/fotboll/osk/forum/8278.aspx/fotboll/osk/forum/8278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-03-26 14:07
91% av besökarna på svenska fans kan inte ha fel!
ÖSK åker inte ur!
Örebro jappel
2007-03-26 14:01
rirobban //
Jag vill kommentera mitt inlägg om ditt inlägg.
Jag förstod detta, och syftade på fotbolldirekt med mitt vi får väl se :-)
Fast jag skulle kunna säga det samma till dig :-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-26 13:55
Nån som vet hur dags bussarna från Gefle är tillbaks i örebro?
Örebro rirobban
2007-03-26 13:48
Vill kommentera mitt förra inlägg... menar inte att vi slutar 11:a enligt mig, men det är en okej tippning utifrån. Själv tippar jag ÖSK som 8:a denna säsong. Men ifall allt stämmer kan det bli bättre:=)
Örebro jappel
2007-03-26 13:48
Ämne: Se länktips... De ti....
Vi får väl se!
Örebro rirobban
2007-03-26 13:39
Se länktips... De tippar ÖSK som 11:a... helt okej om ni frågar mig. Men de kommenterar med att säga att vi knappt har någon allsvensk rutin. Jag säger emot det direkt...

Riddez, Westman, Samuelsson*2, Wikström, Anttonen, Nordback, Larsen, Holgersson, Rodevåg med flera har varit där och vet hur det är!
Örebro bison
2007-03-26 13:14
Marquis// Störtskönt inlägg förut!
Jag levde precis som du i tron att allsvenskan avgjordes under säsongen och inte av huruvida vi slår ÅFF eller inte.
Örebro Marquis de Sade
2007-03-26 11:48
Ämne: Har Marquisen vaknat....
Toro//..haha, nae jag tycker faktiskt att det ser mycket lovande ut för oss.
Jag tror faktiskt bara att ett lag åker ur i år, jag vet vilka men säger det inte förräns i höst...det blir INTE vi i alla fall.

Rirobban//...ja, åff börjar bli ett spöke.
Örebro bison
2007-03-26 11:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Å andra sidan blir det kanske lite krångligt för er, men erbjudandet kvarstår.
Örebro bison
2007-03-26 11:23
Ämne: Ämne: Jappel/....
ok
Jag åker nämligen själv från Katrineholm. Är ju bättre tågförbindelser hit än till Örebro.
Örebro jappel
2007-03-26 11:20
Ämne: Jappel/ Har ni löst ....
inte till 100%, jag åker helt enkelt med i vilken bil som helst som går från huvudstaden.
Blir ingen sammordnad resa, Stockholmssektionen kommer satsa på att annordna samlingar och förvärminingar på matcherna mot stockholmslagen, alla resor till andra orter kommer troligtvis bli aningens spontana. (fast i år åker jag bara med :-)
Degerfors 100 år
2007-03-26 11:13
Kom på att ni måste ha spelat med Ösk U mot Åtvid!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro rirobban
2007-03-26 11:11
Marquis de Sade//
Lägg till Gefle i skaran som åker ur. Dem spelade vi ju oavgjort mot:) Jag tycker precis som du att för många drar för stora växlar av matcherna under försäsongen. Åtvidaberg hade vi svårt mot förra säsongen också. Spelade 1-1 i båda matcherna då också. Att det blev det resultatet igen var inga låga odds på.

Dessutom tycker inte jag att vi var så dåliga mot ÅFF. Kolla min film där jag fått med en hel del chanser men långt ifrån alla. Jag tror på ÖSK i år och anser att resultaten i träningsmatcherna har varit perfekta, inte allt för bra eller allt för dåliga. Dom har ju knappt förlorat i alla fall. Gefle har nu 5 raka oavgjorda matcher under försäsongen och totalt 6 stycken. Det blir lätt just oavgjort då lagen testar spelare på olika positioner osv.

14 dagar eller 2 veckor är det kvar... hur har man klarat att överleva dessa 6 månader är frågan? Och hur ska man klara de sista två veckorna? Kul på söndag i alla fall när tv 4 drar igång med supercupen...
Örebro bison
2007-03-26 11:10
Jappel/ Har ni löst hemmapremiären än?
Örebro jappel
2007-03-26 11:03
371 anmälda till gävle nu..
buss åtta full i mitten av denna vecka.
Bara att fylla nian också nu då.

Liten tanke bara, tänker ni dela upp bussarna i familje, ösar, och eventuellt en vi i klacken som tar det lite lungt buss?? eller blir det bara till att hoppa in där det passar bäst eller där man hamnar?
Örebro Toro
2007-03-26 10:33
Har Marquisen vaknat på fel sida idag!? :p
Örebro Marquis de Sade
2007-03-26 10:05
Jaha, nu när vi ska dra så höga växlar på resultaten i träningsmatcherna, så kan man konstatera följande:
Hammarby åker utan tvekan ur allsvenskan.
Örebro Åker ur, och drar med sig gais(efter 1-1) och malmö(efter 1-0).
Djurgården förlorade mot Assyriska så de åker ur dom med.

Årets allsvenska blir alltså historisk då inte mindre än 5 lag(!) minst åker ur...då har vi inte tittat på tff, bp, gefle mm än...
Örebro Mittåt
2007-03-26 10:05
Chipset// Pettersberg tror jag det är som kommer att vara Syrianskas hemmaplan i år.

Beträffande lönen så verkar tanken vara att spelarna skall skaffa sig "vanliga" jobb för att försörja sig. Det kan de göra om de har dubbelt medborgarskap och därmed ett EU-pass. Syrianska kanske har någon i sitt kontaktnät som kan hjälpa till.

Jag tycker det verkar av denna och den tidigare affären som om Mercado tar in spelarna på vinst och förlust och sedan räknar med att kunna hitta en klubb, som kan fixa ett jobb och licensiera spelarna han tar hit.

På gränsen till trafficing. För Mercados tjänster är knappast gratis för de brassar som kommer hit.
Örebro jappel
2007-03-26 09:57
Ämne: Läste betygen från Å....
Detta kan mycket väl bero på att Walker exprimenterar så mycket med laget. Spelarna hinner aldrig med att spela in sig på någon speciell position när han flyttar runt och testar så gott som alla spelare i truppen under hela försäsongen.
Trots att laget mot ÅFF var omrking 8/11 av en trolig start elvan så var det väl bara fyra eller fem av dessa som var på sin naturliga plats!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-26 09:46
Läste betygen från Åtvidabergsmatchen,hur fan kan spelarna vara bra en match för att sen bli värdelösa nästa match,vi måste få mer kontinuitet i laget,måste bli jämnare.inte skitbra för att sen bli värdelös.högre lägstanivå tack!!
Örebro Chipset
2007-03-26 09:33
Mittåt// Örebro-brasilianska ja. Marcus Brandáo de Vargas har ju ruskigt fin bakgrund för ett provspel i division 3. Frågan är bara vem som ska betala dessa lirare?

"Jag är här för att spela fotboll. Både planen och arenan var väldigt fin, säger Marcus efteråt."

Hoppas inte dom lurat i honom att han ska spela på arenor som Behrnabeu för då lär han bli måttligt besviken när säsongen drar igång.

Örebro Mittåt
2007-03-26 09:30
Säsongskortet

För de som har Comhem hemma och som funderar på att abbonera på "Säsongskortet" för att kunna se samtliga ÖSks matcher (samt spela indem) så kan det vara värt att ta ett samtal till Comhems kundtjänst.

På sin hemsida finns det som idag ingen antydan om att tjänsten Säsongskortet Allsvenskan existerar. Där talar man bara om Säsongskortet vilket är ett 12-månadersabonnemang som omfattar både Allsvenskan och Elitserien i ishockey. Kostnaden är 119 kronor per månad (=1428 kr för ett år).

Men det finns även ett säsongskort som bara omfattar Allsvenskan i fotboll och som kostar 999 kronor. Vilket betalas som en engångsavgift.

För att boka fotbollssäsongskortet måste man ringa till Comhems kundtjänst med allt vad det nu innebär. Jag hade turen att redan i andra försöket få tag på en kille som fattade vad det handlade om och som bokade upp tjänsten åt mig.

Comhem är väl antagligen inte så sugna på att sälja den billigare tjänsten men den finns om man frågar tillräckligt mycket.
Örebro rirobban
2007-03-26 08:46
Här kan ni se filmen jag la ut på min blogg med bättre kvalité:=) Det handlar alltså om träningsmatchen mellan ÖSK och ÅFF. Trevlig tittning:)
Örebro Yggdrasil
2007-03-26 08:31
Ämne: Yggdrasil //
Kommer....
Japp det kommer fortfarande in anmälningar. Tror nog att vi även fyller upp den åttonde bussen. Men en nionde tror jag blir svår att fylla. Men vem vet, Det kan ju smälla till..
Örebro Mittåt
2007-03-26 08:26
ÖSK Ungdoms seriekonkurrenter Örebro Syrianska kanske är under namnändring till Örebro Brasilianska att döma av en artikel i dagens NA. Snart verkar det vara fler brassar än syrianer i laget.
Örebro jappel
2007-03-26 07:51
Yggdrasil //
Kommer det fortfarande fler anmälningar?
känns kanske som om resten av de som anmäler sig, kommer att göra det så nära inpå resan som det bara går. Ska hur som helst bli riktigt kul när det drar igång.
Örebro Yggdrasil
2007-03-26 07:33
Ämne: Tjena.. Nån som vet ....
Ja det går bra att komma ner till bussarna och chansa på att det finns en plats över. Men det bästa är om du anmäler dig innan på resor@kubanerna.se för att vara säker på en plats. Anmälan är bindande kanske jag ska säga.
Örebro rirobban
2007-03-25 23:41
En film om gnaget...
Örebro rirobban
2007-03-25 23:21
Länktipset visar Zlatan när han spelade i Malmö säsongen 2000. För övrigt ett år då MFF spelade i Superettan.
Örebro jappel
2007-03-25 23:11
Har på känn att man faktiskt kan få följa med om det finns plats kvar (fast utgift mer inkomst), men om jag skulle annordna resan hade jag inte viljat ha ett sådant beteende, då det inte blir hållbart i längden. Om alla skulle resonera så går det ju inte att boka resor. Ingen har ju råd att ha en buss ståendes, eller gå halvfull.

Det går alltid att planera in saker och ting, frågan är bara vad man prioriterar.
Annons: