/fotboll/osk/forum/8310.aspx/fotboll/osk/forum/8310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-11 13:26
Blå Bergen Blues//

Tror vi blev hjälpta av Degerfors omgången innan den sista. Jag har nämligen en bekant som är Degerforsare och fortfarande tjatar om att vi fick deras hjälp. Men Baxter var väl tränare då?

Vad gäller tröja nr 10 kan väl Thomas Nordahl få vara med och dela den med Janne Mossberg ;)
Örebro jappel
2007-03-11 13:21
210 and counting.
Drag är bara förnamnet. :-)
Örebro DaSa
2007-03-11 13:07
Nedim var inte utanför gruppen, men direkt efter första halvlek blev avblåst så bildades en grupp med Weggen, Walker*2, Rodevåg och kanske ngn till. Kvar blev Reed, Nedim, Nordin som "tvingades" bilda en egen grupp. Verkade som den första gruppen hade trevligast iallafall.
Örebro Ösk-Power
2007-03-11 12:58
Läste att någon här på forumet va på plats igår, och lade märke till att Nedim var lite "utan för gruppen".
Hoppas verkligen detta inte stämmer!

Ge oss en intervju med måltjuven, de skulle han uppskatta =)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 12:24
jag tycker att Janne Mossberg "för evigt" ska ha nummer tio... Vi kan hänga upp den i taket på Behrns....
Örebro GT
2007-03-11 12:21
Matthew S //

Ska nå´n ha "TIAN" på ryggen så är det "The Ghost" Nedim !!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 12:19
ÖSK-Karl//
Jag tror att det fortfarande kallades div 2 då, men jag kan ha fel.
Nä... jag har inte så bra koll, för under speciellt detta år, 1986, var det bra deppigt att vara ÖSK:are..
Men, jag vet att i sista omgången var det Enköping som kunde gå förbi ÖSK beroende på deras resultat hemma mot VSK och resultatet mellan ÖSK och Gefle.
ÖSK släppte onödigt in 1-2 i slutet av matchen och minuterna efter slutsignalen blev andäktiga då man följde rapporterna från Enköping-VSK som låg ca tio minuter efter... Nu lyckades inte Enköping vinna (tror att de behövde vinna men att det blev oavgjort), men de var oerhört nära, hade t ex skott i stolpen...

Någon annan kanske minns detta bättre?
Kanske var det så att Degerfors "hjälpte" oss i någon av omgångarna innan?
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-11 12:12
Aspen//

Att Benny Lennartsson och Stuart Baxter lyckades så dåligt i ÖSK är förmodlingen beroende på att de var helt färska som tränare då.

De två bästa tränarna vi haft anser jag vara Orvar Bergmark och Roy Hodgson. Rolf Zetterlund var också oerhört viktig de första åren.
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-11 12:06
Blå Bergen Blues//

Mitt minne kan möjligen svikta ;) Det var ett år i dåvarande div 1 som vi låg riktigt illa till. Degerfors tog då poäng borta mot en bottenkolega till oss och det blev indirekt våran räddning. Du har säkerligen bättre minne än mig, men jag har för mig att Baxter var tränare då?
Örebro Matthew S
2007-03-11 11:48
Men, skall INGEN spelare ha nr 10 i år? Sitter och tittar på truppsidan. Skandal! :-)
Örebro Matthew S
2007-03-11 10:59
Jag glömde tacka Johannes A och Östling för den utmärkta direktrapporteringen i går. Man blir så bortskämd att man tar sådant för givet. Så: TACK! Det kändes som att vara på plats.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 10:50
ÖSK-Karl//
Hur menar du att Degerfors räddade oss 1986?
Örebro Aspen
2007-03-11 09:07
Ämne: Intressant diskution....
Man blir fundersam när man ser att två av de tre sämsta ÖSK tränarna har haft stora framgångar på annat håll. ÖSK måste ha haft MYCKET bra tränare, konstigt att vi inte lyckats bättre.
Örebro Chivas
2007-03-11 08:43
Forza svartvitt!!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-11 02:00
"Jelecak var dagens bästa spelare och gjorde det mesta rätt. Han var inblandad i stort sett allt som hände offensivt och att han själv kände sig lite sliten märktes det inte mycket av på plan."

Mirza imponerar tydligen...
Örebro Matthew S
2007-03-11 00:03
Har inte följt ÖSK så länge men finns bara en tränare som kan komma ifråga för min ranking av dåliga tränare. Mats Jingblad värst enligt konstens alla regler. Dessutom var han äckligt bra betald men upplevdes av många som tvär och svår att ha och jobba med. Att ÖSK bara blev ett mittenlag (knappt) med de spelare han hade till sitt förfogande är absolut inte godkänt i min bok.

Har misslyckats med IFK Göteborg, fick ned Landskrona i Superettan (det kanske är en bra merit iofs) och fick sparken i Grekland tex. Att han misslyckades med att ta upp Peking var inte lika konstigt men säkert en besvikelse ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-10 23:01
Intressant diskution detta med tränare. Jag har följt mitt kära ÖSK sedan 60-talet och rankingen av de sämsta tränarna är följande:
1.Benny Lennartsson
2.Stuart Baxter
3.Stefan Lundin

Med Benny åkte vi ur AS trots att Orvar Bergmark ryckte in på slutet.

Med Stuart Baxter höll vi på att åka ur gamla div 1, Degerfors räddade oss faktiskt kvar.

Lundin hade en oerhört tråkig taktik och saknade helt utstrålning.

Örebro Aspen
2007-03-10 18:50
En riktig Fan !!!
Örebro Mittåt
2007-03-10 18:40
Avdelningen för onödigt vetande.

Wikström är nu uppe jämsides med Halilovic i minutligan. Näfver och Pettersson har fått förvånansvärt mycket speltid. Givetvis delvis beroende på omständigheterna, men ändå. I botten sladdar Henriksson och Rodevåg, vilka knappast kan sägas ha kommit igång än. Flitigast matchade spelare är Näfver och Pettersson samt Jeffs. De har varit inne på plan i samtliga spelade matcher så här långt.

Med tanke på att spelprogrammet har varit rätt hårt så tycker jag att det är förvånande. Det verkar nästan som om Walker försöker spela dem i form.

Nedim Halilovic...............7..483
Magnus Wikström............7..483
Christoffer Näfver............8.481
Johan Pettersson............8..452
Fredrik Nordback.............6.451
Glenn Holgersson............6..450
Ian Jeffs........................8..443
Robert Walker................6..429
Patrik Haginge................6..423
Peter Westman...............4..360
Richard Rickardsson.........4..360
Fredrik Samuelsson..........6..353
Joel Riddez....................4..346
Kevin Walker..................7..342
Yunus Ismail..................5..334
Fredrik Jansson...............6..332
Patrik Anttonen...............4..322
Lars Larsen.....................4..270
Moses Reed....................5..214
James Frempong..............5..184
Sebastian Henriksson........3..180
Joakim Green...................1...90
Stefan Rodevåg...............2..56
Christian Lumbana-Kapasa..3...53
Nordin Gerzic.................1..29
Örebro BabyKladde
2007-03-10 18:34
Ämne: Ämne: Jag läs....
Det låter rimligt att man tar dom mest erfarna och skickligaste mot Malmö FF och sen lite mer reservbetonat mot Mjällby.

dock ska man inte säga så om spelarna i ÖSK egentligen eftersom alla är bra spelare.. men dom flesta förstår nog vad jag menar =)
Örebro go_osk
2007-03-10 17:20
Ämne: Jag läste på MFF'....
Det är även en match mot Mjällby inplanerad. Min förhoppning är att vi ställer upp med ett relativt a-betonat lag mot Malmö, och luftar resterande delar av truppen mot Mjällby.
Örebro Rasberg
2007-03-10 17:19
Skåne//
Mjällby
Örebro Skåne ÖSKare
2007-03-10 17:15
Jag läste på MFF's forum att vi ska träningsmatcha mot dom på cypern.

Vilka mer lag spelar vi mot där?
Örebro go_osk
2007-03-10 17:10
Nu vet vi att vi även kan hålla spelet uppe mot allsvenska motståndare. Gais hade förvisso som sagt en del ordinarie spelare borta, men det är ingenting jämför med vad vi hade. Det ska bli riktigt intressant att se om vi orkar stå upp lika bra mot Malmö FF på Cypern.

Allsvenskan 2007, here we come!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-10 17:01
Dåligt med anmälningar till resan dessa senaste dagarna,kom igen nu,slut upp för de svartvita.
Örebro BabyKladde
2007-03-10 16:27
Tycker att 1-1 verkar vara ett godkänt resultat med tanke på hur matchbilden var enligt LIVE-rapporten.

nu dröjer det innan vi får se våra svartvita hjältar igen, men jaja.. då har man nåt att längta till ;D
Örebro BabyKladde
2007-03-10 16:26
Ämne: När drar ÖSK till Ay....
ÖSK åker på Tisdag 13/3 har jag för mig.
(kan vara Måndag 12/3 ??)
Örebro DaSa
2007-03-10 16:12
Nu har man sett årets första ÖSK match, vet inte om jag blev så jätteimponerad.

Den jag är mest besviken på är Larsen, han kom igång lite i andra halvlek men överlag så slog han bort många "lätta" passar och slog knappt en enda djupledsboll.

Sen kan jag även förstå att Nordin har dålig kondis, hans tröja satt lite "tajt" mild sagt:) Sen så kändes han lite vilsen och när bollen var i närheten så joggade han dit istället för att ge allt. Hans gula kort för snacket efter straffen var onödigt, tyckte straffen var rätt så given.

Noterade också att i halvleksvilan så kändes det som Nedim, Reed och Nordin var lite utanför gemenskapen medan de andra avbytarna skojade och hade trevligt.

Wikström tyckte jag gjorde an bra match, bra brytningar och han verkade vara på rätt ställe hela tiden.

Noterade också att när vi hade bollen i backlinjen så blev det ofta så att vi gick ner på en tre backs linje med Riddez i en position mellan mittfält och backlinje.

Pettersson tycker jag inte skall spela mera i anfallet, han känns totalt ofarlig när han får mot sig. Kan bero på att han ofta mötte Ekunde som är mycket duktig, men i AS så kommer nog de flesta backlinjer vara lika bra. Såg inte så mycket av honom när han blev nedflyttad, men tror han passar bättre där.

Yunus såg jag för första gången och blev även där lite besviken. Han väger mycket lätt i närkamperna men hade en del bra prestatinoer också. Förstof inte varför han blev avblåst i friläget, var ju en back som drog honom i tröjan så Yunus om ngn skulle haft frisparken.

Sämst på plan var domaren, han hade massor med feldömningar åt båda håll. Hoppas vi slipper honom i fortsättningen, nästan så man saknar Frisk när man såg honom.
Örebro Mittåt
2007-03-10 16:03
Chipset// Det blev visst ett degmål i andra halvlek. Men Forward vann och det var ju huvudsaken.
Örebro Chipset
2007-03-10 15:56
psoari/ Usch påminn mig inte om Peggen för då börjar tänka på Gigena, Pincelli och den värsta av dem alla; Asbjörn Helgeland. Sämre än Dragan.;-)

Gamla trä// Mittåt skrev tidigare om det. Degen torskade med 2-0 mot vårat andra lag. Dessutom var det rejält rättvist. Forza Forward!
Annons: