/fotboll/osk/forum/839.aspx/fotboll/osk/forum/839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Droos
2015-11-12 09:57
Så här bör ÖSK göra med "målvaktsfrågan":

Bästa alternativet är att sajna upp Rinne t o m (cirka) 2020. Går inte att tolka tillgänglig info annat än att ÖSK vill ha honom kvar för en längre tid. När det är klart: fråga Oscar Jansson hur han vill göra under sina två återstående kontraktsår.

Dåligt alternativ: sälja Rinne till Djurgården utan att samtidigt sajna upp Kung Oscar för fler år än t o m 2017.

Slutsats: om i-n-g-e-n av målvakterna vill sajna en förlängning av sitt nuvarande kontrakt, säljer vi INTE någon av dom denna vinter. Båda får vara kvar en säsong till och konkurrera mot varandra.

ÖSK står ju på triumfkort, vi har två bra målvakter på kontrakt. Behöver inte sälja om vi inte säkrar upp för framtiden. Situationen att vi säljer Rinne för kaffepengar i vinter och sedan tappar Kung Oscar om två år gratis är inget jag vill se.
Örebro KalleTeodor
2015-11-12 09:04
David Fällman?

Vad säger vi om honom som ny mittback? Eller är det oss han tackat nej till att träffa?

Kommer från Mariefred och med lite vilja kan man ju kalla det närområde till Örebro.
AIK Nissesson
2015-11-12 08:51
Hur fungerar detta med ångerköp (eller heter det ångestköp)?

Om produkten inte överensstämmer med förväntningarna, hur lång tid har man på sig, att byta till en som fungerar, eller helt enkelt för säkerhets skull avstå och få pengarna tillbaka?

Pengarna tillbaka, till den eller de som betalat, eller innestående till byte till annan "produkt"?

Tänk om vi visste ....
Örebro Valderinho
2015-11-12 00:29
OM vi nu skulle köpa loss Pärlan skulle man som ÖSK nu gör få ner köpoptionen rejält. Vi pratar siffror runt 200-300 tkr. Kalmar vill inte ha kvar honom. Pär är samtidigt intresserad av att komma hit. Så det är klokt av ÖSK att vara kalla i en förhandling och ev. vänta ut. ÖSK sitter på trumfkortet här. 1miljon i det här sammanhanget skulle vara att gå Kalmar ärende med en gång.
Örebro Pedretti
2015-11-11 23:28
@Lord Pode:

1 miljon?

Nej tack.
Örebro Lord Pode
2015-11-11 22:51
@DaSa:

Varför i hela friden ska vi lägga 1 miljon på Pärlan? Han har ju knappast gjort någon succé
Örebro Nicka i ribban
2015-11-11 21:08
@DaSa:
Han har haft en säsong som liknat Dajjes, bortsett från ljumskbrock. Falkenberg i allmänhet och Adam Eriksson i synnerhet var riktigt bra under våren. Han var ju grym på IP när vi mötte dem. Yasin kom från 2 stolpträffar och allmänt riktigt bra spel mot Blåvitt med seriens bästa VB Aleesami men han och Dajje kom ingenstans mot Eriksson, som gjorde det avgörande 1-0 målet när han fångade upp en retur från Oscar på ett tungt skott av bjässen Araba. Efter sommaren så var hela Falkenberg sämre (undantaget Gustaf Nilsson), men jag tror ändå att han var en av de bättre i laget. Både Batan och Eriksson är ju förbättringar gentemot Logi. I Batan så vet man väl vad man får. Han är dessutom en van konstgrässpelare. Dock är han ju ingen framtidsman, om man säger så. Han skulle bli truppen näst äldsta spelare. Att han inte tog en plats i Bajen är väl ingen bra sak, men avskrapet från andra lag har ju presterat här förut. Adam har såvitt jag vet inte haft konstgräs på hemmaplan. Falkenberg spelar ju en annorlunda fotboll jämfört med oss. Att finna likheter mellan Kalle Holmberg och Hakeem Araba på planen är ju inte det lättaste. Det som är bra med Adam är hans ålder (25) samt löpstyrka. Han har dessutom bra storlek. I de matcher jag har sett har han tagit hörnor med sin vänsterfot. Inte världens bästa direkt, men att han får förtroendet att ta dem borde ändå tyda på att han inte bara kan tacklas och springa.
Örebro DaSa
2015-11-11 20:51
Kul med damerna, både resultatmässigt och publikrekordet!

Men över till det viktiga, ÖSK!:) Om ryktena om vänsterbackar stämmer så tror jag på följande scenario:
- ÖSK är missnöjda med Logi -- 100 % säker
- ÖSK har svårt att bli av med honom då han säkert lyfter bra lön. Så ÖSK räknar med att han kommer att bli kvar.
- För att minska antalet ytterbackar så låter vi Ring söka ny klubb istället.
- Då vi förmodligen kommer att ha kvar Logi så kan vi inte lägga ngn superlön på en ny vänsterback och får då leta en budgetlösning -- Batan eller Adam

Jag ville ha hit Batan innan han gick till Hammarby, nu har han bevisat att han inte riktigt håller i allsvenskan så ser helst att vi inte går vidare med honom.

Adam har jag sett för lite av för att kunna bedöma. Han verkar snitta ca 3 assist/säsong vilket är nivå med Dajje.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-11 20:46
Kifs bänk bestod av spelare i åldrarna 17-22 (inbytta var 18,19 resp. 17). Spelmotorn, som nyligen blev uttagen i Sundhages 32-"mannatrupp", är 18 och den som gjorde assisten till målet är 19. Rickard Nilsson är tvungen att spela unga spelare, och de gör sannerligen inte bort sig. Sjukt imponerande att spela 1-1 mot PSG när de inte har spelat ligaspel på nästan en månad. Jag hoppas verkligen att Lundberg får ordentligt med speltid i cupen och visar att han håller på den här nivån!
Örebro DaSa
2015-11-11 20:40
Tycker att det är kanon om vi säljer Rinne, helst hade jag sett honom gå till utlandet för att slippa möta honom men om DIF hostar upp ngr miljoner plus en vidareförsäljningsklausul så är han deras. Riktigt svårt att gissa vad vi kan få men han är ju med i U21-landslaget och har gjort en kanonbra höstsäsong. Däremot så har han bara ett år kvar på kontraktet och han har inte presterat på topp en längre tid. Så jag skulle vara nöjd om vi fick in 3 miljoner. Dessa pengar skulle sedan investeras på följande;
- krydda Astrit kontrakt med 1 miljon till
- övergångssumma och signing-fee till Pärlan, 1 mille
- 1 mille till Kroon i signing-fee

Därefter kan vi lägga SI pengarna och övrig transferbudget på defensiva värvningar.
-
AIK Nissesson
2015-11-11 20:37
"Nytt publikrekord för Kif Örebro. 5 976 åskådare har sökt sig till Behrn arena. Fantastiskt!"

Tjejer kan dra publik i den kalla mörka hösten !!!
Örebro Nicka i ribban
2015-11-11 19:49
Om inte annat är det en signal till andra ungdomar att ÖSK kan värva dig om du gör bra ifrån dig. Jag hoppas såklart att han tar sig till A-laget, men den som är bäst vid 14/15 är sällan bäst som vuxen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-11-11 19:44
ÖSK har värvat 15-årige Adam Bark från Sturehov. Han fick speltid i DM-finalen och visade att han är kvick, även om han inte fick så mycket uträttat i den matchen. Spännande spelare i alla fall. Bra att ÖSK lyckas rekrytera honom till organisationen.
AIK Nissesson
2015-11-11 19:02
Hehe, kul med sillasäsongen, nu startar alla tips, spekulationer och gissningar.

Vem blir först med nyheten om ett nyförvärv och alla säkra källor börjar jobba hårt.

I like it, men ingen skvallrar än:)
Örebro Lord Pode
2015-11-11 19:01
Wow Kif tar ledningen mot PSG!
Örebro Valderinho
2015-11-11 17:32
@Nicka i ribban:

I Länken står det om ryktet till ÖSK.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-11-11 17:24
Eftersom vi behöver förstärka alla lagdelar (utom målvakt) så skulle jag gärna se 2 Falkenbergare i ÖSK, både Adam Eriksson och Gustaf Nilsson. Mittfältare hittar vi nån annanstans... :-)
Eyravallen Örebro
2015-11-11 16:29
@Nicka i ribban:

Adam var jag som berättade via min källa. Du kan gå i på Hallands nyheter så hsr de stått lite mer. Orkar inte länka
Örebro Astrits vänsterslägga
2015-11-11 16:26
Jag gillar Batan!!!
Örebro pemo
2015-11-11 16:15
Nej tack till Batan. Han får ju inget nytt kontrakt av HIF, så varför skall vi då ta honom? Visst, ett yrväder framåt, men en säkerhetsrisk bakåt.
Benny Böckling
2015-11-11 15:21
@Nicka i ribban:

Har PM'at mig till att det tydligen ska ha funnits kontakt mellan Erikssons agent och ÖSK. Mer vet jag inte.
Örebro widemarsh
2015-11-11 15:13
Hoppas ÖSK gör det man kan för att förlänga med Rinne. Blir han uttagen till OS-laget kan hans värde stiga en hel del i sommar, vore inte så roligt att ha bara några månader kvar på hans kontrakt då. Antar att Rinne är intresserad av Djurgården också då han sägs heja på just det laget. Säljs han i vinter måste vi väl få i alla fall 2-3 miljoner va?

Tråkigt om han försvinner men vi har ju i så fall en minst lika bra målvakt redan i truppen.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-11 15:09
@Benny Böckling:

Adam Eriksson är väl ett rykte vi här på forumet har skapat?

Allsvensk vänsterback med utgående kontrakt = Möjlig värvning :)
Benny Böckling
2015-11-11 15:05
Ingen wow-känsla över Batan direkt men såklart mycket bättre än Valgardsson.
Eftersom det nu ryktas om både Adam Eriksson och Batan verkar det ju som klubben alltså är ute efter en ny vänsterback gudskelov. En plan för att bli av med Logi måste ju finnas då också.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-11 14:32
@Kapten Zoom:

Behöver ni en vänsterback...?
Örebro Ansiktet
2015-11-11 14:20
Batan?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lord Pode
2015-11-11 13:58
@Kapten Zoom:

En spelare som är beroende av hur resten sv laget spelat
Jönköpings Södra Kapten Zoom
2015-11-11 13:35
@Benny Böckling:

Tack!

Inga rykten om att han är aktuell. Finns dock med i diskussionen på vårt forum. Vi behöver en forward som kompletterar Fredrik Olsson. Helst någon som med våra mått mätt kan ses som en spetsvärvning...
Någon annan ni kan avvara? ; )
Örebro Lord Pode
2015-11-11 13:22
@Bastard on Parade:

Jag säger att man inte ska ta lärdom av damfotbollen eftersom det inte går att jämföra det med herrfotboll. Jag tror du missförstår mig, men jag det jag menar med att det inte går att jämföra är att det är så stora skillnader. Lite luddigt skrivet av mig men ber om ursäkt för det .

Jag förstår att fotbollen är mycket mer än prestationerna på match. Men det du vägrar inse är att ÖSK är mycket bättre på allt utanför dessutom. Det finns en anledning till varför det går 7000 på ÖSK och mindre än 1000 på Kif. Varför ska man då ta lärdom av KIF när det går mycket mindre människor på deras matcher?

"Skulle det vara så att ett damlag jobbar bra med evenemang, service, medlemsrekrytering, marknadsföring eller någon annan fråga så är det ju tjänstefel att inte titta närmre på hur de arbetar och ta lärdom."

Ge gärna ett bra exempel då. Det blev mycket liv kring Tyresö, men det slutade med konkurs. Det blev ett större intresse kring KIF Örebro damer inför den här säsongen. Det slutade med att man tappade Lisa Dahlkvist, klarade ekonomin med nöd och näppe samt att man slutade på en blygsam 5e plats. Så dom har inte gjort något större intryck på mig i år.

Benny Böckling
2015-11-11 12:44
@Kapten Zoom:

Fin spelförståelse och bra passningsfot. Skapligt skott också.
Men ofta trög och omständig.

På g till Södra eller? Å välkomna till Allsvenskan förresten!
Annons: