/fotboll/osk/forum/8331.aspx/fotboll/osk/forum/8331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-06 18:14
Så där ja,nu blir det tre mer på resan till Gävle,ska bli kul som fan.
Örebro joth
2007-03-06 18:12
Tycker att Rodevåg har ett snabbt steg och har ofta tanken klar när han går in i en situation. Dvs han har lite av Zidane i kroppen, ligger steget före händelserna.

Sen som du säger, 30 mål på två säsonger i ett mittenlag i Superettan. Falkenberg gjorde totalt 81 mål över dessa säsonger.

Bäst i ÖSK över de två senaste säsongerna är Nordback, Lundblad och Henriksson med 11 mål vardera. De två sista med bara varsin säsong.

ÖSK gjorde 96 mål under Superettan tiden...

Nedim och Rodvåg på topp kan nug skapa en hel del oreda i Allsvenskan.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-06 17:41
Jag har inte sett Rodevågs spetskvaliteter de senaste säsongerna i Superettan när han spelat för Falkenberg, men jag har förstått att han har sådana. Annars vinner man inte skytteligan när man spelar för ett medelmåttigt lag!

Någon som har sett några spetskvaliteter hos honom än?

Det känns som att han är ganska komplett men saknar de viktiga spetskvaliteterna för att kunna lyckas riktigt bra.

Ändå tror jag stenhårt på Rodevåg, får lite samma känsla som med Nedim om att de dyker upp på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Kanske kan det räcka för att lyckas i Allsvenskan?
Örebro One¨touch
2007-03-06 17:17
Några reflektioner från min synvinkel.

* Alltid så här års har man (en liten generalisering,javisst) bra koll på sitt eget lag. Dess talanger, bredd och kompetens.
Men hur väl står sig dessa mot de andra lagen i serien? Att utifrån en försäsong plötsligt surra om en placering på den övre halvan är i mina ögon en smula naivt.

* Jag tror sammansättningen av back och mittfältare på vänsterflanken är otroligt viktig.
Spelar Riddez VB, tror jag zeb får ta VMF.
Riddez defensiva kvaliteer behöver mer understöd än offensiva Näfver kan bistå med.
Spelar Holger VB, ja då tror jag Näfver är rätt man för VMF, av motsatt anledning då förstås.

* Är det någon annan som reflekterat över Rodevågs försäsong, och att den påminner en smula över Christian Jonsens? Börjar med att dra på sig en lätt skada, kommer därefter in i matchen och går fram likt en ångvält..
Fast det känns som om Rodevåg har lite mer boll i sig än vad baggen hade.

~Over and out!
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-06 15:59
Lite nyfiken pemo eller nån annan som har koll för den delen. Vad baserar du Haginges ledarkvaliteter på. Jag känner inte killen och har sett honom in action alldeles för lite för att kunna uttala mig om det. Intrycket tycker jag har varit en bra mittback snarare än en ledargestalt.
Örebro pemo
2007-03-06 15:49
Haginge för ung? Snack. En ledare är alltid en ledare.
Ni som är lite äldre minns säkert Ronald Åhman, som kom från Gävle och 19 år tog plats i ÖSK:s backlinje. Han dominerade som om han spelat i hundra år.
Haginge blir vår nästa stora spelare ( och helt säkert uppköpt under sommaren ). Kul att Anntonen går bra som back. Kan tyvärr inte se träningsmatcherna, men följer med på nätet så mycket jag kan. Längtar till premiären.
2007-03-06 15:40
Ämne: Kanske hinns med en ....Självklart ska vi dricka några bira innan och på bussen.
Örebro Kuba_Via
2007-03-06 15:20
Kanske hinns med en och annan pilsner på bussen till och med? haha ;)
Örebro Adios
2007-03-06 15:14
Web-tv från "4:e våningen", restaurangen på Behrn Arena.
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-06 14:51
Ser fram emot matchen mot MFF under träningslägret. Det blir en bra värdemätare av försvaret.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-06 14:49
Kuba_Via//

Du kommer inte ångra dig om ni åker med! Jag blev faktiskt förvånad över hur kul man kan ha det på en lång bussresa med mycket folk man inte känner!
Örebro bison
2007-03-06 14:22
Ämne: Haginge tror vi ju a....
Givetvis spelar Haginges ringa ålder in, och man ska kansek inte lägga ett för tungt ansvar på hans axlar. Men han har redan nu rutin från laget i flera år och har imponerat stort på försäsongen. Mycket hänger på om han är en naturlig ledare. Tror hur som helst att han kan komma att spela en avgörande roll för ÖSKs vattentäta försvar!
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-06 14:13
Haginge tror vi ju alla mycket på men att han som 22 år gammal skall leda vårt defensiva spel redan den här säsongen tror jag inte riktigt på. Däremot kommer han göra en fantastisk säsong.
Örebro bison
2007-03-06 13:35
Ämne: Storhets vansinne nu....
Kan tänka mig att Haginge kan bli generalen i defensiven om Wiken inte kliver fram - i bästa fall två ledargestalter som håller fortet.

Larsen. En mycket vikitg kugge i laget. Ser här ett par potentiella problem - Håller han hela säsongen? Kan han höja sin lägstanivå? Vi har väl alla sett matcher där Larsen inte kommit rätt in, mycket av lagets spel riskerar då att fallera, har vi någon annan som kliver fram då? Jeffs?

Men visst ser det ut att kunna bli övre halvan alla gånger.
Örebro Kuba_Via
2007-03-06 13:30
Jo det kommer nog bli så att vi följer med! och sen en annan fråga! på vilken plan tar gais mot ösk på lördag??
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-06 13:22
Storhets vansinne nu igen men jag tror vi hamnar på den övre halvan. Jag tycker vi har spelarna, massor av talang och en god portion rutin. så frågan kommer vara, hur står sig laget och spelarena? Jag tror det kommer vara två spelare kommer leda oss till den övre halvan och göra det möjligt för de andra att uppnå sin potential. Vad behövs för att ÖSK ska hamna på övre halvan i allsvenskan?

Wikström. Blir Wikström den ledaren som styr defensiven med pondus? Blir han det då kommer ÖSK bli otroligt svåra att göra mål på. Hittills tyder allt på detta. Med Haginges allt klarare lysande stjärna har vi allsvenskans bästa mest okända mittfackspar.

Larsen. Tvivelsutan är det fortfarande vår mittfältsgeneral. För även om Nordback är en finsk sisu har vi inte sett honom leda likt Mannerheim. Lars är foten, huvudet och hjärtat i ÖSK offensiven idags läget.

Samt ett par djungelordspråk.
Där Wikström tar slut, tar weggen vid.
Samt.
När Larsens passningar sinat gör Nedim mål ialla fall.
Örebro Rasberg
2007-03-06 13:20
Kuba_Via//
Klart ni ska med. Bara ta tag i det. Vi kommer vli äckligt många och vi kommer ha extremt kul. Du MÅSTE med...
Örebro Kuba_Via
2007-03-06 13:16
Lite sugen att följa med till Gefle faktiskt.. hur många platser finns det kvar? för vi är nog ev. ett helt gäng i såna fall.. vore kul om alla fick plats!
Örebro bison
2007-03-06 13:05
Jag såg inte JoPe mot Peking, men antar av alla superlativ som har använts här på forumet att han har gått starkt framåt jämfört med förra årets ofta ganska taffliga insatser på högeryttern. Skulle vara ypperligt om Johan kunde bli en högerytter av rang då jag tror att han får svårt att slå sig in på topp.
Känns som att såväl Seb som Rodevåg efter insatsen mot Peking ligger närmare anfallsplatsen brevid Nedim.
Örebro jappel
2007-03-06 12:51
Skye//
Lär väl finnas några som bor i närheten om inte annat. Så lite finfrämmat får ni nog :-)
GAIS Skye
2007-03-06 12:49
Blir ni några som åker till Götet på lördag, eller?
Örebro Marquis de Sade
2007-03-06 12:09
Ämne: Spelar Johan Petters....
Mittåt//...ja spelet värmde mycket gott i andra, som sagts. Mina förhoppningar är att det var kombinationen Nedim-Rodde som gjorde Johan bra - tänk om det kunde vara så...
Örebro Mittåt
2007-03-06 12:06
Spelar Johan Pettersson som han gjorde under den andra halvleken mot Norrköping så är han väl på det hela taget given som högerbräddare. Frågan är bara om han kommer att göra det. Berodde hans fina spel på att han var bra eller på att motståndet var dåligt? Väldigt bra inlägg slår han i alla fall. Med båda fötterna. Men kan han även i fortsättningen hitta ytorna?

Det var förmodligen en mycket angenäm överraskning för Walker att se Johans ytterspel. Nya idéer och kombinationsmöjigheter föddes förmodligen. Från att antagligen ha varit en nödlösning har Johans högerytterspel blivit en ny möjlighet.

Det skall bli intressant att se hur laget formeras mot GAIS. Det skulle inte förvåna mig om vi får se en repris av Norrköpingsmatchens andra halvleks högerkant. Walker verkar ju vilja göra om Anttonen till en högerback i landslagsklass. Men då måste han ha några alternativ som högerbräddare att falla tillbaka på. Och Jeffs gillar inte att spela på kanten. Han försvinner in i planen så fort han får chansen.
Greve
2007-03-06 11:17
Min startelva

R.R

P.Antonnen- P.Haginge- M.W - J. Ridez

S. Henriksson - F. Nordback- L.Lars - K.Näver

S.Rodevåg - Nedan
Örebro loopy
2007-03-06 11:16
Ämne: När åker ÖSK på seme....
psoari// skulle tippa att utan pass så blir det ingen Cypernresa för Ismail

Örebro psoari
2007-03-06 10:38
När åker ÖSK på semester till Cypern? Ska Nordin med? Ismail?
2007-03-06 10:13
Hoppas alla som anmält sig till resan kommer att åka så det inte blir en massa avhopp,vi är några som anmäler oss ikväll som ska med.
Örebro mustard
2007-03-06 09:34
ska bli fruktat fint att åka till Gävle den nionde. Annars undrar jag om något nytt på Ismail fronten? Vore ju fantastiskt, kanske ett överord, men ändå mycket fint om han kunde få stanna... skriv gärna nåt om ni vet.

Gefle-ÖSK (1-3)
Örebro Grixx
2007-03-06 09:32
Adios// I stort sett alla hade välkomnat MJ när det var på gång med återvändandet nu blev det inte så....och han hade platsat mer än väl i klubben.

likaså måste man glädjas med Mirzas framgång i BoIS....so far. Det är kul för honom och positivt för ÖSK att det går bra för spelare som köps från klubben.

.....även om de som BoIS spelar i gärdesgårdsserien S1 ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-06 08:28
Man får väl se om nån gamling dyker upp, det skulle väl inte vara fel. Till talang behövs rutin och även om vi har det i dags läget vore det nog nånting för ungtupparna att ha en spelare som gjort mål i VM att lära sig av.
Annons: