/fotboll/osk/forum/8343.aspx/fotboll/osk/forum/8343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-03-07 10:48
Ämne: ÖSKs talangutvecklin....
Vet du hur många av dessa 26 spelare som blivit mer eller mindre ordinarie i As eller S1?
Örebro worldfarm
2007-03-07 10:46
Jag är i Göteborg i helgen och tänkte se matchen. Vet ett par till som ska dit.
Örebro Mittåt
2007-03-07 10:35
OT - Uppförsbacke i Degerfors.

Matchen mot Forshaga som skulle spelats onsdag kväll är tyvärr inställd då Stora Vallas traktor havererat (!) och det då inte går att få ordning på planen.

[Saxat från Strömtorps hemsida].
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-07 10:25
Ämne: Shit va kul det komm....
Tyvärr får man inte använda nån form av pyroteknik på nån arena i sverige längre.
Kan ge klubben böter och avstängda supportar.
Förra året kunde man iallafall söka dispans att under ordnade former ha bengal tifo. men det är i dag helt förbjudet.
Kan nämna att Sportklubben fick 5000 kr i böter efter assyriska matchen te x. för en bengal.
Själv tycker jag att det kan vara riktigt fint och stämningshöjande men det föreligger ju tyvärr en del risker med det också.
Örebro Mittåt
2007-03-07 10:07
ÖSKs talangutveckling har under åren 1991 - 2006 levererat i genomsnitt 1,6 spelare per år till A-truppen. Detta är nationellt en mycket hög siffra och ett gott betyg år den utvecklingsverksamhet som bedrivs i föreningen.

Av 152 spelare som passerat genom talangutvecklingen under dessa år har:

26 st (17 %) spelat minst en match i Allsvenskan/Superettan.

5 st (3 %) gått till div 1

18 st (12 %) gått till div 2

26 st (17 %) gått till div 3

59 st (39 %) gått till div 4

18 st (12 %) klassificerats som övriga. Drop-outs, lägre divisioner etc.

Detta visar vilken betydelse denna verksamhet har inte bara för spelarförsörjningen inom Örebro SK utan även för hela distriktet.

Av den nuvarande A-truppen har ca. en tredjedel av spelarna sina fotbollsrötter i ÖSKs egna talangverksamhet.

Det verkar av allt att döma som om Lovén och Green kommer att skrivas över till ÖSK Fotboll.
Örebro Mittåt
2007-03-07 09:58
Patrick Walker nämnde att föreningen skaffat en ny videoutrustning (?) som möjliggör bättre matchanalyser (missade tyvärr namnet). Man skulle enligt Walker till och med kunna köra matchklipp för killarna i halvtidspausen. Ger bättre möjligheter att analysera och demonstrera spelarnas prestationer under matcherna.
Örebro Mittåt
2007-03-07 09:53
Vid upptaktsträffen betonade ÖSK Elitfotbolls ordförande Jan Carlsson att det viktigaste nu är att få mycket publik till Behrn Arena. Några initiativ för att detta till stånd:

- Bussningar från Lindesberg och Hallsberg.
- Sammarbete med Konserthuset/Kammarorkestern
- Högre servicegrad vid försäljning av kaffe, korv, glass mm. i samband med matcherna.

Det kommer en ny ÖSK-låt med Stefan Berg som upphovsman.

Hemsidan har förnyats (ingen nyhet här antar jag).

Försäljningen av abonnemang går fortsatt väldigt bra.
Örebro Mittåt
2007-03-07 09:46
Gustav Melin nämnde vid kick-offen att fotbollsutskottet har sönderfallit i två delar.

En del som sysslar med förhandlingar besatt av Gustav Melin och Björn Åqvist från Föreningen/Elitfotboll och Hans Melin och ? från Spelarinvest. (Jag missade namnet på ?)

Den andra delen är det så kallade fotbollsrådet och i detta ingår Per Gawelin, Mikael Steen, Kenneth Karlsson och Christer Blom.
Örebro Majjo
2007-03-07 09:45
Förresten, vad hände med ambassadörerna? Om man kollar på ÖSK:s hemsida så finns det bara två stycken, fanns det inte fler? De kanske kan anordna resor från sina respektive orter?
Örebro Majjo
2007-03-07 09:42
bison:
Jag tänker på ett eller annat sätt ta mig till Gävle. Jag skulle gärna vilja åka med övriga Kubaner, men eftersom man inte bor i Örebro så blir det svårt. Om någon ska åka från Stockholm till Gävle för att se matchen, skicka ett meddelande till mig!

Det märks att man är bortskämd med artiklar och liknande när man blir lite förvånad över att det inte har kommit upp något på de senaste dagarna. Redaktionen, ni gör ett väldans bra jobb! Som exilare så uppskattar man detta otroligt mycket!
Örebro Mittåt
2007-03-07 09:40
Patrick Walker nämnde vid kick-offen att i dagsläget är så gott som hela hela truppen frisk och dessutom skadefri. Det är enbart Magnus Samuelsson som släpar efter, men även han är på gränsen till i full träning. Att det ser så bra ut inför säsongsstarten är tämligen unikt.

[Sättarens anmärkning: Vi får väl hoppas att det ser lika bra ut då laget kommer tillbaka från Cypern].
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-07 09:38
Shit va kul det kommer bli i Gävle,vi kommer ösa järnet,blir det något tifo,får vi ha bengaler på deras arena?
Örebro pemo
2007-03-07 09:37
Ämne: Lite nyfiken pemo el....
Om du tittar på rörelsen på plan så ser man att Haginge är en ledarprofil. Naturligtvis tog han inte över i SE när Thompa var med på planen, men hans inställning, självförtroende osv är utmärkande för en ledare. Hur han är som person vet jag inget om, men om vi jämför med FrSa ( som gör ett gott jobb ) så är skillnaden som att se Zlatan contra Rade Prica. Jag hoppas verkligen att det blir Näfver och Joel som tar vänsterkanten ( om de är 100% ) Holgersson platsadxe inte i MFF och är nog en kompleteringsspelare i ÖSK. Han gjorde en bra insatts när han kom i somras, men stagnerade betydligt under hösten. Jag såg alla hemmamatcher förra året och med utgång från den säsongen vill jag se följande på plan:
Weggen
PA - PH - FJ/MW - JR
IJ/JP - LL/SH - FN -KN
NH - SR
Fredik j eller Wikström? Tja jag har inte sett MW, men när Tompa och Frippe spelade ihop såg det väldigt stabilt ut. Mitten är svårare. JP var inte bra förra året, men av referaten i år verkan ju höjt sig ett snäpp. Lars eller SEB? Tja Lars måste höja sig ordentlig mot höstens spel. Framåt är det ganska enkelt. M E N
jag ser fram emot lite yngre förmågor som får chansen. Viktigast är dock att Walker ger alla självförtroende att våga misslyckas någon gång. " En glad gris smakar bättre "
Örebro Mittåt
2007-03-07 09:36
The Ghoooooost// Du kanske var på årsmötet igår, då Lennart Sjögren helt provocerad nämnde, att förhandlingarna om Nordins fotbollsmässiga framtid fortgår i en positiv anda och att man hoppas att allt snart skall vara klart.
Örebro Yorkshire
2007-03-07 09:27
Hur många tänker se GAIS-ÖSK på lördag?
Örebro The Ghoooooost
2007-03-07 09:24
Nordin Gerzic är klar senast fredag.

Detta enligt mina formidabla kontakter inom ÖSK.
Örebro bison
2007-03-07 08:45
Hur många är det som redan nu har bestämt sig för att åka snett till Gävle?
Örebro bison
2007-03-07 08:44
Är man naiv omman tror och hoppas på att ÖSK kan hamna på övre halvan baserat på försäsong, träningsrapporter osv? Om man nu ska tippa serien en månad innan säsongsstart vad ska man då gå på? Förra årets placering? Kommer ÖSK alltså att komma på plats 13 eftersom vi var 2 i superettan?

Självklart ska man inte dra för stora växlar av försäsongen - för två år sen körde vi över allt och alla på försäsongen och skulle springa hem superettan och det sket sig ju kapitalt.

Anledningen till att jag tror att våra chanser att nå övre halvan är goda beror även på truppen som jag anser vara bättre än när vi åkte ur.
Örebro jappel
2007-03-07 08:14
32 days and counting.
Allsvenskan here we come!
Örebro BabyKladde
2007-03-07 07:21
Tycker att det som hände efter Inter-Valencia var katastrof.. men jaja..´

Tycker det är kul att det redan nu ser ut att det utan problem blir i alla fall 4a fulla bussar till premiären =D
Örebro nibor
2007-03-07 00:28
Var är det roliga? Att de slåss efter matchen och knäcker näsan på en kille? ''haha''
Örebro Storm_90
2007-03-07 00:27
HAHA! Alltså läs på inters sida! :D Fan bland det värsta jag har hört!
Örebro Storm_90
Örebro Storm_90
Örebro rirobban
2007-03-06 23:58
Vet nån hur många vi var ungefär i Degerfors? Vet att vi var tusentals runt om hela arenan. Men i själva klacken underar jag nu? Kan det varit 500-600?
Örebro Lagge
2007-03-06 23:56
Vi kommer sätta in fler bussar när 4:e bussen är full. /Resegruppen
Örebro Kuba_Via
2007-03-06 23:47
hur är det när den fjärde bussen är fyllt, och mer vill med? är det kört då eller blir det fler bussar??
Örebro rirobban
2007-03-06 23:39
Någon som vet hur många platser vi befogar över på Strömvallen? Är det 10% av den totala kapaciteten? Bör väl vara ca 700 platser som vi kan få då. Så mycket lär vi inte komma upp i, men kan det bli ca 200-250 anmälda på resan och ett antal sneåkare så kommer det att bli ett j*vla tryck på Strömvallen. Men hur blir det med O’Learys? Kan dom ta in så många som 250 personer? Eller vet någon hur det är tänkt med det?

Ska bli en grym resa... där vi ska stötta våra spelare totalt! Hoppas att de går för seger nu också:)
Örebro Matthew S
2007-03-06 23:33
159 anmälda. Mer än en månad kvar. Det är riktigt bra. Sen kommer nog många åka på egen hand också.

Är det någon som kan rapportera från kickoffen och årsmötet. Vill inte att vad som hände där enbart skall filtreras genom sveriges sämsta lokaltidning.
Örebro K8
2007-03-06 21:34
Ni som inte anmält er till Gävle-resan än, gör det nu! Vi har redan börjat fylla den 4:e bussen, hur många kan vi bli?

Spelarna ska få känna på ett bortastöd de bara kunnat drömma om!

Tagga till och häng med!

/// Resegruppen Kubanerna
Länktips: www.kubanerna.se
Annons: