/fotboll/osk/forum/8252.aspx/fotboll/osk/forum/8252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-03-30 18:04
Yunus och Nordin spelar från start och på topp i morgon. Det passar iofs. ÖSK Ungdom rätt så bra eftersom det fortfarande ser rätt så slitet ut på forwardssidan. Synd bara att motståndet inte är bättre. Avspark 10.45
Örebro Behrnabeu
2007-03-30 17:19
Exilare och andra som inte är upptagna med att skriva högskoleprov i morgon kan följa matchen i webbradio på Sverigewebben. Länken finns ovan.
Örebro Erki
2007-03-30 17:07
Kolla länktips!!!
Lär er alla nya ramsor till premiären den 9 april!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 16:58
En mycket intressant startelva, synd bara att man gör högskoleprovet...

För övrigt känns det som att de gör allt de kan för att pricka in högskoleprovet med ett datum som krockar med ÖSK. I höstas var det samtidigt som matchen mot Assyriska om jag minns rätt.
Örebro go_osk
2007-03-30 16:26
Ämne: Här min damer och he....
Underbart! Äntligen får man se den startelva som man hela tiden förespråkat och hoppats på. Det ska bli riktigt intressant att se vad dessa herrar kan uträtta mot ett lag som Sirius. Om det blir samma startelva som ställs på planen i premiären så tolkar jag det som att fantomen valt att utveckla det offensiva spelet en ytterliggare dimension.
Örebro Mackan
2007-03-30 16:23
Joerny//

Det är väl ett ganska vanligt fenomen att ju närmare premiären man kommer desto friskare blir truppen. Håller med, gillar verkligen denna elvan.
Örebro Mittåt
2007-03-30 16:22
Juventino// Norra läktaren kan man nog betrakta som avslutad nu. Västra (ståplatsläktaren) färdigställs just nu. En ombyggnad av den östra ståplatsläktaren (där väl ni kommer att få stå) finns än så länge bara på pappret. Byggstart i höst eller kanske till nästa höst eller...
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-30 16:21
Mackan// Tänk vad fort det kan svänga;) Ena veckan så är det nästan kris pga alla skador o nu så är nästan hela truppen tillgänglig. Ser ut som ett mycket starkt lag vi ställer upp med. Men man är fortfarande lite orolig för hur det ska gå när "Halle" reser tillbaka till kroatien när han ska bli pappa.
Örebro Mackan
2007-03-30 16:09
Här min damer och herrar är den elva som försvarar de svartvita färgerna i morgondagens genrep mot Sirius (och därmed också en mycket tänkbar startelva i den allvenska premiären):

Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Pettersson-Nordback-Larsen-Näfver
Halilovic-Henriksson

Rodevåg som varit med för fullt på de två senaste träningarna (två lugna träningar förvisso) lär få spela - om inte hela så i alla fall större delen av - andra halvlek. Intervju med någon av våra tränare kommer senare under kvällen.

Skadeläget är rätt gynnsamt, enbart Fresa och Green dra med småskavanker.

Edit: Kanske bäst att lägga in en brasklapp, laguppställningen ovan var västförsedda och nötte fasta situationer hela träningen tillsammans. Mycket snack blev det. :)
Örebro Juventino since 1994
2007-03-30 16:07
är bygget helt klart för den norra läktaren på behrn arena? eller ska dom bygga mer?
Örebro joth
2007-03-30 16:02
Inlägg i ståplats debatten. Årskort för ståplats är väl egentligen bara entre-årskort. Dvs, det finns inga garantier för att man får plats på ståplats på läktaren... men däremot finns säkert utrymme bakom västra och södra läktaren. ;-)

Jappel. Om inte jag kommer ihåg helt fel så är pelarna på rad 11 eller 12 på södra läktaren. Om du orkar kan du räkna raderna på ovanstående länktips. ;-)
Örebro Mittåt
2007-03-30 16:01
Att tappa Sundhage så här tätt inpå säsongsstarten måste vara tufft för KIF. Och det är inte bara det att man måste skaffa fram en ny tränare när alla "bra" redan är uppbokade. Sundhage har ju med sina kontakter och goda renommé även bidragit på rekryteringssidan.
Örebro Mittåt
2007-03-30 15:56
Pia Sundhage slutar som tränare för KIF Örebro och blir assisterande tränare till Marika Domanski Lyfors i Kina.

- Det här var ett erbjudande jag inte kunde motstå. Jag har längtat efter att komma ut på den internationella scenen igen och där är inte KIF Örebro än, säger Pia Sundhage till NA.
Örebro Mittåt
2007-03-30 15:54
Pernilla// Se länk.
Hammarby Pernilla (redax)
2007-03-30 15:50
Hej ÖSKare!
Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som under denna fredageftermiddag skulle vilja hjälpa mig. Jag sitter just nu och sammanställer en stor inför-säsongen-enkät för svenskafans räkning men hittar inte någon sammanställning kring ÖSKs träningsmatcher i år, var snabbt inne på officiella hemsidan men hittade ingen lätåtskådlig översikt och vill inte riskera att missa något. Finns det någon vänlig ÖSKare som orkar ta sig tid att maila mig motstånd och resultat så skulle jag bli ypperligt tacksam.

pernilla.olsson@svenskafans.com
Örebro jappel
2007-03-30 15:17
Ämne: Oavgjort mot Gefle? ....
Ska vi inte hoppas på att dom gjort slut på sina oavgjorda och vinster?
Örebro Mittåt
2007-03-30 15:00
Oavgjort mot Gefle?

17/2 Örebro Örebro SK 0-0
24/2 Gävle Degerfors 3-1
3/3 Skytteholm AIK 4-4
7/3 Stadshagen Brommapojkarna 2-2
10/3 Gävle IFK Mariehamn 2-2
17/3 Gävle GIF Sundsvall 1-1
25/3 Cypern Odd Grenland 2-2
Örebro jappel
2007-03-30 14:54
Någon som har koll på om det kommer bli lika mycket och bra (eller kanske mer och ännu bättre) ÖSK-tv i år??? Vi är ju trots allt i AS nu :-)
eller blir det ÖSK sändningar i Fan-tv?
Örebro jappel
2007-03-30 14:51
inte bara ÖSK som har bra drag kring biljettförsäljningen!!
se länk.
Måste erkänna att jag är aningens sotis.
Örebro jappel
2007-03-30 14:47
måste även rätta mig själv och skriva att det är 7250 sittplatser på BA i dagsläget och inte 7000...lägg därtill 7250 ståplatser så har vi fått ihop dom 14500 som arenan tar i dagsläget!! (eller om två veckor i alla fall om byggstälningarna hinner rivas:)
Örebro jappel
2007-03-30 14:45
Glömde nämna att det ju trots allt är mer än två veckor kvar till premiären. Så det lär ju bli fler och fler som köper ju närmare vi kommer (när arenan riskerar bli full dras det alltid med några extra åskådare som vill vara med och känna av den elektriska stämingen på BA!!!)!
Örebro jappel
2007-03-30 14:43
Ja det finns väl bara omkring 7000 sittplatser på BA i dagsläget. Inte illa om 5500 av dessa redan är sålda inför premiären.
sedan kommer kubanerna fylla stora delar av nya västra med säg 1500-2000 i klacken i återpremiären i AS!
Lägg därtill ett antal stående örebroare på östra samt kanske 2-300 knallar!
Då har vi säkrat 10 000 i alla fall. Med lite grym marknadsföring och reklam i NA och på stan ska det väl inte vara omöjligt att få ihop 2-3000 till och komma upp i 12633 som jag tidigare chansat på som premiärpublik!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 14:30
Anmälan är bindande, ja. Men vad ska Kubanerna göra ifall folk inte dyker upp? Det enda de har att gå på är namn (som kan vara påhittade) och e-post adress.

NA skrev idag att intresset är stort inför matchen mot Elfsborg och att det endast fanns 1 500 sittplatsbiljetter kvar. Fast det är viktigt att ha i baktanken att de flesta av cirka 4 500 årsabonnemang är till just sittplats.

Det är alltså mycket möjligt att de sista sittplatsbiljetterna till hemmapremiären säljs i dag.
Örebro Mittåt
2007-03-30 14:03
One¨touch// Om man skall döma hur man gjorde förra säsongen så kommer man inte att visa precis alla matcher. Då hoppade man nämligen över en del "ointressanta" matcher mot slutet av säsongen.

När man beställer Säsongskortet skall man se till att man får fotbollsvarianten och inte 12-månaderskortet. Om det nu inte är så att man vill se hockeyn också. Comhem ligger rätt lågt med den möjligheten, men den kan beställas via kundtjänst. Så här skriver de på sin hemsida.

För bara 119:-/mån får du direktsändning av 250 matcher i Allsvenskan och Elitserien direkt till din tv-soffa! Du som är Com Hem-kund och som har CANAL+ TOTAL eller CANAL+ SPORT har vip-plats! Allt du behöver är Säsongskortet (12 mån bindningstid).

Du kan också välja att abonnera på samtliga visade matcher från Elitserien eller Allsvenskan. Då betalar du 999:- för hela hockey eller fotbollssäsongen.
Örebro jappel
2007-03-30 13:49
Ämne: Ämne: Fyan de....
anmälan är ju bindande! så man åker ju på att betala oavsett om man följer med eller ej!! det gör ju också att alla som anmält sig följer med!
Örebro One¨touch
2007-03-30 13:38
Andra halvan av matchen mot Peking såg vi en dimension i ÖSKs anfallsspel som i de flesta andra matcherna lyst med sin frånvaro.

Fart, fläkt, positionsbyten, fantasi och mycket het vilja.

För att jag ska känna mig mer hoppfull inför starten av Allsvenskan, vill jag se denna härliga offensiv i morgon mot Sirius.

Det är dags för Walker att formera laget inför AS.
Hoppas på bra väder och mycket folk imorgon!

Förresten... Är det någon som har koll på Comhems säsongkort, och ifall samtliga matcher kommer visas på TV (antingen canalplus eller säsongskort)?
Senast vi var i AS hade jag säsongskort, och då visades alla ÖSKs matcher där.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-30 13:31
Om jag minns rätt kommer det finnas ca 300 halsdukar till försäljning, ska se ifall jag kan hitta någon länk som bekräftar den siffran.

Annars är det bara att ta med en ÖSK-halsduk, jag köpte min på kansliet för en billig peng. Skulle vara trevligt med ett halsdukshav!
Örebro Storm_90
2007-03-30 13:30
Ämne: Fyan den här resan k....
Tror inte så många drar sig ur. Det är ju annandagen så...
Örebro zxcv
2007-03-30 13:21
Fyan den här resan kommer att bli något extra!
En stor milstolpe i Kubanernas verksamhet.

Jag kan tänka mig att en hel del väntar med sina anmälningar tills de vet vad de ska göra under Påskhelgen.
Och jag hoppas att inte alltför många inte drar sig ur av samma anledning:)

Skit i påsk! ÖSK är tillbaks!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-30 13:21
Ämne: Och just de! Går det....
Ja,jag frågar igen,finns det halsdukar så det räcker?
Annons: