/fotboll/osk/forum/8342.aspx/fotboll/osk/forum/8342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ericson
2007-03-03 17:15
Det där med offsidemålet (IFKs i första) fattar inte jag. Det finns ju inte med varken på ÖSK-live eller på NA:s direktrapportering??? Varför inte??
Örebro Chipset
2007-03-03 17:03
Jag avgränsar mig bara till andra halvlek.

Instämmer i hyllningskören till Nedim, Hagge, Pettersson och Rodevåg. Nu vet vi alla att Hagge ska spela mittback. Det måste vara spikat och klart. Vi vet också att Pettersson kan slå förträffliga inlägg med både höger och vänster. En sak som vi definitivt vet om Rodevåg är att han är av spelartypen intelligent. Mycket Henrik Larsson över hans spel idag. Efter idag kan jag mycket väl tänka mig både Pettersson och Roden på planen samtidigt. Det kunde jag inte förut.

Men hur mycket man än berömmer dessa nämnda herrar kommer jag inte ifrån att det var faktiskt var mitt "klagoobjekt" Jeffsy som kanske var bäst idag. Vilken fart det blev på mitten. Han fördelade klockrena bollar till höger och vänster och hans snabba fötter kan ibland vara en fröjd att se. Jag räknade till en felpass och den hade kanske varit matchens bästa om inte Rodevåg stannat upp i väntan på en boll han aldrig trodde skulle komma. Jag undrar hur mycket Jeffsys passningspel egentligen bidrog till för vändningen i andra halvlek? Jag förstår plötsligt grabbens kvaliteér. Hoppas FreSa jävligt snart kan omvända mig på samma sätt som Jeffsy gjorde idag. No more bullshit about mr Jeffs.
Örebro Mittåt
2007-03-03 17:03
Avdelningen för onödigt vetande.

Efter dagens träningsmatch har vi fått ytterligare en del omkastningar i minutligan. Nedim och Glenn håller täten före Robert Walker, som dock kommer att få svårt att hålla den platsen framför anstormande mittbacksparet Wikström och Haginge.

I botten har Lars Larsen börjat röra på sig även om omgivningen mestadels består av truppens yngre spelare. Stefan Rodevåg har satt sitt första avtryck i ligan och av dagens insats att döma kan man vänta sig att han relativt snabbt klättrar uppåt i ligan.

Nedim Halilovic..............7..483
Glenn Holgersson...........6..450
Robert Walker...............6..429
Patrik Haginge...............5..394
Magnus Wikström...........6..393
Christoffer Näfver...........7..391
Ian Jeffs......................7..382
Johan Pettersson...........7..373
Fredrik Nordback...........5..361
Peter Westman..............4..360
Kevin Walker.................7..342
Patrik Anttonen..............4..322
Fredrik Samuelsson.........5..292
Richard Rickardsson........3..270
Joel Riddez...................3..256
Yunus Ismail.................4..244
Fredrik Jansson..............5..242
Moses Reed...................5..214
James Frempong.............5..184
Sebastian Henriksson......3..180
Lars Larsen...................3..180
Joakim Green..................1...90
Christian Lumbana-Kapasa..3...53
Stefan Rodevåg.............1...45
Örebro Matthew S
2007-03-03 16:59
Jingblad är verkligen korkad. Gud så skönt att den gringubben försvann från ÖSK i tid. De gjorde inte alls 2-0 på offside, det är ren lögn.
Örebro E.Shams
2007-03-03 16:44
Hemmamatch eller bortamatch? Vilket lag är motståndare? Vilken form har ÖSK:s spelare?

Efter att ha besvarat ovanstående frågor så tycker jag att dessa spelare skall spela. Detta efter de inledande träningsmatcherna:

Westman
Anttonen-Wikström-Haginge-Riddez/Holgersson
Petterson/Jeffs-Larsen-Nordback-Näfver/Riddez/Henriksson
Halilovic-Rodevåg

Notera att vissa positioner har flera spelaralternativ och genom att ha besvarat de ovanstående frågorna utformas laget.

Örebro ÖSKare i exil
2007-03-03 16:27
Otroligt pinsamt att folk ska skämma ut oss med att bråka.

Sen känner jag mig väldigt bortskämd med den högklassiga raporteringen från träningsmatcherna. Kanon bra jobbat.
Örebro psoari
2007-03-03 16:22
E.Shams// Håller med om att Rodevåg imponerade mycket mer än Johan. Men samtidigt ska man veta att när Johan har fått chansen så har han inte haft samma namnkunniga mittfält som stöd och hjälp. Såg ni de snygga framspelningarna Johan gjorde? Han slår dem som han vill ha dem själv. Men när han har spelat på topp har ingen slagit fram bollarna? Men... just nu håller jag Rodent för Jope...
Örebro Sersant
2007-03-03 16:21
Några idioter skämmer ut sina klubbar :(
Örebro Babyface
2007-03-03 16:13
Jag tycker också att det är helt rätt att de yngre får chansen, men de kanske inte bör få chansen samtidigt?

Jag tror det skulle vara bäst om man matchar in dem långsamt. Som det är nu får flera chansen samtidigt och det blir stora ändringar i spelaruppställningen och de yngre kanske har svårare att anpassa sig?
Örebro E.Shams
2007-03-03 16:11
Jag tycker det är rätt att låta yngre spelare vara med och spela i samband med träningsmatcher. Detta gör att ÖSK:s trupp breddas då de kommer vara mer redo för inhopp när det behövs samt för deras egna personliga utveckling.

Johan Petterson på topp imponerade inte. Samma spelare på högermittfältet imponerade. Antonnen imponerade. Det första målet är Näfvers, dock så är det ingen slump att Nedim gör det. Nedim imponerar, tillsammans med Larsen är han den smartaste spelare i ÖSK.
Rådevåg imponerade, sättet han agerar på som anfallare skiljer sig avsevärt mot Johan P. Avslutningsvis måste jag även nämna Haginge som ständigt imponerar på mig.
Örebro psoari
2007-03-03 16:04
Rolig för mirza att han gör mål. han gjorde några väldans snygga när han spelade här.
Örebro sekt b
2007-03-03 15:53
Satt ganska nära ösk´s bänk och jäklar vad glad Mr Walker såg ut när Rodde avlossade första skottet mot mål. Hans leende blev inte mindre allt eftersom Rodde skapade heta målchanser och tog för sig. spelar ingen roll att målvakten idioträddade ett par gånger. Den här spelaren kommer sätta ett antal baljor i As om han får vara hel. Ännu ett kanonförvärv!
Hur fasen ska motståndarförsvaren kunna hålla koll på både Nedim och Rodde + att Larsen kommer smygandes bakpå med sin kanon.
Forza svartvitt!
Örebro psoari
2007-03-03 15:51
Och Ja, jag tycker faktiskt att det är bra att våra unga spelare får speltid, att bröderna walker får hållas på mitten, att Moses och James finns där och försöker och ibland får till det. De måste få vara lite rutiga i början - problemet är väl att mina krav är så stora, jag vill ju se mitt ÖSK spela vackert, anfalla, göra mål....
Örebro Mittåt
2007-03-03 15:51
Mirza gör mål igen. Från GAIS matchreportage:

Landskrona gjorde två mål. Det första kom efter en frispark, där Bobbie skulle ha rensat men hans nick studsade på en spelare tillbaka in i boxen och efter klungspel kunde Mirza Jelecak få träff på bollen som letade sej in i nät. Jelecak som stundtals oroade Gaisförsvaret och med en bättre anfallspartner där framme kunde han kanske ha skapat än mer.
Örebro psoari
2007-03-03 15:48
Bakåt i första: Samuelsson var bäst i backlinjen. Moses defensiv var väl så där, men framåt var han och James rent ut sagt dåliga med massor av missar. Bröderna walkers klarade inte av nkpings mittfältare, de tappade bollar utan att ens vara attackerade, de förlorade närkamper och passade fel. Och det var jätteavstånd mellan mittfält och anfall. Jag som gillar JoPe tyckte synd om honom - han har pressen på sig att leverera - och får spela i detta lag som skulle ha haft problem mot ÖSK ungdom.

Andra halvlek däremot, en fröjd för ögat. Jeffs en otroligt positiv överraskning på mitten, Larsen visade hur stor skillnad det är mellan en rutinerad 30+ mittfältare och en -20. Jag som gillar JoPe så mycket inser nu att det nästan måste till en skada på Hamstern eller Nedim innan han står på tur. Rodent var riktigt vass när han kom in. Vet inte var Sebbe ska in - det är svårt att hålla honom utanför laget, men samtidigt svårt att se vilken plats han ska lyckas ta?
Örebro Grixx
2007-03-03 15:32
JP lika duktig i andra som dålig i första.
Backlinjen dålig överlag i första.....Holger är inte en personlig favorit, tycker han är antingen för omständig eller för försiktig.

Både Hagge och Anttonen bra på backen i andra.

Rode hade en mycket bra debut och visade att han är RIKTIGT målfarlig....men något mål blev det inte. Nedim skapar mycket som vanligt, ger säg nätt och försiktigt in i närkamper och kommer oftast ur det hela med vunnen boll, snyggt pass eller....mål. Han visar också att det är värt att springa på bollar och inte bara ge upp.

Ian är verkligen på gång.
Örebro Samba-maruti
2007-03-03 15:31
imponerande att slå norköping med ett halv b betonat lag
Örebro One¨touch
2007-03-03 15:30
Imponerande mittfältsspel av ÖSK i den andra 45an.
Första halvlek såg mittfältet ut som följer:
Frempong-Kevin-Robert-Anttonen.
Denna kvartett körde ideligen fast, och hade i stort sett inget djup i sitt positionsspel.

Andra halvlek:
Näfver-Larsen-Jeffs-Joppe.
Denna kvartet hade ett snabbt bolltempo och rörligt positionsspel. Noterade även Larsen och Jeffs position, där de i uppspelsfasen i stort sett alltid var spelbara och låg mycket lägre i sin utgångsposition än vad brödraparet gjorde i första halvlek.
Det var riktigt kul att se Jeffs raka/snabba innermittspel, samt Joppes enormt fina mackor framåt i plan.
Rodde visade en härlig hunger.. Och som Mackan skriver.. Ribban är lagd rätt högt nu!
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-03-03 15:25
"Bruno Santos fick göra ett 25-minutersinhopp och verkar ha sett pigg ut. Det om något bådar gott inför framtiden!"

Jag som satt och undrade när han skulle föda?...
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-03-03 15:23
Kul att få se ett så bra spel som ÖSK presterade i andra halvlek idag, med tanke på att flera ordinarie ändå inte spelade, första halvlek var väldigt b-lagsbetonad från Örebros del, jag såg inte mer än kanske 3-4 ordinarie a-truppsspelare i den uppställningen så att Peking gjorde mål var inte så konstigt.

Gött att se Rodevåg göra en sån härlig debut, det lovar gott inför framtiden!
Örebro jappel
sekt b//
det gillar jag att höra!
Örebro Mackan
jappel//
Tycker det såg riktigr intressant ut, Nedim fick väldigt bra avlastning. Rodevåg vann oerhört mycket dueller och tog en hel del löpningar, med tanke på att detta var hans första match sedan oktober är det bara att förundras. Han har satt ribban högt den nu. :-)
Örebro sekt b
2007-03-03 15:22
Rodevåg och nedim kommer att funka kanon ihop så som det såg ut idag.
Örebro Grixx
2007-03-03 15:22
Kan bara säga att det var klassskillnad i dagens match.

Norrköping överlägsna i första....och ÖSK i andra.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-03 15:21
Angenäma problem nu då, när Henriksson ska konkurrera med Pettersson och Rodevåg.....
Och Jeffs kanske utmanar Nordback och Larssen..?
Örebro jappel
2007-03-03 15:13
Ämne: Nedim har väl kontra....
Kul att läsa rapporterna om att Jope verkar ha hittat sin plats på mittfältet!
Frammåt får vi sätta vår tro till parhästarna Nedde och Rodde :-)
Ni som var på plats idag, hur såg samspelet mellan dessa båda herrar och mittfältet ut? Känns det som att vi närmar oss första elvan (bortsett från dom som dras med småskavanker och vilar)
Örebro Mackan
2007-03-03 15:12
Johan Pettersson var fullständigt excellent i andra halvlek. Kul att han fick krydda sin fina insats med den perfekta frispelningen till Nedim.

Stefan Rodevåg stod för en riktigt bra debut (men borde gjort mål) och Haginge säkrade upp i defensiven. Jeffs var nyttig som innermitt och det borde vara fördel Anttonen i kampen om platsen som högerback.

Den första halvleken lämnar jag därhän med några undantag. Vill plussa ett par av Westmans fina räddningar och Nedims kloka spel. Norrköpings ledning var klart rättvis och 1-0 var klart i underkant. De spelade dock väldigt kraftödande och att det tog ut sin rätt i andra halvlek var nog bara naturligt.

Skönt med seger! In med Riddez, Nordback och Henriksson i denna trupp och det kan bli mycket bra.
Örebro Fang
2007-03-03 15:06
Aha, okej. Måste jag missat. Finns en hel del jag missat under vintern men det var min sista dumma fråga. Jag lovar. :)

Tack ska ni ha. Då behöver jag ju inte vara orolig längre.
Örebro sekt b
2007-03-03 15:05
Nedim har väl kontrakt 2 år framåt om jag inte minns helt galet.
för övrigt anser jag att johan Pettersson var skitbra idag
Örebro jappel
2007-03-03 15:04
Nedim är signad några år frammöver.
Annons: