/fotboll/osk/forum/8259.aspx/fotboll/osk/forum/8259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-28 16:46
Ämne: Förra året vann vi p....
Jag frågade på Bois forum om det,, det inlägget försvann väldigt fort ;-)
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-28 16:44
Om jag tippar en 20a på 4-1 seger till ösk varje match så skulle det kosta 520 kr.. Men eftersom ösk är så nederlagstippade av alla utanför örebro så borde pengarna vara tillbaka efter en seger.. hmm kanske kan bli rik i år..
Örebro rirobban
2007-03-28 16:43
GT//
Även förförra säsongen så vann vi premiären hemma mot BODEN:)
AIK Saywee
2007-03-28 16:40
Är det någon som vet var man kan hitta ÖSK´s allsvenska spelprogram för 2007 (enbart ÖSK´s matcher), helst med veckodag inlagd och gärna med den första matchen överst?

Måste snart börja med årets "detaljplanering" av hemma och bortamatcherna och tajma in semester och västkustjobb så det stämmer något så när ....
Örebro GT
2007-03-28 16:39
Förra året vann vi premiären !

På tal om det, har Jeppsson kommit ut med nå´n ny krönika ?? :-)
AIK Saywee
2007-03-28 16:34
Tror att vi vinner med 2-0 och tippar därför 2-0, men jag hoppas att vinsten blir mycket större!
Örebro One¨touch
2007-03-28 16:28
Hoppas ÖSK vinner mot Gefle. :-)
Örebro rirobban
2007-03-28 16:25
Annars blir vi etta och sen flyttar förbundet ned oss en position av någon anledning. Sen tar vi 1:a platsen nästa säsong:=)
Örebro Marquis de Sade
2007-03-28 16:21
Ämne: ÖSK mot SM-guld 2008....
Bättre om vi blir tvåa i år...då behöver vi bara klättra en placering 2008
AIK Saywee
2007-03-28 16:21
Jag tror också att vi vinner i bortapremiären, i och för sig är jag optimistiskt lagd, men inte helt utan realism. Kolla mitt tips här ovan 0-2 ...
Örebro jappel
2007-03-28 16:18
ÖSK mot SM-guld 2008!
Vi mellanlander på en tredjeplats iår!
Örebro psoari
2007-03-28 16:13
Jag tror att vi spöar AIK på Råsunda, och BP, och Djurgården - ja alla svenska lag som vill möta oss på Råsunda tror jag att vi också klarar av att spöa där.
*smile*
Örebro Marquis de Sade
2007-03-28 16:13
Go rirobban...det behövs fler av din kaliber här inne!!!
Örebro rirobban
2007-03-28 16:12
Marquis de Sade//
Ja det kanske han är, men han är bara 14 år också. Det är inte lätt i den åldern...
Örebro rirobban
2007-03-28 16:11
Har fått många mot mig idag. Men ni som läste Larsens svar i expressen här om dagen kanske förstår. Så fort man säger ifrån och försöker bli lite vildare, då kommer det personer från de egna leden och säger emot. Jag håller med Larsen totalt! Att säga vad man tycker är omöjligt då det direkt kommer personer och ifrågasätter det. MEN jag kämpar vidare och hoppas att fler gör så snart. Då kommer Larsen att bli nöjd;)
Örebro Marquis de Sade
2007-03-28 16:11
Ämne: Hmm riorobban .... jag tror vi vinner!!!
Örebro rirobban
2007-03-28 16:07
adam2222//
Jag har för det första aldrig sagt att jag är säker på att vi vinner, inte så säker som "kribba" var på att vi skulle förlora. Jag har bara försökt övertyga "kribba" att det faktiskt inte är något mirakel ifall ÖSk skulle vinna. Jag tror dock på oavgjort 1-1 där uppe. Så du får väl sitta och skratta så mycket du vill, men oavgjort blir det i alla fall....!

EDIT: Dom har inte gräs!
Örebro adam2222
2007-03-28 16:03
Hmm riorobban .... om nu Gefle mot alla dina Förväntningar skulle vinna på deras hemmagräs mot ÖSK ... ja då kommmer jag skratta högt åt din självsäkerhet
Örebro jappel
2007-03-28 16:03
problemet är ju att han aldrig spelar så när det väl blir match!
Så fort han tror att motståndet kan bjuda upp till kamp så blir det genast en mer defensiv uppställning, med seb och nobbe i knät på backarna och långbollar mot anfallet helt utan att använda våra underbart spelskickliga yttermittfältare.
(fast det är bara som jag uppfattat det såklart, jag kan ha fel, och jag har absolut inte sett alla matcher.)
Örebro Bastard on Parade
2007-03-28 16:01
Själv ser jag gärna Patrick i ÖSK en längre tid, anledningen är att han är en tränare som har byggt upp ett nytt spelsystem. Det tar tid att lära sig ett nytt spelsystem, det såg vi delvis under 2005.

Jag tror Patrick skulle kunna utveckla dagens ÖSK ännu mera, men jag måste ändå hålla med jappel lite. I bland får man känslan av att han är lite feg i sina uttagningar (ex Holgersson-Riddez på vänsterkanten när Näfver har varit i bra form).
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-28 16:00
Glöm inte bort bussen med huliganerna;)
Örebro rirobban
2007-03-28 15:56
jappel//
Hur skulle han kunna ställa upp mera offensivt? Anttonen och Riddez på ytterbackarna! Sen är det bara tre spelare som tar hand om defensiven, nämligen de båda mittbackarna och Nordback:)
Örebro jappel
2007-03-28 15:53
walker är vad jag vet inne på sitt sista år på kontraktet nu. Hans status är nog helt ok, han är inte direkt helgonförklarad.
Jag kan mycket väl tänka mig att herr Walker vill fortsätta i ÖSK, speciellt om säsongen blir lyckad. frågan är om det är speciellt bra för ÖSK om han stannar en lång period till.. jag tycker att han är lite feg i sina laguttagningar och inte vågar spela så offensivt som vi borde kunna göra, med det spelarunderlag vi trots allt sitter med!
Örebro rirobban
2007-03-28 15:49
kribba//
Jag har aldrig varit kristisk mot honom, så kanske fel att fråga mig;) Han fick en tung start säsongen 2005, men det var liksom spelarna som spelade och inte Walker. Han har i alla fall lyckas fått ÖSK till ett lag som vill spela offensivt. Lundin var en riktigt tråkig tränare. Visserligen lyckades han bra defensivt, men jag tycker Walker gör ett strålande jobb.
AIK kribba
2007-03-28 15:46
rirobban, ok, har faktiskt ett par frågor om Walker. Vet att han var omstridd efter den miserabla starten på 2005 års se serie,många öskare var kritiska mot han. Efter det har det gått bättre, framför allt 2006. Hur är hans status hos ÖSK nu? Hur många år har han kvar på kontraktet, finns det fortfarande kritik inom och bland fansen mot han mm? Verkar han vilja se en framtid hos ÖSK?
Örebro abdel seidou
2007-03-28 15:45
kinkigt onödigt gnällande hit och dit från alla möjliga håll och kanter nu verkar det som. mycket olyckligt. går inte göra annat än att beklaga.
Örebro rirobban
2007-03-28 15:41
kribba//
Som jag sagt tidigare så respektera jag oftast alla dina inlägg. Men du får gärna komma in och diskutera något annat än att ÖSK ska förlora mot Gefle. Måste finnas annat att diskutera. Kanske Behrn arena, Halilovic, Walker, Vädret osv... vad som helst typ:=)
AIK kribba
2007-03-28 15:41
riorobban, varje dag? Nu tar du i lite för mycket igen. Jag har skrivit här ett par dagar nu, ett antal ggr, innan desto sparsammare.

Jag förklarade lugnt, metodiskt och logiskt varför jag trodde att Gefle skulle bli för starka i premiären. Det var allt.
Örebro rirobban
2007-03-28 15:36
One¨touch//
Jag har fått hjälp med svaren mot dina inlägg medan jag varit borta. Men du skriver så idiotiskt att jag måste kommentera det själv. Jag håller faktiskt väldigt bra koll på ÖSK via nätet och att vi är uppe vid runt 500 personer är en självklarhet. Förutom Kubanernas resa (ca 400 personer) så är det en såkallad "alternativ" buss som går och har med ca 50 personer. Om man också lägger till sneåkarna som kan vara upp mot 50 personer just nu så blir det ca 500 om man nu kan räkna (har full förståelse ifall du inte kan det)

Angående "kribba" så är det dels sättet han utformar sina inlägg på men också att han varje dag kommer in här och skriver att ÖSK ska förlora i premiären. För honom är det ett stort mirakel ifall ÖSK lyckas vinna på Strömvallen då AIK inte gjorde det. Jaså du tycker att jag skriver och svarar för mycket!? Kanske för att knappt några andra gör det! Väldigt klent intresse här inne trots att det snart är dags. Du själv har ju inte bidragit till många inlägg...

En lösning på problemet ifall du stör dig så på min svar kan ju vara att du inte läser dem! Jag tvingar varken dig eller någon annan att läsa mina inlägg men detta är ett forum där man ska diskutera saker. Om jag inte svarat "kribba" så hade han trott att jag tyckte det lät bra och att jag också trodde så. Nu är Gefle svagare än förra säsongen och min tro att vi vinner där är stor. Och "enögd"? Knappast, jag tror inte vi vinner på Borås arena eller Råsunda, Malmö Stadion osv. Så visst vet jag vilka motståndare jag tror vi kan vinna mot. Gefle är ett av dem!

Om du inte vill att de ska göra det så får det stå för dig. Men jag är en äkta "ÖSK-supporter" och vill både ta debatten och heja fram ÖSk till seger den 9:e April!
AIK kribba
2007-03-28 15:33
Det är lugnt one touch, mfl, tycker inte att någon trackade mig eller någon annan härinne, det här är ett rätt juste forum som accepterar andra tröjor och åsikter,oftast. Har skrivit på svenska fans under rätt många år och har varit med om mycket värre,har stor erfarenhet av dom olika forumen. Den här håller oftast en mycket bra nivå och det skrivs mycket här. Det är ett stort plus om man vill snacka själv.

Som jag sa så missförstod nog bastard on parade mig och feltolkade det jag sa till något överlägset,man ska kunna berömma sin egen klubb utan att ses som dryg. Annars kunde ingen kasta första stenen, eller hur?

Sen känns det på något konstigt sätt som vi har någon lite sorts "släktskap",eller åtminstone vissa gemensamma erfarenheter eftersom vi båda låg i se tillsammans, var konkurrenter om toppplaceringarna och sen rätt snabbt båda två gick upp igen. Precis som med Öster,därför följer jag dessa lag lite extra mot vad jag gjorde innan.
Annons: