/fotboll/osk/forum/8399.aspx/fotboll/osk/forum/8399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2007-02-13 08:57
joth, Joahnnes A, Mackan, Brorzan, Hjortsberg, Klas//

Blir det liverapportering på lördag?
Örebro Matthew S
2007-02-13 08:54
ÖSK:are i Exil//

Jag läser ditt inlägg från i går och gillar det. Noterar dock att du sätter en väldig tilltro till Näfver och sätter likhetstecken mellan framgång för honom och framgång för ÖSK. Själv tror jag att han kan få svårt att färga faktiskt. Riddez och Henriksson är klart gångbara alternativ till vänsterkanten och kanske är de mer "säkra" kort att slänga in. Speciellt som Holgersson - tydligen - imponerar som vänsterback. Om Rodevåg blir frisk kanske Sebbes plats som anfallare blir överflödig men han är för bra för att hållas utanför laget. Då kan vänsterkanten bli lösningen.

Du skriver att vi saknar en fixstjärna. Där håller jag inte med. Rankar Nedim som det faktiskt. Visst, oprövad på allsvensk nivå men med många säsonger i kroatiska toppligan (bättre än allsvenskan?), succé i Superettan och med bosniska landslagsmeriter. Larsen är ett annat fixstjärneämne. Du nämner Anders Andersson under denne kategori men jag hade nog - om man bortser från ålder och bara ser till spelarkvaliteter - föredragit Larsen om jag had ett sådant val att göra.

Som jag ser det finns det några nycklar till att vi skall lyckas:

* Wikström och Haginge fungerar ihop i mittförsvaret.
* Larsen håller sig skadefri.
* Nedim fortsätter att leverera.

Med en bra start mot Gefle och sedan skräll hemma mot Elfsborg tror jag det kan bli ett riktigt kul år. Ett ÖSK i medgång är svårt för de andra lagen att hantera.
Örebro BabyKladde
2007-02-13 08:29
Gick förbi Västra läktaren nu på morgonen.. .

Jäklar vad fort det går alltså!

Det blir ju så jäkla fint! Kul att man nu börjar se vart dörrar & fönster ska finnas på bottenvåningen... sen får man ju inte glömma att marken ska upp en liten bit med afalt osv.. tyckte tunnelgången var låg jämfört med den dörr som leder till toaletterna.. men kom på det att det ska ju på asfalt sedan.. (eller kanske det ska läggas plattor??)
Örebro rirobban
2007-02-12 23:08
Ämne: Riorobban, det där v....kribba//
"loopy" gör det där mycket bra... men vill du se det på "papper" så får du kolla mitt länktips och gå längst ned där det står "säsonger" och klicka på ett årtal;)
Örebro rirobban
2007-02-12 23:04
Ämne: Fan, vad man längtar....
Johannes A.//
Hehe kanske det;) Men inte ännu. Den dagen ÖSK tar guld så ska jag göra det...
AIK Saywee
2007-02-12 22:33
Scannade snabbt igenom inläggen och såg att det var många funderingar kring publiksiffror och invånarantal i olika svenska kommuner/städer.

Angående publiksiffrorna för ÖSK så bör de hamna kring 8.000, lite beroende på hur det går i inledningen och i fortsättningen för laget i AS.

När det gäller storleken på olika svenska städer/kommuner/orter så tycker jag nog att det i ett perspektiv på denna planet känns totalt ointresant, vi har inga miljonstäder i Sverige, och tacka gudarna för det, för jag fattar inte charmen med dessa heller ...

På vår planet finns ett antal megastäder, d.v.s. med ett invånarantal över 10 miljoner människor (puuuuh) och massor av städer med över 1 miljon människor, förstår faktiskt inte varför invånarantalet imponerar på så många?

För Saywee är det kvalitet som gäller före kvantitet!!!!

FORZA ÖREBRO OCH ÖSK!
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-12 21:54
Kribba. Jag gillar din närvaro här, alltid kul med andra supportrar att stöta och blöta med. Åsikten att nej, ÖSK kan ju inte insert fact mer/bättre än oss, är vad som gör oss "smålag" trötta på "storlag". Dock är det inte endast av ondo (så när som på ÖSK dödar svensk fotboll när vi slåt vissa storstadslag). Samtidigt är det ju en av de sakerna som ger oss vår inre styrka. Nu får du njuta av det sura äpplet loopy serverat. ;)

Härligt att få slå uppåt :D
Örebro loopy
2007-02-12 21:40
Ämne: Riorobban, det där v....Här har du lite siffror Kribba (hittde inte ÖSK för 1992-1993 men uppenbarligen hade AIK mer eftersom det verkar som om ni var #1 och #2 de åren). Sen var ÖSK lite bättre fram till 1998 när ni vann allsvenskan och efter det har ju erat snitt väl legat stadigt över 10000

1999
13 520: AIK
6 163: Örebro SK
1998
11 112: AIK
5 721: Örebro SK
1997
6 941: Örebro SK
6 733: AIK
1996
6 107: Örebro SK
6 065: AIK
1995
6 933: AIK
6 076: Örebro SK
1994
6 083: Örebro SK
5 232: AIK
1993
6 974: AIK
1992
5 210: AIK
1991
6 492: AIK
5 820: Örebro SK
1990
5 496: Örebro SK
5 014: AIK
Örebro Erki
2007-02-12 21:35
Fotbollsträning på lördagar kl 2, ÖSK träningsmatchar lördagar kl 1.
Stackars mig :-(

Jag får väl nöja mig med matcherna mot FC Flora, Giffarna och Degen :-/
Örebro BabyKladde
2007-02-12 21:05
Tror nog mycket på en 3-1 seger också på Lördag.
sjävklart ska man ju dit =)
Örebro Johannes A.
2007-02-12 20:30
Fan, vad man längtar till att se grabbarna på lördag. Gissar på en 3-1-seger.

För övrigt anser jag att rirobban bör byta nick till riorobban! :-)
Örebro BabyKladde
2007-02-12 20:16
Kribba & Riorobban;

tycker det låter vettigt att vi hade bättre publiksnitt än AIK, inget illa menat eller så..
..men med tanke på att vi spelade i UEFA-cupen och även kom tvåa i allsvenskan så lär vi haft högt snitt..
AIK kribba
2007-02-12 19:45
Riorobban, det där vill jag nog se papper på. Visst var fotbollen inte direkt het i huvudstaden under en period på 90talet, men har svårt att tro på att ni hade större snitt än vi, framför allt under "längre delen av 90talet". Men får jag se lite papper på det så..
Örebro Jimpa_90
2007-02-12 19:26
ÖSK!!!
Örebro BabyKladde
2007-02-12 18:45
Puncc;

beror på vad man går i för takt, men skulle gissa på att det tar runt cirka 15 min..
..att hitta är väldigt lätt, i Örebro stad har man skyltar sitter här och där på stan som pekar åt vilket håll stans "större" attraktioner ligger och avståndet dit i km. Men tror inte du får större problem att hitta till Behrn Arena.. annars får du väl hämta en karta på tågstationen eller fråga.. Hehe...

ett annat tips är att ta busslinje 12 från tågstationen som skyltar Brickebacken, den passerar Behrn Arena och har en busshållplats med samma namn.
Gefle Puncc
2007-02-12 18:39
Hur lång tid tar det att gå från tågstationen till Behrn arena? Är det svårt att hitta?
Örebro BabyKladde
2007-02-12 18:33
ÖSKare i exil;

underbar analys av för och nackdelar till en bra publiksiffra...
...du har nog mest rätt på forumet xD
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-12 17:10
Jag tror att Patrick kommer matcha de bästa spelarna mest, men att efter 50-70 minuter slänga in ungdomarna så att de också får känna på spel...
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-12 16:43
Det som talar för bra siffror inför säsongen är.
1. Vi är tillbaks i allsvenskan
2. Nedim & Näfver.
3. BA - som fortsätter förbättras.

Dessa saker skapar ett sug kring ÖSK.

Det som talar emot.
1. Vi saknar en riktig fix stjärna ala Anders Andersson.

Det som avgör.
1. Resultaten.
2. Nedim, Näfver + vem annan som helst som kliver fram som stor profil och underhållare.

Egentligen spelar det inte så stor roll vem som blir profil så länge som det är i positiv bemärkelse. Ett "ÖSK dödar fotbolls sverige" kampanj må stärka kärnan men det svärtar också glansen som lockar gemeneman i längden.

Sååååå, när Nedim snittar 1.5 mål per match och Näfver leket ut backar att köpa burgare på Max då kommer vi se bra publik siffror.

Inlägget om medgångssupportrar var inte adresserat till nån särskild utan snarare hela forumet som kändes otroligt gnälligt i morse. Heja Närke. :)
Örebro BabyKladde
2007-02-12 16:42
Jag tror Walker kommer låta alla spela ungefär lika mycket. men tror att dom mest kommer spela med olika och tänkta startuppställningar inför allsvenskan.. kolla hur spelare fungerar ihop.. . annars kommer det nog bli dom mest givna i första hand.
Örebro Matthew S
2007-02-12 16:36
Hur mycket tror ni tränarna kommer att rotera i laget på de inledande träningsmatcherna? Jag tror inte de kommer ändra så mycket. Riddez är nog fortfarande borta, liksom Anttonen och Rodevåg och Magnus Samuelsson. Men hoppas att Wikström och Larsen kan spela.

Laget i nästa träningsmatch:
Richardsson
Samuelsson - Haginge - Wikström - Holgersson
Jeffs - Nordback - Larsen - Näfver
Halilovic - Henriksson
Örebro BabyKladde
2007-02-12 15:41
aja skitsamma xD

hoppas bara att vi får ett bra publiktryck =)

Hoppas även att det blir flera på bortamatcherna..
..ska själv försöka åka på ett par matcher.. Gefle & AIK borta vet jag att jag ska på redan..

(för övrigt är vi ett av dom hetaste forumen igen)
Örebro Grixx
2007-02-12 15:38
Vi har inget att klaga på angående publikantal.Vi har en bra, stor och relativt "trogen" publik i Örebro.

När det kommer "storlag" på besök kommer det alltid att ramla in fler åskådare och dessa kan självklart aldrig kallas för medgångssupportrar.

När det vankas bistra tider i resultattabellen så tappar givetvis många den riktiga geisten och går inte på alla matcher....och det gäller även flera av de mer inbitna fansen.

....på sätt och vis självklara naturlagar.
Örebro Rosaleda
2007-02-12 15:16
Ämne: ska varken klandra m....
det ligger lite i vad du säger...=) men är det inte så att alla dem 3 sporterna som du nämner spelas under vintertid?
Bandyn är ju solklar vintersport.. Basketen vet jag spelas nu...! Innebandyn är jag osäker men jag har en känsla om att dem är mitt i säsong nu också..
Då är det bara Örebro SK-fotboll som spelas under sommarhalvåret...
så publiken borde inte ta ut varandra då fotbollen inte spelas under samma årstid
=)
Örebro rirobban
2007-02-12 15:12
Kribba//
Dock ska vi veta att under nästan hela 90-talet så hade ÖSK bättre publiksnitt än AIK.
AIK kribba
2007-02-12 15:04
Ja, då finns det bra förutsättningar till bra publiksiffror för er då om marknadsföringen sköts på rätt sätt...

Men först och främst måste ni leverera på planen. Örebro, liksom Elfsborg, har väl inte gjort sig kända för jättestora publikmassor i ryggen och det är väl först nu dom senaste 2 åren som Elfsborg fått större support och intresse tack vare sin satsning och sina framgångar. Innan dess var man knappt ens omtalade i media eller välbesökta på arenan.
Örebro Toro
2007-02-12 14:53
drygt 279´000 invånare i LÄNET dock...finare läsning då ;)
Örebro Fair Play
2007-02-12 14:47
Med anledning av att det av och till förekommer spekulationer om storleken på olika kommuner presenteras nedan Sveriges kommuner med en befolkning som överstiger 80000. Siffrorna kommer från SCB och avser läget den 1 nov. 2006.
Håll tillgodo.
Stockholm 782344
Göteborg 489696
Malmö 275564
Uppsala 185218
Linköping 138606
Västerås 132886
Örebro 128863
Norrköping 125256
Helsingborg 123232
Jönköping 121989
Umeå 111273
Lund 103407
Borås 100147
Sundsvall 94550
Gävle 92410
Eskilstuna 92232
Huddinge 89899
Halmstad 88934
Karlstad 82855
Nacka 82196
Södertälje 81439
Örebro BabyKladde
2007-02-12 14:33
ska varken klandra mig själv eller någon annan!

alla har rätt på sitt sätt.
Men jag tror en bidragande orsak kan vara att vi även har framgång i flera sporter...
...bandy, innebandy o basket är flera sporter som spelar i dom högsta divisionerna. så ÖSK fotboll är inte enda storlaget i örebro...

...dessutom om vi tar Borås, dom har bara framgångar i Fotboll, så klart att Elfsborg drar mycket publik då.

Men tror och hoppas att vi kommer dra en del publik, även om det är medgångssupportrar eller trogna supportrar.

Men ska som sagt inte klandra någon att den har fel om ämnet. alla har rätt på sitt sätt!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-12 14:29
ÖSKare i exil//

Vet inte om du syftade på mitt inlägg, men jag har inget emot medgångssupportrar egentligen. ÖSK tjänar pengar på dem när det går bra för laget så det är bara bra för ÖSK.

Samtidigt måste man ju börja någonstans för att bli supporter. Alla föds ju inte med ett svartvitt hjärta, somliga sägs ju ha ett som är röv-it!
Annons: