i år, så borde vi vinna.

Enkel mattematik!
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-02-10 10:01
Mackan // Är det nån Walker ska vara missnöjd med så är det Robert Walker, tycker han var mycket sämre än vanligt, men istället skrek Patrick Walker på alla andra...
Örebro BabyKladde
2007-02-10 09:44
1-0

Resultatet är OK. och som sagt, Hammarby hade lite mer match i sig så med tanke på det kommer vi nog ligga snäppet före när vi också kommer igång mera med bollspel och matchning. Sen saknade vi ju ändå Larsen, Wikström o Riddez bland annat, så med tanke på det så ser man vad vår trupp trots allt kan prestera..
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-02-10 09:17
0-1 mot bajen i februari säger väl knappast något om lagens kapacitet egentligen..Tunga träninar nu. Men tror på allvar att ÖSK kommer vara före Bajen i årets allsvenska tabell i slutändan men om det är i övre delen återstår att se framöver.

Grymt bra jobbat av redaktionen hittills! Hur får ni tid till allt??
Örebro Hjortsberg
2007-02-10 00:19

Som den som "serverade" Johannes med kommentarer kring matchen vill jag göra ytterligare en sammanfattning, utöver den som kväktes fram i jakten bort från Handens köldhål Torgvalla (eller vaf*n det hette).

SDkall utan omsvep erkänna att Hammarby var det bättre laget, dock var skillnaden inte så stor som man skulle kunna tro med tanke på att det var första träningsmatchen. Målchansmässigt tycker jag att det blev ngnstans 5-2 till Hammarby och vi blev bestulna på en solklar straff när Ian revs ner. Dock syns det att vi behöver en playmaker, R. Walker gör jättemycket bra, men den sista passen har inte samma kvalitet som Larsen's.

Fler matcher kommer och om detta Hammarby tänker slåss om SM-guld, skall vi definitivt satsa på en Europaplats.
Örebro rirobban
2007-02-10 00:18
Har börjat med en FM-berättelse om ÖSK:) Om någon är intresserad av att läsa så klicka bara på länktipset:)

Nu siktar vi alla på att fylla (!) arenan i träningsmatchen hemma mot Gefle:)

Örebro Mittåt
2007-02-09 23:47
NA har lagt ut några video-clip från matchen nu. Situationen med Eguren ser verkligen märklig ut. Svimmade han eller vad?
Tomten (ÄNTLIGEN)
2007-02-09 22:50
Jaha, då var man hemma från årets första bortamatch, bilder kommer laddas upp senare under kvällen!
Örebro orebrosk_
2007-02-09 21:41
chivas...

är ditt nick taget från den mexikanska storklubben Chivas Rayadas?? Jag bara undrar så här på kvällskvisten... =)
Örebro jappel
2007-02-09 21:39
Tjalla tjalla lala la!!
Oh oh åh
Ö S K!!!
Såååå gött att vara igång igen!! 1-0 mot bajen borta är inte helt fel!! (inte ens i AS...fast som saywee säger så ska vi bara vinna varje match.
Vi vet att vi kan...så det är bara att köra på!
Örebro jappel
2007-02-09 21:36
Helt ok insats av ÖSK-B i dag.
Detta bevisar än en gång att det inte är så stor skillnad mellan AS och SE!!!
Fast som så många redan sagt ska vi inte dra varken för stora eller för små växlar av årets första träningsmatch!! Kan bara konstatera att det känns skönt att vara igång!
AIK kribba
2007-02-09 21:20
bira, du har rätt, jag vill absolut inte se bajen högre upp i tabellen. En anspråkslös 8-9e plats vore stiltypiskt mer bajen :) sett till historien och tradition :)

Men oavsett vad jag vill så tror jag inte heller att dom kommer att vara ett topplag. Man har tappat för många nyckelspelare. Hela backlinjen nästan samt, ny oprövad tränare + två av sina bästa mittfältare/anfallare i PFO samt Runström som lyckats bra som anfallare, mot alla odds.

Jag skulle bli mycket förvånad om bajen kommer trea eller bättre i år. Hur fantastiskt bra den här nya jänkaren än är...kanske en 5-6 plats som bäst?

oops, nu glömde jag, man tappade sin givna förstemålvakt också och värvade en rätt ung målis som floppade sist han spelade i bajen...
Annons: