/fotboll/osk/forum/8261.aspx/fotboll/osk/forum/8261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2007-03-31 21:49
Tack för ÖSK-TV! nya utrustningen verkar fungera bra!

Skoj med Johannes felsägelse, men ännu roligare med texten om det:
Matchen slutade 1-1 enligt ÖSK-TV:s stjärnreporter, och 2-2 enligt de mer alerta åskådarna, däribland Johan.

Är det inte lite elakt att kalla Johan för åskådare, om än en alert sådan, när han faktiskt spelade hela matchen? ;o)
Örebro rirobban
2007-03-31 20:30
Samba-maruti//
Har du varit på träningsmatcherna ens? Richardsson har varit mycket ostabilare medan Westman varit bättre och försvaret litar mera på honom känns det som. Idag släppte Westman in en straff (kan knappast lasta honom för den) och sen ett otagbart skott upp i krysset efter markeringsmiss från det inbytta mittbacksparet. Straffen var för övrigt mycket tveksam.

Hellre en hel Henriksson än Rodevåg som kan skada sig för resten av säsongen. Dessutom är Henriksson en klok spelare med härliga framspelningar. Han passar som handen i handsken till Halilovic. Sista matcherna förra säsongen räddade Halilovic oss genom att göra mål, men det var allt som oftast Henriksson som låg bakom passningarna till dem. Dessutom vann han ju ÖSK:s interna skytteliga förra säsongen. Tycker att Henriksson varit lite väl osynlig i flera supportras ögon. Han gör ett stort jobb den killen...
Örebro Samba-maruti
2007-03-31 20:24
joth//vaddå henriksson istället för rodevåg?
sen tycker jag också att RR är bättre än peter westman
Örebro gnumule
2007-03-31 20:01
ÖSK-TV med Johan P och Walker upplagt på medlemssidorna på officiella.
Länktips: www.orebro-sk.se
Malmö FF Jakob Kjelldén
2007-03-31 19:49
Okej, tack för svaret. Vi får hoppas att det blir av med något nytt för det är ju inte jättekul att stå på den läktare som är där idag...
Örebro Bastard on Parade
2007-03-31 19:37
Jakob Kjelldén//

Planerna var först att det till hösten skulle börja byggas på en liknande, men aningen större läktare på östra sidan. Men detta flyttades förmodligen till nästa höst av diverse olika anledningar.

Man hade en förhoppning om att hitta en gemensam lösning med multihallen som eventuellt byggs bredvid, hur det blir med detta återstår att se.
Malmö FF Jakob Kjelldén
2007-03-31 19:35
Kära Öreborare!

Er nya läktare ser riktigt fin ut. Synd att man aldrig kommer stå på den bara... Finns det några planer på en liknande läktare på östra sidan där vi bortasupportrar befinner oss?

Lycka till i år!
Örebro joth
2007-03-31 18:19
Johannes A//Grejt!
Örebro Johannes A.
2007-03-31 18:10
ÖSK-TV kommer senare i kväll. Och ja, jag vet att matchen slutade 2-2. ;-)
Örebro joth
2007-03-31 18:04
Kanske problemet är som vanligt efter en vinter med diverse topp fotboll på TV som Champions League, Premier League osv. man överskattar Allsvenskan och därför underskattar ÖSK. :-)
Örebro joth
2007-03-31 18:02
Mackan//Det du menar är att en halvskadad Rodevåg är bättre på topp en en Sebastian.... ;-)

Angående NAs Webb-TV: Trodde att Näfver fick en felträff men nu ser man att han placerar den, och som Mackan säger så är det en riktigt skön passning av Larsen. Synd att NA missade straffsituationerna... hade gärna velat sett dem igen. Nedims kort är väl rätt klart i alla fall...
För övrigt vill jag tacka NA för Webb-TV inslagen under försäsongen, Tack.
Örebro Gooner
2007-03-31 18:01
Visst, halvtaskigt genrep, men det är väl så det ska vara... Positivt från matchen var väl att Seb var överraskande pigg (med tanke på hans frånvaro) och att Näfver visade fortsatt strålande form.

I övrigt skrämde väl inte Elfsborg och Helsingborg direkt ihjäl nån med sina insatser i supercupen idag... Tror ÖSK har alla chanser att spöa Ellos på Behrnabeu 17/4.
Örebro Mackan
2007-03-31 17:59
Larsens passning till Näfver innan 1-0 är så vacker att inte ett fotbollöga kan vara torrt.
Dansk, dansk, Gammeldansk. Bättre dansk har inget haft.

Joth// Jag tycker ändå att en halvskadad Rodevåg tillför laget såpass mycket att han bör starta.

Örebro BabyKladde
2007-03-31 17:34
NA's webb-TV från matchen finns nu uppe.
Länktips: www.na.se
Örebro Bastard on Parade
2007-03-31 17:28
Ett oavgjort resultat mot ett på förhand förmodat bottenlag i Superettan låter ju inte så bra..

Varför göra en massa byten när det är sista träningsmatchen innan seriestarten?

Aja, såg inte matchen men ser fram emot NA:s webbtv.
Örebro jappel
2007-03-31 17:11
det där genrepet är absolut under all kritik!
Det hade varit ok att vinna med 2-0 men 2-2 är faktiskt riktigt pinsamt! Nästintill skandal!
Hoppas verkligena att gubbarna i laget orkar och kan prestera bättre nu när AS drar igång!
Bör finnas en hel del för Walker att slipa på.
Örebro Mittåt
2007-03-31 16:53
Avdelningen för onödigt vetande

Så kan då tillryggalagda minutrar för försäsongen summeras och avrapporteras. Rafflande in i det sista med dött lopp mellan Fredrik Nordback och Nedim Halilovic. Flest matcher har (faktiskt) Kristoffer Näfver deltagit i.

Fredrik Nordback.............10...785
Nedim Halilovic...............11...785
Magnus Wikström............11...772
Glenn Holgersson............10...746
Joel Riddez.....................8...706
Christoffer Näfver............12...696
Richard Rickardsson..........7...630
Lars Larsen......................8...630
Fredrik Samuelsson...........9...623
Ian Jeffs........................11...611
Patrik Haginge.................8...550
Robert Walker.................8...544
Johan Pettersson.............9...542
Peter Westman................6...540
Patrik Anttonen................7...527
Fredrik Jansson...............10...520
Yunus Ismail...................6...401
Kevin Walker...................7...342
Sebastian Henriksson.........4...270
James Frempong...............7...262
Moses Reed.....................6...234
Nordin Gerzic....................4...203
Stefan Rodevåg.................5...198
Joakim Green....................2..127
Zebastian Lovén..............1....69
Örebro Aspen
2007-03-31 16:33
Tyvärr förstörs matchen sista fjärdedel av många byten. Domaren behöver träningen mest av alla.
Örebro Aspen
2007-03-31 16:31
Tycker ÖSK idag saknade tempo och aggresitivitet för AS
Örebro Gooner
2007-03-31 16:19
Matchref finns nu att läsa på officiella.
Örebro joth
2007-03-31 16:15
Om Johan över huvudtaget ska spela så måste han vässa armbågarna och vara lite tuffare, då kan han bli riktigt bra. Sen känns det som att han har en smula beslutsångest, men det beror säkert på att han är ny i rollen som yttermittfältare även detta något som kan bli bättre. Men tills vidare har jag hellre en pigg och snabb Jeffs där...

Så då var det väl dags att nominera våra premiär elvor, här kommer min.

--------PeWe-------
PaAn-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----SeHe-NeHa-----

KOMMENTARER: Jag har defentivit ändrat mig angående Näfver. Han ska bara spela från start, oavsett om han orkar 90 eller inte...
Rodevåg får vila sig frisk och ta chansen när den kommer.
Seb en utmärkttargetplayer brevid Nedims vassa kontringar.
Glenn blir tyvärr petad men är en fullgod ersättare i backlinjen. Dvs jag skulle inte höja ögonbrynen det minsta om Walker bytte ut någon i min backlinje för att göra plats för Glenn.
Örebro E.Shams
2007-03-31 16:05
Håller med joth gällande tempot. ÖSK måste öka tempot, långt ifrån maxtempo idag.

Håller med Mackan gällande Riddez-Näfver samt Anttonen.

Förövrigt så är det nu klart för mig att Johan Pettersson absolut inte ska spela anfallare utan högermittfältare.

Efter att ha följt ÖSK under försäsongen kan jag konstatera att laget kommer att skapa chanser och på så sätt göra en del mål, så målproduktionen är jag inte orolig för.

Det som oroar mig dock är lagets defensiv. Många mål kommer att släppas in vilket kanske inte egentligen är så konstigt sett til de individuella spelarnas defensiva kapacitet.
Örebro joth
2007-03-31 16:01
Mackan//Måste tyvärr säga emot dig där. Tror inte att en halvskadad Rodevåg kommer att starta. Seb höll Allsvenskt tempo idag och fungera mycket bra som targetplayer på topp, ett utmärkt komplement till Nedim. Rodevåg får ta chansen när den kommer, och den kommer det vet vi. Tillsvidare får han dock vila sig frisk enligt mig.

Håller dock med att Anttonen har en hel del smarta lösningar som högerback. Dock fortfarande skeptisk till hans defensiva kvalitéer mot bättre motstånd. Jag hoppas för vår del att han i början av Allsvenskan kan överbevisa mig!
Örebro Mittåt
2007-03-31 15:51
ÖSK Ungdom slog IFK Ölme med klara 3-0 i dagens träningsmatch. Daniel Andersson inledde målgörandet genom att nicka in 1-0 i slutet av första halvlek. I andra halvlek spelade laget tidvis riktigt bra och kunde öka till 3-0 genom mål av Gabriel Binay och Christian Lumbana-Kapasa.

Yunus och Nordin spelade på topp i första halvlek och fick i princip ingenting gjort. I andra spelade Nordin på det inre mittfältet och Yunus vänsterbräddare och det blev betydligt bättre fart på spelet. Nordin gjorde en väldigt bra insats på mittfältet och styrde spelet därifrån på ett mästerligt sätt. Det är ingen tvekan att det är i denna position han skall spela.
Örebro BabyKladde
2007-03-31 15:20
Tråkigt att dom fick in kvitteringen på slutet.

Men tycker att vårt spel var mestadels fint i första halvlek och första minuterna i andra halvlek.

Sen när vi gjorde dom sista bytena blev det sämre kvalitet i spelet, men tycker dock att det är en hel del spelare som hittat formen och är givna på sin position..

tycker dock att Nedim borde fått straff där han fick kort för filming.
sen borde Sirius inte haft straff alls.

men det är min åsikt.
Örebro Mackan
2007-03-31 15:19
Plus för Riddez och Näfver från mig. Larsen stundals bra i första halvlek. Synd att inte Rodevåg fick avsluta sitt friläge.

Ifrågasätter varför man gör fem byten i ett genrep, ska det verkligen vara nödvändigt? Detta är ingen social verksamhet, detta är elitfotboll. Jag hoppas Walker fick svar på de sista frågorna han hade inför premiären. Jag blev nästan inte ett dugg klokare av den här insatsen. Det enda jag kan fastslå är att Riddez-Näfver skall spela på vänsterkanten och att Anttonen har många ovanliga lösningar i sitt spel som ytterback. Rodevåg och Nedim på topp mot Gefle tack.
Örebro joth
2007-03-31 15:11
Okej, vi borde ha vunnit matchen, men... tempot från ÖSK är under alla kritik tycker jag. Vi borde kunnat ha ökat tempot markant och kört över Sirius. Var det här allt vi kan prestera bör man nog överväga att gör om spelarna till halvtidsproffs eftersom man inte har mer tempo och ork i kroppen.
ÖSK öppnade dock matchen fint de första 15 minuterna och det kändes riktigt bra men sen föll man in i någon form av Sirius tempo.
Vi hade några möjligheter att sätta dit några bollar men å andra sidan ska man inte sticka under stolen med att det hade Sirius också.

Förhoppningsvis berodde detta på att ÖSK hade siktet inställt på den Allsvenska premiären samtidigt som Sirius såg detta som en prestige match där man hae chansen att vinna mot allsvenkt motstånd.

Plus idag till Näfver, Nedim Halilovic, Sebastian och Haginge. Seb och Näfver var de enda enligt mig som verkade hålla Allsvenskt tempo matchen igenom. Lars Larsen verkar även komma närmare formen.

Fortfarande tveksam till Anttonens defensiva kvalitéer... och Johan och Patrik bör nog inte spela samtidigt på högerkanten då ingen har riktigt med rutin på sina platser. Kan ju dock nämna att Patrik var mycket bra framåt i andra halvlek, men å andra sidan var det ett tidigare division 1 lag vi mötte...

Mina premiär nerver dallrar och jag hoppas att laget får ordning på sina när matchen blåses igång på Strömvallen om drygt en vecka...
Örebro go_osk
2007-03-31 14:54
Jäkligt surt att Sirius lyckades få in kvitteringen. Min spontana känsla, baserat på de rapporter jag fått, är att vi måste bli jämnare och mer effektiva. Stundtals presterar vi fotboll av hög allsvensk klass, för att i nästa skede slarva till det ordentligt.

Dagens match ger i alla fall en fingervisning om vilken bred trupp Patrick och Håkan har till sitt förfogande.
Örebro Samba-maruti
2007-03-31 14:51
ösk kommer nog 6-7 i år
Örebro Samba-maruti
2007-03-31 14:51
rött kort på sirusspealre rodevåg fixa de
Annons: