/fotboll/osk/forum/8285.aspx/fotboll/osk/forum/8285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-03-20 13:02
Ämne: Usch, vad jag retar ....
Mycket bra inlägg!!!
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-20 13:01
Kanske är det sydsvenskans "stjärnreporter" Håkan Malmström som tipsat AB. Kan tänka mej att dom var tvugna att skriva nått negativt om ÖSK efter att det bara har varit dystra rapporter från MFF-lägret.
Örebro jappel
2007-03-20 13:00
na kommer säkerligen inte göra någonting alls av detta då det säkerligen inte existerar något problem. Na är i alla fall en någorlunda seriös tidning. (jämfört med ab är den ju nästintill sanningen (inga kopplingar till pravda dock:))
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 13:00
Matthew S//

Klockrent idag igen!
AIK Saywee
2007-03-20 12:59
Ämne: Oerhört osmart av La....
Kommer ihåg som barn hur tråkigt det var att ibland få stå i mål. Tänk om Peter Och Richard vill vara med de andra och spela "ute"?
Örebro Matthew S
2007-03-20 12:56
Usch, vad jag retar mig på Aftonbladets artikel.

1.) Rubriken: "Stjärnan hotar med bojkott"
Inte någonstans i artikeln finns ett citat som motiverar en sådan sensationsrubrik. Men man skall ha i åtanke vad det är för tidning.

2.) Underrubriken: "Petad av tränarens son"
Det är en träningsmatch, ÖSK har två talangfulla Walker-söner i truppen klart som sjutton att man vill testa alternativ. Att påstå att Larsen är petad känns smått överdrivet. Speciellt som han startade matchen. Inte att förglömma är att vi har två alternativ på högerkanten (Johan och Jeffs) skadade samt ett tredje alternativ spelar på högerbacken (Anttonen). Vad fanns det egentligen att välja på i denna match som högerytter när man vill testa Anton som högerback mot kvalificerat motstånd? Nordin Gerzic? Fredrik Jansson? Richard Richardsson?

3.) Pratminus: "Jag har spelat innermittfältare de senaste tio åren. Det är sådan fotbollsspelare jag är och det har jag varit sedan jag var ung i Danmark."
Jaha, så vad skall man tolka ur det. Att det inte går att lära gamla hundar sitta? Alla vet att Larsen är innermittfältare i första hand och har spelat som sådan tidigare i karriären. Tror att artikerförfattaren försöker att, med detta citat, ge mer "tyngd" åt sin artikel. Men i verkligheten gör det ju inte ett dugg för att stärka hans tes om att en bojkott eller skandan är i görningen.

4.) Pratminus 2: " Nej, jag vill inte spela som högermittfältare."
Ett helt normalt citat. Jag vill inte dammsuga hemma men inte hotar jag med bojkott av affärer som säljer dammsugarpåsar för det (även om AB säkert skulle kunna få det till något sådant). Den berömda fjädern har blivit till en flock med fåglar som skulle från ansamligen av tranar vid Tisaren att skämmas.

5.) Enligt uppgift: "Något som, enligt uppgift till Sportbladet, fick Larsen att ilskna till så rejält att sportchefen Lennart Sjögren tvingades kalla till fredssamtal.
Enligt uppgift till Svartvitts forum fick artikelförfattaren extra betalt av sin uppdragsgivare för att hitta på (läs: fabricera) skandaler under sin arbetssemester på Cypern. Detta "Enligt uppgift" ger skribenten oanade möjligher att fabricera enligt eget tycke och smak och sedan hänvisa till källskydd.

Obs: Jag säger inte att det som står i AB inte är sant. Jag tycker bara att artikeln i sig är väldigt mager och rubriksättningen verkar vara rejält överdriven. Läser man artikeln finns det INGET, absolut inte något, som kan ge ens en hint om att Larsen överväger en bojkott.

Skall bli mycket intressant att läsa vad mer seriös media (läs: NA) gör av det hela. Samt om officiella hemsidan kommer att skriva något.
Örebro jappel
2007-03-20 12:53
Mittåt //
Vist och sansat talat som vanligt :-)
Örebro Mittåt
2007-03-20 12:50
Erki// Man får nog lov att ta Aftonbladets "uppgifter" med en ordentlig näve salt.

Tidningen var inte på plats på Cypern och har antagligen inte en susning om vad som skett och sagts. Man har hittat en liten fjäder och skickar nu upp en försöksbalong med den lilla fjädern som ballast.

Att Larsen inte gillar att spela i anfallet eller på kanten är knappast någon hemlighet. Lundin försökte ju med bägge delarna och Larsen talade om vad han tyckte om det. Men som den lojale spelare han är spelade han ändå där tränaren placerade honom.

Att han hamnat i anfallet några gånger i vår har mer att göra med läget i truppen än med Larsens kvalifikationer att göra (tror jag).
Örebro Marquis de Sade
2007-03-20 12:49
Silenzo stampa!
Örebro GT
2007-03-20 12:47
Aftonhoran gör naturligtvis ALLT för att sälja lösnummer, Larsen är säkert med på löpet idag...

Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-20 12:45
"Nej, jag vill inte spela som högermittfältare, säger Larsen"

Att inte vilja spela högermittfältare och att hota med bojkott är väl inte riktigt samma sak. Sportbladets rubriker får man ta med en eller två nypor salt
Örebro Rasberg
2007-03-20 12:45
Ämne: Vad sysslar Larsen m....
Man måste förstå att det inte är Larsen som sökt upp AB utan tvärtom. Han kommenterade en snabb mening i flykten och sen blåses det upp. I stridens hetta kanske han säger så men när det lugnar ner sig så kan han nog förstå att han kan få mer yta som högermitt mot lag som praktiserar 4-3-3 eller liknande.
Örebro Grixx
2007-03-20 12:44
...som vanligt måste man ta allt med en nypa salt.

Allt kan vara sant eller fel...och allt däremellan:-)
Örebro Erki
2007-03-20 12:41
Vad sysslar Larsen med?
Han är väl en proffesionell fotbollsspelare, han får pengar för att lira. Då ska han väl spela där tränaren placerar honom och inte gnälla i AB.
Om han inte vill spela på högermittfältet kan ja ta hans plats, jag spelar näst intill gratis ;-)

edit: stavar som en kratta
Örebro GT
2007-03-20 12:36
Aftonhoran fortsätter gräva efter dynga då det gäller ÖSK...
Örebro jappel
2007-03-20 12:35
Ämne: Nu har det även komm....
Desto mer för ÖSK att bevisa i år!
Vi ska lyckas omvända sensationsjournalisterna på skvallerblaskorna i år!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 12:31
Nu har det även kommit upp en artikel om matchen. Det låter som det endast var ett lag på planen, Malmö. Malmö hade mest boll, Malmö hade flest avslut, Malmö slarvade mest, Malmö hade kommunikationsmissar i försvaret, Malmö är för omständiga i passningsspelet men vad gjorde ÖSK?

Bra artikel av Aftonbladet...
Örebro Matthew S
2007-03-20 12:27
Varför finns det ingen författarsignatur till artikeln? Kan man ana en uggla i mossen, en begraven hund och/eller ett benrangel i klädskåpet?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 12:22
Larsen är en fantastisk fotbollsspelare när han får ytor, i mitten får han inte dem. Det såg man i flertalet matcher i Superettan att när ett lag hade tät bevakning av Larsen kom han ingenstans och tappade stundtals humöret.

Jag vill gärna se Larsen i ÖSK men om det stämmer att han vägrar spela på någon annan position än innermittfältet, ja då är det kanske dags att tacka honom för allt han gjort i ÖSK-tröjan. INGEN spelare är större än ÖSK och det är tränaren som sätter villkoren.
Örebro Mittåt
2007-03-20 12:21
Jag tror att detta inte handlar så mycket om Robert Walker som om var Sebastian Henriksson skall spela. Kan man flytta ut Larsen på kanten så finns det en plats för Sebbe också på det inre mittfältet. Nu kunde ju inte Sebastian spela mot Malmö, men det hindrade ju inte att man testade Larsen på kanten.
Örebro jappel
2007-03-20 12:16
Larsen på spelhumör och i toppform, är bland det bästa vi har i sverige.
Men en Larsen utan gott spelhumör och aningens ur form är raka motsatsen. Om han kommer fel ser han ofta extremt loj och orkeslös ut.
Men som sagt hoppas att han spelar i alla matcher (någonstans på banan i god form och på ett härligt spelhumör.)
Örebro Matthew S
2007-03-20 12:15
Oerhört osmart av Larsen tycker jag, om det nu stämmer såsom det återges i Aftonbladet. Tänk om Anttonen vägrade spela ytterback och krävde en mer offensivt inriktad position, tänk om Glenn krävde att få vara vänsterback och hotade med bojkott om han tvingas in i mittförsvaret igen, tänk om Haginge inte skulle kunna tänka sig att spela på någon annan position än yttermittfält och gråter ut i media över att han används på olika platser och hotar med strejk.

INGEN spelare är större än laget - inte ens Larsen!
Örebro Marquis de Sade
2007-03-20 12:15
Ämne: Ämne: Känns s....
Gränsen mellan en reklamman och en journalist blir diffusare för varje dag...det är viktigare att sälja sin produkt än att leverera fakta.
Kanske man ska ta detta med en nypa salt...har ju setts förr hur spelare har STORMAT ut från planen i lugn och ro.

Men det handlar ju om efterfrågan och tillgång...
Örebro jappel
2007-03-20 12:13
ja vad kan man säga? Självklart kan inte skvallertidningen ab skriva en enda rad positivt om ÖSK, utan dom måste leta rätt på massa smålögner och uppdiktade intriger.
Jag har svårt att tro att Larsen skulle vägra spela till höger då det blir frågan om arbetsvägran och utebliben lön. (som bäst betalda spelare blir intäktsförlusten stor.) och förtjänsten för ÖSK lika stor.
Så bra är inte Larsen att vi i år står och faller med honom.
Men å andra sidan är risken att det sker så gott som obefintlig.
Örebro One¨touch
2007-03-20 12:10
Hedman// Förmodligen en smula överdrivet.

Men det pyr nog en del om det i alla fall.

Larsen besitter den känsla för spelet som en kreativ innermittfälltare bör ha. Han är outstanding i den rollen i ÖSK idag. Den enda som kan bräcka honom där i modern ÖSK-tid (1985 och framåt) är Arnor Gudjohnsen.
Bröderna Walker må vara framtidsmän i ÖSK-fotbollen, men för kreativitetens skull bör de i dagsläget inte flytta på Larsen.

Om däremot Mr Walker (fadern) väljer att i taktiskt spelförstörande syfte ha 2 innermittfältare vars främsta uppgift är att sabba för den stora otäcka motståndaren, ja då får nog Larsen finna sig i att lira på någon annan position.

Men jag tycker det är lite tråkigt att Mr Walker viker ner sig så tidigt på säsongen.
Istället för att prova sitt eget kreativa spel, väljer han att i första hand se till att motståndaren inte når framgång.

Sådant rävspel kan plockas fram i serien senare, då man inser när man möter en spelskickligare och starkare motståndare. Då är det poängen som räknas, men varför redan nu?

Dock vill jag säga att jag naturligtvis inte såg matchen mot MFF, och vet naturligtvis inte hur det igentligen såg ut där ute på plan.

Hoppas bara att Mr Walker tror på sitt lag och det egna offensiva spelet, så långt in i serien som möjligt.
Örebro Los Flores
2007-03-20 12:02
Ämne: Känns som det här är....
visst är det en aning överdrivet... men jag hoppas verkligen att Lars Larsen kommer spela samtilga matcher från start (om ej skadad)... Han har betydligt mer erfarenheter än Walker junior 1... Vi får inte förlora Lasse !!
Det vore en katasrof, nej jag hejjar på larsen!!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 12:00
Här kom då krisrubrikerna man har väntat på från Aftonbladet...

Är det rent skitsnack eller vad tror ni?
Örebro Hedman
2007-03-20 11:54
Känns som det här är kraftigt överdrivet eller?
Örebro Grixx
2007-03-20 11:25
Bara att lägga sig platt på marken och erkänna att webb-tv humorpriset överlägset gick till Sydsvenskan då NA tydligen lämnade walkover.Fan vilken strålande avslutning på reportaget. 10 plus!!!!!

Filmningen från tornet av NA var däremot överlägsen Sydsvenskan och gav bra översikt:-)
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 11:13
"Äe du bäeng i loet eller"...

Humor ;-)
Annons: