/fotboll/osk/forum/8288.aspx/fotboll/osk/forum/8288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-03-19 20:25
Ämne: Tror denna uppställn....
blir nog tyvärr något liknande den uppställningen...lite synd för på så vis kommer dom som spelar i dessa "b-matcher" inte få minsta lilla föraning om vad som väntar dom vid ett eventuellt inhopp i AS!! SKulle vilja spela in en eller två ovana spelare åt gången med bibehållen grunduppställning, så att spelet är likartat för spelarna hela tiden!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 20:25
"MFF fick sig en läxa på Cypern"

"Man måste vara riktigt, riktigt snäll om man ska hitta en het MFF-chans."

Detta borde ju vara ett tecken på att försvaret fungerade bra igen?
Örebro Matthew S
2007-03-19 20:24
Delväckio//
Vi har förberett oss med att spela 1-1 mot Syrianska, släppa in fem mål på 20 minuter mot BP, förlora stort mot Gif Sundsvall, anställa en helt oprövad tränare, stänga av lagets bästa spelare för att han inte skriver på nytt kontrakt, sälja alla dugliga backar, ha en riktigt tjock anfallare och genom att andretränaren avgår med mindre än tre veckor kvar till seriestart..... eller vänta nu kanske jag blandar ihop saker och ting. Inget lag kan ha sådana dåliga förberedleser för en allsvensk säsong.
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-19 20:23
Ämne: Hur har ni förberett....
Inte på långa vägar lika mycket som ni, så där ligger vi nog långt efter...
Örebro jappel
2007-03-19 20:23
Ämne: Hur har ni förberett....
har du börjat fundera på vad du ska göra om bajen vinner sm-guld iår? det är nästan lika meningslöst!
Örebro Matthew S
2007-03-19 20:21
Tror denna uppställning mot Degerfors (om alla är friska och krya, det har ju varit lite skavanker i truppen):

Richardsson
F.Samuelsson-Jansson-Haginge-Reed
Pettersson-K.Walker-Jeffs-Frempong
Ismail-Gerzic

Kanske Henriksson och M.Samuelsson får debutera? På en bänk finns nog Green, Lovén, Lumbana-Kapasa, Nilsson och Lithell.
Hammarby Delväckio
2007-03-19 20:19
Hur har ni förberett er för Superettan år 2008?
Örebro initforlife
2007-03-19 19:51
Jappel//Allt är som vanligt,negativa nyheter om Ösk målas upp i krigsrubriker.Positiva smygs möjligtvis fram i en liten,liten notis...
Örebro mustard
2007-03-19 19:49
målet som säkert redan är länkat här tidigare. men man vet ju aldrig!
AIK Saywee
2007-03-19 19:47
"Tvi, ja ä inte bitter! Men att missa när giganterna åker runt med degarna, dä ä inte bra!"

Mas-Saywee

För en veckopendlare är faktiskt mitt i veckan, dvs onsdag och denna matchtid sämsta tänkbara, rackarns alltså, men ...

... jag som i och för sig hatar snö, tänk om Kung Bore kunde fixa detta i veckan och flytta matchen till helgen, hmmmm?

Örebro jappel
2007-03-19 19:42
Fortfarande ingen artikel på ab om "ÖSK:s tursamma seger mot guldkandidagen mff".
Hade även dom förväntat sig en ifif seger så pass mycket att dom redan hade ett gäng färdiga artiklar om mff:s väg mot guldet som nu byts ut?
Ska det behöva ta över fyra timmar för dom att få in en liten notis i alla fall?
Allsvenskan närmar sig med stormsteg, det känns som att dom borde ha lite mer fart på artikelskrivandet om träningsmatchandet speciellt när det är två as lag som drabbat samman..
efter förlusten mot maif var dom visserligen snabba att basunera ut att ÖSK är långt från formen..
Kan man inte förvänta sig mer av sveriges största kvällstidning?
Eller är jag bara onödigt gnällig?

Visserligen tyder kanske fördröjningen på att dom gör ingående intervjuver med ÖSK, hoppas hoppas :-)
Örebro initforlife
2007-03-19 19:37
Hoppas underskattningen håller i sig,det kan vi vinna många sköna poäng på.
Örebro initforlife
2007-03-19 19:36
Samma här,översatt av en påg.
AIK Saywee
2007-03-19 19:34
initforlife//
Tackar för översättningen, har faktiskt inte sett eller hört detta ord tidigare, men jag vet att en del tror att det finns ett "änglagäng" i Jöttebörj.

Tja, det kan ju inte vara alltför roligt av en guldkandidat att få stryk av ett "ängagäng" ;-)
Örebro initforlife
2007-03-19 19:31
Ängagäng="Ett gäng killar från en by som spelar i dom lägsta divisionerna på en plan som är mer eller mindre lik en äng."
Örebro fersbro
2007-03-19 19:28
Toro// här har du länken...
Örebro jappel
2007-03-19 19:27
Jag förstår inte skribenten som påstår att han tror att mff ska pulvrisera ÖSK...så ojämn har väl inte allsvenskan varit sedan 40 talet att något lag kunnat räkna med att pulvrisera ett annat i vår högsta serie.
År efter annat blir vi i lilla sverige smärtsamt påminda om att steget ner till SuperEttan eller till och med div1 är kortare än steget upp till dom flesta andra förstaligor ute i europa.
Jag förstår att spelare och ledare i ifif har svårt att finna arbetsro så länge det finns den typen av "så kallade" supportrar. (Fast det är såklart bara bra för ängalag som vackra stolta ÖSK.
Så, fram för fler galna motståndarsupportrar som sätter en omänsklig press på de sina så att ÖSK kan glida fram lite i skymundan på samma sätt som BP överraskade SE i fjol. Det var ju ingen som tog dom på allvar. inte ens när dom låg på direktuppflyttningsplats med endast några få omgångar kvar att spela. Låt oss hoppas på ett liknande scenario i årets AS med ÖSK i BP:s possition.
Örebro Toro
2007-03-19 19:18
Erki// Kommer inte åt NAs film från jobbet =(
Men det funkar att se på Youtube därav undrar jag om nån vänlig själ kan lägga upp den där..!?
AIK Saywee
2007-03-19 19:16
Vad betyder det skånska ordet "ängagäng"?

Finns det något som heter "dängagäng" eller "flängagäng"?

Jag gör Rodevågen för Stefan!

Forza svartvitt!!!
Örebro jappel
2007-03-19 19:16
Träning är träning, nu gäller det för laget att visa att dom tagit lärdom av båda dessa matcher så att vi kan undvika att förlora mot på pappret sämre lag och forstätta vinna mot på pappret bättre lag. Och slutligen, på pappret jämna matcher ska vi vinna på ren vilja! :-)
Örebro initforlife
2007-03-19 19:02
Det var väl en fin skalp så här på försäsongen.Glädjer mig.Härligt att vi är underskattade också,det passar oss som handsken.
Örebro BabyKladde
2007-03-19 19:02
Hade delvis rätt om MFF's kommentar.

Dom tog bara fram saker om egna laget.
dom sa inget om att ÖSk var laget som utnyttjade anfallet bäst eller så.
Örebro MAD FOR IT!
2007-03-19 19:00
.... kanske är jeppsons som frilansar som skribent på skånska svenskafans sidorna ?
Örebro MAD FOR IT!
2007-03-19 18:53
fyfan vilken pajas som skriver för MFF, pinsamt! menmen, get use to it MFF mfl ;D
Örebro Kerberos
2007-03-19 18:41
Erki //

Det roliga i ett sådant referant är att det får mig att fundera:

Vilken självbild har människan som skrivit detta om man nu kan ha en sådan bild för en/ett förening/klubb/lag?
Djurgården kork
2007-03-19 18:41
s...
Örebro Erki
2007-03-19 18:32
"Likväl kan dessa faktorer aldrig ursäkta det faktum att laget som ställer upp på banan idag ska slakta Örebro SK. På pappret (jag vet, inga matcher spelas på pappret) har vi ett lag den här eftermiddagen som ska plocka isär, smula sönder, pulverisera och fullkomligt tillintetgöra ett lag som Örebro"

Låter som överskattning av MFF eller underskattning av ÖSK, eller kanske båda ;-)

Toro// Varför då?
Örebro Toro
2007-03-19 18:14
Nån som har möjlighet att lägga upp NAs inslag från dagens match på Youtube!?
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-19 18:08
Larsen på kanten berodde nog mest på motståndet. Ett Malmö med mycket folk i mitten och mycket på kanterna. Lars fick tid och yta. Passade honom perfekt. Mot ett lag som spelar mycket efter kanterna kommer man nog inte vilja ha honom där. ÖSKs mål kom ju efter framspel av Lars och den bästa chansen efter det var Näfver. Båda våra bästa chanser alltså från de som spelade på kanterna och hade ytor att arbeta på. Mycket följsamt och smart av Patrick.
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-19 18:07
Ämne: rirobban //

Och N....
Att påverka Migrationsverket är nog ungefär som att ringa till Skattemyndigheten och be att få slippa deklarera.....förresten du har ett PM i din inbox! ;-)
Annons: