/fotboll/osk/forum/8374.aspx/fotboll/osk/forum/8374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Toro
2007-02-19 18:25
Börjar lessna lite på FreSa´s "Vara lr Icke vara".

Klart som fasen att man mest alltid är nervös när bollen befinner sig hos egen backlinje,men hysterin kring FreSa och hans "labila" spel börjar bli tjatigt.

Han må inte vara den mest bolltekniske spelaren i laget,men han har ett bra positionsspel,han är löpstark och han har ett jävla go! i sig.

Som nämndes tidigare så känns det ibland som att han agerar lite utan självförtroende och det kan jag nog hålla med om, men borde ni då inte lägga upp nummer till mentala-tränare snarare än att klanka på honom!?

För som det ser ut nu så kommer han ju vara kvar och att fortsätta klanka gör ju ingen glad...var nöjd å glad för..*lala*

Not: Det känns som om dagens ÖSK är ett av de bästa som vi haft på riktigt länge och det ska bli rejält spännande att se hurpass vi kan skaka om i årets Allsvenska!

Forza Svart Vitt!
Örebro Chipset
2007-02-19 17:59
Z.ANWAR/ Känns naturligt.
Djurgården Z.ANWAR
2007-02-19 17:57
Hur känns det att vara tillbaka i Allsvenskan?

*apa*
Örebro Chipset
2007-02-19 17:56
Blå bergen Blues/ Jag tycker det är många som försvarar/förordar FreSa härinne. Jag tycker också att många är ganska konstruktiva i sin kritik. Det är fler än jag som har påpekat att han har bra ork, bra inställning och att han ligger bra i positionerna...iallafall ganska ofta. Det som många med mig anmärker på är ju hans bollbegåvning. Det är ju så ofantlig läskigt hur stressad han blir med boll och jag har trott att ett ökat förtroende skulle höja hans egna självförtroende och därmed minska den risk som han utsätter laget för. Men med facit i hand så har han inte blivit mindre rädd genom åren. Visst han kan kompensera mycket med sina andra egenskaper och just nu är han det bästa vi har men jag ser gärna att Green eller någon annan modern back får chansen snart.

Hagingens största svaghet tycker jag är att han ibland gärna chansar, att han inte håller position. Men många gånger kan han kompensera det med sin snabbhet.
Örebro One¨touch
2007-02-19 17:55
Blå Bergen Blues// Hur ska då kritik se ut, om det inte får ske offentligt.

Spelare måste klara att stötas och blötas av supportrar i forum som detta.

Naturligtvis finns det en gräns för hur negativ kritiken får bli. Men då det finns lika många nivåer på människors gränsdragning som skrivare i detta forum är det svårt.

Dessutom är ofta kritiken och uppfattningen om en spelares kvaliteer näst intill lika varierande.

Vidare är det känt att vissa spelare "kommer undan" lättare vid misslyckanden, än andra.

Jag t.ex. tycker Joel Riddez är överskattad, medans andra här hyllar Honom som en av nyckelspelarna. (Jag tycker Joel är bra, men inte så bra som vissa andra tycker)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-19 17:45
Det är helt otroligt hur människor här ibland kan göra ned en människa så som görs mot F Samuelsson. Om han nu är så "dålig" som vissa påstår, något jag inte håller med om, så är det väl inte han som ska klandras, utan den som tar ut laget? Eller?
Rent allmänt: Hur tänker ni er att en människa ska kunna "växa" och nå nya nivåer om denne hela tiden klandras för sina brister före att uppmuntras för sina talanger och kvaliteter?
F Samuelsson slår ett underbart inlägg som Seb nickar i mål mot Degerfors, i samma match missriktar Haginge en undanrensande nick och ställer Degerforsaren att kunna prickskjuta i mål. Till den förstnämnde ges (nästan) aldrig något beröm och den senare tycks det nästan vara förbjudet här att kritisera...
Örebro One¨touch
2007-02-19 17:26
En artikel om FreSa för 2,5 år sedan.

Hur såg det ut då?
Hur ser det ut nu?
Örebro Ösk-Power
2007-02-19 17:22
Ja, det vore inte helt fel..

Skulle bli ett grymt anfallspar med Jon lundblad och Nedim Halilovic.

Efterlyser dock en högerback som så många andra. FreSa gör alla nervösa, så är det bara!
Örebro Babyface
2007-02-19 17:12
Ösk-Power//

Lundblad har sagt att han vill ge proffslivet en chans, men han har ett kontrakt som går ut till sommaren så inte borde det vara omöjligt att få hem honom?

Tycker Spelarinvest ska skrapa ihop en fin sign-on bonus åt honom!
Örebro Ösk-Power
2007-02-19 17:00
Grixx//

Nej det var som sagt mot Örgryte borta..

Vad tror ni chanserna är att få hem Lunblad då?
Örebro Erki
2007-02-19 16:58
Ämne: ...men jag kommer ih....
Det var borta mot ÖIS, och det var en hörna som han medvetet nickade in med bakhuvudet ;-P
Örebro Erki
2007-02-19 16:57
Fredrik Samuelsson blixtrar till ibland ;-)
Kolla länktipset!
Örebro Grixx
2007-02-19 16:56
...men jag kommer ihåg när Haginge får ett skott i nacken som går i mål...var det mot Halmstad???

....Gudomlig zlatanteknik.....I suppose ;-)
Örebro Grixx
2007-02-19 16:49
Chipset// Instämmer med Mackans inlägg att det inte handlade om att Fresa "helt vansinnigt drog ner en Kalmarspelare ".

Fresa kom på efterkälken men löpte ifatt kalmarspelaren och skuldra mot skuldra drösade han i backen varefter Frisk visade rött kort.

....men visst det går att diskutera varför han var tvungen att löpa ifatt....men det klarar inte mina grå att minnas.
Örebro Chipset
2007-02-19 16:48
Joth// Målet ingen såg, ingen hörde, ingen bekräftade (Förutom sportklubben). En myt är skapad. =-)

Det enda jag kan räkna ut, genom uteslutningsmetoden, är att han inte gjorde mål för ÖSK. Han tillhörde alltså IFK Eskilstuna den rackarn.

Edit: min analys
Örebro Chipset
2007-02-19 16:46
Mackan// De chipsen ger en lång syrlig eftersmak som jag närmast kan associera med nyhyvlad furu (Som om jag visste hur det smaka, kanske jag gör?).

Jag minns den tröjdragningen. Den var faktiskt tveksam. Visserligen drog FreSa Kalmar:iten lite i tröjan men inte så att han skulle gå omkull. Det vansinniga i agerande var sättet han gick in i närkampen på. Filmningen blev nästan naturlig.

Jag vet, det är bara värdesatser. Ingen kan säga att FreSa är sämre eller bättre Hagge. Men enligt mig är Hagge snabbare, mer teknisk, farliga framåt och en framtida investering. Dessutom även han väldigt konditionsstark. FreSa är bara en konditionstark och bra lagspelare för mig.
Örebro joth
2007-02-19 16:43
Chipset//Visste du inte det? ;-)
Örebro Erki
2007-02-19 16:40
Ämne: Förresten. Den gode ....Bra gjort att göra sitt första ÖSK-mål 35 år innan man är född ;-)
Örebro Chipset
2007-02-19 16:35
Förresten. Den gode och bortglömde Angel Carreno (som jag tror kunde blivit kungligt bra med lite anpassning) spelade redan i ÖSK 1945. Svensk fotbolls första utländska spelare månne?
Örebro Mackan
2007-02-19 16:35
Chipset//
I stället kunde Kalmar ställa om snabbt med en kontring och Dédé Anderson hittade brassekollegan Cesar Santin som i löpduell med Fredrik Samuelsson föll väldigt lätt. Domare Anders Frisk såg något som övriga 7000 på Vallen missade och visade upp det röda kortet för Fredrik som redan efter tio minuter hade jobbat klart för dagen. Jag har inte sett några repris-bilder på händelsen, men från den position jag satt så kändes det som att brassarna visade, förutom tekniken, att de är världsstjärnar på filmningar.

Edit: Ähh, gutechipset hade redan funnit egen info. :)
Örebro Chipset
2007-02-19 16:32
Ja det var samma match. Kul! ;-)
Örebro Chipset
2007-02-19 16:30
Nej, antar att jag får kolla upp det själv. Mot sportklubben.net!
Örebro Ösk-Power
2007-02-19 16:30
Aktuellt med en Jon Lunblad-affär i sommar?
Vad jag vet så har han fått väldigt begränsad speltid i Frankrike. Hans kontrakt går väl också ut snart.

Örebro Grixx
2007-02-19 16:26
Farsen blir till Guld// Självklart är fotboll ingen konditionssport utan lirar i samma liga som biljard, dart och golf.

Förlåt mitt imbicilla påhopp mot bättre vetande.
Örebro Chipset
2007-02-19 16:26
Mackan// Just det, Kalmar var det...Minnet börjar klarna. Var det samma match som FreSa helt vansinnigt drog ner en Kalmarspelare och såg rött? Det hade ju i sammanhanget varit ganska roligt...kanske.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-02-19 16:25
Mackan// Du lägger lök på laxen! Även där ett bevis för hans storhet. Var det samma säsong som målet mot Bajen?
Örebro Mackan
2007-02-19 16:23
Konstaterar att FreSas teknik - i mina ögon - inte är lika dålig som exemepelvis Gutechipset (fårsmak på dem?) vill göra gällande. :) Hagges teknik tycker jag inte är speciellt mycket att skryta över, men han har andra kvaliteter som är nog så viktiga för en försvarsspelare.

För övirgt var det mot Kalmar han gjorde det fantastiska ruschmålet... så det så.:)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-02-19 16:22
Grixx// Du menar alltså att vi ska börja värva spelare från Hagaby orienteringsklubb framöver?? Blir ju iofs billigt..
Örebro Babyface
2007-02-19 16:21
Chipset//

För att vara mittback har han bra teknik, men jag ser inte honom som en spelare som kommer runt på kanten och slår perfekta inlägg.
Örebro Chipset
2007-02-19 16:14
Babyface// Haginge har inte alls säkert dålig teknik i mitt tycke. Bortsett från Riddez har han nog bäst teknik i backlinjen. Åtminstone ligger den i paritet med Holgersson. I jämförelse med FreSa har han ju Gudomlig teknik.
Annons: