/fotboll/osk/forum/8318.aspx/fotboll/osk/forum/8318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-03-13 15:38
Om man räknar på alla bssar som är bokade och kan komma att bli bokade...
...skulle det inte förvåna mig om det kommer upp i totalt 8 eller 9 bussar. plus alla sneåkare och tågåkare.. vi kommer ju skapa en otrolig stämning uppe i norr =D
Örebro Chipset
2007-03-13 15:36
Farsen// Det är intressant det du säger. De är alla (Yunus,Nordin,Nedim,Petterson,Seb,Rodevåg) väldigt olika i spelstilen.

Kombinationer:

Yunus-Nedim: Fartfyllt och djupledsaktigt.
Nordin-Rodevåg: Tekniskt och fyndigt .
Nedim-Henriksson: Fartfyllt och tungt.
Nordin-Yunus: Irrationellt och fyndigt.
Örebro Chipset
2007-03-13 15:30
KubaJohan// Tror jappel eller någon annan exilare hade plats i bilen. Åtminstone för några dagar sedan. Men med det här trycket finns det snart inga fordon kvar att hyra, iallafall inte i Örebro.
Örebro KubaJohan
2007-03-13 15:07
Premiären verkar dra grymt mycket folk, tänkte höra om det finns fler Sthlmare som är intresserade av att åka? Kanske kan vi fylla en bil tillsammans, lr finns det redan några som skall åka och har en plats över i bilen?

Hör av er!
Örebro Sekt. E
2007-03-13 15:02
Sersant/ Möjligt men ett roligare och kanske lika sannolikt alternativ är väl att det sjungs mer från sittplats vilket lockar till växelramsor och fler i allmänhet som hejar. Då växer klacken också. Inte minst med hänsyn till att serietillhörigheten borde locka lite i sig självt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-13 14:54
Vi kommer äga Gävle för en dag,bäst att dom håller alla brudar inomhus;)
Örebro Sersant
2007-03-13 14:53
Ämne: Jo just. I år lär de....
Risken är ju att halva klacken försvinner från ståplatsen upp på läkaren.
Örebro Sekt. E
2007-03-13 14:44
Jo just. I år lär det bli bra mycket bättre drag på sittplats också. Projekt Sektion E verkar ha lockat ca 100 pers till sjungande sittplats.
Örebro Sekt. E
2007-03-13 14:43
Verkligen jättekul med ett rejält bortafölje. Minns för några år sedan när man stod med endast en handfull på bortasektionen på söderstadion. Vi var på pub i globenområdet innan då. De enda som inte drack bajenöl utan envisades med att försöka beställa in Äkta Örebro Överste brännvin.. De hade ingen, så jag antar att den redan gått åt.
Örebro sekt b
2007-03-13 14:30
har hört på ryktesvägar att ett gäng på 40 pers har bokat en buss privat utöver dessa 5.

blir nog hur som helst minst 7 bussar
som det ser ut nu. minns aik borta för många år sedan (hockey) då blev vi ca 11 bussar som följde gamla öik.
kan det tangeras så är det fantastiskt
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-13 13:57
Noterar också att materialet fortsätter fylla ut på officiella. Bra jobbat gubbar.
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-13 13:56
Otroligt kul med sånt drag kring kubanerna och att de lyckas fylla så pass många bussar.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-13 13:54
Ja det är inte några dåliga ersättare i truppen! Fresa på högerbacken. Jansson mittback. Glenn vänsterback. Många mittfältare samt en intressant anfallsgrupp med många olika spelartyper(Yunus,Nordin,Nedim,Petterson,Seb,Rodevåg)
Örebro BabyKladde
2007-03-13 13:49
Kubanerna har i princip fyllt den femte bussen!
(enstaka platser kvar när det här skrivs)

Fortsätt anmäla er så vi fyller en sjätte buss lika fort =D
Örebro Mittåt
2007-03-13 13:35
Farsen blir till Guld// Ja, det tror jag med. Walker kan ju inte gärna säga att en spelare är landslagsmässig och sedan spela honom någon annanstans. Men Fresa skall inte vara orolig. Han kommer säkert att ha spelat lika många matcher som Patrik innan säsongen är över.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-13 13:33
Högerbacken tror jag kommer bli Anttonen faktiskt. Eftersom Walker sagt att han skulle kunna bli landslagsmässig på den platsen så tror jag att han ser potential hos Anttonen där. Och dessutom tror jag Fresa är ljusår ifrån landslaget.
Örebro Mittåt
2007-03-13 13:25
Nät det gäller högerbacksplatsen kan vi nog i ett kortare perspektiv avskriva Green. Han och Lovén har ju konsekvent matchats i ÖSK Ungdom under februari/mars som inlånade spelare, så allt tyder på att det är den högerbacksplatsen han kommer att besätta.
Örebro Chipset
2007-03-13 12:59
Mackan// Av exakt samma anledning vill jag skicka någon annan till Cypern även om sol hade varit trevligt. Min flygrädsla kan jag knappt tala om.

Själv tycker jag högerbacksplatsen är den stora frågan. FreSa, Anntonen, Haginge eller Green?
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-13 12:42
BP må ha gått upp i allsvenskan men uttrycket går "en gång är ingen gång". ÖIS och Häcken har ju större allsvensk färgning än BP. Men det kanske inte är det viktiga om lagen ligger i AS eller SE, man konkurrerar väl ändå till viss del om samma sponsorer och publik.

Det känns troligare att Häcken och ÖIS skulle gå ihop än att något av Stockholms lagen ska slå sig ihop med BP...för varandra vore en helt befängd tanke.

ÖIS+Häcken och varför inte Västra Frölunda med alla deras talanger. Det skulle kunna bli en dunderklubb med både juniorer och stark ekonomi.
Örebro Mackan
2007-03-13 12:38
Chipset//
Målvaktsfrågan är väl ett frågetecken så till vida att det är väldigt jämnt mellan våra två burväktare och hugget som stucket vem som får chansen i premiären. Riddez kan säkert figurera som vänsterytter i några matcher denna säsong. Så helt fel ute tror jag inte AB är - för en gångs skull. Eller säg så här. Jag har sett värre missar. :)

Hade gärna tagit en solsemester förresten, bara det är jag så maniskt flygrädd. Hur lång tid tar det att paddla till Cypern?
Örebro Mattias69
2007-03-13 12:32
Ämne: Intressant läsning a....
Ibland undrar man om samma sak inte är på väg att hända i Stockholm om den här utvecklingen håller i sej. 4 allsvenska lag i samma stad (läs Storstockholm). Det finns ju som bekant bara X kronor i sponsring och jag tror inte att dom ökar bara för att antalet lag i högsta serien ökar. Någon måste stryka på foten helt enkelt.
Örebro Chipset
2007-03-13 12:31
Är verkligen målvaktsfrågan den stora frågan? Är Riddez vänsterytter i startelvan just nu? Nja...
Örebro bison
2007-03-13 11:54
Se bilden från AB.
Inte konstigt att man på bajens forum funderar över spelarnas fyskiska status - den där kalaskulan är ju i klass med min!
Örebro Chipset
2007-03-13 11:49
sekt b// Pratade med en Gävle-bo och Olearys skall tydligen kunna ta in en hel del folk. Jag delar dock samma oro över hur 2-3 bartenders skall kunna servera 300 öl på en gång. Dom får helt enkelt börja hälla upp dom redan när vi befinner oss i mälardalregionen. ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-13 11:44
Absolut gjordes de det och nog har han fog för idén att Göteborg inte pallar 4 AS lag. Det är väl framför allt sponsorer och publik det inte finns nog av. Sen står väl ÖIS och Häcken traditionellt väldigt långt ifrån varandra med Örgryte som fint rikemans område och Häcken som Göteborgs ända äkta arbetarklubb. Men häcken verkar ju begravt sina rötter ganska väl och ÖIS skulle nog kunna gå vidare för ekonomisk framgång osv. Med lite erfarenhet av ÖISarna finns ju en hel del näringsidgare som skulle kunna tända på idén om det planterades rätt.
Örebro bison
2007-03-13 11:34
Ämne: Intressant läsning a....
Gillar skarpt att han förklarar sin krönika med att han går på medicin....hehehe
Ett inte helt omöjligt framtidsscenario, bildades inte FC Köpenhamn på liknande sätt?
Örebro bison
2007-03-13 11:30
Matchtröjan är av sekundär betydelse - det gäller att ha turkalsongerna tvättade till matchstart!
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-13 11:28
Intressant läsning av en gravt medicinerad ÖISare. Lite spännande är det
Örebro Mittåt
2007-03-13 10:50
Jag ser att både Green och Lovén åker med till Cypern medan ÖSK Ungdom skall spela både mot IFK Kumla (i morgon) och Köping (på lördag) - två självutnämnda seriefavoriter. Det skall bli intressant hur man löser frånvaron av dessa två stöttepelare.

Mittbacksmässigt blir det väl inte några större problem. På den positionen finns Nätterlund, Pettersson och Ramström att tillgå. Men knepigare blir det med positionen som högerback. Man kan spela där med Philip Öhlund, men vem skall då ta platsen som vänsterback? Pontus Brunzell tar det försiktigt på grund av sina ljumskproblem så han är nog inte att räkna med. Man skulle eventuellt kunna spela Martin P som vänsterback. Det har man gjort förr. Alternativt lånar man upp Daniel Filipovic från ÖSK Söder och låter Philip gå kvar till vänster.

Ytterbacksplatserna framstår allt mer som den stora problempositionen i årets upplaga av ÖSK Ungdom. Green och Brunzell är väldigt duktiga, men då de faller ifrån blir svårigheterna uppenbara.

Nåja, nu får tränarna hur som helst två tillfällen att testa katastrofscenariot.
Örebro Sekt. E
2007-03-13 09:46
Mittåt/ Tack. Klok som en bok. Som alltid. Hoppas den funkar, det är en sån replica-tennismatchtröja de tog fram för några år sedan och den är skön. Bra också att den är lite liten, så att man måste hålla sig i form för att kunna ha den.. Ingen mazarin på läktaren för min del med andra ord.

Segertröja/superettantröja, det får framtiden utvisa.
Annons: