/fotboll/osk/forum/8357.aspx/fotboll/osk/forum/8357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro add.
2007-02-25 05:05
underbart med allsvenskan, nu tar vi packet och plockar hem guldet till gnäll-bältet !
Örebro dvd
2007-02-25 03:37
ÖSK!!!
Örebro Sersant
2007-02-25 01:40
Tycker att man ser på videon att Nedim ligger bakom försvararen så alltså var de klart godkänt.

Men måste säga att jag inte är så jätte förtjust i att när de står om de var offside om domaren inte vinkat och tvärtom, känns lite som att man kritiserar domaren utan bevis. Om man inte granskat tv materialet förstås :).

Sen får vi väl ändå säga att målet Enköping gör inte borde gillts då de stod spelare i mittcirkeln :). Och enligt Westman så ska ju domaren inte blåsa igång då :).
Örebro rirobban
2007-02-25 00:39
Hjortsberg//
Jag var på plats och min första känsla var att det var offside men ändå inte med så mycket. Dock var situationen innan inte offside!
Örebro Hjortsberg
2007-02-25 00:35

Erki: Du skall inte tro på allt du ser på TV. =)

Såhär i efterhand ser det inte alls lika tydligt ut nej, men på plats var både jag och de som satt runt om mig övertygade om att det var offside. Vi får helt enkelt enas om att linjedomaren inte hade en bra dag, oavsett rätt eller fel på Halilovics mål.
Örebro Erki
2007-02-25 00:21
"Detta stör honom tydligen rejält, då han på övertid låter HALILOVIC stöta in bollen från en tydlig offsidepostion på ett inlägg från Näfver."

Hjortsberg//

Kolla på NA:s inslag från matchen och pausa bilden exakt när passningen slås så ser du att Nedim var i princip i linje med försvararen. Om det var offside så var den inte alls så tydlig som du verkar tycka. :-)

Åtvidaberg ChLi
2007-02-25 00:08
ÖSK är glödhett iår!
Walker är finurlig genom att röra om rejält i truppen!
bra det!
Efter att ha sett 0-0 matchen mot Flora och sett bilder från de övriga matcherna verkar startelvan i nuläget vara oerhört jämn. Yanus i anfallet är nästan ett måste, nedim är väl självklar, men seb är bra och rodevåg har vi inte sett än.
Likaså mittfältet är stentufft bra!
Backlinjen är rätt svår den med som målvakterna!

Vilken konkurrens vi har fått!
ÖSK hamnar högt i ligan i år!
Örebro jappel
2007-02-24 23:30
Ämne: och AIK fick "b....
Ja, vart tog den där dryga AIK:aren vägen som var här inne innan match och var sååååå säker på att dom skulle vinna lätt...? :-)
Örebro HJÄRTA_ÖSK
2007-02-24 23:28
och AIK fick "bara" oavgjort mot Flora, 0-0..
Örebro Hjortsberg
2007-02-24 22:24
Citerar lite som hjälp åt Mackan.

Från "www.svenskfotboll.se":

"...motspelarna till det lag som lägger avsparken ska vara minst 9,15 m från bollen tills den är i spel..."
För brott mot denna regel:
"*Läggs avsparken om"...

Och JA jag har tvättat Firefox med såpa efter att ha besökt den vidriga sidan.
Örebro Mackan
2007-02-24 22:19
Domaren skall inte blåsa igång spelet när ÖSK har spelare i mittcirkeln, det har man denna gång i form av tre stycken spelare och således är det en solklar domartavla i mina ögon. Om domaren tyckte att ÖSK:arna tog för god tid på sig skulle han varna någon för maskning, inte tillåta ESK att ombesörja avsparken innan alla hunnit ur mittcirkeln.

Vore rätt snyggt om man fick sätta igång spelet som man ville efter ett motståndarmål. :-)
Örebro loopy
2007-02-24 22:12
Mackan// Är det regelvidrigt när ÖSK har spelare på fel sida om mittcirkeln?? Är väl lite som när man rusar in för tidigt på en straff, eller när muren rusar tidigt på en frispark, dvs det blir mål när backarna rusar in för tidigt men går om när forwards är tidiga. Tycker själv det är en tavla av westman
Örebro Mackan
2007-02-24 22:04
Westman har rätt. Enköpings mål är regelvidrigt, ÖSK har minst tre spelare i mittcirkeln när spelet sätts igång. Det är inte tillåtet och då kan målet klassificeras som en domarmiss, skönt.
Örebro GT
2007-02-24 21:36
houston //
Hörde att degen valde att spela i Gävle idag för man vill se sitt favvogäng, dvs fjollorna "After Dark" uppträda... :-)
Örebro loopy
2007-02-24 21:34
Ämne: Ämne: Efter a....
Efter att ha läst redaktionens betyg så kan jag hålla med om det var ganska lika. Där det skiljer sig så var det också åt det håll som vid lite eftertanke som betyget kunde varit. Nordback och wikström ska nog ner en halva, patrik upp en halva.

Har dock varit väldigt tätt med matcher nu och inte alltid på rätt positioner, dock börjar man ändå få en uppfattning om startelvan. Lite slentrianmässigt så är den väl typ så här

PeWe
FreSa-MaWi-PaHa-JoRi
PaAn-LaLa-FrNo-KrNä
NeHa-SeHe

Glenn har sett såpass bra defensivt att han nog bör ha stor chans att gå in här. Johan har sett mycket bättre ut än förra året. Bröderna walker får nog en hel del speltid men knappast starelvan före sommaren. Rodevåg??? blir intressant att se när han är skadefri och kan kanske ta en av anfallsplatesrna, seb bör ändå vara aktuell för startelvan på mitten i så fall. Ismail bör ju få sitt arbetstillstånd, annars bör han väl få mindre speltid i träningsmatcherna som kommer men är helt klart intressant, kanske främst som inhoppare.

jappel// är ju helt klart svårt att lägga referensnivån på betyg och visst kan man väl höja alla en halva om man vill vara generös men varken ÖSK eller motstånd är i toppform
Örebro houston
2007-02-24 21:22

Örebro houston
2007-02-24 21:22
"Jag har alltid fascinerats av att städer skall ha slogans, Frövi har ”Positiva Frövi”, Mariestad har ”Vänerns pärla" och Degerfors har ”Inavel är inte alls doping”. Enköping kör med ”Sveriges närmaste stad”

Degerfors har ”Inavel är inte alls doping”.

hehe,det var det bästa komentaren...

Örebro jappel
2007-02-24 21:05
Tack för den rapporten Mittåt!
Kul att se att vi kanske kan våga hoppas att ungdomarna tar steget upp i år..
Örebro Mittåt
2007-02-24 21:05
Matchkommentarer på Brages officiella.
Örebro Mittåt
2007-02-24 21:01
Just hemkommen från dagens utflykt till Borlänge(!) kan jag rapportera om ytterligare ett div 2-lag som haft det oväntat svårt mot ÖSKs ungdomar. Matchen mot Brage (potentiellt topplag i div 2) slutade 0-0 - ett resultat som mycket väl speglade matchförloppet.

ÖSK hade faktiskt ett gyllene tillfälle att avgöra matchen till sin fördel då man tilldömdes en straff i den 90:e minuten. Denna slog dock en av planens giganter högt över mål. Bollen var väldigt lätt var hans försvar efter matchen. Något som han lagkamrater bekräftade.

Hur som helst med det. 0-0 resultat var rättvist då inget av lagen såg speciellt initiativrika ut på den sista tredjedelen.

Som en referenspunkt kan man nämna, att Degerfors var i Borlänge förra söndagen och med en viss möda lyckades bärga en 1-0 seger.

Den traditionella bortförklaringen att ÖSKs spelare har ett ordentligt försprång så här års tack vare Behrns plastmatta faller denna gång platt till marken. Matchen spelades på en minst lika grön konstgräsmatta uppvärmd av spillvärme från det närbelägna pappersbruket i Kvarnsveden.
Örebro jappel
2007-02-24 20:59
Ämne: Efter att ha sett mi....
Är ni inte lite väl snåla med betygen isåfall båda två???
ÖSK vinner mycket övertygande med 4-1 mot ett lag som även dom övertygat hittills iår (efter deras standard i alla fall, oavgjort mot BP samt vinst över peking...)
Sedan spelar vi två ggr oavgjort mot ett lag som är ute i europa varje år. samt som spelade 0-0 mot allsvenska tvåorna AIK idag...

Jag är mycket nöjd med ÖSK:s vecka!! Keep up the good work ÖrebroSK!
Örebro Hjortsberg
2007-02-24 20:52
Loopy: Jättekul med ytterligare åsikter. Ser ut som att våra betyg överensstämmer väl, ibland skulle vi också vilja ha helvsteg. T.ex. på Nedim idag.
Örebro jappel
2007-02-24 20:52
Härligt med årets första seger!
Perfekt att vi får igång tre målskyttar till..
Kul att läsa alla rapporter och kolla igenom allt material.
Underbart, bra jobbat!! (gäller dels ÖSK-laget dels redaktionen!!)
Örebro loopy
2007-02-24 20:39
Efter att ha sett mina första två matcher (missade sista ~20 idag) för året så kan jag ju passa på att slänga ut lite betyg med korta kommentarer innan redaktionens dyker upp (såg att deras var postade under tiden jag skrev mina).

Peter Westman - 1.5 (var väl helt ok förutom 1-1 målet)
Fredrik Samuelsson - 2 (helt ok defensiv, kom framåt ibland i några löpningar och inlägg)
Patrik Haginge - 4 (hans snabbhet redde ut ett par kniviga lägen, i övrigt stabil och ett snyggt nickmål på hörna. Matchens lirare)
Magnus Wikström - 2.5 (var stabil, förutom ett par situationer, bland annat när han fick sin varning)
Joel Riddez - 2 (sammarbetet med glenn var väl sådär, inget större tempo i spelet. var ganska stabil defensivt.
Patrik Anttonen - 2 (hade hoppats på mer men kom väl ändå fram några gånger efter kanten, bör finns mer att ge med lite matchträning)
Fredrik Nordback - 3 (stabil på mitten)
Robert Walker - 2 (en klar etta i första halvlek men klart bättre i andra och borde rimligen ha gjort mål med "öppet" mål. fin löpning och avslut på målet.)
Glenn - 1.5 (saknade lite tempo i aktionen som mittfältare, helt klart en ovan position. några hårt skruvade inlägg och ett par hyfsade skott som höjer upp betyget lite)
Johan Pettersson - 2 (ganska osynlig, pass till första målet var nice, borde kanske haft samma betyg som glenn, ~1.75???)
Yunus Ismail - 2.5 (fint mål, ännu finare löpning strax innan när skottetg strök stolpen, gör det ofta lite för svårt)

Kristoffer Näfver 3.5 (lyfte spelet när han kom in i andra)
Nedim Halilovic - 2.5 (har väl en bit kvar till storformen men bidrog till att laget lyfter sig i andra och får till slut peta in en boll)

Gör inga längre analys av flora #2 men helt klar var ju kevin matchens lirare och var nog värd en 4. Jeffs var jättedålig. Lars är ingen anfallare och skapade inte mycket i den positionen men när han dök upp på mitten hittade han flera ljupledspass till nedim. kanske borde Lars få testa på en fri roll på högermittfält. glenn felfri som mittback. Jansson bör inte vara aktuell för startelvan i dagsläget, är ofta lite sen i situationerna och var bara en tidsfråga innan han skulle få sin varning.
Örebro gnumule
2007-02-24 20:30
ÖSK-TV med Walker upplagd nu.

Joth, Aspen// Tackar tackar :-}
Örebro Mackan
2007-02-24 19:45
Ämne: Jag tycker Yunus Ism....Håller helt med dig, något "grön" i vissa situationer kanske men en fantastisk fotbollsspelare. Måtte han bli spelklar, tror det skulle innebära att han blir än bättre om han slipper denna ovisshet.

Chipset, Joth//
Angående mina personliga påhopp på Chipset så är de fullständigt motiverade, vilket innebär att det omöjligt att spärra mig själv. :-)
Örebro joth
2007-02-24 19:17
Gnumule och Johannes gör ett grymt jobb med ÖSK-TV och ÖSK-Radio.
Vi får väl hoppas att fler blir intresserade av att hjälpa till! ;-)

För övrigt är det väldigt glädjande att det är så många som ideellt vill skriva om ÖSK oavsett om det är på officiella eller svartvitt!

Nu väntar man på spelarbetygen från matchen för att få en komplett bild av vad som hände (när man själv inte kunde vara närvarande).
Örebro Aspen
2007-02-24 19:07
Beröm åt redaktionen som gör ett kanonjobb med ÖSK-TV och ÖSK-Radion
Örebro rirobban
2007-02-24 19:07
Aspen//
Detta är den bästa formationen i försvaret enligt mig:

Haginge--Wikström--Holgersson--Riddez

Men du har också rätt i att Haginge behövs i mitten, men Holgersson är hyfsat snabb så det skulle gå ändå:)
Örebro Aspen
2007-02-24 19:04
Ämne: Aspen//
Vart ska Ho....
rirobban//Dom andra FrSa, Hagge, MiWi och Riddez är tillsammans en bättre backlinje - så det blir bänken för Holger
Annons: