/fotboll/osk/forum/8250.aspx/fotboll/osk/forum/8250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2007-04-02 14:04
#// Brorzan

Är själv från Köping. Vilken sportbar hade du tänkt dig? Det kanske är ett alternativ, men är det inte bättre att åka upp till Gävle istället ?:)
Örebro # brorzan
2007-04-02 13:45
Har vi några i Köping-Arboga-Kungsör som är sugna på att tillsammans med mig inta någon av Köpings sportbarer och förmå dem att visa Gefle-ÖSK? Det är säkert bra om man är ute lite i förväg, så de har chans att beställa matchen på tv. ;o)

Edit: Dra ett PM till mig i så fall!
Örebro Chipset
2007-04-02 13:28
Skönt att Boldt är tillbaka. Det är ett allsvenskt premiärtecken om något! Nu steg plötsligt premiärpulsen...
Örebro Mullet
2007-04-02 13:08
BBB//
Bra initiativ med ÖSK-resa fr Sthlm. Jag åker dock upp till Gästrikland tidigare under helgen och hälsar på släkt så jag tar mig till Gävle på annat sätt. Ses i klacken!
Örebro Kronblom
2007-04-02 12:34
Intressant intervju med Walker på TV4 tidigare idag,påpekade b.la att målsättningen (av klubben)är en tiondeplats;tycker dock att man skulle kunna ha en högremålsättning men man vill kanske inte sikta för högt.Personligen tycker jag att en 7-8:e plats är realistiskt om truppen får vara skadefri!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-04-02 12:09
Kanske kan vi få ihop till en minibuss härifrån Sthlm upp till Gävle...! Sprid gärna till så många ni kan! Anmälan, se länk!
Örebro joth
2007-04-02 12:01
Ser ut som att Anttonen kommer att fira 200 matcher i år om inga skador sätter stopp för honom. Nordback befinner sig på en 14 plats i maraton tabellen över spelade matcher i ÖSK tröjan, med lite flyt kan han efter säsongen vara uppe på en tionde plats. Det är ett mycket fint sällskap dessa två trontjänare har beblandat sig med på den listan.

Närmast efter ligger Fredrik Jansson på en 45:e plats med 130 spelade tävlingsmatcher.

Lars Larsen, Fredrik Samuelsson och Joel Riddez har alla möjligheten att fira 100 matcher i år.

Mer info som vanligt i länktipset! :-)
Örebro Kuba_Via
2007-04-02 11:42
Okey tack så mycket =)det va väl iof det jag trodde, men lika bra att fråga ;)
Örebro rirobban
2007-04-02 11:35
kuba_via//
Du behöver inte skriva mer än att du anmäler dig (alltså ditt namn ska vara med)... men skriv med mobilnummret också ifall du vill.
Örebro Kuba_Via
2007-04-02 11:31
En snabb fråga, nu ska jag och två polare till anmäla oss till gefle resan! vad är det för uppgifter man ska skriva i mailen när man anmäler sig??
Örebro Mackan
2007-04-02 09:17
Lokal-TV på TV4 nu på morgonen skall tydligen handla en del om ÖSK. Bör börja ganska snart. :)
Örebro DaSa
2007-04-02 09:05
Bra krönika! Roligt det där med emaljen...:)

Ang. Nordin så tror jag de flesta kan räkna ut varför han anses som en av fem anfallare istället för en konkurrent till Larsen. Jag tror detta kan bli ett problem om Patrick låter Nordin få chansen på mittfältet och han tar den.

Men jag hoppas verkligen att ngn av Walker bröderna kan mantla rollen som kreativ mittfältare redan i år. Än det kanske är mindre troligt.

En annan lösning nu när vi kanske får anfallsbrist är att spela med en 4-4-1-1 uppställning med Nordin i en fri roll mellan mittfält och en ensam anfallare. Så han kan komma ner lite i banan för att slå sina stickare på anfallaren, yttrarna och ytterbackarna.
Örebro joth
2007-04-02 08:41
Bra Boldt!! Tycker vi har pissat på emaljen hela försäsongen, nu får det vara nog! :-)
Örebro Chipset
2007-04-02 00:30
...och ja det är nog främst kondisen det hänger på. Tycker det, liksom Mittåt, är märkligt att han inte har bättre kondis nu efter all träning.
Örebro Chipset
2007-04-02 00:29
Bastard on Parade// Nja, hans defensiva kvaliéer är nog inte sämre än Larsens iallafall. Men den roll som Nordin skulle passa allra bäst i finns ju inte riktigt i ÖSK. 4-3-1-2 där Nordin är 1:an skulle väl vara det optimala.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-01 23:42
Har Nordin de defensiva kvaliteterna för att spela på mittfältet?

Eller är det konditionen som gör att han kanske inte orkar/vill jobba lika hårt defensivt?
Örebro Chipset
2007-04-01 23:22
Mittåt/ Ja, det är ju det flera med mig (inklusive dig om jag inte minns fel) hela tiden hävdat, att Nordin ska spela på mitten. Walker får ta och tvinga Nordin att springa Venaspåret i Rynninge 2-3 gånger i veckan. Med kondis ligger Larsens plats på mitten öppen för honom. Hoppas han inser det själv.
Örebro jappel
2007-04-01 22:55
Ämne: jappel// De flesta s....
för lite gröt kanske?? ;-)
ÖSK får hyra in Gunde som föreläsare på något kombinerat konferens/träningsläger.
Örebro Mittåt
2007-04-01 22:52
Eftersom ingen annan skriver om det så kan jag även berätta att en värmande vårsol flödade över Behrn Arena idag på eftermiddagen.

Forward mötte Motala AIF (div 2) och hade påtagliga besvär i början av matchen. Motala tog ledningen innan de gulsvarta gjorde två. Niklas Klingberg gjorde Forwards båda mål, bägge gångerna framspelad av Sandro Pavicevic. Fast den andra framspelningen var väl mer ett resultat av att Sandro halkade omkull i Motalas straffområde då han skulle skjuta. Men han lyckades stöta bollen vidare till Klibgberg som kunde prickskjuta.

Som förmatch mötte Karlslund utan ett antal av sina normala startspelare div 2-laget IFK Eskilstuna (med Marcus Lidén på mittfältet). KIF vann helt rättvist med 2-0 efter det att mittfältaren och lagkaptenen Jonas Gredenborn gjort båda målen - det andra på straff. KIF ser riktigt bra ut och får nog gälla som favorit i div 3 Västra Svealand. ÖSK Ungdom har nog inte en tillräckligt stark trupp för att kunna hota KIFfarna över en hel säsong.
Örebro Mittåt
2007-04-01 22:43
jappel// De flesta svenska fotbollsspelare är bra terränglöpare, men inte speciellt bra med fötterna. Med Nordin är det precis tvärtom.

Det är dock rätt märkligt att killen inte kommit längre i sin fysiska rehabilitering. Han har trots allt spelat fotboll med ett div 2-lag och sedan tränat med ÖSK sedan början av december.
Halmstads BK Z:a
2007-04-01 22:19
//rirobban

Vi har absolut inget emot just ÖSK, men generellt är vi väldigt missnöjda med årets sommarmatcher. Vi har vant oss vid att möta "storlagen" med allt vad det innebär av storpublik etc. Men låt oss hoppas på fint väder, då blir det säkert publikfest mot er också.

Kul att ni är tillbaka, hoppas det går bra för er.

Vänliga hälsningar från Halland.
Örebro jappel
2007-04-01 22:05
En underbar dag med vårsol lite pilsner efter att ha påtat lite i trädgården och så har vi gått in i allsvenskapremiärmånaden!! snart går det att räkna ner dagarna på ena handens fingrar!!! KAN DET BLI BÄTTRE?
Örebro jappel
2007-04-01 22:00
hbk i sommar...ja varför inte, jag kan tänka mig värre ställen att semestra på än västkusten. (bara det inte blir för länge, finns ju inte så mycket mer än sol och bad där, förutom när ÖSK kommer på besök :-)
Örebro jappel
2007-04-01 21:58
Ämne: initforlife// Nordin....
Tack för infon Mittåt!
Intressant att läsa att Nordin verkligen kan bli något.
Hoppas att han får och tar chansen! om inte i år så nästa. Det måste ju få ta lite tid för en spelare att vänja sig vid tempot i AS.
Örebro rirobban
2007-04-01 21:22
Z:a//
Intressant läsning. Jag tycker att det är kul att vi möter er under sommaren. Ska ditt några dagar innan och ha roligt. Jag tror vi kan bli en och annan ÖSK:are som kommer... förstår dock att ni föredrar lag med fler supportrar under sommaren. Men jag hoppas det har ändrat sig en del med supporterkulturen i Örebro. Till premiären kommer vi att komma med nästan 500 personer som är anmälda. Sen lite sneåkare. Om vi ligger i toppen när vi möter er kommer det säkert att följa med några extra:=) Så ni får hoppas på det;)
Örebro rirobban
2007-04-01 21:19
adam2222//
Svaret är nej på båda frågorna;)
Örebro adam2222
2007-04-01 21:16
Behöver man vara medlem för att åka me på gefleresan? Och äre ?Åldersgräns på O´learys eller vad det hette ?
2007-04-01 21:00
Självklart glömde jag länken. Här kommer den.
2007-04-01 20:59
Hej Närke!

Om ngn bryr sig, HBK granskar/analyserar ÖSK på hbk.se. Komplett med intervju av Jonny Wärn, gammal HBK:are som lirade hos er 1970/71. Följ länken.

Vänliga hälsningar från Halland.
Örebro Mittåt
2007-04-01 20:19
initforlife// Nordin är nog den bäste passningsläggaren i ÖSK idag. Om man talar om distanser över 10 meter. Igår i den andra halvleken då han fått ta en plats på mittfältet påminde hans spel en hel del om en quarterbacks i amerikansk fotboll. Han placerade gång på gång bollen på fria spelare.

Efter matchen frågade jag en av ÖSKs tränare hur det kom sig att spelet blev så mycket bättre i andra halvlek jämfört med första. "Det var främst Nordins förtjänst", blev svaret. "Plötsligt visste killarna att om de sprang så fick de också bollen". Och sprang gjorde de.

Tyvärr så står Nordins fysiska status inte i paritet med hans blick för spelet och med hans passningsförmåga. Men med bättre fysiska förutsättningar skulle han kunna bli en tillgång i vilket allsvenskt lag som helst.

Springer fort gör han inte och kommer han väl aldrig att göra heller. Detta kompenserar hand dock på ett bra sätt genom att täcka bollen på ett förnämligt sätt.

Tyvärr har Walker ännu inte spelat honom i Rynningepositionen. Tyvärr, eftersom det nog bara är i den positionen han kommer till sin rätt.
Annons: