/fotboll/osk/forum/8291.aspx/fotboll/osk/forum/8291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari
2007-03-21 15:05
Finns det liverapportering?
Örebro jappel
2007-03-21 15:04
Ämne: Hur mycket leder ÖSK....
osäkert, men det borde vara 1-0 med tanke på att det ska sluta 8-0 även denna gång
Na är lite av slow starters när det gäller liverapporteringar. Men dom brukar ta sig mot slutet :-9
AIK Saywee
2007-03-21 15:03
Hur länge skall man behöva vänta på ett mål?
AIK Saywee
2007-03-21 15:01
Hur mycket leder ÖSK med?
Örebro jappel
2007-03-21 14:59
vilket för övrigt är ett gammalt glassmärke.

Nu kör vi!!
Örebro GT
2007-03-21 14:58
Saywee //
Gin och Tonic kanske ?

Nej, jag satt på Gamla Trä tidigare men fick anpassa mitt nick efter rivningen...

Nu sitter jag på rad två på "Gamla Betong" :-)
AIK Saywee
2007-03-21 14:54
GT betyder väl Goda Tider, eller?

Hinner med en gammal Göteborgshistoria innan matchstart.

Kålle stiger fram till en taxi, chauffören vevar ned rutan och Kålle frågar "Är du ledig?" Taxichauffören svarar "Jaa" varpå Kålle säger "Du, de ä la gött!"

Snart teatime och matchstart!
AIK Saywee
2007-03-21 14:47
Härligt med rapportering, jag befinner mig c:a 4 timmar från planetens medelpunkt = Behrn Arena.

Om man vänder på BA blir det AB, vilket jag har för mig står för "Absolut Bolsjevism"

FORZA SVARTVITT!
Örebro jappel
2007-03-21 14:35
Marquis de Sade //
Såg att du är 2007 år gammal...heter du möjligtvis Jesus i förmamn? :-)
Örebro jappel
2007-03-21 14:33
jag käkade en kaka...eller nej. rättare sagt läste jag en artikel om Kaka

Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 14:17
jappel// jag tog en kopp kaffe för 35 sek sen...vad gör du just nu?...ha skojja!
Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 14:14
Ämne: Ämne: ...å dä....
det var fan...vi är visst rätt synkade idag tror jag!...vi tänker ju rätt lika idag, ska vi skriva varannat inlägg?...:-)
Örebro jappel
2007-03-21 14:12
Ämne: ...å där är länken. ....
20 sek försent....
kan jag skylla på att min text var längre även denna gång? ;-)
Helsingborg Laaarse
2007-03-21 14:12
Hejsan! Någon som vet vad inträdet blir till dagens match?!?
Örebro jappel
2007-03-21 14:10
fast na kan man tydligen alltid lite på i år!!!
Starkt gjort att liverapportera även denna match!
Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 14:10
...å där är länken. (det är så här man klättrar i forumtoppen!)
Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 14:09
NA har matchrapport.
Örebro jappel
2007-03-21 14:08
Vi får väl hoppas..men det är nog kanske att hoppas för mycket. ungdomsgänget med några få från a-truppen.. nja..kanske inte värt för live gänget att ta semester för :-)
Men kanske någon som sitter på jobbet som känner någon med telefon på plats, så att vi i alla fall kan få halvtidsrapporter?
Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 14:07
323 anmälda till gävle fortfarande...har det lugnat ner sig på anmälningsfronten?
Örebro GT
2007-03-21 13:59
Kommer det bli nå´n matchrapportering ??
Här sitter man fast på jobbet...
Örebro jappel
2007-03-21 13:22
Tyvärr måste jag erkänna att det stora skillnaden mellan ÖSK anno 04 och ÖSK anno 07 är på målvaktssidan...men det vägs förhoppningsivs upp av att vi har ett bra mycket vassare anfall. Och backlinjen borde kunna hjälpa till att väga upp bakåt..riddez några år äldre, wikis tyngre längre och förhoppningsvis lika placeringssäker som thompa. Hagge blir bättre för var dag som går, och samuelsönerna och jan sonen blir även dom äldre på det positiva sättet (dom är inte för gamla än :-)
Örebro rirobban
2007-03-21 12:58
Joerny - Put your hands up for Örebro//

Japp men båda dem har ersatts på mycket bra sätt. Joel Riddez som ersättare till Danielsson och så har vi två ersättare till Alvbåge. Ja för både Westman och Richardsson är duktiga målvakter. Dessutom är Westman stabilare än Alvbåge. Visst är Alvbåge en trevlig kille (som det verkar) men kommer ihåg då han släppte in 10 mål på de två första matcherna säsongen 2004. Allt kanske han inte kan ta på sig men några mål får han allt ta på sig:=) Hur som helst kan det bli kul i år:....
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-21 12:54
Jappel// För att ta upp några spelarförluster av betydelse så kan jag nämna John Alvbåge och Micke Danielsson (en hörnläggare av klass).
Örebro jappel
2007-03-21 12:37
och så glömde jag visst bort Pettersson som ju börjat så övertygande på försäsongen i år. (hoppas bara att han inte gör en Kuhi och bara levererar i betydelselösa matcher :-)
Gerzic ska bli mycket intressant att se hur han utvecklas under året!
och Holgersson backlinjen kommer bli grym iår.
och så RR som utmanare i målet såklart.
Örebro jappel
2007-03-21 12:32
Tja la, la la la la...oh oh oh Örebro!!! :-)
Örebro jappel
2007-03-21 12:31
och vi har kvar:
Larsen, Haginge, Riddez, Nordback, Anttonen, Samuelsson * 2, Westman
Har bytt ut Costa mot Halilovic och Kuhi mot Rodevåg. vi har även fått fart på Näfver och värvat Henriksson, Jeffs och bröderna Walker istället för mambo mumba och pfo.
Bytt ut Thompa mot Wikis, ja vad månne det bliva av detta?
Kan bli riktigt bra!
Örebro jappel
2007-03-21 12:22
På tal om att tippa tabellen...senast det begav sig för ÖSK i Allsvenskan hade vi faktiskt bara
mff, hbk, ifk, dif, kff, och ham före oss i tabellen av dagens lags, och med tanke på att vi nu visat att vi kan slå mff en bra dag och med tanke på att varken hbk ifk dif eller kff övertygat allt för mycket på försäsongen, så borde vi ju kunna vara med och kriga om RL platserna redan i år. Eller hur!
Örebro jappel
2007-03-21 12:15
Låter som att det är dags att uppfinna riktigt bra stötdämpande fotbollsskor. eller bättre underlag...gräsmattor är ju ganska mjuka har jag hört :-)
Örebro Mittåt
2007-03-21 12:11
jappel// Jag tror att du underskattar hur mycket stryk kroppen får på grund av fotisättningarna. Varje gång man sätter ner foten (springande eller hoppande) går det en stötvåg genom kroppen som skall fångas upp av muskler, senor och benstomme. Sådant sliter. En hockeyspelare utsätter inte alls sina fötter/ben för samma typ av belastning.

Ett annat exempel på hur detta slår är om man jämför en maratonlöpare med en cyklist. En maratonlöpare behöver i allmänhet flera veckors återhämtning efter ett maratonlopp på två timmar. En tävlingscyklist som ligger minst lika nära sitt max som löparen gör kan tävla tre veckor i streck 5-6 timmar om dagen med en eller två vilodagar inlagda. Då de hur som helst cyklar 10 mil eller så. (Tour de France). Skillnaden som jag ser det ligger i belastningen på rörelseapparaten.
Örebro jappel
2007-03-21 11:52
Ämne: Största skillnaden m....
Ligger något i det.

Känns bara som att 1,5h match som det är fråga om är ganska lite jämfört med hur mycket tid spelarna tränar varje dag. (visserligen med lägre tempo. Nog går det åt 4h träning om dagen för ÖSK eller?

om man då ersätter det med 1,5 h effektiv högtempoträning(läs match) någon gång ibland borde det fungera bra.
Men jag litar självklart på att tränarna och läkarna vet vad som är bäst för laget!

Men jag kapitulerar och lämnar walk over :-)
Låt spelarna vila, och så räcker det med två matcher i veckan då.
Annons: