/fotboll/osk/forum/8353.aspx/fotboll/osk/forum/8353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-02-27 13:30
Jag har inte sett Nordin in action så jag ska inte blanda mig in i diskussionen om huruvida han bör köpas loss eller inte. (vill ju inte riksera att buntas ihop med er andra som intet kan om fotboll) Däremot så verkar det gå ordentligt segt, skulle han inte träna med ÖSK till sista januari? Inledningsvis tolkade jag hans fortsatta närvaro i sportklubben som ett tecken på att han skulle värvas, men nu är jag mer skeptisk.

Brukar man inte normalt räkna med att GMT ligger en timme efter svensk tid (cet) eller utgår man från att GMT är den tid som gäller, i så fall borde ju innebära 23 timmar före....
Örebro Chipset
2007-02-27 13:25
Förövrigt kom kortet och pinen idag! Bättre sent än aldrig.
Örebro Chipset
2007-02-27 13:15
Kombinationen attityd och prislapp lockade nog inte ÖSK. Vi kan nog snart glömma Nordin, åtminstone för den här gången.

Saywee// Såg att du gav forumet konstgjord andning inatt. Riktigt bra jobbat!
Örebro One¨touch
2007-02-27 13:14
gile// Naaa vi här kan inte speciellt mycket om fotboll. Vi är bara ett gäng supportrar som surrar på ett forum utan att igentligen fatta vad vi skriver om.
Nordin vem är det? En div 2 spelare som igentligen borde spela i något landslag kanske?

Utan att ha full insikt i "affären" känns det rent spontant som om Rynninge tagit på sig lite för stor kostym.
Som avslutning i mitt okunniga inlägg kan jag skriva att jag har fullt förtroende för Lennart Sjögren.
Örebro Mittåt
2007-02-27 13:10
gile// Det tidigaste man kan skriva kontrakt med Nordin (utan inblanding från Rynninge) är 6 månader från det att hans kontrakt med Rynninge går ut. Om han till exempel har ett kontrakt som löper till den 31 december, så är det tidigaste ÖSK kan skriva kontrakt med honom den 1 juli.
Örebro Mittåt
2007-02-27 13:08
Att ÖSK inte låtit Nordin provspela i en enda match borde väl betyda att man redan bestämt sig för att inte köpa honom.

Ett eventuellt avslut borde rimligen komma inom de närmsta två veckorna. Den 13:e mars åker man på träningsläger på Cypern och är han inte med där så kommer han nog inte att vara med i truppen heller.

Rynninge kan i så fall i alla fall glädja sig över att få tillbaka en spelare som förmodligen kommer att vara i sitt livs toppform.
Örebro gile
2007-02-27 12:59
Jag förstår vad du menar men varför har inte Nordin fått chansen när alla vet att han är bra och begåvad jag blir ju för f.. förbannad och är det så att rynninge och ösk inte kommer överens så kan man skriva kontrakt med Nordin ändå...för att Nordin har 8-9 månader kvar med Rik. Man kan skriva kontrakt nu och låta honom komma om 8-9 månader. Allt går att lösa men problmet är om dom vill lösa någoting.
Örebro Sekt. E
2007-02-27 12:51
gile/ Det kanske kan vara såhär att det är svårt för många att bedöma om Nordin är en av de bästa, eftersom han inte figurerat i någon träningsmatch.. Att han är/var en begåvning vet nog många om, men det är en bit mellan det och att vara bäst i ÖSK med spelare som Larsen, Nedim etc.
Örebro gile
2007-02-27 12:49
Att rynninge överdriver är klart men man måste förstå att rynninge förlorar halva laget när Nordin är borta... men det jag tycker är fel är att dom inte informerar lite mer av detta och att det inte blir bortdrivet med tiden. Ösk har redan spelat 4-5 träningsmatcher och Nordin var inte med. Ösk borde skita i Nordin eller köpa honom det är på tiden.
Örebro gile
2007-02-27 12:43
Det är onödigt för mig att skriva om Nordin när dom flesta här kan inte mycket om fotboll. Alla som påstår att han inte är en av dom bästa i ösk är okunnig och borde inte blada sig i något som han eller hon är värdelös i.
Örebro Chivas
2007-02-27 12:27
Forza ÖSK!!!
AIK Saywee
2007-02-27 12:26
ÖSKare i exil//
Ja, jag håller på med lite svartvita experiment i natten när det är svart ute och vitt på marken.

Man kan inleda spelarkorsningen med att tillsätta en Sheridan´s, som märkligt nog kommer från Dublin (tror jag). Denna dryck består av två delar som blandas då den hälls upp. Ena halvan är en vit vätska och den andra halvan är en svart vätska (i alla fall om man betraktar den utivrån). Belyser man den svarta vätskan visar det sig att den är brun. Lyckas jag kan det bli en Miroarmy Kubiståhlsen ;-)

Örebro ÖSKare i exil
2007-02-27 11:57
Dublin ligger på GMT, dvs en timma före moder svea. Har förövrigt länge misstänkt Saywee som mad scientist som i mörkret jobbar på att framställa en superspelare till ÖSK ala Frankenstein. Hör att har försöker korsa Tommy Ståhl med Arnor och kuba.

Vad det gäller mittbackspositionen blir det spännande. Frågan om Hagge behövs till höger beror nog mycket på hur Walker ser FreSa och Antonnen i den positionen. Även MaSa har väl en del erfarenhet på högerbacken om jag minns rätt.

Så Hagge eller Holgersson med Frippe och MaSa som outsiders i kampen.
AIK Saywee
2007-02-27 11:34
ÖSKare i exil//
Du menar väl så tidigt? Vad är klockan i Dublin, ni är väl ett par-tre timmar efter svensk tid?
(anledningen var laboratorieprover)
Jag gissade att det kunde bli Haginge redan innan jag läste markus-t´s inlägg.

Chipset//
Sover du än? Är du ett datachips eller ett sån´t där som ibland kryddas med dill och gräslök?

Nu börjar det snöa lite i Halland och tyvärr brukar vädret vara på väg in mot landet. Om ni som är kvar i Närke går ut på Behrn Arena när snön kommer, fäller upp era stora paraplyer vilka brukar vara c:a en kvadratmeter fast i cirkulär form. Eftersom det är blötsnö räknar jag med att den kan stanna kvar på paraplyerna. När det slutar snöa eller en halvtimme före matchstart kan ni gå åt sidan och tömma era paraplyer. Jag räknar med att det behövs c:a 7000 pers för att täcka innerplanens yta, vilken bör vara i närheten av 7000 kvadratmeter.
Örebro psoari
2007-02-27 11:21
Det är synd om Hagge. Visst är han bra, och visst är han bäst som mittback. Tyvärr är han också bra på flera andra positioner där han mittbackskonkurrenter inte är lika bra. Därför tror jag att man fortsätter att använda hagge som skurgumma och väljer ett sämre alternativ som mittback. Men jag hoppas att han blir den ordinarie mittbacken och Holger MSam och MWik gör upp om den andra platsen.
Örebro markus_t
2007-02-27 09:47
Hagge är nog en av de mest självskrivna spelarna i år, med en spelartyp som MaWi behöver man definitivt komplettera med snabbhet i mittförsvaret. Dessutom anser jag att Hagge är klassen bättre än sina konkurrenter då han har det mesta man kan kräva av en mittback idag.

Vore trevligt att se en formation med Yunus-Nedim-Rodevåg någon match, skulle bli en pina för vilket försvar som helst!

Örebro ÖSKare i exil
2007-02-27 08:30
Ack, Saywee. Vad gör du uppe så sent?

Jag undrar hur länge Walker kommer lufta truppen så pass friskt och när vi kan börja ana en startelva. Det är väl ett tag kvar men jag börjar bli bra nyfiken. Matchen om innebacksplatsen bredvid Wikström känns väldigt spännande samt vem som kommer lira bredvid Nedim som känns självskriven. Så här långt känns väl Westman som han ligger lite före R2. Spännande. Vem tror ni hamnar bredvid Wikström?
AIK Saywee
2007-02-27 06:03
Kommer av någon anledning att tänka på en historia om en papegoja, här kommer den ...

... det var en papegoja som hade flugit upp och satt sig i en barstol och frågade kort på papegojvis ”Har ni mjölk?” ”Nej svarade bartendern artigt, vi har inte mjölk.” Det var tyst en stund medan papegojan blinkade och la huvudet på sned, sedan sa hon ”Har ni mjölk?” ” Nej svarade bartendern irriterat, vi har inte mjölk, men vi har en massa annat gott att dricka!” Det blev återigen tyst en stund, papegojan blinkade och lade huvudet på sned, sedan sa hon ”Har ni mjölk?” Bartendern blev arg och sa ”Frågar du nästa gång om vi har mjölk, spikar jag igen näbben på dig!!!!!” Det blev som vanligt tyst en stund, papegojan blinkade och lade huvudet på sned, sedan sa hon ”Har ni spik?” Bartendern svarade uppgivet ”Nej vi har inte spik!!” Det blev återigen tyst en stund, papegojan blinkade och lade huvudet på sned och frågade ”Har ni mjölk?”

Detta handlar inte mycket om ÖSK, så jag drar till med ett FORZA SVARTVITT!

Ha en bra dag, skall ta en liten tupplur, vi hörs eller det heter väl syns?!
AIK Saywee
2007-02-27 05:48
gile/
Det var länge sedan. Kommer du ihåg ditt inlägg den 30 januari "Nordin skriver på imorgon eller på onsdag... 100% sant!!!" ? Om du kommer ihåg detta så kanske du förstår varför jag blev så irriterad på, ska vi kalla det kompisgissningar, jag ville ju bara ha informationen när allt var påskrivet och klart, vilket det fortfarande inte är.
AIK Saywee
2007-02-27 05:43
Chipset//
Nu har det gått 4 timmar och forumet lever vidare ...
... måste sova snart, kom igen nu!
AIK Saywee
2007-02-27 05:35
Tippar redan nu, för jag tänker ändå inte ändra vad som än händer, målskyttar tippar jag förstås senare!
AIK Saywee
2007-02-27 04:47
Chipset//
Nu har jag suttit här i natten och väntat i drygt 3 timmar efter ditt senaste inlägg, måste jag vänta 1 timme till?
Örebro Chipset
2007-02-27 01:42
Om 3-4 timmar är jag den största forumdödaren i svartvitts historia. Kul!
Örebro Chipset
2007-02-26 21:26
Jappel// Det kanske är en såndär räknare som går på antalet uppdateringar. Isåfall kan jag representera ett femtiotal besök när jag checkar lite gamla stjärnor.

Håller inte med om att Nordin är en utav dom sämre i truppen. Däremot ska han inte behöva kosta hur mycket som helst. Rynninge gör en fuling här, det är tydligt.
Örebro jappel
2007-02-26 20:47
Joth//
Fungerar verkligen räknaren på din sida????
Har det varit 1229 besökare hos sportklubben.net bara idag?? Imponerande!!!
Fast sidan är värd varje besök..mycket mycket mycket information finns det :-)
Örebro jappel
2007-02-26 20:38
Egentligen inte någonting..men.
Det jag har mot nordin är strulet kring hans övergång, samt de motivationsproblem som han tydligen brukar ha titt som tätt.
Ska han börja i ÖSK måste han göra det för att han vet att han kommer kunna tillföra lagt någonting.
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-26 20:31
SvFF skriver om oss
Örebro psoari
2007-02-26 20:30
Jappel: Varför skulle Nordin vara sämre än alla i truppen - en skillnad som du kanske glömmer är vad alla kostar, en nästan gratis någon är inte automatiskt bättre än en annan som kommer från en krånglande förening.
Så, vad har du mot Nordin, eller tröttnade du på ryktena om Rodevåg och RR också...
Örebro Babyface
2007-02-26 20:27
gile//

Nordin har bevisat att han är en duktig spelare, men han är inte en av de bästa i truppen...

Problemet för övrigt verkar vara Rynninge. De utnyttjade NA för att få ut Nordin på provspel med argument som att ÖSK borde ge traktens talanger chansen. De fick ÖSK att framgå som den fula fisken när det i själva verket är Rynninge som ställer alldeles för höga krav på ÖSK för en kille med 9-10 månader kvar på kontraktet som ursprungligen är en ÖSK-produkt.

Rynninge fick Nordin billigt (gratis?) och vill nu ha mycket pengar för han plus en del andra förmåner.
Örebro jappel
2007-02-26 20:26
Det är bara för honom och rik att inse att han bara är en halvdan div2spelare...men med talang och möjlighet att bli något stort. Men då måste dom satsa och tro lite på detta själva också!!

Var bara tvungen att skriva av mig lite!!
Så...nu känns det lite bättre :-)
Annons: