/fotboll/osk/forum/829.aspx/fotboll/osk/forum/829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-11-22 18:38
Alltså, jag gillar när man bygger ett nytt lag, men klurar oftast över om ryktet kommer från en relativt säker källa. Annars kan ju vem som helst skriva vad som helst och hoppas på att det kommer att stämma.

Kanske var att ta i att skriva "skvallra", men man blir ju lite nyfiken på vem som läcker lite grann.

Jag tycker ärligt att det är spännande och kul att någon bestämmer sig i kommande vecka för oss eller en annan klubb.

Hoppas att han väljer rätt:)
Benny Böckling
2015-11-22 18:36
[QUOTE=Eyravallen Örebro ]Fått höra att en viss spelare ska bestämma sig i veckan mellan oss och en annan klubb. En spelare jag gärna ser i våran tröja i helt okej ålder. [/QUOTE] Ge mig nån timme så ska jag nog kunna lista ut vem spelaren kan vara som uppfyller dem kriterierna.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2015-11-22 18:08
Vem har skvallrat?
Örebro rirobban
2015-11-22 17:46
@Eyravallen Örebro:

Du kan inte hinta om någon ledtråd (typ position eller egenskap)? :)
Benny Böckling
2015-11-22 17:40
@Eyravallen Örebro:

Fan vad ballt.
Eyravallen Örebro
2015-11-22 16:46
Fått höra att en viss spelare ska bestämma sig i veckan mellan oss och en annan klubb. En spelare jag gärna ser i våran tröja i helt okej ålder.
Örebro Gamla Trä
2015-11-22 14:19
Jag var på en träning med ett undervattenrugbylag en gång i tiden, i Kumla. Sjukt tuff sport, iallafall för en hobbysnorklare. Det blir ju veritabel brottning under vattnet, där det också är svårt att andas om man inte är en fisk. Bihålorna värkte rätt bra efteråt. För ordningens skull vill jag tillägga att man inte får hålla i eller dra av andras utrustning...och förutom den ganska branta inlärningskurvan så...nej, det kanske inte är nån vidare publiksport.
Örebro flesklepp
2015-11-22 13:27
"Nemo" tror jag Stockholmsklubben hette. Eller heter. I Eriksdalsbadet var det nog. Nåja, det var väl inte så att jag aktivt sökte upp en sådan match, men när jag väl var på plats när den pågick så slog jag mig ned på läktaren en stund. Men, fy så händelselöst det tedde sig när man inte såg vad som pågick där under ytan.. Annars så hörde jag av en fd arbetskamrat som var aktiv i gebitet att det nog är en av världens "råaste" lagsporter. Det mesta förutom strypgrepp verkar vara tillåtet. I det närmaste.
AIK Nissesson
2015-11-22 10:56
flesklepp, är det ett påhitt igen, eller var och när såg du en sådan match?

Vilka lag möttes och varför bestämde du dig för att se en sådan match?
Örebro flesklepp
2015-11-22 10:49
@Nissesson:

Jag ger nog ändå Undervattensrugby rött kort. Jag satt på läktaren under en sådan match och hade väldigt svårt att följa den...
AIK Nissesson
2015-11-22 10:43
Alla lagsporter ger jag grönt kort!

Många barn och ungdomar får olika möjligheter att prova sina talanger och försöka finna en framtid eller åtminstone drömma lite ...

Örebrosonen,
jag hoppas verkligen att du i det du skrivit, även omfattar damfotboll!!!
Örebro Örebrosonen
2015-11-22 08:20
Nu kommer den stora definitionsboken fram...
Fotboll är en riktig sport - att se fotboll är det ända en självutnämnd fotbollsälskare/supporter behöver. Fotbollssupportern lägger ingen större vikt kring cirkusnummer/clownshower eller annan typ av periferiverksamhet som inte är förknippad med det egna laget.

Som fotbollsälskare tar man sig till arenan eller bunkrar sig framför en skärm med siktet låst på det som händer på planen. Där allt som kan klassas som störning föraktas och följs upp med dithörande verbala uttryck och fysiska handlingar/gester.

Fotbollen är alltid det primära och fotboll har aldrig behövt spex för att locka till sig vare sig publik eller partners. Fotbollen skapas av den gemenskap som fotbollen alltid har stärkt och varit en självklar del av i stad efter stad & land efter land. Upplevelsen av att befinna sig på en arena föra att beskåda en fotbollsmatch utgörs alltid av ens känslor till det egna laget. Det är sedan dessa känslor som ramar in matchen och gör fotbollen till det fenomen som det är.

Fotbollen har riktiga supportrar, riktiga lag och framför allt ett äkta underhållningsvärde.

Fotboll är således allt som hockeyn inte är.

I min värld - min absoluta subjektiva åsikt - är Hockey underhållning för den med låga krav på huvudnumret, för den med större konsumtionsbehov än behovet att sportsligt tillfredsställas/stimuleras, för den som är allmänt tanklös, för den som helt enkelt inte har något annat att göra.

Fotboll är som hunden - människans bästa vän, medan hockey är som en katt - något kallt & eländigt.

ÖHK-Kalle tror sig, sedan en tid tillbaka, vara anställd hos ÖHK som "inkastare" och opinionsbildare. Han har valt att göra det till sin plikt att till varje pris, ta till alla medel han kan för att diskreditera ÖSK för att framhäva ÖHK och försöka locka folk till cirkustältet intill vallen.

GÖR DITT VAL - GE HOCKEY RÖTT KORT!
AIK Nissesson
2015-11-21 23:18
Gräs är gräsligt:)
Örebro Vinnartradition
2015-11-21 22:52
@Nissesson:

Plast är plastigt!
AIK Nissesson
2015-11-21 22:47
Vinnartradition,

Vad är det för fel med plast,
fungerar bra som underlag,
både för spelare och för åskådare ...
Örebro Center
2015-11-21 21:41
@Vinnartradition:
Trots det sagt av dig, tycker jag ändå matchen i slutändan står i fokus. Och det tror jag det flesta tycker. Jag ser alla bortamatcher tex på Cmore. Då ser jag bara själva matchen och jag tycker det, inte alltid, men ofta, är god underhållning. I dag var det repotage i Cmore från ÖHK- hemmamatch och man visade "Kidsroom". Man kan alltså lämna in sin unge, om han inte gillar hockey, till barnvakterna och sedan gå och se matchen.;0) Skitsamma. Jag respekterar dina åsikter. Jag känner bara att när man säger att det är så mycket bättre underhållning när ÖSK spelar och så mycket bättre stämning och det verkar hända så mycket mer i spelet osv kan jag reagera. Jag ser (nästan) alla ÖSKs-matcher varje säsong och (nästan) alla ÖHKs matcher varje säsong och jag kan bara inte hålla med i den jämförelsen. Angående Hype så blir det förstås så när vi inte haft ett lag i högsta serien på så många år. Så klart kommer själva hypen att lägga sig och fortsättningen hänger nog mycket an på hur väl klubben kan utveckla sig. ÖSK hade också en viss hype tyckte jag när man återkom från SE förförra gången och det lade sig också med tiden. Bortamatchen mot Gefle för ÖSK och bortamatchen mot Färjestad efter sitt lags respektive återkomst har vissa likheter Nog om detta från mig nu.
Benny Böckling
2015-11-21 21:17
@Asbjörn#10:

Borde ju vara någon klar till återsamlingen i december kan man tycka.
Örebro Vinnartradition
2015-11-21 21:16
@Örebro Center:

Det är ÖSK-Karl som ständigt jämför ÖHK med ÖSK. ÖHK gör helt klart många saker bra men jag upplever inte att det är samma “hype” kring laget som det var förra säsongen.

Jag anser personligen att hockeyn är en förstörd sport och att SHL (skulle vilja skriva elitserien) är en “plastliga” med ett för stort fokus på annat än själva sporten. Jag har inget större intresse av att besöka ett konversiellt jippo med powerbreaks, skränande house-musik och uppblåsbara ”klappor” på läktaren. Jag går på idrottsevenemang för att se idrott. Punkt.

Jag är fullt medveten om att det kan krävas vissa kringaktiviteter för att locka en bredare publik. Detta får dock aldrig ta fokus från det som ska stå i centrum: idrotten.
Örebro Center
2015-11-21 20:40
@Vinnartradition:
Uselt spel och dålig stämning? Har det varit det hela säsongen alltså? Och även om det ibland är uselt spel, har inte hockeyn rätt att sjunka spelmässigt emellanåt på samma sätt som ÖSK gör? Jag förstår inte din retorik eftersom du jämför ÖSK fotboll med ÖHK hockey hela tiden. Precis alla egenskaper du tillskriver ÖHK, exakt samma har fotbollen visat upp med bottenstrider, 20 matcher utan vinst typ, sjunkande publik och jojo-åkande mellan divisionerna. Jag förstår bara inte vilka distinktioner du egentligen åsyftar när det gäller stämning och spel mellan ÖSK och ÖHK och där du påstår att ÖSK gör det mycket bättre. När ÖSK gick upp till AS från SE för två år sedan gjorde man det med det tråkigaste spelet i mannaminne. KNappt man gick upp f.ö. Pelle Blom kallade ÖSK spel "Som en seg diesel" Jag har inget emot jämförelser. Men skall du spela ut hockeyn mot fotbollen och påstå att både spel och stämning är mer underhållande inom fotbollen, ja då bör du åtminstone inte välja ÖSK som referens och representant för fotbollen.
AIK Nissesson
2015-11-21 20:24
Ja, det är segt och halvdött, så här års inom fotbollen, men framåt mars ljusnar det och som vanligt kommer jag att tro och hoppas på svartvita stordåd, kan inte sluta med det:)

Under mörkrets tid kan jag underhållas av andra lagsporter i Örebro, men jag längtar till våren, det har jag nog alltid gjort.
Örebro Asbjörn#10
2015-11-21 20:10
Nu har det varit otroligt tyst kring rykten om nyförvärv ett bra tag. Vi ska komma ihåg att det är 5-6 A-lagsspelare vi ska hinna få in de närmaste månaderna, ännu fler om någon nuvarande spelare dessutom skulle lämna.

Vi ska givetvis inte stressa upp oss i onödan redan nu, varken vi supportrar eller klubben, men ju längre vi väntar desto färre blir ju alternativen.

Gå i bräschen nu Astrit och skriv på ett treårskontrakt! :)
Örebro Vinnartradition
2015-11-21 16:43
@ÖSK-Karl:

Kryp till korset i stället och erkänn att hockeyn inte är lika het som den tidigare varit. Uselt spel, dålig stämning och många matcher osv. Jag längtar efter fotbollen!
Eyravallen Örebro
2015-11-21 12:06
Pajasen bestämmer vad som är bäst.
Väntar fortfarande på mitt svar Öik-karl, du sade vi aldrig skulle vinna en match med Rinne uppenbarligen hade du tok fel och började sist att de var ett måste o förlänga med Rinne, som du så många gånger mobbat på detta forumet.
Man ser dig bara i motgångar. Fortfrande bitter att ingen i Ösk tog dig seriöst?
AIK Nissesson
2015-11-21 10:17
Vårt kära ÖSK bedriver väl inomhussporterna innebandy, handboll och även bandy ...

Många ungdomar har chansen att välja sport och enklaste vägen till ett A-lag i framtiden, kanske går via dessa sporter?
Örebro Lekiller
2015-11-21 10:09
[QUOTE=ÖSK-Karl] Sedan kan du ta den där om Rödluvan också........:) Vi är nog många här som vet vilken sport våra barn och barnbarn i åldern du beskriver väljer i första hand, speciellt när det är kallt ute ;) [/QUOTE] Handboll eller innebandy?
Örebro ÖSK-Karl
2015-11-21 02:40
@Restalundsvägen:

Lillgammal son du har ;)

"Pappa, Gud vad tråkigt det var. Jag vill inte gå mer på hockey. Jag går mycket hellre på Vallen i januari när ÖSK möter typ Boden eller Kumla i en träningsmatch än nån mer match i SHL".

Han vet som nioåring redan vad Vallen är och hur det är att möta typ Boden eller Kumla där i Januari !!! Vad månde det bliva av en sådan intellektuell pojk, kanske den som ger ÖSK ett första guld efter ca 120 år?

Synd han fick se matchen mot Luleå i ishockey, har förstått att den var bedrövlig, själv missade jag den, är ca 10 timmar från Sverige.

Kan du komma igen med en rapport hur din nioåriga son upplever en ÖSK-match i fotboll mot Kumla eller Boden i januari, eller mer sanningsenligt ett lag som ÖSK spelar träningsmatcher emot.

Sedan kan du ta den där om Rödluvan också........:) Vi är nog många här som vet vilken sport våra barn och barnbarn i åldern du beskriver väljer i första hand, speciellt när det är kallt ute ;)
Örebro Center
2015-11-20 21:18
@Jonas r:

Fast det är väl att vända sig emot underhållningsvärdet? Allt du skriver handlar ju om underhållningsvärdet?
Örebro Jonas r
2015-11-20 18:41
jag har inte vänt mig emot underhållningsvärdet utan jag pratar.om att hockey påminner mer om Liseberg medans fotbollen mer är en upplevelse där du är med och skapar stämning på dina villkor.
Örebro Jonas r
2015-11-20 18:27
apropå kontraster
Örebro Jonas r
2015-11-20 18:17
fast att du vet familjer som inte går på fotboll betyder ju inte att.de minskar. Kolla statistik istället för ditt umgänge.
Annons: