/fotboll/osk/forum/8362.aspx/fotboll/osk/forum/8362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ericson
2007-02-24 12:57
Live?? NA?? Brorzan??
Örebro BabyKladde
2007-02-24 11:45
Hoppas att vi lyckas vinna idag med ett fertal mål.. tippar 3-1.

För er som vet vad worldstadiums.com är för sida så har dom uppdaterat informationen om Behrn Arena,(äntligen!) dom har även lagt in en ny bild på Norra läktaren. ett tips bara för er som brukar besöka sidan. (se även länk!)
Örebro Mittåt
2007-02-24 10:29
K.Carlos// Hos UNT - Uppsala Nya Tidning.
Örebro K.Carlos
2007-02-24 09:53
Mittåt//

Vart hittade du Enköpings skadeinfo?
AIK Tabbe Nie
2007-02-24 07:54
Tackar Babyface och rirobban för svar.
Vi har så bred trupp så även fast några är borta skall nog Flora slås tillbaka.
Önskar er lycka till i comebacken, den gick ju bra för oss, så steget kanske inte är så stort.
Vi hörs!
Örebro Mittåt
2007-02-24 07:15
ESK träningsspelar mot ÖSK

FOTBOLL. ESK tillbringar hela veckoslutet i Örebro i samband med träningsmatchen mot ÖSK.
- Vi kör ett miniläger med match varvat med teori och samkväm, säger managern Bosse Pettersson.

Vad består teorin av?
- Vi ska jobba vidare med vår spelidé samt sätta mål för såväl laget som för spelarna individuellt.

Läget i truppen?
- På skadefronten är ju Jonas Forsbeg borta så gott som hela säsongen. Martin Andersson har besvärats av ichias och Mats Lundin har haft inflammation i en slemsäck i knäet. Mittbacken Daniel Olsson har också problem med ett knä och där är det inte aktuellt för spel ännu. Tomas Lekander skadade sig ju under hösten men är snart klar att köra för fullt igen och det känns mycket bra. Eric Hammar, Daniel Fiorini och Ludwig Bergström ligger alla nedbäddade i förkylning och åker inte med till Örebro.

ESK:s preliminära startelva möt Örebro SK: Niklas Bergh - Peter Holm, Patrik Wellbrant alt.Tobias Forsberg,Mario Dodic,þfMagnus Reutewall, Sebastian Rajalakso, Aivar Anniste, Johan Johansson,Erik Zettergren- Anders Lindberg, Vitalij Gussev.
Örebro rirobban
2007-02-24 01:39
Sköna minnen i mitt länktips:)
Hoppas Larsen får igång kanonskottet den här säsongen också...
Örebro Babyface
2007-02-23 23:37
Tabbe Nie//

Flora var dåliga, i torsdags hadede en chans och den missade dem! Målet var mest en slump...

Tror nog AIK vinner med 3 eller 4 bollar.
Örebro rirobban
2007-02-23 22:04
Ämne: Grixx & le kebab;
....
Varför byta ut dom? Låt dem stå kvar och bygg läktare runt om masterna. Dock inte bakom eftersom ingen skulle kunna se något där:( Bakom kanske man kan fixa någon kiosk uppe på en eventuell läktare. Så folket som är närmast bara behöver gå bakom masten för att kunna handla saker... svårt att förklara men det borde inte vara så svårt att genomföra:)
Örebro rirobban
2007-02-23 22:01
Tabbe Nie//
Dom var försvarsstarka men hade inte mycket till eget spel. Örebro hade spelövertaget och Floras mål igår var kanske det enda de hade(?).

Ska bli kul och se vad ni får för resultat på dem. Jag menar får ni bara 0-0 så kanske ÖSK inte gjort så dålig insats trots allt:)
AIK Tabbe Nie
2007-02-23 21:51
Hallå!!
Hur var Flora?
Örebro Babyface
2007-02-23 20:51
Ser ut som att jag missar matcher i morgon, har legat nedbäddad i rätt kraftig feber efter dubbelmötet mot Flora...

Blir det några liverapporter? Na?
Örebro Mittåt
2007-02-23 20:35
Avdelningen för onödigt vetande.

Så här har Patrick matchat sin trupp så här långt - namn, antal matcher, spelade minuter.

Fredrik Nordback..........4..271
Glenn Holgersson.........3..270
Nedim Halilovic...........4..264
Ian Jeffs.................4..224
Christoffer Näfver........4..211
Robert Walker.............3..204
Magnus Wikström...........3..188
Kevin Walker..............4..185
Richard Rickardsson......2..180
Patrik Haginge............2..180
Sebastian Henriksson......3..180
Peter Westman.............2..180
Yunus Ismail..............3..176
Johan Pettersson..........4..173
Fredrik Jansson...........3..168
Joel Riddez...............2..166
Fredrik Samuelsson........2..156
James Frempong............4..139
Lars Larsen...............2..135
Moses Reed................3..124
Joakim Green..............1...90
Patrik Anttonen...........1...74
Christian Lumbana-Kapasa..1...22
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-23 20:23
Sååååå underbart med så mycket inslag både radio och skriftligt. Helt fantastiskt. Fotbollssverige räknar ÖSK som bottenlag och vi kan slå ur underläge. Passar utmärkt tycker jag. Walker testar spelare på olika positioner i matcherna och och och det känns så grymt bra just nu.

Heja svartvitt
Örebro BabyKladde
2007-02-23 20:09
Grixx & le kebab;

stämmer det också att belysningsmasterna är ett stort problem. Kostnaden att byta ut dom skulle kosta betydligt mer än att bygga läktare som man gör idag. När det stog om detta har jag för mig att kostnaden för att flytta och byta ut var cirka 300.000 per mast, men är inte riktigt säker.
Örebro Mackan
2007-02-23 19:52
Jag samspråkade lite med Yunus efter första matchen mot Flora. Han menade då att det "ser ljusare ut" men vad det innebär är det väl kanske lite svårt att tolka egentligen då ingen här vet alla turer. Hoppas, hoppas hur som helst att det löser sig, måste vara oerhört pressande att leva i sådan ovisshet.
Örebro Mittåt
2007-02-23 19:27
Det är väldigt förvånande hur hårt man matchar Yunus, tycker jag. Vi får väl hoppas att ÖSk vet något om hans status som vi inte vet.
Örebro Jonte R
2007-02-23 19:19
Henrik// Lennart Sjögren spelade mycket riktigt även som anfallare. Men det är som högerback jag tycker att han gjorde sig som bäst.
Örebro go_osk
2007-02-23 19:19
Riktigt intressant startelva som ÖSK ställer på planen i morgondagens match. Det ska bli kul att höra hur Holgersson sköter sig till vänster på mittfältet. Även kul att Rodevåg verkar vara på gång efter skadan.
Örebro Grixx
2007-02-23 18:21
le kebab// Vill minnas att det var belysningsmasterna som krångar till det och indirekt fördyrar.
AIK Saywee
2007-02-23 18:11
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig Mittåt som efterträdare till Lagrell, som verkar vara lite bakåt. Mittåt har god koll på fotboll och skulle säkert föra den framåt!
Örebro BabyKladde
2007-02-23 17:54
le kebab;

Det största skälet är nog pengar.. Örebroporten, (som drivs via kommunen.) som driver och bygger till och runt Behrn Arena har nog inte dessa pengar.

Annars går det nog att bygga ihop läktarna i framtiden. Dock inte Norra läktaren enligt mig med tanke på dess design. men ser gärna västra, södra & östra ihopbyggda i framtiden.
Örebro Mittåt
2007-02-23 17:50
ÖSKare i exil// Gränsen dras vid de nationella serierna. För herrar går den således mellan div 3 och div 4. Dessutom verkar det vara så att reglerna är olika i olika distrikt. I Dalarna kan man spela med ett ungdomslag i herrdistriktsserierna. I Örebros fotbollsdistrikt är detta inte tillåtet för herrlagen, men väl för damlagen. För damerna börjar de nationella serien vid div 2-nivån.
Malmö FF le kebab
2007-02-23 17:37
Jag följer utbyggnaden av er arena. Bra att ni fixar till kortsidorna, men varför byggs dom inte ihop med resten av arenan så att den blir tät och kompakt?
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-02-23 17:18
Var inte Lennart Sjögren anfallare?
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-23 16:47
Om jag inte missmunner mig så får man inte ha ett lag som ÖSK U och tillhär samma förening högre än div 2. Bajen har HTFF av samma skäl. Nått regelmässigt är det. Utifrån det kan det ju definitivt vara bra för ÖSK att kunna låna ut spelare till BKF men som Jonte säger, visst måste bollen gå åt två håll. Vad är Forwards mål långsiktigt? Är det allsvenskan? Den bredaverksamheten eller båda? Kortsiktigt borde väl att stabilisera sig i SE vara deras mål men på långsikt kanske de vill mer. Men i dagsläget känns ju ett samarbete med ÖSK som nånting båda klubbarna kan gynnas av. Om det dessutom kommer bildas ett fotbolls gymnasium i staden finns det säkert fler än ÖSK som är intresserade att ta del av det.

Det skall bli spännande att se hur det hela utvecklar sig. Jag hoppas att Forward klarar av att hänga kvar i sin serie men tror det blir svårt.
Örebro Mittåt
2007-02-23 16:43
psoari// Du tänker nog på att en (moder)förening som vill bolagisera sin elitverksamhet måste bedriva en viss ungdomsverksamhet. Detta har ÖSK löst genom att man låter pojklagen i ÖSK Ungdom (alltså pojkar upp till och med P16) tävla i ÖSK Fotbolls namn. ÖSK Ungdom svarar dock som hittills för "driften". (Flicklagen spelar för övrigt på ett liknande under klubbnamnet ÖSK Söder. Förmodligen för att ÖSK Söders juniorlag vid behov skall ha en möjlighet att komplettera sina lag med spelare som är något yngre).

Vi har i ÖSK således det något märkliga förhållandet att den talangverksamhet som ÖSK Fotboll ansvarar för tävlingsmässigt spelar under klubbnamnet ÖSK Ungdom, medan de pojkar som är engagerade i ÖSK Ungdoms breddverksamhet tävlingsmässigt spelar under klubbnamnet ÖSK Fotboll. Till detta kommer sedan ÖSK Söder som rekryterar sina medlemmar från ÖSK Ungdom (när killarna blir 17 år). Några av de mest lovande spelarna i ÖSK Söder är slutligen medlemmar i Talangtruppen.

Klart som korvspad, eller hur?
Örebro psoari
2007-02-23 16:17
Forward kontra ÖSK U
Visst är det väl så att en förening måste ha ungdomsverksamt för licens, eller EU eller nåt annat som jag inte kommer ihåg. ÖSK kanske inget hellre vill än att ha Forward istället för ÖSK U men inte kan... eller nåt.
Örebro Jonte R
2007-02-23 16:12
Mittåt// Håller med dig om att det är positivt att Sandro väljer Forward för hans egen utveckling. Det skulle vara intressant om Forward och ÖSK kunde hitta former för ett mer utvidgat samarbete där spelare går åt båda hållen. Jag är övertygad om att det skulle kunna ge oss ett superettalag och ett allsvenskt lag. Men frågan är om ÖSK är intresserade av ett sådant samarbete eller om de ser större potential i att utveckla ÖSK Ungdom.
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-23 14:54
Snart får vi föreslå Mittåt som styrelseledamot i ÖSK, en sån kille är brottsligt att hålla på bänken ;)
Annons: