/fotboll/osk/forum/8266.aspx/fotboll/osk/forum/8266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Behrnabeu
2007-03-27 00:46
385(!) anmälda. Jag saknar nästan ord. Hoppas det inte blir stort manfall när det väl är dags att ta sig ned till bussen på annandag påsk.

Vad är det som gäller med Nedim och hemresande? Kan det bli så att han missar premiären? Rodevåg är skadad. Johan och Sebbe har småskavanker. Yunus är inte spelklar. Nedim kanske sticker hemåt. Kan bli Nordin ensam på topp mot Gefle? :-)
Örebro Trivseltorsten
2007-03-27 00:09
degerfors has done it again...
Örebro rirobban
2007-03-26 23:54
Egentligen borde väl inte oavgjort 1-1 ligga allt för långt borta mot Gefle. Med tanke på att båda lagen gillat att spela oavgjort på försäsongen och gjorde också det mot varandra. Men jag tror vårat stöd från läktaren kommer att ge ÖSK-spelarna det lilla extra för att trycka in segermålet:=)
Örebro kocken..
2007-03-26 23:48
det återstår att se hehe, men 6p på de 2 matcherna vore strålande. 1-4 och 2-1 tippar jag.
Nu ere läggdags,
heja sport!
Örebro rirobban
2007-03-26 23:42
Ja frågan är om vi kunnat fått en bättre preimär eller bättre hemmapremiär? Jag tycker att vi fick perfekta matcher i de båda:=)
Örebro kocken..
2007-03-26 23:37
Det blir hur bra som helst i Gävle!
O´learys, Guinness, Ösk!
Örebro rirobban
2007-03-26 23:32
Kocken//
Tror att fler kommer att göra det nu när ÖSK är tillbaka. Dessutom med nya läktaren i tankarna så kan klacken växa i år:=) 385 är en siffra som kommer att växa sig större innan premiären. Tror vi kan nå upp mot 420-430 anmälningar och lägg därtill den "alternativa" bussen och sneåkarna med mera så ska kan vi kalla och "black and white army".... fan vad härligt det ska bli, Hoppas på sol och värme och många mål från ÖSK. Jag tar självklart med filmkameran för att kunna minnas denna underbara klackmatch:)

Kan tiden gå fortare? Japp efter denna vecka så är det Påsklov och alla lov går fort. Så även detta och därför är det endast den här veckan som jag fruktar. På söndag kan man bänka sig framför TV 4 då det är premiär för Supercupen första gången någonsin. Sen rullar allsvenskan igång några dagar senare. Fotboll är livet och nu är det inte långt kvar innan det drar igång:=)
Örebro kocken..
2007-03-26 23:27
nytt nick, från sekt b.

385 anmälda till gävle, grymt. Skulle vara ännu grymmare om
alla slöt upp bland kubanerna på hemma-matcherna också.
forza svartvitt
Örebro loopy
2007-03-26 23:20
Ämne: Riorobban, fair play....
Är väl egentligen inte så mycket att orda om så kallade expert tips. Dom flesta tar förra årets tabell och lägger till nykomlingarna i botten, gör några mindre förflyttningar på 2-3 platser upp eller ner samt eventuellt någon större flytt om man har har favorit, hatlag eller andra mer personliga problem som grumlar omdömmet. När något lag haft det specielt turbulent eller när någon trupp förändrats väldigt mycket sedan säsongen slutade brukar det ju också spela in en del på tipsen.

Ser man till de 3 senaste årens topp 4 så är det bara 3 lag som har varit top 4 två gånger (ICA, HaIF, DIF) så det är ju lite upp till bevis för IFE, AIK och HIF om man kan visa att man presterar även när alla experttipsen och motståndarna ser dem som topplag vilket nog inte riktigt var faller iår. Historien har ju visat att det är rätt svårt att hänga kvar i toppen under flera säsonger och sett till 2000 talet har väl bara DIF varit riktigt stabila i toppen (förutom förra året kanske)

Vad jag vill säga med detta är att styrkan på lagen i dagens allsvenska varierar ganska mycket från säsong till säsong och att några skador på nyckelspelare eller en oväntad skyttekung kan betyda väldigt många placeringar upp eller ner.

Snacket om storspelare är ju dock lite problematiskt eftersom dat väl kanske finns 5-10 max i allsvenskan och att i stort sett alla gör max 2 säsonger i rad där man visar klass och sedan säljs utomlands. Det finns ju däremot en rad exempel på spelare som skrivs upp som storspelare men följer upp en topp säsong med mer mediokert spel.
Örebro Storm_90
2007-03-26 23:14
Men drömmer jag eller? Nu är det 385 anmälda:) Forza ÖSK!
Örebro go_osk
2007-03-26 22:56
Kribba//
Det är ganska uppenbart att ni har bättre resurser än oss. Men jag skulle vilja påstå att Nedim Halilovic håller minst lika hög klass som Johnsson och Burgic. Jag är övertygad om att det fortfarande går att fynda med små resurser.

Pengar är tack och lov inte allt i den här sporten. Ta en titt på Kalmar, som jag för övrigt tror kan snuva er på guldet.
Örebro sekt b
2007-03-26 22:52
kribba// Aik ser vasst ut även denna säsong, men det som talar emot er lite är att ni får 6 derbymatcher i år. Tufft att ta 6 poäng mot ex Bp då de säkert kommer kämpa lite extra då de möter er.
Samma gäller förstås bajen och djurgården, men dem räknar jag inte alls in i toppstriden i år.
plats 4-6 tippar jag er. I kamp med ösk.
Örebro rirobban
2007-03-26 22:49
Ämne: osvaldo,ja, det är d....
kribba//
Nu heter ju inte just detta "gästbok" utan det heter "forum". Men jag förstår ändå tanken;) Själv är jag aldrig inne på gnagarforum då ni har lite speciellt där... men alla andra lags forum är jag allt som oftast inne på. Det är min vardag, det är mitt liv;)
Örebro rirobban
2007-03-26 22:47
kribba//
Hur tror du att det gör för oss mot Gefle då? :=)

EDIT: Vad jag tror kanske du ser... vart dock lite fel så jag tror vi vinner med 2-1 egentligen. 3-0 seger skulle dock inte sitta fel:)
Örebro rirobban
2007-03-26 22:43
Alla forum har sina pack. Här lägger jag in "benga" i en hög av pack tillsammans med "ara" (som jag stängde av från forumet här om dagen) och "gile" som endast håller på Nordin och inte ÖSK. Packen ser man lätt då det är personer eller nicknamne som man lätt irriterar sig på. De håller antingen på en speciellt spelare (och inte laget) eller så kommer de med helt värdelösa inlägg!

Hur ska vi då göra för att undvika alla såkallade "pack"? Ett väldigt bra sätt är att inte bry sig om dem eller svara på något av deras meddelanden. Ett annat är att äga ut dem totalt då de oftast inte har mycket vett i skallen. Bör vara ganska enkelt att äga ut dem då... men jag föreslår ändå första alternativet då det med det andra är lätt att komma in på vilovägar och helt plösligt stå utan svar...

Väll mött /rirobban
AIK kribba
2007-03-26 22:41
osvaldo,ja, det är därför det just heter "gäst"böcker....

Vore rätt trist om alla tyckte exakt samma sak gällande allting..

riorobban, den blir rätt tuff. Kalmar är ett tungt lag,oavsett hemma eller bortaplan. Dom kan slå alla. Men förra säsongen slog vi dom både hemma och borta, och varför bryta en så trevlig tradition? :) Vi har rätt bra statistik mot smålandslag dessutom..minst sagt.

Tror på 1-0 till oss där, men visst kan dom kryssa utan att man chockskadas. Men hoppas och tror vi tar det.
Örebro sekt b
2007-03-26 22:36
schhhhhhh! schhhhhhhh!
Örebro Osvaldo
2007-03-26 22:33
Ämne: Ja, tråkig inställni....
Nä. I en gästbok ska man hålla tyst. Diskutera ska man göra med åsiktsfränder.
Örebro rirobban
2007-03-26 22:32
kribba//
Japp här ska det diskuteras... hur tror du att AIK klarar av preimären i år då?
AIK kribba
2007-03-26 22:31
Ja, tråkig inställning av Benga. Varför ska man inte få prata på en gästbok? Det snackas för lite tycker jag...vill man inte läsa kan man strunta i det. Gästböcker är till för diskussion.
Örebro sekt b
2007-03-26 22:29
Benga// trist
Örebro rirobban
2007-03-26 22:26
Benga//
Vad är det du vill...??
Örebro Benga
2007-03-26 22:22
rirobban dags att sova för dig läggdags för mkt snack från din sida
AIK kribba
2007-03-26 22:18
Bastard on parade, det är lugnt, inte min mening att verka dryg, absolut inte, i så fall missförstod du mig. Jag försökte bara att resonera logiskt, och jag kan ju inte ljuga, visst ser det onekligen bra ut för min klubb AIK. Genom att jämföra er, med oss, som var nykomlingar förra säsongen som ni är i år så försökte jag motivera varför jag tippar som jag gör.

Det är ju också så att gästböckerna är till för tips, spekulationer, tankar osv, tillhör ju det roliga med sport innan säsongen börjat och det allra roligaste börjar. Sen med facit i hand får vi se vem som hade mest rätt. Det är ju roligt att se hur det går med ens tips efter säsongens slut. Jag skulle inte få hjärtattack av chock om ni gjorde bättre ifrån er än jag tippar,men just nu tror jag på mest på en stabil men nedre plats för er del.

Riorobban, visst är lagspel viktigt, kan ni göra en bra insats där kommer ni komma högre upp än det experterna tror.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-26 22:14
kribba//

Ledsen ifall jag lät bitter, men det är för att jag efter varje inlägg du har gjort får känslan av en dryg Stockholmare. Typ "Lyssna på mig, jag vet bäst. AIK är bäst, resten är skit"

Sedan är det ju självklart att jag är jävig när jag skriver om ÖSK. Men jag låter inte överlägsen för det...
Örebro rirobban
2007-03-26 22:14
Jag får ändå säga att AIK är viktiga i Allsvenskan eftersom de har mest publik. Man ryser själv till ibland när man ser deras tifo. Dock tror jag inte att de tar SM-guldet i år. Topp-4 i alla fall.

Kribba//
Storspelare eller ej, vi spelar som ett lag. Det är kanske mera värt än att ha 2-3 storspelare i truppen. Men lägg också till faktorer som ny fin läktare, nykomlingar (högt intresse), mycket publik, Halilovic (från Kroatiska ligan som är bättre än AS)... han kan överraska många allsvenska försvar den här säsongen. Jag lovar att han ärbland topp-5 i skytteligan ifall han får vara hel hela säsongen. En fantastisk spelare:=)
AIK kribba
2007-03-26 22:03
Bastard on parade, om du tittar på Örebros trupp så är det ju inte direkt packat med storspelare från allsvenskan vi pratar om även om det finns en del rutin och intressanta spelare som ni själva nämner.....men du kanske har för örebro färgade glasögon för att se det. Ni har en ok trupp, det finns en del rutin, men jag tror inte det räcker mer än max nedre mitten. Larsen är riktigt bra, men börjar bli rätt gammal nu. Håller han ett år till, och allsvenskt spel på gamla dar?

....sen om du inte gillar att höra det, ja, tough shit, det här är en gästbok som alla kan skriva i. Blunda och läs det du vill.

Och sen, tippa och tro det du vill om AIK. Antagligen gynnar det oss om folk fortsätter att snacka om det "svåra andra året" :) Elfsborg är största favoriten till guld och det känns helt ok.

Dessutom gav jag ÖSK en del beröm.
AIK kribba
2007-03-26 22:01
Tack för berömmet, riorobban..men oj vad man fick gå in och fila på texten.. hehe..;) det blir så ibland när man har mycket att skriva..

Ville bara ge min vinkling varför jag tycker att ett bottentips alt nedre mitten inte är så mycket annat "experterna" eller någon annan heller, kan tippa. Skulle ni komma högre upp, i övre mitten så skulle det ju vara en överaskning, helt klart. Men visst kan det inträffa. Större överaskningar har hänt.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-26 22:01
kribba//

Vad får dig att tro att vi vill höra samma saker från dig varje gång du kommer in här? Vi har alla våra egna förväntningar, jag bryr mig inte ifall du tycker avv vi inte kan förvänta oss att tippas så mycket högre än max en nedre mittenplats i år.

Ska jag berätta en sak för dig? Andra året brukar vara svårast. Jag tycker inte du ska förvänta dig någon topplacering, förvänta dig inga framgångar mot storheter som FC Flora osv i kvalet till Uefa Cupen heller.

Det många reagerade mot när det gällde FD:s tippning är att han har grundat sitt beslut på felaktig information. Vi har rutin i laget, flertalet spelare har gjort många matcher i ÖSK i allsvenskan tidigare. Vi har värvat efter plånboken även ifall vi har råd att slänga ut en större summa ifall behov skulle finnas. Resurser finns, vakna Kribba. Vart har du varit de senaste åren?

Örebro Spelarinvest AB bildades för att rädda elitlicensen åt ÖSK men misslyckades delvis pga att Förbundet skulle statuera exempel. Jag vet inte hur många miljoner de har i kassan, skulle tippa på en 7-10 miljoner och en nyemission skulle väl göras om jag ej missminner mig.

AIK är inte den största, rikaste och vackraste föreningen i Sverige. Du kanske tycker det, men du är å andra sidan gnagare...
Örebro rirobban
2007-03-26 21:54
kribba//
Alltid kul när du är här inne och skriver. Du har oftast något intressant att komma med och fyller ut dina svar bra. Nu var det inte så att jag klagade på tippningen. Jag förstår att folk utifrån inte kan eller vet speciellt mycket om truppen och just det tror jag kan bli tungan på vågen för att vi ska hamna på en stabil mittenplacering.

Hur som helst var det kommentaren att ÖSK saknar allsvensk vana och rutin som jag reagerade på. Det är lättare att nämna de spelare som aldrig spelat i Allsvenskan än tvärtom. Jag tycker att det är ett rejält faktafel då jag tror spelarna i ÖSK tillsammans har mer allsvensk rutin en t.ex. spelarna i Gefle, GAIS, TFF, BP. Måhända att de såkallade experterna inte har koll på vilka alla spelare är. Men det är skandal att skriva som de skrev.

Angående att AIK var så duktiga så är det väl bara att hålla med. Att ni är bättre nykomling än alla som kom upp i år kan man ju inte direkt svara på nu, men det stämmer med all säkerhet ändå. För hur mycket jag än vill att ÖSK ska vinna guldet så tror jag inte riktigt på det ännu. Men en placering mellan 7-9 är inte omöjlig på något sätt! Och visst brukar lag som tippas komma i botten överraska!?
Annons: