/fotboll/osk/forum/8324.aspx/fotboll/osk/forum/8324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-08 20:07
Inlägg i den pyrotekniska debatten:
Minns hur det spårade ur hos bajenfansen. Har man inga knallpulver så slipper man riskera att nåt liknande händer, vill ni smälla så finns ju Valborg, Påsk-och Nyårsafton. Hur kul skulle det vara med en unge som det brinner i kläderna på? Det kostade poäng för Hammarby också och om samma sak skulle drabba ÖSK,skulle jag be pyroteknikerna stoppa in handen där bak, ta tag i tungan, vränga sig ut och in och aldrig visa sig på Behrn Arena mer i framtiden!*End of opinion.*
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 20:04
Jag tycker att E.Shams inlägg är klockrent, det är så det fungerar i verkligheten!
Örebro abdel seidou
2007-03-08 20:03
satt själv "mitt i smeten" på norra då. ett fåtal platser här och där som helt omöjligt kan sägas om det främst var företagsplatser eller privata platser (det är nämligen väldigt blandat just där) om det är "stora luckor" så visst...
Örebro initforlife
2007-03-08 20:02
Och du har helt rätt,jag kan inte mycket om företagsekonomi men jag älskar Ösk och kan fotboll.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:01
E.Shams//Det var nog det dummaste jag läst.
1)Fotboll och känslor hör definitivt ihop.Du kan fråga nån som va med på matchen i höstas när vi gick upp igen dit vi hör hemma.
2)Jan K är affärsman,det är det som är problemet.
3)Ni är jäviga för att ni jobbar för Ösk och gärna vill komma in i organisationen,kanske få en avlönad anställning...kanske bli polare med Janne K,kanske få ett gratis årskort osv...Man biter inte handen som föder en.
4)Att kalla det egenintresse att betala många tusen om året för att följa Ösk tar jag som en förolämpning.Det är så dumt att jag bara kan skratta.Men du fotar väl några plåtar så du kommer in gratis?
Örebro E.Shams
2007-03-08 19:52
initforlife// Om man köper ett årskort så köper man en plats för 13 matcher. "Pacta sunt servanda" latin och betyder "Avtal skall hållas".

Två parter har kommit överens om något där båda parter har uppfyllt sina åtaganden.

Det finns inga fakta av något slag i ditt resonemang. Däremot finns egenintresse, känslor, spekulationer, överdrifter och skrämseltaktik.

"Ni vill tydligen ha en arena som är halvtom och resten direktörer".

"Jag håller fast vid min oro över att Ösk´s redan skamfilade rykte kommer försämras om "vanligt folk" ska köras över".

"Och ja,jag förstår att sponsorer är viktigt,efterlyser bara respekt för oss trogna supportrar".

Här kommer en del fakta istället.

1) Genom att låsa platser på det sättet som du föreslår skapas en kraftig oflexibilitet då platser låses.

2) Kubanernas sektion E projekt skulle inte kunna genomföras med ditt förslag.

3) Det är betydligt mer ekonomiskt gynnbart för klubben om dessa platser inte låses.

4) Det finns inget motiv för ÖSK att erbjuda personer andra platser om det inte finns en god anledning till detta.

5) Vi har två parter som tvistar om en sakfråga där ena sidan vill ha "lyxen" att för obegränsad tid kunna abonnera på en specifik plats och motivet till detta är tydligt. Egenintresse.

Sedan har vi den andra sidan som anser att flexibiliteten i att inte garantera personer samma plats för alltid har flertalet fördelar, inte minst ekonomiska. Dessa fördelar är inget som denna sida vinner på själva utan det är klubbens intressen som förespråkas.

Varför är inte X eller Y VD för ÖSK utan Jan Karlsson? Jo, han besitter en expertis gällande hur man driver ett framgångsrikt företag. För att ett företag skall gå så bra så möjligt så krävs alltid en del tuffa beslut. Detta är vad ledningen är till för. ÖSK:s ekonomiska problem drog ner klubben en serie och lidandet borde väl vara tillräcklig för att förstå att klubben och dess ekonomi är extremt viktig. Därmed så bör ledningen arbeta för en maximering av intäkter, något som detta förslag är ämnat för. Ditt ”lyxförslag” kostar klubben värdefulla pengar.

Vidare så kan du kalla oss för "sekten" eller "jäviga" men vi varken känner beslutsfattare eller är i någon typ av beroendeställning till dem. Vi är ideella arbetare för klubben som alltid vill klubbens bästa. Vill du klubbens bästa eller vill du ha en egen plats reserverad för just dig för all framtid?

Dina brister i företagsekonomi visas tydligt med uttalanden som detta: ”Varför är ett företags pengar mer värda en en privatpersons?”

Det är tydligt att du inte vet hur det fungerar samt att du inte vet vad du pratar om.
Örebro initforlife
2007-03-08 19:45
Där har du fel serru...det var stora luckor även på norra läktaren och Öbos biljetter var på södra...där var det strul men inte på norra där företagsplatserna finns..serru...
Örebro abdel seidou
2007-03-08 19:38
i samband med assyriskamatchen var det en felhantering av biljetterna, det var inte så att folk satt på biljetter men valde att inte gå för att dom hade fått dom genom företaget och inte var intresserade eller nått sånt. assyriskamatchen har ingenting med sakfrågan att göra serru.
som redan sagts, Bastard on Parade, kort men bra sammanfattat.
Örebro initforlife
2007-03-08 19:33
Självklart kan man göra undantag men detta är ju en generell förändring som smygs fram.Om inte en person tagit upp frågan på årsmötet hade man kanske inte hört nånting om det...
Örebro BabyKladde
2007-03-08 19:31
Ämne: ÖSK gör det mesta fö....
kort men bra sammanfattat.
Örebro initforlife
2007-03-08 19:30
Jag förstår era argument men håller inte med.Vad jag vet så sitter inte folk på bortalagets supporter sektion.Givetvis så behöver vi sponsorerna otroligt mycket men jag vill bara inte att man steg för steg ska försämra för privatpersoner.Om jag lägger 25oo på en plats eller ett företag ger sin plats till en anställd-vem ger klubben mest?Man kan inte bara räkna allt i kronor och ören.Ni kanske kommer ihåg snacket efter assyriska matchen när det var många platser tomma?Undra varför...
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 19:27
ÖSK gör det mesta för att slippa behöva flytta på folk som har årskort. Men företagen genererar stora inkomster och det är svårt att tacka nej till det om man vill hänga med i utvecklingen!
Örebro abdel seidou
2007-03-08 19:25
sen tål det också att sägas att man folk behöver flyttas t.ex. som joth säger för att man behöver plats för bortapublik under tiden östra byggs om och andra sånna grejer och så kanske ett par stycken privatpersoner nått år ibland så är det inte något som kommer påverka ösks ekonomi negativt på sikt för att klubbens rykte skulle försämras kraftigt eller hur det var nån sa.
kanske borde det vara det kan man kanske tycka rent principiellt men nån speciell inverkan på klubbens rykte i stort kommer det inte ha med tanke på draget kling klubben och laget iomed återkomsten o allt, absolut inte.
menmen, som sagt. det hela är en fråga om prioriteringar och det är ingentingnytt. det är nått som har varit ett faktum i flera år men som nu uttalas som nån sorts officiellt förhållningssätt.
Örebro BabyKladde
2007-03-08 19:23
Ska ge min enda åsikt om diskutionen sponsor eller privatperson.. .

Tycker inte klubben har gjort något märkvärdigt, vad jag märkt alls när det gäller prioritet sponsorer.
Sen är det ju klart till fördel för sponsorer att dom ska få dom något bättre platserna eftersom dom lägger en hel del mycket mer pengar i snitt per sittplats en vad det kostar som privatperson för samma plats.
Tycker man annars kan göra vissa rader för sponsorer.. då får alla ändå möjlighet till så bra plats som möjligt.

Det här kan man diskutera hur länge som helst..
..men så länge privatpersoner kan köpa sittplatsbiljetter utan problem så är det inget problem eller fel i ärendet.

Det är min åsikt, tyck vad ni vill sen.
Örebro joth
2007-03-08 19:23
initforlife//Medger att ordvalet Skitsnack var ett dåligt ordval... men om du bortser från det är du med på vad jag menar....
Örebro abdel seidou
2007-03-08 19:15
sorry det var över gränsen, fel av mej helt klart! jag kan bara inte låta bli att irritera mig på alla obotliga fotbollsromantiker. det är ju såklart inget fel på er och jag önskar nog ibland själv att jag också var en sådan.
tycker bara det är väldigt naivt att tro att en klubb som ösk ska kunna prioritera bort viktiga intäkter och ändå kunna bibehålla den stabila ekonomi man nu skaffat sig och som behöver bibehållas och på sikt också förbättras rejält om man vill bli ett topplag.
Örebro initforlife
2007-03-08 19:07
Abdel och joth//Ni verkar inte förstå problemet,Ösk vill att attraktiva platser ska ges till företag och inte privatpersoner.Det är redan nu många platser som ENDAST säljs till företag.Varför ska vanligt folk få ta små smulorna när man kämpar och betalar Ösk?Och du Abdel ska inte kalla mig knäppskalle för att jag har en annan åsikt,då skulle jag kunna kalla dig en jävla idiot...Och Joth,du kallar det skitsnack om Ösk,jag kallar det en åsikt så god som någon,särskilt din...Du antyder att alla såkallade Ösk´are inte vill klubbens bästa...Hur länga har du hållit på Ösk?Själv har jag gått på mtacher sen 80-talet...så kom inte och snacka...
Örebro abdel seidou
2007-03-08 19:04
hm, är visst analfabet idag.
Halmstads BK Pontus S
2007-03-08 19:04
Ok, tack!
Örebro abdel seidou
2007-03-08 19:00
Ämne: Jaha,så är sekten ig....
knäppskalle! ingen påstår att ösk ska börja flytta hit och dit på årskortinnehavare från år till år. det ändå som sägs är att inta varendaste årskortsinnehavare kommer kunna garanteras att varenda år kunna få samma plats. 1, 2, 3 parsoner kan va tvugna att flytta kanske en till en halv sektion eller nått sånt för att vissa projekt ska kunna genomför eller större företagspaket säljas. till exempel kubanernas nya projekt för en mer levande sittplatsläktare. om ösk lovat alla att alltid få förtur till samma plats varenda år i all framtid och några på den sektionen, bara en ett fåtal personer, skulle insistera på att behålla sina platser skulle hela projektet bli ogenomförbart. de låter ju verkligen vettigt! vilken relevant prioritering, absolut! det har du sååå rätt i! smart tänkt!
det enda ekonomiskt försvarbara anternativet som finns om man ska lova folk att få behålla sina platser är ju att "låsa" alla dom bästa sektionerna så att inga privatpersoner över huvud taget får boka säsongskort där utan bara sälja abbonemang som ingår i företagspaket där och sen släppa dom platser som blir över som lösa matchbiljetter. det är ett alternativ som ingen skulle gilla. såklart man ska sälja abbonemang överallt! och såklart att man omöjligt kan garantera att ALLA ALLTID för behålla EXAKT samma plats från år till år.
Örebro joth
2007-03-08 18:57
Pontus S//Den västra läktaren ska vara klar att ta emot publik till säsongspremiären. Affärslokalerna däremot kan släpa lite efter, beroende på efterfrågan och tillgång till byggpersonal.
Halmstads BK Pontus S
2007-03-08 18:55
Ska nybyggnationen vara klar till premiären?
Örebro joth
2007-03-08 18:54
initforlife//Vi är väl alla jäviga i ÖSK frågor, eller? Har jag missuppfattat din tröja? ;-)

Du har tydligen inte läst min åsikt i frågan:
"Det är synd att pyrotekniska föremål inte är tillåtna under kontrollerade former. Dock bör vi respeketera det beslutet och försöka förändra beslutet."

Du säger att man inte får snacka skit om ÖSK. Du får snacka hur mycjket skit du vill men räkna med att alla inte håller med dig. Jag skulle vilja påstå att det är tydlgigen föbjudet att ha en åsikt som går emot någon som säger något negativt om ÖSK.

Så slut med att säga att du inte får tycka vad du vill... det blir ju lite moment 22 i det hela. När du säger så, så säger du att jag inte får tycka vad jag vill.

Läs även mitt tidigare inlägg om sittplats debatten... eller om du inte orkar ska jag dra det i snabbhet.
Jag tror att man har tydliggjort något som alltid har existerat. Detta för att man tex ska kunna flytta de som sitter på ett ställe som tex skulle lämpa sig för en bortasektion när man bygger Östra. Så för en gångs skull så är man ute i god tid. Jag tror inte att ÖSK har för avsikt att flytta någon för flyttandes skull.
Örebro Erki
2007-03-08 18:34
Ämne: Ämne: Nu har ....
Om ÖSK vinner Allsvenskan, Royal League och Svenska Cupen för att spelarna blivit extra taggade av bengalerna så kommer bengalerna generera ganska många miljoner extra i intäkter. Då kanske det är billigt med 200 000 i böter ;)
Örebro Sersant
2007-03-08 18:31
Ämne: Nu har ni ju missat ....
Vi säger väl 200000kr jämnt då :P
Örebro BabyKladde
2007-03-08 18:19
tog disskutionen slut om matchstället lr? =S
Örebro BabyKladde
2007-03-08 18:18
Ämne: Skönt att se att &qu....
Om du menar Västra läktaren ska den vara klar lagom till hemmapremiären. i alla fall dom allmäna ytorna, sen kan våning 2 o 3 ta lite mer god tid på sig eftersom det inte kommer utnyttjas allmänt under match.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-08 17:39
Skönt att se att "lill-Anfield" börjar ta form.. Nån som vet när det är meningen att det ska vara klart?
AIK Saywee
2007-03-08 17:27
Jag går ut, loggar ut och ...

... vi kanske ses någon gång.
Örebro initforlife
2007-03-08 17:25
Jaha,så är sekten igång igen...med Joth och E. shams i spetsen...Allt Ösk gör är bra-Kritik är absolut förbjuden.Tydligen är det bara jag här som reagerar över den oroväckande utvecklingen med årskorten.Ni vill tydligen ha en arena som är halvtom och resten direktörer...Men man kan ju misstänka att ni är lite jäviga...Jag håller fast vid min oro över att Ösk´s redan skamfilade rykte kommer försämras om "vanligt folk" ska köras över.Och ja,jag förstår att sponsorer är viktigt,efterlyser bara respekt för oss trogna supportrar.
Annons: