/fotboll/osk/forum/8350.aspx/fotboll/osk/forum/8350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-03-04 18:56
Nu när antagligen inte Vipers går upp i Allsvenskan så tror inte jag att kommunen vågar bygga en helt nya multiarena. Dessutom åker banyn ned en serie och endast ÖSK Fotboll går det att lita på:=) Hur som helst så borde dom kunna börja med den östra läktaren redan efter den här säsongen ifall det inte blir någon multiarena. Om en eventuell multiarena byggs om flera år så kan man säkert anpassa nya östra så att den går att bygga ihop på ett snyggt sätt. För jag kan inte se vad vi ska med en ny hockeyhall och bandyarena till när de lagen inte spelar i högsta serien!
Örebro Rasberg
2007-03-04 17:48
Jag är ju iallefall glad att jag inte håller på Vipers i Hockey. Ligger under med 4-1 hemma mot Piteå i tredje. Lycka till nästa säsong...
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-04 14:37
Spännande bli att se Rodevåg mer framöver. Slutsatserna om startelvan är trots allt baserade på hans spel i SE och ett inbyte här. Seb och Nedim funkade mycket bra ihop förra säsongen. Dessutom jobbar Johan för en plats där samt potentiellt Yanus och Nordin.
Örebro joth
2007-03-04 13:59
Farsen blir till Guld//Matthew kanske har samma tanke som mig. Näfver har en liten bit kvar till 90 minuters spel. Startar man med Näfver så är ett byte redan bokat...
Föhoppningsvis är dock Näfver snart uppe i 90 minuter.
Henriksson ser jag nog dock hellre på en central position då han inte har den snabbheten jag personligen vill se på kanten. Men där är det ju iofs fullt.

Mitt lag just nu:

Peter Westman
*
Patrik Anttonen
Patrik Haginge
Magnus Wikström
Glenn Holgersson
*
Johan Pettersson
Lars Larsen
Fredrik Nordback
Joel Riddez
*
Stefan Rodevåg
Nedim Haliovic
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-04 13:36
Matthew S//Inte petar väl Henriksson Nävfer från vänsterkanten? Snarare Nordback eller Rodevåg isåfall.. Riddez och Nävfer är ju klockrena med sina överlappningar längs kanten. Tror Henriksson får agera avbytare tidigt på säsongen tack vare skadeproblem och duktig konkurens. En riktigt bra inhoppare isåfall!
Örebro Mittåt
2007-03-04 10:50
rirobban// Du kan ju alltid gå och titta på talangerna om du saknar ÖSK-fotboll alltför mycket. Spelprogrammet den närmaste tiden ser ut på följande sätt:

Lör 10.3 10.45 ÖSK Ungdom - Lidköpings IF
Ons 14.3 18.15 ÖSK Ungdom - IFK Kumla
Lör 17.3 10.45 ÖSK Ungdom - Köping FF

Av dessa matcher är definitivt de två sista intressanta. Om man nu tycker att det är intressant att titta på div 3-fotboll och/eller ÖSKs talangtrupp.

Både IFK Kumla och Köping FF nämns som favoriter till årets serieseger tillsammans med Karlslunds IF. En topplats som man nog för ÖSK Ungdoms del också väldigt gärna skulle vilja lägga beslag på. Så här kommer vi att få en första avstämning av var lagen står.

Matchen mot Lidköpings IF kommer förmodligen inte att vara lika intressant. Där handlar det om ett div 4-gäng och ÖSK kommer nog att matcha en del av de spelare, som normalt inte ingår i startelvan.
Örebro rirobban
2007-03-04 10:13
jappel//
Det har du rätt i:=)
Blev många söner på bänken då...

Förresten är det ny dag och nya möjligheter. Inte en ÖSK-match på flera veckor är något synd:( Å andra sidan är det en riktigt het match som väntar:) Ca en månad och 4 dagar kvar till man står på Strömvallens bortaläktare och skriker för ÖSK:s räkning...
Örebro jappel
2007-03-04 08:47
Ämne: Jonte R//
Jag tycke....
På tal om många son så hade du ju även med Kevin Patrics son :-)
Örebro Adios
2007-03-04 07:40
Kan O'Learys bli det nya stamhaket för de som inte kan följa med på bortamatcherna?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-04 01:23
Nordback fick för övrigt spela från start i Finlands träningsmatch mot AC Siena som slutade 1-1. Nobbe vart utbytt i den 73:e minuten i en match där jag tror att hela truppen matchades.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-04 01:17
Jag tror Näfver får spela, varje gång han har blivit inbytt har ÖSK: s anfallsspel förbättrats med bättre tempo och passningsspel!
Örebro Matthew S
2007-03-04 01:06
Denna startelva står på benen mot Gefle i påsk:

Peter Westman
*
Patrik Anttonen
Patrik Haginge
Magnus Wikström
Joel Riddez
*
Ian Jeffs
Lars Larsen
Fredrik Nordback
Sebastian Henriksson
*
Stefan Rodevåg
Nedim Haliovic
*
Bänk:
Richard Richardsson
Glenn Holgersson
Kristoffer Näfver
Johan Pettersson
Yunus Ismail/Kevin Walker/Fredrik Samuelsson
Örebro rirobban
2007-03-04 00:33
Min blogg har varit lite nere ett tag nu om man säger så... kommer att återuppta skrivandet och då främst en daglig aktuell artikel om något. Nästföljande sak är en genomgång om de allsvenska klubbarnas arenor. Men efter det blir bloggen just en blogg:) Alltså full med mina åsikter och reflektioner över kommande ÖSK-nyheter...

PS: Jag undrar ifall någon är intresserad av att hjälpa mig med att skriva i bloggen. Om så är fallet så hör av dig via PM eller till min mail rirobban@hotmail.com
Örebro rirobban
2007-03-04 00:15
Jonte R//
Jag tycker fortfarande att det är ovisst om vem som tar förstaplatsen i målet. Varken Westman eller Richardsson har gjort bort sig. Kan man inte ställa ditt båda? :)

Hur som helst har vi en grym bänk om det blir din startelva. Henriksson, Richardsson, Holgersson, Pettersson, K.Walker och F.Samuelsson (blev mycket "sson":)

Lägg därtill Yunus som imponerat stort när han fort chansen:=)

PS: Jag trodde att Rodevåg endast kunde göra mål... men så fel man kan ha, han verkar vara en riktigt smart spelare och har en mycket bra teknik också. Det ser för bra ut just nu:)
Örebro Jonte R
2007-03-03 22:57
En startelva börjar växa fram mer och mer tycker jag, det är väl i stort sett bara högerkanten det finns en del frågetecken kring. Min elva skulle vara:

Westman
Anttonen
Haginge
Wickström
Riddez
Jeffs
Larsen
Nordback
Näfver
Halilovic
Rodevåg
Örebro GT
2007-03-03 21:45
Nya Mittåt //

Tack. Ska testa.
Örebro Mittåt
2007-03-03 21:42
Gamla Trä// Jag har aldrig testat inloggningen med en Mac, men det finns en liten grej man skall tänka på. Användarnamnet är ditt medlemsnummer (årets utgåva) och ditt lösenord, innan du ändrat det, är ditt postnummer. Postnummret skall skrivas med ett mellanslag mellan den tredje och fjärde siffran. Så här: "XXX XX". Så lösenordet skall ha 6 tecken.
Örebro GT
2007-03-03 21:35
Mittåt //

Kan du tala om hur man loggar in med medlemsnummret på officiella ?

Är numera Mac:are och kör Firefox och Safari.
Örebro Mittåt
2007-03-03 21:31
Jag har väl skrivit någon gång att jag trodde att Sandro skulle bli bra i år. Och det verkar som om jag kanske blir sannspådd. BK Forward spelade matchen efter ÖSK på Behrn Arena mot seriekollegan Falu FK (resulatet av en sammanslagning av faluklubbarna Falu BS och Slätta). Forward vann med sifforna 3-0 och Sandro gjorde Forwards första två mål. Väldigt kul för Sandro, som jag alltid gillat. Jag hoppas att det fortsätter som det börjat för honom. Det tredje målet för Forward gjorde för övrigt av Niklas Gustafsson, en annan ÖSK-bekanting.
Örebro Mittåt
2007-03-03 20:57
Det skulle vara intressant att "höra" hur Firefox användarna klarar av audio- och videoinslagen på nya officiella. För min del tycker jag att jag kan notera en förbättring jämfört med den gamla plattformen, men helt perfekt är det inte.

Dessutom vill jag för säkerhets skull påpeka att väldigt mycket verkar vara avhängigt av vad man har installerat och hur man har installerat det.

Min erfarenhet så här långt:

Audio.
Vi har fortfarande problem med audion för Firefoxanvändare. Om jag går in på en sida med ett inbäddat audio-inslag så ser jag en svart kvadrat med texten [no video]. Inte så upplyftande.

Problemet kan dock lösas på ett relativt enkelt vis. Antingen switchar man över till Firefox IE-läge med hjälp av tilläggsprogrammet IE Tab och då går audioinslaget igång av sig själv. Nackdelen, om man skall kalla det för det, är att man måste logga in på sidan ytterligare en gång.

Alternativt kan man använda sig av något tiläggsprogram som identifierar den inbäddade ljudfilen och laddar hem den. Jag använder mig för närvarande av ett program som heter Fast Video Download för detta ändamål. När jag klickar på programmets ikon kommer det upp en box med en länk till ljudfilen. Jag klickar på den och min valda mediaspelare spelar upp ljudfilen.

Video.
Video fungerar faktiskt något bättre. I Firefox så möts jag igen av den svarta kvadraten med [no video] meddelandet. Men några sekunder senare går inslaget ändå igång av sig själv. Notabelt är dock att det tar ett tag (5-10 sekunder) innan ljudet kommer igång. När det gör det så ligger det dock i fas med videon, så man missar det första som sägs.

Med IE Tab fungerar videon utmärkt. Ingenting att klaga på i detta avseende.

Kommentar:
Jag tycker att det är något märkligt att videoinslagen går igång av sig själv medan programmet inte klarar av audion. Det är trots allt samma mediaspelare som används för att spela upp både audio och video.

Jag testade för övrigt audion en del när plattformen fortfarande var under uppbyggnad och då fungerade audion bra. Jag undrar om de nuvarande problemen kan ha något att göra med att man bytt till mp3-formatet för ljudfilerna och att Firefox blir något förvirrat av detta och inte vet hur detta filformat skall hanteras. Tidigare var det väl något av MS filformat för ljud som användes har jag för mig.

Stämmer dessa iakttagelser eller finns det någon som kan köra audio och video utan några problem i Forefox?
Örebro psoari
2007-03-03 20:25
Mittåt// Thanx (försvinner ett tag...;-))
Örebro Mittåt
2007-03-03 20:24
psoari// Walker-intervjun på officiellas medlemssida.
Örebro Mittåt
2007-03-03 20:23
jappel// Jag håller helt med dig. Dagens motståndare var inte Sveriges värsta. Och det kanske var sagt mest för att ge Patrik en positiv kick. Men kommentaren ger nog ändå en inblick i hur Patrick värderar sina högerbacksalternativ idag.
Örebro psoari
2007-03-03 20:22
patrick om patrik? Jag har missat det. Nån som har en länk till låns?
Örebro jappel
2007-03-03 20:14
Mittåt//
Intressant att se hur han klarar av allsvenskan först kanske.
Men det känns i alla fall tryggt att Patric verkar tro på Patrik där bak.
Örebro Mittåt
2007-03-03 20:00
Eftersom Patrick nu har börjat tala om Patrik som en kandidat till högerbackspositionen i landslaget, så verkar det som om han har bestämt sig för vem han i första hand tänker spela på den positionen.
Örebro GT
2007-03-03 19:53
Extremt positiva egenskaper Rådevåg visade idag !!

Aldrig mera en Walter från Argentina med bollkänsla som en pansarvagn...
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-03 19:53
Nu käftar vi om resultat under försäsongen igen. Var inte alla överrens om att det var spelet och tendenserna hos spelare som är det viktiga och inte resultaten. Men vad gäller Malmö så har jag följt deras tränings rapporter vilket är ganska intressant. MFF supportrarna har mer eller mindre redan kviterat ut guldet så bra ser det ut på träningarna. Men Malmös anfall måste jag säga är det läskigaste i allsvenskan med Jonatan Johansson, Junior, Skoog uppbackade av Toivonen, Yksel, Pode, Litmanen mfl. MFF är klara favoriter till guldet följada av Elfsborg.
Örebro K.Carlos
2007-03-03 19:47
rirobban och joth//

Återknyter till Holgersson som högerback. Ni tar Riddez och Anttonen som exempel, de spelar ju på rätt kant?! Och argument som att Anttonen kom ju till ett skott idag håller inte, Holgersson är ingen offensiv ytterback som Riddez och därför är det viktigast att han sköter sin uppgift rätt, att kunna fördela bollar. Det är ingen höjdare att göra med rätt fot inåt i banan.
Örebro psoari
2007-03-03 19:38
Matthew S// Nej,nej. Inte alls sur.... Det var ärligt menat. Det var bra att du hade koll. Kunde ha gjort en smiley, pardon.

Annons: