/fotboll/osk/forum/8387.aspx/fotboll/osk/forum/8387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jocke.
2007-02-18 14:18
Ian var helt klart sämst på planen igår. Sällan har jag sett så många missade uppspel. Att han får gå ner på högerbacken känns lite oroande tycker jag. Det verkar helt enkelt inte finnas något annat alternativ än han eller FrSa.

Men, skulle inte en tänkbar kombination kunna vara den här;

Riddez - Holgersson, Wikström - Haginge

Jag gillar verkligen både Holgersson och Wikström redan efter en match tillsammans, Riddez tycker jag ska spela vänsterback (mycket för att kunna ha näfver eller någon annan som vänsterytter) , och Haginge borde väl kunna spela högerback ?? Det är bättre än FrSa ;)
Örebro BabyKladde
2007-02-18 14:17
Tycker Ian Jeffs ska spela på sin position som högermittfältare. men tror att Walker provar honom som ett reservalternativ på högerbacken..
..därav hans spelposition igår i andra halvlek.
men tycker att Jeffs & Näfver ska spela yttermittfältare.
Örebro Babyface
2007-02-18 13:42
Om det står mellan Jeffs och Samuelsson som högerback väljer jag Fredrik sju dagar i veckan. Jeffs hade en del problem i positionsspelet och slarvade mycket med passningarna från sin högerbacksplats.

Hoppas Green får speltid mot Flora, skulle vara intressant att se hur han klarar sig på en högre nivå!
Örebro Matthew S
2007-02-18 13:35
Jeffs upphävde offside flera gånger. Han är inte ytterback.
Örebro Sersant
2007-02-18 12:36
Ämne: Fredrik gjorde en go....
Håller med om att man inte kan jämnföra Jeffs och FreSa insats då Jeffs väll inte möte Makondele.

Uppsnurrad en gång av Makondele är ju inte så farligt ;).
Örebro Babyface
2007-02-18 11:51
Fredrik gjorde en godkänd insats igår, men han blev rejält uppsnurrad av Makondele en gång då han till och med tappade balansen. Sedan orsakade ett litet missförstånd mellan Fredrik och Magnus en av deras bättre chanser som Richard gjorde en bra räddning på.

Tycker det är svårt att jämföra Jeffs och Samuelssons insats på högerbacken då Gefle inte kom med mycket i andra halvlek på våran högerkant. Dessutom var inte Yunus speciellt bra i defensiven när han fick spela på yttermittfältsplatsen.
Örebro Chipset
2007-02-18 11:15
D.McGrain// "FreSa - Kan inte hantera en boll & är alltid felplacerad, stöter vid fel tillfällen och en enkelt uppsnurrad d.v.s en gigantisk säkerhetsrisk som alla lag kommer utnyttja i år. "

Instämmer på allt utom felplaceringen. Dessutom, tills hans fördel, har han en del spring i benen.
Örebro BabyKladde
2007-02-18 10:27
Håller med om att FrSa gjorde en lart godkänd match igår jämnfört med vad han brukar i snitt.
Om han kunde spela nästintill likadant under säsongen kommer han klara sig, men om han börjar bli till och från så kommer han ha en tuff säsong.
Örebro Aspen
2007-02-18 09:19
Det är tydligt att FrSa väcker negativa känslor hos många. I går löste han sin uppgift bra tycker jag.
Det fanns flera andra som inte nådde upp till samma nivå utan hade problem med både position och passningar. Vi ger dom ytteligare några chanser innan vi ser det som ett problem. Det är ju ända tidiga träningsmatcher.
D. McGrain//Kan inte se att det du skriver stämmer. "Kan inte hantera en boll & är alltid felplacerad, stöter vid fel tillfällen och en enkelt uppsnurrad d.v.s en gigantisk säkerhetsrisk som alla lag kommer utnyttja i år.". Inte ett rätt i dina kommentarer
Örebro Sersant
2007-02-18 08:59
Ämne: Härligt att se FreSa....
Håller helt med FreSa gjorde ett strålande jobb på högerkanten, får se om han klarar de en hel säsong :)
Örebro Matthew S
2007-02-18 06:45
Härligt att se FreSa i går. Makondelse syntes knappt till alls i matchen och vår högerback hade inga problem att neutralisera kongolesen. Fredrik känns dessutom mycket bekvämare med boll nuförtiden. Mycket trevligt. Det blev mer virrigt i backlinjen sedan Jeffs tog steget ned. Ian tycks inte alls veta vad det innebär att hålla linje i positionssspelet.
Örebro D. McGrain
2007-02-18 06:08
Om matchen: Backlinjen såg bra ut med Wikström som årets värv men:
FreSa - Kan inte hantera en boll & är alltid felplacerad, stöter vid fel tillfällen och en enkelt uppsnurrad d.v.s en gigantisk säkerhetsrisk som alla lag kommer utnyttja i år.
Frempong: Javisst finns det mkt boll i han men hur många ggr kom han förbi sin back? Egentligen? På tillväxt.
Yunos: En talang! Snabb och lysande teknik, behöver inte ägna flera tillslag för att kontrollera bollen (jmf FreSA) och släppte bollen snabbt (jmf Mirza) Visade bra spelsinne och löpte rätt hela tiden. Kan bli många inhopp och mål i år.
Örebro D. McGrain
2007-02-18 06:02
Ämne: Angående den här här....
Yunos kan inte bevisa sin nationalitet då han förstörde sitt pass under flykten, idag är det svårt att få ut ett nytt pass eftersom Somalia saknar en fungerande stat & rgering sen 10-tal år tillbaka..inte bara att kontakta Somaliska ambassaden precis, därav problemen med uppehållstillståndet.
Örebro Los Flores
2007-02-17 23:36
fel länk
Örebro Klas ÖSK
2007-02-17 23:08
För övrigt... vilken vecka vi har framför oss.. 3 matcher med vårt kära ÖSK.Dags att tvätta upp långkallingarna och vässa tangentbordet så att man är redo.
Örebro Klas ÖSK
2007-02-17 22:44
Skummläste lite betygskommentarer... en sak värd att notera är vad siffrorna representerar. Det kan ju ge lite extra vägledning efter som "en trea på en femgradig skala" egentligen inte säger så mycket alls så där ensamt utslängt. Minns ex att NA envisade förr med att 5 var "Lanslagsklass", när landslaget betygssätts i Afonbladet är skalan fortfarande femgradig men toppbetyget är inte "Landslagsklass" får man förmoda :-). Hoppas min röriga tanke går fram...

Det är en bra sak om betygsskalan är anpassad till ändamålet, dvs man kan få användning för hela skalan. Det vore ex synd om vi hade en skala som gjorde att i princip alla får treor för att skillnaderna mellan betygsstegen är för stora.

Nu känns det som skalan är rätt väl anpassad till det den ska användas till, ÖSK :-)

Sen kommer ju så klart alltid betygen att vara subjektiva, på gott och ont. Som ingressen till betygssidan säger... Flera synsätt kan ju vara "rätt" samtidigt eftersom vi har lite olika (fotbolls)bakgrund. För att inte tala om olika förväntningar på spelare och match.

Kul att det väcker reaktioner. Extra kul med dem som motiverar hur de resonerat i sin bedömning.
(För övrigt vore det kul att presentera en ljudupptagning av redaktionen när spelarnas insats under match kommenteras fortlöpande.. vi är långt ifrån enade alltid, subjektivt goes all the way :-)
Örebro Matthew S
2007-02-17 22:31
Han tar fram det negativa också, men det gör han öga-mot-öga i omklädningsrummet. Inte via media.
Örebro BabyKladde
2007-02-17 22:28
Tycker 0-0 är helt OK!
Matchen var ju seg osv annars.. synd att JP inte fick sätta ribbträffen.

Tycker det är kul att höra Patrik Walker varje gång, han tar alltid fram det positiva.. man hör i princip aldrig något negativt..
Örebro gnumule
2007-02-17 22:19
Tackar Matthew!
Ja, vi har inga planer på att trappa ner, snarare tvärtom :-}
Örebro Matthew S
2007-02-17 22:08
Världsklass gnumule och Johannes. Oerhört intressant att höra Walker. Inget fel på textintervjuer men dessa TV-reportage är roligare. Hoppas på många sådana i år. :-)
Örebro gnumule
2007-02-17 22:00
ÖSK-TV med Walker och Richardsson nu upplagt på officiella.
Örebro rirobban
2007-02-17 21:40
Håller med att Riddez var bra idag. Man är lite bortskämd med att han sticker på djupet mera men han gjorde en defensivt bra match.
Örebro Gordon
2007-02-17 21:37
Förstår inte betygsättningen av Riddez. Han var brytningssäker och släppte in fram någon på sin kant. Några passningar framåt missade han, men det fanns det fler med godkänt betyg som också gjorde. Han har även en härlig inställning och pratade Frempong i position ett antal gånger. En riktig ledargestalt med atttidyd.
Örebro Babyface
2007-02-17 21:16
Grohl//

Kolla länken..
Örebro Grohl
2007-02-17 20:26
Angående den här härvan med Yunus Ismail...
Alltså är det bara jag som inte riktigt blir klok på varför han inte får stanna? Här har vi en kille på 21 bast med ett redan klart riktigt välbetalt (?) jobb i många år framöver, att han här borde väl rimligen gynna Sverige iom. att han betalar skatt och konsumerar sina intjänade pengar här i Sverige. Är det nån principsak att skicka ut honom för att han tog sig hit på tveksamt sätt? Skulle man göra samma sak om han var t.ex. hjärnkirurg och redan fixat fast anställning på USÖ?

Det här är en helt seriöst menad fråga och jag hoppas verkligen att nån vet varför
Örebro Babyface
2007-02-17 19:39
NA filmade... Visst ser det ut som om Richardsson borde blivit utvisad?
Örebro Matthew S
2007-02-17 19:36
Hjortsberg//
Men jag tycker inte att han missade i defensiven. Kom Gefle någonsin fram till farligheter längs med våran vänsterkant? Därom går våra synpunkter isär. Tyckte hela backlinjen var stabil och var mest orolig för Wikströms seghet och något långsamma vändningar. Men det där att smaken är som baken går alltid att hänvisa till. :)

Tycker helt enkelt att det fanns betydligt fler spelare som förtjänade betyget "underkänd" i dag och jag räknar absolut inte Riddez till en av dem. Är helt inne på forumskribenten ÖrebroSK:s Riddez-linje. För mig var han en trea på en femgradig skala.

För övrigt mycket intressant att läsa din välskrivna matchrapport. Plus även till Robin Nyström och Anders Östling för sina post-matchartiklar. Strålande Svartvitt.

Babyface//
Instämmer i välkomstkören. Hoppas du trivs här.
Örebro Babyface
2007-02-17 19:35
rirobban//

Man tackar!

Angående betygssättningen håller jag inte med om Riddez. Jag tycker han gjorde flertalet klockrena brytningar och hade några fina kombinationer med Frempong.
Örebro Hjortsberg
2007-02-17 19:31
Matthew: Javisst är betyg subjektiva. Men det är också därför vi har valt att skriva korta omdömen. Joel fick lågt betyg idag därför att han tajmade dåligt defensivt och hade bedrövliga uppspel, inte med motiveringen att han kan bättre.

En debatt på forumet kring spelarnas insatser är alltid trevlig, det finns säkert lika många åsikter som supportrar. =)
Örebro Matthew S
2007-02-17 19:28
Helt otroligt att Riddez (helsäker i defensiven tycker jag) får lägre betyg än supekassa Jeffs, Nordback och Nedim. Uppenbart är betyg en smaksak men att ge Riddez underkänt med motiveringen "kan betydligt bättre" känns något galet. Används samma motivering på Nordback och Halilovic förtjänar de 0:or som bäst.
Annons: