/fotboll/osk/forum/8294.aspx/fotboll/osk/forum/8294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-03-18 18:28
Märkligt att Walker spelar Larsen som yttermittfältare och Robert W som innermittfältare. Nya ideer i sista sekunden??!!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-18 17:51
DaSa//

Safari kommer spela vänsterback, alltså är det våran högerkant vi måste komma fram på.

Det kan bli tufft för Riddez-Näfver. Hoppas de går på offensiven, anfall är bästa försvar!
Örebro DaSa
2007-03-18 17:41
Tycker att vi skall satsa på att ha mycket av spelet på MFF:s högerkant där de spela Safari som är en omskolad mittfältare som högerback. Känns som att firma Riddez-Näfver kan ha riktigt kul på vänsterkanten.

Högerkanten däremot kommer nog bli motsatsen, där både Vinzents och Yksel verkar vara i bra form. Men förhoppningvis så har Anttonen höjt sig ngr snäpp defensivt nu efter hans matcher som högerback. FrSa verkar ju också vara i bra form, än det kanske inte kommer bli lika mycket utrymme offensivt denna match jämfört med MAIF.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-18 17:38
Enligt NA är det följande startelva i matchen mot Malmö:

--------------Westman--------------
Anttonen-Holgersson-Wikström-Riddez
Larsen--(R)Walker--Nordback--Näfver
--------Rodevåg-Halilovic---------
Örebro Sersant
2007-03-18 17:31
Ämne: Ämne: Sersant....
Har för mig att Walker sagt att det är i de 2 sista träningsmatcherna som AS laget ska formas.

Tycker det är bra att man ger hela truppen matchning, spelet kan ju de flesta då det ju är i princip samma och spelarna kan varandra då det ju inte varit så stor omsättning i truppen.

2 matcher i slutet borde räcka utan problem.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-18 17:17
Det mesta borde ju peka mot att det blir ett reservbetonat lag som tar sig an Degerfors. Yunus borde vara mer eller mindre given med tanke på att han inte kunde fara med på lägret. Jag tycker "Mittåt"s elva ser trolig ut, frågetecknet är ifall Patrick vill spela så många orutinerade spelare samtidigt i en match med mycket prestige?
Örebro Mittåt
2007-03-18 17:13
Aspen// Jag tog ut laget samtidigt som jag sneglade på vad som kommer senare. Walker vill nog inte spela sin förstauppställning måndag-onsdag-lördag. Det blir för slitsamt. Därför blir det reservlaget som får ta sig an Degen.
Örebro Aspen
2007-03-18 17:07
Ämne: Sersant// Efter Malm....
Mittåt//Måste vi inte nu börja spela ihop en grunduppställning och ett spelsystem? Tycker Walker har givit ungdomarna bra med speltid.
Örebro Mittåt
2007-03-18 17:04
Det gäller att ta vara på det positiva i varje situation.

"Det mesta gick snett. Det enda positiva var att solen sken".

Detta var dock inte ett citat som kan tillskrivas någon av ledarna på ÖSKs utflykt till Cypern. Även om de kanske tänkte så. Istället var det IK Frankes tränare Jan Malmqvist som sammanfattade vad han kände efter det att hans lag på hemmaplan fått stryk av div 3-laget FC Järfälla med siffrrna 0-5. (Franke spelar som bekant i samma serie som ÖSK Ungdom).
Örebro Mittåt
2007-03-18 17:02
Ösk-Power// Haginge fick väl en smäll av något slag i början av lägret. Ingen idé att riskera honom. Dessutom är det väl intressant att se om firma Wikström & Holgersson klarar ett lågt försvarsspel bättre än det höga.

Vad gäller Larsen är det ingen som vet. NA:s lag var iofs. bara ett förslag utifrån hur truppen träningsspelade idag. Så det är inte gjutet i sten att det blir på det viset.
Örebro Ösk-Power
2007-03-18 16:54
Skandal!

Var är Haginge och Larsen??
Örebro Mittåt
2007-03-18 16:53
Sersant// Efter Malmömatchen är det bara ihopskrap från Superettan. Degerfors, Åtvidaberg och Sirius. Jag hade nog gärna sett bättre motstånd i en av de matcherna. Typ förväntat topplag från Superettan. Landskrona eller Häcken i den näst sista matchen till exempel.
Örebro Mittåt
2007-03-18 16:50
Andrauppställningen skall väl i alla fall hålla en så pass bra klass att man klarar av en av bottenkandidaterna i årets Superetta. Annars har killarna ingenting i truppen att göra.

Det största frågetecknet är väl var man skall placera Sebastian. Om man räknar med att Johan Pettersson kommer att kunna mata in inlägg som han gjorde i den andra halvleken mot Norrköping skall man kanske flytta upp Henriksson i anfallet som mottagare av dessa inlägg. Då sätter man lämpligen Yunus som vänsterbräddare på James bekostnad och spelar Ian Jeffs på det inre mittfältet.
Örebro Sersant
2007-03-18 16:45
Vilka träningsmatcher är kvar?
Örebro Mittåt
2007-03-18 16:44
Här är mitt lag.

Richardsson
-----------
Green
Lovén
Haginge
Reed
-----------
Pettersson
Henriksson
Walker, K
Frempong
----------
Ismail
Gerzic

Ja, det är alltså startelvan mot Degerfors det handlar om.
Örebro Aspen
2007-03-18 16:09
En bestämd startelva lever inte som många matcher. Skador, avstängningar och form gör att det blir en stomme det kretar omkring.
Saknar dock Fredrik Jansson. Bätte alternativ än Glenn tycker jag (som sitter hemma i Närke, Walker vet kanske bättre)
Örebro Sekt. E
2007-03-18 15:37
Jag har också lite svårt att se hur Roberts plats motiveras. Han ligger väl i sanningens namn en bit från att få starta i Allsvenskan. Sen undrar jag om Hagge är en anledning till oro, hur skadad är han egentligen? Tror tyvärr att vi får en tuff match i morgon. Men hellre då än i serien.
Örebro BabyKladde
2007-03-18 15:35
Startelvan imorrn visar ju på att även ÖSK spelar ihop en me ordinarie startelva...

det är väl Haginge, Larsen & Jeffs som "saknas" för att få en helt ordinarie startelva, om man går efter hur vi supportrar vill att ÖSK ska ställa upp truppen ;D
Örebro Mittåt
2007-03-18 15:26
Svårt att förstå att Patrick väljer Robert som ersättare till Larsen på det inre mittfältet. Det hade varit bättre med Ian Jeffs om nu Larsen inte kan spela. Eller Henriksson, men han kanske inte är i spelbart skick än. Eller så sparas han till onsdagsmatchen, etablerad målskytt mot Degen som han numera är.
Örebro rirobban
2007-03-18 15:03
jappel//
MFF gör rätt. De börjar nu att spela ihop "elvan" som mycket väl kan komma till att starta premiärmatchen för dem. Jag tycker ÖSK bör göra detsamma och börja spela ihop en elva nu. Spelarna måste lära sig att hitta varandra och även om det är bra att så många som möjligt får matchträning så måste man nån gång dra en gräns. Jag tyckte att det var dags nu men antagligen fortsätter Walker att lufta spelare även imorgon. Av den anledningen så tror jag att vi förlorar matchen med 2-1... målet av Nedim då han rundat målvakten och lägger in bollen i öppen kasse:)

EDIT: Läste "erkis" inlägg här nedan och kan bara ändra min uppfattning. Den elvan ser mera orinarie ut än på länge. Visserligen är både Haginge och Larsen borta, men ändå ser den ganska bra ut. Jeffs vill jag också se i startelvan i Gävle. Men jag tror de står på sig bra med den elvan trots allt...
Örebro Erki
2007-03-18 15:00
NA avslöjar elvan inför morgondagens match?

Westman
----------
F. Samuelsson
Wikström
Holgersson
Riddez
----------
Anttonen
Nordback
R. Walker
Näfver
----------
Rodevåg
Halilovic

Var är Haginge? Har jag missat någon skada på honom?
Örebro jappel
2007-03-18 14:54
mff mönstrar det bästa dom har mot ÖSK, vad ska dom då skylla på efter förlusten?
Örebro rirobban
2007-03-18 14:34
ara//
Konstigt då att Örebro SK spelar i den högsta ligan och Syrianska FC gör det inte. Och väldigt konstigt också att Kuhi lyckades ta plats direkt i Syrianska men fick aldrig en orinarie plats i ÖSK. Klart han säger att hans nya klubb är bättre, speciellt ifall han lyckats ta plats i startelvan där. Men ren fakta är att Örebro är mycket, mycket bättre!
Örebro Mittåt
2007-03-18 14:32
Mission completed?

NA skriver idag i en liten notis att länets kristdemokrater haft sitt vårmöte. Till vice ordförande valdes Rose-Marie Frebran, som alltså gör comeback i politikens värld. Om än bara på länsnivå.

Hur skall man tyda detta? För mindre än en månad sedan omvaldes hon ju till ordförande i Örebro SK Fotboll. Är problemen över och har läget normaliserat? Knappast, så länge klubben måste överleva på konstgjord andning i form av tillskott från Spelarinvest, då det drar ihop sig till bokslut. Det finns nog fortfarande en hel del kvar att göra innan man kan säga att läget är helt under kontroll.

Jag tror snarare att detta är en indikation på hur "maktbalansen" förskjutits från förening till bolag. Det är i Örebro Elitfotboll AB som så gott som all verksamhet bedrivs numera och det är där som det tunga jobbet görs. Därför kan Rose-Marie börja ägna sig åt politiken igen. Och på sätt och vis innebär det kanske ändå, att uppdraget slutförts i och med att fotbollsverksamheten nu har fått en struktur, som är bättre anpassad till dagens situation.
Forward ara
2007-03-18 13:37
Erki/
Minns du när Syrianska FC intervjuade Herish Kuhi och han svarade att Syrianska FC är ett bättre lag än ÖSK!.
Själv tror jag ÖSK skulle ha enorma problem med Syrianska FC tekniska fotboll.

Syrianska FC matcher:
Syrianska FC - Eskilstuna City : 6-0
Syrianska FC - AIK : 1-2
Syrianska FC - Gröndal : 5-0
Syrianska FC - Enskede : 0-0
Syrianska FC - IK Brage : 2-0
Syrianska FC - Väsby United : 1-0
Syrianska FC - IK Sirius : 2-1
Syrianska FC - IF Sylvia : 5-2
Syrianska FC - Hammarby IF : 1-1
Syrianska FC - Skiljebo : 2-0
Örebro jappel
2007-03-18 10:40
Jag är inte speciellt oroad efter förlusten mot maif, förutom en sak. Sättet på vilket försvarsarbetet faller igenom totalt efter att första målet fallit. Då ramlar två och tre in innan man hunnit säga flasklock. Precis samma sak som hände mot qviding förra året och det finns säkerligen fler exempel på dessa genomklappningar som ÖSK råkar ut för efter att ha fört matcher för att sedan få ett mål i baken.
Detta måste dom lära sig att ta, fortsätta spela som man gjort fram till målet som om inget har hänt, kanske lite mer koll på just det läget som ledde till målet i baken, men i övrigt trumma på i samma anda som innan målet så kommer säkerligen en ÖSK kvittering och ledning ska ni se.

Tyder detta på dåligt psyke? allmän osäkerhet i backlinjen? oförmåga som lag att anpassa sig med små förändringar efter ett mindre bakslag (baklängesmål). eller??
Örebro Marquis de Sade
2007-03-18 10:37
Två fullt möjliga varianter på kvällspressens rubriker på Måndag:
"MALMÖ FF'S SKANDAL-CHOCK: AKTERSEGLAS I KAMPEN OM SM-GULDET, EFTER ÖSK´S SKANDAL-FOTBOLL"

alt2:
"ÖSK ALLT NÄRMARE SUPERETTAN EFTER MALMÖ FF'S CHOCK-KUPP MOT ÖSK'S SKANDAL KRIS"
Örebro BabyKladde
2007-03-18 10:30
NA avslöjar vem som är värst i ÖSK gällande olika kategorier som musiksmak, Matvrak m.m...
Örebro BabyKladde
2007-03-18 10:26
Ämne: Vill ha upprättelse ....Tror rubiken säger: örebro chockade mot MFF

Sen så står det om att vi vann efter att Malmö gjort en tam insats mot oss..
tror dom kommer skriva "fördel" Malmö, att dom gjorde en dålig insats osv.. om vi vinner vill säga.
Örebro jappel
2007-03-17 23:40
Vill ha upprättelse på måndag!
Intressant att se att artikeln om vår lilla förlust i går fortfarande ligger kvar på ab inte helt oväntat att dom väljer att vänta med att skriva om ÖSK tills dess att dom kan använda svarta rubriker!! (helt i onödan dessutom med tanke på att det kommer bli andra bullar på måndag)! ska bli intressant att se om det står att ÖSK spelade bra och vann på måndag eller om tidningarna väljer att vinkla det som att MFF spelade dåligt och är nära kris.. vad tror ni andra? :-)
Annons: