/fotboll/osk/forum/8255.aspx/fotboll/osk/forum/8255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari
2007-03-31 08:43
... och jag fattar inte varför BP ska komma sist i år. Alla verkar ta det för givet, jag är inte så säker. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå för dem, men ett lag från utkanten av en stad med lika många registrerade fotbollsspelare som det finns invånare i Örebro (hehe, inte sant, men det lät coolt) skulle faktiskt kunna prestera rätt så bra. Hur många Göteborgslag finns det inte, och alla åker inte ur varje gång. BP är minst lika bra som Hammarby i år. Och jag hoppas att BP blir bästa sthlmslag i år (det vore väl en asskick som hette duga). De får gärna gå hur bra som helst, bara ÖSK hamnar före dem i tabellen. Fast å andra sidan kanske de skiter på sig direkt och presterar sämre än enköping, whatever, vem bryr sig egentligen?
Örebro..., Örebro... Örebro, Örebro, Örebro...., Örebro... Örebro... Heja Heja Örebro...
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-31 08:38
Ämne: Vad är det man säger....Jag visste att du gilla Jope men inte så mycket ;-O
Örebro psoari
2007-03-31 08:32
Vad är det man säger tattoo..."Morgonstånd ger guld i mun" eller...
JoPe kommer skina som Solen mot sina gamla bundisar - han kommer att dominera. Synd att man inte vågar köra med Jeffs i mitten - är övertygad om att han skulle kunna konkurrera med Herr Gammeldansk där.
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-31 08:22
Solen skiner, kaffet smakar bra och dottern vill redan springa väg på fotboll...
Skönt att det bara är 8 långa dagar kvar..
Hoppas på en bra match, hade kanske kunnat vara bättre motstånd för en riktig värdemätare så nära premiären..
Skoj att Jope får börja till höger, får vi se om det bara var tillfälligheter som gjorde succe halvleken mot norping eller om han blivit såpass mycket bättre under vintern..
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 23:31
Vadårå//

Håller med dig till fullo...
Hammarby Vadårå
2007-03-30 23:29
Bastard on Parade//

Efter matchen var tränarna samstämmiga.
De ville tillsammans med sportjournalisterna och SvFF ha bort ÖSK från allsvenskan, och så blev det.
Sportsligt?? Rättvist?? Nej, nej och åter nej
Vilket blir nästa lag som åker ur allsvenskan på grund av ekonomiska skäl???

Det finns redan de som borde!!!
Örebro jappel
2007-03-30 23:15
Självfallet bör ÖSK spela i Allsvenskan! Utan oss är den ointressant och förutsägbar.
Med ÖSK i Allsvenskan kan vad som helst hända (oftast bara positiva överraskningar, i alla fall om man är Örebro SK supporter).
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 23:08
Vadårå//

Det är väl snarare Åkeby som inte bör vara förlåten i sådana fall?

Zoran Lukic fick ju höra ett och annat i matchen mot Qviding, men han har ju sagt att ÖSK spelar en positiv fotboll.
Hammarby Vadårå
2007-03-30 22:59
gårdarna må vara förlåtna, men det är knappt efter tränarnas utalande efter förlusten mot ÖSK sist de möttes!
"Det är katastrof för svensk fotboll att ÖSK är med i allsvenskan".

I övrigt tycker jag att ÖSK hör hemma bland hjältarna i vår högsta serie.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 22:15
Vadårå//

Jag förstår fortfarande inte varför Djurgårdens supportrar skulle börja kasta bananer.

Det är ju en tradition att Bajensupportrar kastar bananer men det har ju inget med rasism att göra oavsett vad Aftonbladet skriver.
Örebro jappel
2007-03-30 21:56
Ironi är kul :-)
Ibland är man lite fyrkantig kanske...
Förresten, välkommen hit in till vår lilla ÖSK del av världen.
Hammarby Vadårå
2007-03-30 21:49
Bajen har kastat bananer i derbyn mot Skansens IF i alla år och på senare tid blivit beskyllda för rasism av sportbladets journalister, förstår ni inte ironin i det jag skrev är det inte mitt problem egentligen. ÖSK är laget i mitt hjärta ("Fjotta var nästan gud!).

Vi ses i Gävle.
Örebro One¨touch
2007-03-30 21:32
Mittåt// Tack för Ditt svar.

Tidigare idag gjorde jag just så. Beställde fotbollsvarianten för 999:-.
Örebro jappel
2007-03-30 21:15
Vadårå //
Tyckte du att det var värt att skapa ett nick bara för att säga det?
Har du inget intressant att säga om ÖSK och matchen som är i antågande eller kanske allsvenska premiären?

Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 21:14
Jappel//

Haha, det var inte så jag menade fast jag formulerade mig lite otydligt..

Vadårå//

Varför skulle de börja med det nu?
Hammarby Vadårå
2007-03-30 20:55
Börjar "gårdarna" kasta bananer nu när Bajen värvat en ny målvakt från djungeln ???
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-30 20:50
Ämne: Bastard on Parade//
....Nej, men Latorp! :-D
Edit// jag ändrar mig....utlandet börjar strax sydväst om Karlskoga....
Örebro jappel
2007-03-30 20:35
Bastard on Parade//
menar du att Richardsson är från utlandet???
Tror inte att ervalla kan räknas som utlandet va? ;-)
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 20:24
jappel//

Ja, Hammarby har gjort ett bra jobb. Förvandla deras svagaste position till något som kan komma att bli allsvenskans bästa om det vill sig väl!

Problemet med att värva utländska målvakter är kommunikationen som är väldigt viktig mellan målvakt och försvar.

Jag skulle nog vilja påstå att något av Richardssons insläpta mål delvis beror på dålig kommunikation med försvaret.

Edit: Menar inte att Richardsson kommer från utlandet, utan att även nya målvkater kan ha problem med kommunikationen innan man känner spelarna på ett bra sätt både på planen som utanför den samme.
Örebro jappel
2007-03-30 19:42
Vill inte förringa DubbelRichard men han får ligga i ganska ordentligt för att komma upp i klass med detta nyförvärv!!! Grymt bra av bajen att lyckas med en sådan värvning!
Örebro jappel
2007-03-30 19:04
Ämne: Inlägg i ståplats de....
tackar..jag vågar inte chansa över rad 10 då det verkar som att pelarn längst ut står längre ner mot planen...fast det kan kanske vara en digitalbildssynvilla...
Örebro jappel
2007-03-30 18:59
Ämne: Pernilla// Se länk.....
rörande träningsmatcherna är det väl tveksamt om Degerforsmatchen verkligen ska räknas med som en a-lagsmatch! det var inte många spelare från ÖSK-A med. mest ÖSK-U och reserver.
Örebro jappel
2007-03-30 18:57
Ämne: Här min damer och he....
underbart! Börjar likna en elva som man vill se i premiären, möjligen med jeffs istället för Pettersson och såklart Rodevåg istället för Seb, det som är bra med att starta med seb på topp är att han liksom Pettersson vad det verkar, kan spela både som anfallare och på mitten med den äran!
Örebro jocke.
2007-03-30 18:48
Saywee//

Nej ibland kan man bara inte låta bli ;)

Jag såg det nu, sist jag läste artikeln så fanns inte(?)laguppställningen med, det är inte så att jag är helt bakom flötet och inte läser artiklarna - så tro inte det :)
Örebro jocke.
2007-03-30 18:45
Mackan//

Tack för insiderinfon :)
Örebro Mittåt
2007-03-30 18:31
Att man låter Nordin och Yunus spela i förmatchen måste rimligtvis betyda att man i tränarstaben känner sig hyggligt tillfreds med Rodevågs status.
Örebro Mittåt
2007-03-30 18:04
Yunus och Nordin spelar från start och på topp i morgon. Det passar iofs. ÖSK Ungdom rätt så bra eftersom det fortfarande ser rätt så slitet ut på forwardssidan. Synd bara att motståndet inte är bättre. Avspark 10.45
Örebro Behrnabeu
2007-03-30 17:19
Exilare och andra som inte är upptagna med att skriva högskoleprov i morgon kan följa matchen i webbradio på Sverigewebben. Länken finns ovan.
Örebro Erki
2007-03-30 17:07
Kolla länktips!!!
Lär er alla nya ramsor till premiären den 9 april!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 16:58
En mycket intressant startelva, synd bara att man gör högskoleprovet...

För övrigt känns det som att de gör allt de kan för att pricka in högskoleprovet med ett datum som krockar med ÖSK. I höstas var det samtidigt som matchen mot Assyriska om jag minns rätt.
Annons: